دعای مجرب برای رفع گرفتاری دنیوی و ادای دین و قرض و طلب و بدهی

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com دعای مجرب برای رفع گرفتاری دنیوی و ادای دین و قرض و طلب و بدهی را قرار دادیم . دعای بسیار مجرب و سریع الاجابه اللهم اغننی بحلالک عن حرامک و بفضلک عمن سواک از دعاهای عظیم الشان و پرفضیلت که توصیه شده است برای رفع مشکلات و سختی ها و گرفتاری های دنیوی و اداین دین و قرض خوانده شود . سایت ملکوتی ها …

,دعای رفع گرفتاری,دعای رفع گرفتاری عظیم,دعای رفع گرفتاری مالی,دعای رفع گرفتاری و تهمت,دعای رفع گرفتاری فوری صوتی,دعای رفع گرفتاری صوتی,دعای رفع گرفتاری از زندان,دعای رفع گرفتاری و بلا,دعای رفع گرفتاری و گشایش کار,دعای رفع گرفتاری سخت,دعای رفع گرفتاری عظیم نی نی سایت,دعای رفع گرفتاری عظیم صوتی,دعایی برای رفع گرفتاری مالی,دعاي رفع گرفتاري مالي,دعای برای رفع گرفتاری مالی,دعا برای رفع گرفتاری مالی,دعا برای رفع گرفتاری مالی نی نی سایت,دعای سریع الاجابه برای رفع گرفتاری مالی,دعای رفع گرفتاری مالی فوری,دعای رفع بلا و گرفتاری صوتی,دعای رفع گرفتاری و مشکلات صوتی,دعای رفع گرفتاری با صوت,دانلود دعای رفع بلا و گرفتاری صوتی,دعای صوتی برای رفع گرفتاری,دانلود فایل صوتی دعای رفع گرفتاری,دعای برای رفع گرفتاری سخت صوتی,دعا برای رفع گرفتاری زندانی,دعایی برای دفع بلا و گرفتاری,دعا رفع گرفتاری و بلا,دعا برای رفع گرفتاری و بلا,دعا جهت رفع گرفتاری و بلا,دعای رفع بلا و گرفتاری و بیماری,دانلود دعای رفع بلا و گرفتاری,دعای رفع گرفتاری و گشایش کارها,دعا جهت رفع گرفتاری و گشایش کار,دعا برای رفع گرفتاری و گشایش کار صوتی,دعا برای رفع گرفتاری و گشایش کار نی نی سایت,دعا رفع گرفتاری سخت,دعای رفع مشکلات سخت,دعا رفع مشکلات سخت,دعای حل مشکلات سخت,دعای رفع گرفتاری و سختی,دعا برای رفع گرفتاریهای سخت,دعای مجرب برای رفع گرفتاری سخت,دعای برای رفع مشکلات سخت,دعا برای رفع مشکلات سخت اهل سنت

بیشتر بخوانید  دعای مشکل گشایی و حل مشکل فوری و گشایش در گرفتاری

دعای مجرب برای رفع گرفتاری دنیوی و ادای دین و قرض و طلب و بدهی

دعای رفع گرفتاری,دعای رفع مشکلات دنیوی,دعای ادای دین و قرض,دعای پرداخت طلب و بدهی,دعای گشایش در گرفتاری دنیوی,دعای باز شدن گره از مشکلات دنیوی

دعای مجرب برای رفع گرفتاری دنیوی و ادای دین و قرض و طلب و بدهی

دعا برای رفع گرفتاری دنیوی

بِسْمِ‏ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

«رَبِّ اشْرَحْ لی صَدْری‏ وَ یَسِّرْ لی أَمْری وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانی یَفْقَهُوا قَوْلی‏»

روایت مشهوری در کتب حدیثی، از جمله در امالی شیخ صدوق«رحمت‌الله‌علیه» وارد شده که در آن، امام باقر«سلام‌الله‌علیه» از قول پدرگرامیشان امام سجاد«سلام‌الله‌علیه» و ایشان از حضرت سیّدالشّهداء، امام حسین«سلام‌الله‌علیه» و آن حضرت از لسان مبارک امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» نقل می‌کنند که فرمود: دِین و قرضی داشتم و برای آن به محضر رسول خدا «صلی ‌الله‌ علیه ‌و آله ‌و سلّم» عرض حال کردم.

پیامبر گرامی«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» فرمودند بگو:

«اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ»

قرض تو هرچقدر هم که زیاد باشد، پروردگار متعال آن را ادا می‌فرماید.

معنای این دعای مجرّب این است که:

پروردگارا، من را به‌وسیلۀ حلالت، از حرام خویش بی نیاز کن و با فضل و بخشش خود، مرا از هرچه غیر توست، بی‌نیاز فرما.

این دعا، در برخی کتب با یک جملۀ اضافه‌تر نقل شده که آن هم جملۀ خوبی است. می‌فرماید:

«اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِطاعَتِکَ عَنْ مَعْصیَتِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَنْ مَّنْ سِوَاکَ».

به هر حال، روایت بسیار ارزنده است و محتوای والایی هم دارد. مرحوم شیخ بهایی«رحمت‌الله‌علیه» در چهل حدیث، این روایت را نقل کرده و به دنبال آن می‌گوید: بدهکار بودم، قرض من هم خیلی زیاد بود و مبالغ سنگینی برای آن ذکر می‌کند.

بستانکارها هجوم آورده بودند و سخت‌گیری می‌کردند. من راه و چاره‌ای نداشتم و به ذکر«اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ» متوسّل شدم، به‌صورتی که هر روز صبح بعد از نماز صبح و گاهی بعد از سایر نمازها این دعا را می‌خواندم. سپس خداوند متعال از راهی که گمان نداشتم، بدهی و قرض‌های من را ادا کرد.

حکایت دیگری نیز از تأثیر این دعا برای ادای دیون و پرداخت قرض، نقل می‌کنند که آن هم جالب است. می‌گویند شخصی بدهکار بوده و همۀ راه‌ها به روی او بسته بوده است. بالأخره به دعای: «اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ» متوسّل می‌شود.

تعریف می‌کند که شبی مشغول مطالعه بودم، دیدم یک بچه موش آمد و از بس موش‌ها به من اذیّت می‌کردند، عصبانی شدم و کلاهم را روی این بچه موش گذاشتم. صدای بچه موش بلند شد و مادرش آمد. یک مقداری اطراف کلاه گشت و با حرکات خود برای نجات بچه‌اش التماس ‌کرد، ولی من اعتنا نکردم. رفت و برگشت و یک اشرفی آورد. فهمیدم پول دارد، لذا کلاه را بر نداشتم. مرتب اطراف من می‌گشت و می‌رفت اشرفی می‌آورد تا اینکه هفده اشرفی آورد. بعد دید رها نمی‌کنم، رفت و کیسۀ خالی‌اش را آورد گذاشت در مقابل من، یعنی من دیگر ندارم. می‌گوید کلاهم را برداشتم، بچه‌اش را برداشت و برد و از راه بی‌گمان، قرض من ادا شد.

پس علاوه بر نقل در روایت، به تجربه نیز اثبات شده است که اگر انسان در گرفتاری‌ها، از خدا و از فضل خدا، کمک بخواهد و با دعای زیر را بخواند :

«اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ»

پروردگار متعال گرفتاری مادی او را اصلاح می‌کند. البته خداوند مطلق گرفتاری‌های او را اصلاح می‌کند.

از متن روایت نیز همین‌طور استفاده می‌شود. بنابراین این دعا، برای کسانی که دختر دارند و در خانه مانده یا برای کسانی که پسر بزرگ دارند و نمی‌توانند او را زن بدهند، برای کسانی که خانه ندارند، برای کسانی که مقروضند، برای کسانی که در مخارج و هزینه‌های زندگی مانده‌اند و بالاخره برای حل همۀ مشکلات و رفع مطلق گرفتاری‌ها تأثیر دارد.

,دعای ادای قرض,دعای ادای قرض و بدهکاری,دعای ادای قرض در مفاتیح,دعای ادای قرض صحیفه سجادیه,دعای ادای قرض اهل سنت,دعای ادای قرض و بدهی,دعاي اداي قرض,دعای ادای قرض و دین,دعای ادای قرض سریع,دعاي اداي قرض فوري,دعا برای ادای قرض و بدهکاری,دعا برای ادای قرض و بدهکاری نی نی سایت,دعای صحیفه سجادیه برای ادای قرض,دعا براي اداي قرض و بدهي,دعای پیامبر برای ادای قرض و بدهی,دعای ادای قرض نی نی سایت,دعا ادای قرض و دین,دعا برای ادای قرض و دین,دعای ادای دین و قرض صوتی,دعا برای ادای قرض و بدهی,دعای ادای قرض سریع الاجابه,دعای سریع الاجابه برای ادای قرض سنگین,دعای سریع الاجابه برای ادای قرض,دعای ادای قرض فوری,دعا ادای قرض فوری,دعای برای ادای قرض فوری,دعا برای ادای قرض فوری

بیشتر بخوانید  دعای مجرب و سریع التاثیر جهت حاجت روایی

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *