سنگ قبرهای پلکانی با قبرهای چند طبقه باستانی

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com سنگ قبرهای پلکانی با قبرهای چند طبقه باستانی را قرار دادیم . این قبرستان عجیب در روستای ابوالوفا واقع شده است . سنگ قبرهای این گورستان به شکل پلکانی و چند طبقه ساخته شده است . از نمادهای مختلفی بر روی سنگ قبر های این قبرستان استفاده شده است از جمله نماد شیر و تفنگ و اسب و روی سنگ قبرهای زنان نیز از قیچی و شانه استفاده شده است …

سنگ قبرهای پلکانی با قبرهای چند طبقه باستانی

قبرهای پلکانی باستانی,قبرستان با قبرهای چند طبقه,گورستان تاریخی و باستانی,سنگ قبرهای گورستان ابوالوفا,قبرهای چندین طبقه باستانی

سنگ قبرهای پلکانی با قبرهای چند طبقه باستانی

گورستانی دیدنی ابوالوفا در روستایی به همین نام در کوهدشت قرار دارد که محلی ها به آن بلفا می گویند .

اگر وارد گورستان شوید قطعا با دیدن شکل و شمایل پلکانی قبرها متعجب خواهید شد.

در گورستان بلفا بیش از ۵۰۰ قبر وجود دارد.

سنگ قبرهای این گورستان به صورت سه یا چهار طبقه روی هم قرار گرفته اند و اولین چیزی که با دیدن این مقبره های مستطیل شکل به ذهنتان خطور می کند، خاطره زیگورات چغازنبیل یا همان مقبره کورش کبیر است .

با این تفاوت که مقبره کورش نسبت به این مقابر بسیار باشکوه تر است .

این گورها در روستای ابوالوفا ساخته شده ، جایی که روزگاری جزو امپراتوری عیلامی ها محسوب می شد.

بیشتر بخوانید  راه تشخیص هواکش خزانه دفینه با هواکش تونل در گنج یابی

در قبرستان گورهای زیگوراتی همان روال شیرهای سنگی برقرار است و اشخاصی که رتبه و مرتبه اجتماعی بالاتر و مهم تری نسبت به دیگران داشته اند، از این نوع سنگ قبرها برایشان می ساختند.

در این گورستان به جز قبرهای زیگوراتی شکل ، قبرهایی وجود دارند که به شکل ایستاده اند.

روی این سنگ قبرها ، نمادهای مختلفی وجود دارد که به نوعی شناسنامه صاحب قبر تلقی می شود و از همین رو به راحتی از روی همین اشکال می توانید مردانه یا زنانه بودن گور را به راحتی تشخیص بدهید .

روی قبر مردان نمادهای جنگاوری مانند اسب ، شمشیر و تفنگ و روی قبر زنان نمادهایی مثل شانه ، قیچی ، گلیم بافی و آینه دیده می شود . من به شخصه نمونه این قبرها را در شهرهای دیگر ندیده ام .» حک شدن قلیان و ظرف آب هم روی سنگ گورها نشان از مهمان نواز بودن صاحب قبر دارد.

به جز سنگ قبرهای زیگوراتی در این گورستان سنگ قبرهای میله ای هم وجود دارد. حک شدن نقش آهو روی سنگ قبرهای میله ای شکل کنایه از گذر سریع عمر انسان دارد. روی این سنگ قبرها هم مثل شیرهای سنگی نوشته هایی وجود دارد مانند اسمای متبرکه بسم الله و صفات هوالغفور و هوالباقی ، به علاوه نقش هایی مانند آینه یا تسبیح که بیانگر حالت روحی فرد متوفا و تقوا و ایمان او در زمان حیاتش بوده است . روی بیشتر سنگ قبرها و به خصوص گورهایی که حالت عمودی دارند ، تصاویر و شکل های متنوع از انسان ، ابزار ، حیوان و گاهی فرشته خودنمایی می کند.

بیشتر بخوانید  نشانه سنگ قبر با نقش هلالی در گنج یابی و دفینه یابی

برگرفته از : دعا سایت

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *