دعای بسیار قوی برای زیبایی صورت و جذاب شدن چهره

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com دعای بسیار قوی برای زیبایی صورت و جذاب شدن چهره را قرار دادیم . دعای قوی و مجرب برای زیبا شدن چهره و جذاب شدن صورت . برای داشتن چهره و صورتی زیبا و جذاب می توانید از دعای قوی و مجرب زیر استفاده کنید . سایت ملکوتی ها …

,دعای زیبایی صورت,دعای زیبایی صورت جنین,دعاي زيبايي صورت,دعای زیبای صورت,دعا زیبایی صورت,دعا زیبای صورت,دعای صورت زیبا,دعا برای زیبایی صورت و اندام,دعا براي زيبايي صورت,دعای قرآنی برای زیبایی صورت,دعای زیبایی جنین,دعای زیبا شدن جنین,دعا برای زیبایی جنین دختر,دعای مجرب برای زیبایی جنین,دعاهای زیبایی جنین,دعا برای زیبایی جنین نی نی سایت,دعای برای زیبای جنین,دعای زیبایی نی نی سایت,دعا برای زیبایی نی نی سایت,دعا برای زیبا شدن نی نی سایت,دعای زیبا شدن نی نی سایت,دعا برای زیبایی اندام نی نی سایت,دعا برای زیبایی صورت نی نی سایت,دعا برای زیبایی چشم نی نی سایت,دعای زیبایی اندام,دعای زیبا شدن اندام,دعای زیبایی چشم,دعا برای زیبایی چشم,دعای زیبا شدن چشم,دعا برای زیبایی چشم ها,دعا زیبایی چشم,دعا جهت زیبایی چشم,دعای زیبایی پوست,دعای زیبایی پوست صورت,دعا برای زیبایی پوست,دعا برای زیبایی پوست صورت,دعا زیبایی پوست,دعای زیبایی مو,دعا برای زیبایی مو,دعای زیبا برای موفقیت,دعای زیبا برای موفقیت فرزند,دعای زیبا موقع اذان,دعای زیبای مولانا طارق جمیل,دعای زیبای مولانا,دعای زیبای موفقیت,دعای زیبای مولای یا مولای,دعای زیبا در مورد امام زمان,دعای زیبایی بینی,دعا برای زیبایی بینی,دعای زیبا شدن بینی,دعای زیبایی از صحیفه سجادیه,دعا های زیبا از صحیفه سجادیه,دعای زیبا صحیفه سجادیه,دعاهای زیبای صحیفه سجادیه,دعای زیبایی از بابا طاهر

دعای بسیار قوی برای زیبایی صورت و جذاب شدن چهره

دعای زیبایی چهره,دعای جذاب شدن چهره,دعای جذابیت چهره,دعای زیبایی صورت زن و مرد,دعای جذابیت چهره,دعای قوی مخصوص زیبایی

دعای بسیار قوی برای زیبایی صورت و جذاب شدن چهره

از دیدگاه اسلام زیبایی به دو مفهوم زیبایی مادی و زیبایی معنوی تقسیم می شود و اسلام بیشتر بر روی زیبایی معنوی تاکید می کند اما انسان را به کسب زیبایی مادی هم تشویق می کند. زیبایی معنوی چهره با اعمالی مانند نماز و دعا حاصل می شود و زیبایی مادی و ظاهری چهره نیز به صورت طبیعی به وسیله امور مادی به دست می آید.

بیشتر بخوانید  طریقه ختم ذکر یا علی برای ادای دین و قرض و برطرف شدن فقر

یکی از اعمال دیگر برای زیبایی معنوی چهره، خواندن نافله شب است که در روایات بسیاری برای زیبایی صورت و نیکویی چهره خواندن آن سفارش شده است.

امام صادق(ع) در این باره می فرمایند:

نماز شب ، صورت را نورانی می کند.

علاوه بر این به نقل از پیامبر اکرم(ص)، خواندن دعای «اللهم حسّن خلقی وخلقی» برای زیبا شدن مفید است.

مفهوم زیبایی در قرآن و احادیث

در قرآن کریم و احادیث، از مفهوم «زیبا و زیبایی»، به «حُسن» و «جمال و جمیل» تعبیر شده است؛ «حُسن»، یعنی زیبائی ، نیکوئی و یا هر چیزی که شادی آور و خوش آیند باشد.(أنوار العرفان فی تفسیر القرآن، ج ‏6، ص 412- 413)

حسن و جمال به یک معنا هستند؛( التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، ج2 ، ص 109)

اما «جمال و جمیل» به معنای زیبایی کثیر و زیاد است. ( قاموس قرآن، ج 2، ص 52)

این کلمه ها در قرآن کریم، به صورت های مختلف (مانند مصدر و اسم) به کار برده شده و زیبایی به این معنا مورد مدح و ستایش قرار گرفته است؛ مانند:«… قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً…»:به مردم نیک بگویید. ( بقره، 83)

«فیهِنَّ خَیْراتٌ حِسان»:و در آن باغ های بهشتی، زنانی نیکو خلق و زیبایند. (الرحمن، 70)

«إِنْ تَمْسَسْکُمْ حَسَنَة…»:اگر نیکی به شما برسد، آن ها را ناراحت می‏کند. ( آل عمران، 120)

«فَاصْبِرْ صَبْراً جَمیلاً»:پس صبر کن صبر نیکو. (المعارج، 5)

صبر جمیل، به معنی شکیبایی زیبا و قابل توجه است، همچنین به معنای صبر و استقامتی است که تداوم داشته باشد، یأس و نومیدی به آن راه نداشته باشد و توأم با بی تابی ، جزع، شکوه و آه و ناله نباشد. (مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه، ج 25، ص 17)

بیشتر بخوانید  دعای کارگشایی برای رفع گرفتاری و گشایش سریع در کار 100% تضمینی

خلاصه این که این کلمات، در معنای مثبت و نیکو به کاربرده شده و دارای پیام سرورآور و خوشایند برای بندگان خدای متعال است.

پیامبر اکرم (ص) فرمودند:

هر کس نماز شب بخواند، چهره اش در روز نیکو می شود. ( تهذیب الاحکام، ج 2، ص 119، ح 217)

امام علی (ع) فرمودند:

زیبایی مؤمن، به تقوا و ورع او است.(غررالحکم، ص 269، ح 5862)

امام علی (ع) فرمودند:

زیبایی انسان، در بردباری او است. (غررالحکم، ص 285، ح 6392)؛ زیرا بردباری، آن آرامشی که به روح انسان می دهد، اخلاق و رفتار انسان را در برابر مشکلات و بلاها زیبا و نیکو می کند.

امام علی (ع):

… نماز، نورانیت صورت است…». (جامع الاخبار، ص 72)

امام حسن عسکری (ع) فرمودند:

زیبایی عقل، زیبایی باطنی (معنوی) انسان است. (بحارالانوار، ج 1، ص 95، ح 37)

امام صادق (ع):

«نماز شب، صورت را نورانی می کند». (وسائل الشیعه، ج 8، ص 151- 152، ح 10278)

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *