خواص نوشتن و همراه داشتن دعای شرف الشمس که شاید نمیدونستید

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص نوشتن و همراه داشتن دعای شرف الشمس که شاید نمیدونستید را قرار دادیم . دعای شرف الشمس از دعاهای پرفضیلت و عظیم الشان می باشد که نوشتن و همراه داشتن آن خواص و فضیلت و برکات فراوانی دارد . از جمله مهمترین خواص و فواید همراه داشتن طلسم و دعای شرف الشمس می توان به حاجت روایی و گشایش کار و رزق و روزی و دفع چشم زخم و باطل کردن سحر و طلسم اشاره کرد . سایت ملکوتی ها …

خواص همراه داشتن دعای شرف الشمس که شاید نمیدونستید

خواص دعای شرف الشمس,فواید و فضیلت دعای شرف الشمس,نحوه نوشتن دعای شرف الشمس,روش و طریقه نوشتن دعای شرف الشمس,همراه داشتن دعای شرف الشمس

خواص نوشتن و همراه داشتن دعای شرف الشمس که شاید نمیدونستید

خواص همراه داشتن شرف الشمس

شرف الشمس، به دعایی گفته می شود که بر پشت نگین عقیق زرد در روز 19 فروردین با آداب و شرایط خاصی حکاکی می شود. روایات مختلفی در باب خواص همراه داشتن شرف الشمس نقل شده است که اطلاع داشتن از آن ها خالی از لطف نمی باشد.

در این مطلب فروشگاه نقوی تصمیم دارد به شما در مورد خواص همراه داشتن شرف الشمس اطلاعات کافی را بدهد همین طور بیش از پیش شما را با خواص و فواید این دعای بی نظیر آشنا کند. با ما همراه باشید.

شرف الشمس چه فوایدی دارد؟

امروزه شرف الشمس در قالب انگشتر شرف الشمس، گردنبند شرف الشمس، نیم ست شرف الشمس و دستبند شرف الشمس حکاکی و ساخته می شود. تفاوتی ندارد که شما ترجیح می دهید کدام یک را با خود به همراه داشته باشید، بلکه خواص همراه داشتن شرف الشمس شامل ایمن ماندن در سفر ها، دور کردن بدی ها و حفاظت جان انسان می باشد.

از دیگر فواید و خواص همراه داشتن عقیق زرد شرف الشمس می توان به خیر و نیکی فرزندان و همین طور افزایش رزق و روزی اشاره نمود. لازم است بدانید که آرامش خیال و رفع نمودن چشم زخم از دیگر ویژگی های به همراه داشتن شرف الشمس می باشد.

شما می توانید با به همراه داشتن شرف الشمس، خواسته ها و آرزو های خود را برآورده کنید. هم چنین بیماری های جسمی و روحی را برطرف نمایید و با کمک این عقیق زرد به بالا بردن قدرت بدنی خود کمک کنید.

پاک کردن و تصفیه کردن دستگاه گوارش که تاثیر چشم گیری بر روی هضم غذا و سیستم گردش خون در بدن دارد، از دیگر ویژگی های شرف الشمس می باشد.

نحوه رمز گشایی شرف الشمس چگونه است؟

بر اساس روایات نقل شده و موجود در کتاب ها و نوشته های باقی مانده از صدر اسلام، هر ساله در روز 19 فروردین خورشید به مکانی خاصی از آسمان می رسد و حالتی معادل با شب قدر را ایجاد می کند. در این روز خورشید در مقایسه با سایر کواکب بر روی زمین تسلط بیش تری دارد و آداب و رسوم ویژه و خاصی برای آن روز بیان شده است. پیش از این که آداب رسوم این روز ویژه را برای شما شرح دهیم، بهتر است با شکل های حرز شرف الشمس که بر روی نگین عقیق (بیش تر بر روی عقیق زرد رنگ) حکاکی می شود، آشنا شوید.

حرز شرف الشمس به طور کلی بر روی سنگ عقیق زرد و با کاغذ حکاکی می گردد. آداب مخصوص به خود را دارد و برای این که بیش ترین تاثیر را بر روی فرد بگذارد، باید بر اساس آداب و رسوم ویژه ای حکاکی شود.

بیشتر بخوانید  ذکر برآورده شدن حاجت و گشایش کار و رفع سختی و مشکلات

این دعای بی نظیر و مثال نزدنی، از پنج اسم خدا تشکیل شده است. این اسامی شامل کلمات نور، مومن، رحمن، جمیل و الله می شود. البته بر اساس برخی از روایات به جای نوشتن این اسم ها از پنج حرف اول این اسامی به صورت خلاصه (ن.م.ر.ج.ا) استفاده می گردد.

این نقش ها دارای 13 حرف می باشد که 4 حرف آن از کتاب آسمانی تورات، 4 حرف آن از کتاب آسمانی انجیل و 5 حرف آن از کتاب قرآن مجید برگرفته شده است.

شما می توانید در ادامه تصویر حکاکی شرف الشمس را مشاهده نمایید.
خواص همراه داشتن شرف الشمس

حرز شرف شمس و نکاتی در مورد خواص همراه داشتن شرف الشمس
نکاتی در مورد حکاکی و خواص همراه داشتن شرف الشمس

حرز شرف شمس باید بر روی نگین عقیق زرد رنگ حکاکی شود. در صورتی که این سنگ با ارزش در دسترس نبود، می توان آن را بر روی تکه کاغذی زرد رنگ به نگارش درآورد. در این صورت عموم مردم می توانند از خواص همراه داشتن شرف الشمس بهره مند شوند. (لازم به ذکر است که توصیه اکید بر روی حکاکی شرف شمس بر روی عقیق زرد رنگ شده است. چرا که هر جامدی ظرفیتی دارد.)

بر روی این حرز 5 نام خداوند به صورت مخصوص و با آدابی خاص و ویژه حکاکی می گردد. البته لازم است بدانید که حکاکی حرز شرف الشمس کار هر شخصی نیست و رعایت مواردی برای بهره گیری از خواص همراه داشتن شرف الشمس الزامی می باشد.

به نقل از روایات باید در جهت نتیجه بهتر گرفتن از سنگ شرف الشمس، نویسنده این اسم های الهی باید فردی پاک و آگاه باشد و بتواند آداب نوشتن این حرز را به خوبی رعایت کند. به طور مثال در زمان حکاکی حرز شرف الشمس، نمی توان یک خط را دو بار حکاکی نمود.

خواص همراه داشتن شرف الشمس

فواید به همراه داشتن و استفاده از سنگ شرف شمس

عقیق باعث تقویت و تحریک ثبات درونی، خونسردی و بلوغ می شود. خاصیت گرم و محافظ آن باعث ایجاد امنیت و اعتماد به نفس می گردد.
قلب و گلو را تقویت و هماهنگ می کند.
شجاعت، نشاط، شادی و عزت نفس را افزایش می دهد.
قدرت و هوش را به ارمغان می آورد، موجب خوش اخلاقی و شکوفایی می شود.
افراط گرایی را در نگرش متعادل می کند.
به کودکان کمک می کند تا بر ترس خود غلبه کرده و تعادل خود را حفظ کنند.
به سوخت و ساز، سم زدایی، دمای بدن، بازسازی و سلامتی کمک می کند.
در رابطه با فواید این سنگ باید بدانید که هیچ نتیجه بدی از داشتن سنگ قیمتی عقیق زرد منسوب به شرف الشمس وجود نخواهد داشت.

دعای شرف الشمس چیست؟

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی هی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

دعای شرف الشمس از فواید و خواص بی شماری برخوردار می باشد که مهم ترین آن ها گره گشایی از مشکلات و برآورده شده حاجت می باشد. برای بهره مندی از خواص این دعا و گرفتن حاجت در روز 19 فروردین 2 رکعت نماز حاجت بخوانید و 100 صلوات بفرستید. سپس دعا و حرز آن را بر روی کاغذ نوشته و حاجت خود را نیز بیان کنید. کاغذ را در بین صفحات قرآن قرار دهید. لازم به ذکر است که کاغذ را هرگز باز نکنید و آن را به فرد دیگری نشان ندهید. در آخرین چهارشنبه سال آن را به آب روان بسپارید.

بیشتر بخوانید  ختم نادعلی برای رهایی از حبس و آزاد شدن از زندان و بند

فواید استفاده از انگشتر شرف الشمس از دیدگاه معصومین (ع)

فواید و خواص همراه داشتن شرف الشمس از دو جنبه قابل بررسی می باشد. یکی خواص سنگ عقیق زرد و دیگری قدرت اسامی الهی که به شکل حرز شرف الشمس بر روی عقیق زرد رنگ حکاکی می شود.

به نقل از معصومین و علمای اسلام، حفاظت از گزند جانوران و ایمنی از بلایا و دشمنان، حفاظت از جان و مال، زیاد شدن رزق و روزی و درمان بیماری ها برخی از خواص همراه داشتن شرف الشمس می باشد.

سنگ شرف الشمس اصل بسیار ارزشمند و گران بها می باشد و در دسته سنگ های زنده قرار می گیرد که رفته رفته رنگ زرد آن به رنگ نارنجی تغییر پیدا می کند. علت تغییر سنگ شرف شمس به صورت کامل مشخص نمی باشد. اما لازم است بدانید که باید از دستشویی رفتن با انگشتر شرف شمس خودداری کنید.

دعای شرف شمس خواص و فواید بسیاری را با خود به همراه دارد که از مهم ترین آن ها می توانیم به گره گشایی از مشکلات و برآورده شدن حاجت اشاره کنیم. شما می توانید برای بهره مند شدن از خواص و ویژگی های بی شمار ساین دعا و گرفتن حاجت قلبی خود، در روز 19 فروردین 2 رکعت نماز حاجت به جا بیاورید و 100 صلوات بفرستید. سپس دعا و حرز آن را بر روی کاغذ به نگارش دربیاورید و حاجت خود را بیان کنید و کاغذ را در بین صفحات قرآن قرار دهید.

توجه داشته باشید که کاغذ را هرگز باز نکنید و آن را به شخص دیگری نشان ندهید. در آخرین چهارشنبه سال باید کاغذ حاوی دعای شرف الشمس را به آب روان بسپارید.

زمان خواندن دعای شرف الشمس

شرف شمس به قرار گرفتن خورشید در درجه 19 حمل یا فروردین اطلاق می شود. دعای منسوب به امیرالمومنین یا شرف الشمس را در این روز خوانده و هم زمان روی کاغذ می نویسند. سپس حاجت خود را در انتها اضافه می کنند و لای قرآن می گذارند. البته هر سال ساعت دقیق خواندن دعا نیز اعلام می گردد که صور افلاکی بهترین شرایط را دارند. دعای شرف الشمس در برطرف نمودن بیماری، فقر و بلا موثر بوده و به کسی که آن را می خواند عزت و بزرگی می دهد.

در این زمان مشخص، حالتی مشابه شب های قدر اتفاق می افتد و آداب و اعمال خاصی برای آن تعیین شده است. یکی از این آداب، حکاکی شرف الشمس می باشد. حک کردن دعا و همراه داشتن حرز آن در تعلیمات دینی ما برای دور ماندن از بلا و رفع گرفتاری بسیار توصیه می شود.

اشتباه رایج درباره دعای شرف الشمس

اغلب مردم فکر می کنند نام نگین های زرد انگشتر، شرف الشمس است و ارزش اصلی آن به دلیل نگینش می باشد. ولی شفر الشمس یک دعای زیباست که به روایتی حضرت علی (ع) در روز 19 فروردین می خواندند. پس متن دعا و خواندنش در زمان مشخص است که به سنگ زینتی آن ارزش می دهد. حکاکی دعای شرف الشمس بر روی عقیق توسط افراد خاصی انجام می شود که نقوش رمزآلودی را پشت نگین مورد نظر ثبت می کنند. هم چنین خواندن این دعا به جنسیت یا سن خاصی محدود نمی شود و اگر کسی گمان کند این دعای زیبا مخصوص عده ای خاص از مردم است، اشتباه می کند. برای خرید انگشتر شرف الشمس کلیک کنید.

بیشتر بخوانید  دعایی جهت ازدواج آسان و برآورده شدن حاجت ازدواج سریع الاجابه

متن دعای شرف الشمس در مفاتیح

مضمون این دعای پر فیض به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُكَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِكَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه ‍ ِی كالكَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمكَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

البته روایات دیگری نیز برای آن وجود دارد. عده ای بر این باورند که دعای شرف الشمس شامل 5 اسم اعظم خداوند یعنی الله، جمیل، رحمان، مومن و نور است که حروف اول آن نیز روی سنگ عقیق حک می گردد. برخی می گویند این دعا به همراه «لااله الالله الملک الحق المبین ویا الملک لله» بر روی انگشتر حضرت سلیمان نوشته شده است. اما همه بر ارزش والا و معنویت آن صحه گذاشته اند.

آثار دعای شرف شمس

انجام اعمال مربوط به دعای شرف الشمس در زمان مناسب، خواندن و نوشتن دعا و همراه داشتن نگین حکاکی شده آن اثرات بسیار خوبی در زندگی دارد که به آن ها اشاره می شود:

ایمنی در سفر
حفظ مال و جان
افزایش رزق و روزی
رفع چشم زخم
ایجاد آرامش
برآورده شدن حاجات و آرزوها
درمان عمومی جسم و روح

آداب خواندن دعای شرف الشمس

خواندن این دعای زیبا اثرات و برکات زیادی دارد که برآورده شدن حاجت مهم ترین آن هاست. اما باید آداب صحیح خواند آن را نیز رعایت نمود. ابتدا باید در روز 19 فروردین دو رکعت نماز حاجت بخوانید و 100 صلوات بفرستید. سپس دعا را بر روی یک کاغذ یا پارچه زردرنگ بنویسید و آن را بخوانید. در انتهای دعا، حاجت خود را نوشته و در بین صفحات کتاب قرآن قرار دهید.

نکات مهم درباره دعای شرف شمس

اولین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از نگینی که حرز دعا بر آن نوشته شده استفاده می کنید، هر سال باید این نقوش را با رعایت آداب خراش دهید. اگر دعای شرف الشمس را روی کاغذ نوشته اید، آن را به کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه سال به آب بسپارید.

نظر علما درباره دعای شرف الشمس

عالمان و فقهای بسیاری به تایید این دعا و آداب مخصوص آن پرداخته اند و آن را منسوب به حرز امیرالمومنین می دانند که باید بر روی سنگ عقیق زرد رنگ حکاکی می شود. نظر تعدادی از این علمای دانشمند به همراه منبع آن در ادامه بیان می گردد:

مرحوم شیخ بهایی در کتاب سر المستتر:

“می‌بایست در روز ۱۹ حمل که مطابق با روز ۱۹ فروردین می ‌باشد، از طلوع آفتاب تا ظهر بر عقیق زرد و در صورت عدم امکان آن را بر روی کاغذی نوشته و با خود به همراه داشته باشد، ولی تمدید مجدد آن در روز مذکور در سال های بعد شرط نشده و لازم نیست.”

مرحوم کفعمی در کتاب مصباح کفعمی:

” این حروف شکل اسم اعظم خداوند می ‌باشد. در تعداد محدودی از کتاب های شیعه دیده ام که از امیر المؤمنین (ع) نقل شده‌است.

آیت الله مظاهری:

“شرف الشمس مورد اعتماد است. اگر شخصی آن را داشته باشد، تجدید لازم نمی‌ باشد.”

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فالح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *