معنی اللهم اغننی بحلالک من حرامک و بفضلک عمن سواک

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com معنی اللهم اغننی بحلالک من حرامک و بفضلک عمن سواک را قرار دادیم . از دعاهای عظیم الشان و پرفضیلت برای رفع مشکلات و گرفتاری ها و اداین دین و قرض دعای اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ می باشد که خواندن آن خواص و فضیلت زیادی دارد که پیامبر اکرم (ص) نیز درمورد این دعا فرموده اند . سایت ملکوتی ها …

,اللهم اغننی بحلالک,اللهم اغننی بحلالک من حرامک ترجمه,اللهم اغننی بحلالک بهجت,اللهم اغننی بحلالک کدام سوره است,اللهم اغننی بحلالک من حرامک برای ازدواج,اللهم اغننی بحلالک معنی,اللهم اغننی بحلالک صوتی,اللهم اغننی بحلالک من حرامک و بطاعتک,اللهم اغننی بحلالک نی نی سایت,اللهم اغننی بحلالک من حرامک معنی,ترجمه اللهم اغننی بحلالک من حرامک و بفضلک عمن سواک,ذکر اللهم اغننی بحلالک بهجت,اللهم اغننی بحلالک من حرامک بهجت,اللهم اغننی بحلالک آیت الله بهجت معنی,معنی اللهم اغننی بحلالک من حرامک بهجت,اللهم اغنني بحلالك عن حرامك بهجت,معنی دعای اللهم اغننی بحلالک من حرامک بهجت,اللهم اغننی بحلالک ترجمه,معنی دعای اللهم اغننی بحلالک,معنی آیه اللهم اغننی بحلالک من حرامک,معنی ذکر اللهم اغننی بحلالک نی نی سایت,ایه اللهم اغننی بحلالک صوتی,فایل صوتی اللهم اغننی بحلالک,ذکر صوتی اللهم اغننی بحلالک,دعای اللهم اغننی بحلالک نی نی سایت,معجزه ذکر اللهم اغننی بحلالک نی نی سایت,معنی اللهم اغننی بحلالک من حرامک و بفضلک عمن سواک

معنی اللهم اغننی بحلالک من حرامک و بفضلک عمن سواک

ترجمه ذکر اللهم اغننی بحلالک,معنی ذکر بفضلک عمن سواک,دعای اللهم اغننی بحلالک,دعای حرامک بفضلک عمن سواک با معنی,متن دعای اللهم اغننی بحلالک

معنی اللهم اغننی بحلالک من حرامک و بفضلک عمن سواک

دعا برای رفع گرفتاری دنیوی

بِسْمِ‏ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‏

«رَبِّ اشْرَحْ لی صَدْری‏ وَ یَسِّرْ لی أَمْری وَ احْلُلْ عُقْدَةً مِنْ لِسانی یَفْقَهُوا قَوْلی‏»

روایت مشهوری در کتب حدیثی، از جمله در امالی شیخ صدوق«رحمت‌الله‌علیه» وارد شده که در آن، امام باقر«سلام‌الله‌علیه» از قول پدرگرامیشان امام سجاد«سلام‌الله‌علیه» و ایشان از حضرت سیّدالشّهداء، امام حسین«سلام‌الله‌علیه» و آن حضرت از لسان مبارک امیرالمؤمنین«سلام‌الله‌علیه» نقل می‌کنند که فرمود: دِین و قرضی داشتم و برای آن به محضر رسول خدا «صلی ‌الله‌ علیه ‌و آله ‌و سلّم» عرض حال کردم.

پیامبر گرامی«صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم» فرمودند بگو:

«اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ»

قرض تو هرچقدر هم که زیاد باشد، پروردگار متعال آن را ادا می‌فرماید.

معنای این دعای مجرّب این است که:

پروردگارا، من را به‌وسیلۀ حلالت، از حرام خویش بی نیاز کن و با فضل و بخشش خود، مرا از هرچه غیر توست، بی‌نیاز فرما.

این دعا، در برخی کتب با یک جملۀ اضافه‌تر نقل شده که آن هم جملۀ خوبی است. می‌فرماید:

«اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِطاعَتِکَ عَنْ مَعْصیَتِکَ وَ بِفَضْلِکَ عَنْ مَّنْ سِوَاکَ».

به هر حال، روایت بسیار ارزنده است و محتوای والایی هم دارد. مرحوم شیخ بهایی«رحمت‌الله‌علیه» در چهل حدیث، این روایت را نقل کرده و به دنبال آن می‌گوید: بدهکار بودم، قرض من هم خیلی زیاد بود و مبالغ سنگینی برای آن ذکر می‌کند.

بستانکارها هجوم آورده بودند و سخت‌گیری می‌کردند. من راه و چاره‌ای نداشتم و به ذکر«اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ» متوسّل شدم، به‌صورتی که هر روز صبح بعد از نماز صبح و گاهی بعد از سایر نمازها این دعا را می‌خواندم. سپس خداوند متعال از راهی که گمان نداشتم، بدهی و قرض‌های من را ادا کرد.

حکایت دیگری نیز از تأثیر این دعا برای ادای دیون و پرداخت قرض، نقل می‌کنند که آن هم جالب است. می‌گویند شخصی بدهکار بوده و همۀ راه‌ها به روی او بسته بوده است. بالأخره به دعای: «اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ» متوسّل می‌شود.

تعریف می‌کند که شبی مشغول مطالعه بودم، دیدم یک بچه موش آمد و از بس موش‌ها به من اذیّت می‌کردند، عصبانی شدم و کلاهم را روی این بچه موش گذاشتم. صدای بچه موش بلند شد و مادرش آمد. یک مقداری اطراف کلاه گشت و با حرکات خود برای نجات بچه‌اش التماس ‌کرد، ولی من اعتنا نکردم. رفت و برگشت و یک اشرفی آورد. فهمیدم پول دارد، لذا کلاه را بر نداشتم. مرتب اطراف من می‌گشت و می‌رفت اشرفی می‌آورد تا اینکه هفده اشرفی آورد. بعد دید رها نمی‌کنم، رفت و کیسۀ خالی‌اش را آورد گذاشت در مقابل من، یعنی من دیگر ندارم. می‌گوید کلاهم را برداشتم، بچه‌اش را برداشت و برد و از راه بی‌گمان، قرض من ادا شد.

پس علاوه بر نقل در روایت، به تجربه نیز اثبات شده است که اگر انسان در گرفتاری‌ها، از خدا و از فضل خدا، کمک بخواهد و با دعای زیر را بخواند :

«اللَّهُمَ‏ أَغْنِنِی‏ بِحَلَالِکَ‏ عَنْ‏ حَرَامِکَ‏ وَ بِفَضْلِکَ عَمَّنْ سِوَاکَ»

 پروردگار متعال گرفتاری مادی او را اصلاح می‌کند. البته خداوند مطلق گرفتاری‌های او را اصلاح می‌کند.

از متن روایت نیز همین‌طور استفاده می‌شود. بنابراین این دعا، برای کسانی که دختر دارند و در خانه مانده یا برای کسانی که پسر بزرگ دارند و نمی‌توانند او را زن بدهند، برای کسانی که خانه ندارند، برای کسانی که مقروضند، برای کسانی که در مخارج و هزینه‌های زندگی مانده‌اند و بالاخره برای حل همۀ مشکلات و رفع مطلق گرفتاری‌ها تأثیر دارد.

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  حرز امام جواد برای دفع سحر و طلسم و باطل کردن سحر و جادو و طلسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *