خواص اسم یا علیم برای کشف اسرار و رازهای پنهان جهان هستی

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب ملکوتی ها malakootiha.com خواص اسم یا علیم برای کشف اسرار و رازهای پنهان جهان هستی را قرار دادیم . اسم مبارک یا علیم از اسم های اعظم خداوند و صفات زیبای خداوند می باشد . معنی و مفهوم اسم مبارک یا علیم یعنی آگاه و دانا و عالم بر همه چیز می باشد . از خواص ذکر اسم اعظم یا علیم می توان به کشف و پیدا کردن اسرار و رازهای جهان آفرینش اشاره کرد …

خواص اسم یا علیم برای کشف اسرار و رازهای پنهان جهان هستی

خواص و فوائد ذکر یا علیم,آثار و برکات اسم یا علیم,معنی و مفهوم اسم یا علیم,ذکر اسم اعظم یا علیم,معنی یا علیم یعنی آگاه و عالم

خواص اسم یا علیم برای کشف اسرار و رازهای پنهان جهان هستی

یا علیم ۴۵۰ مرتبه جهت کشف رازهای پنهان

معنی و مفهوم اسم مبارک یا علیم :

عدد ابجدي: 150

به معني داناي بر همه ي سرائر و مطّلع بر همه ي ضمائر است و “ماکان و ما يکون” بر او پوشيده نيست و علم او به اشيا پيش از خلق آنها چون علم اوست به آنها بعد از خلق آنها و مداومت بر اين اسم بعد از فتوحات قلبيّه و اطلاع بر معارف حقيقيه و برآمدن حاجات مهمّه، مجرّب است. ذکر اين اسم ده مرتبه بعد از هر نمازي براي کشف مُغيَّبات مفيد است و در بعضي رسايل است که مَلَک عِلوي که مُوکِّل بر اين اسم است «لومائيل» است و مَلَک سِفلي قَيوئيل نام دارد. و هر کس اين اسم را بسيار بگويد خداوند او را بر دقايق علمها و خفيّات اسرار مطلع مي گرداند. هر کس اين مثلث [شکل(1)] را که به مثلث عيسوي مسمّي است، بر شَرَف عطارد نقش کند و با خود دارد خداوند به او حکمت و لطايف و معارف را بياموزد و صورت مثلث اين است:

20

90

5

ع

یم

ل

60

10

80

و هر کس اين نقش [شکل(5)] را در شَرَف مشتري بر نقره نقش کند، خداوند او را فهم و علوم شريعت روزي مي فرمايد به خصوص کسي که نامش عيسي باشد و صورتش اين است:

ع

ل

ی

م

39

11

29

71

28

68

42

12

13

41

69

27

و اگر کسي اين لوح [شکل(3)] را در انگشتري نقش کند و با خود دارد و در شبهاي جمعه بعد از نماز صد بار صلوات بفرستد و چهارصد و پنجاه مرتبه اين اسم را بخواند و در لوح نظر کند صفاي ظاهر و باطن او را حاصل گردد و تمام مرادات او به آساني مهيّا شود و صورت لوح اين است:

30

43

40

37

41

36

31

42

45

38

45

32

44

33

34

39

و نگاه داشتن مکسَّر اين اسم نيز فوايد بسيار دارد و صورتش اين است:

ع

ل

ی

م

م

ع

ی

ل

ل

م

ی

ع

از فوايد مداومت بر اين اسم حصول علم لَدُنّي است و چون کسي خواهد که بر امر پنهاني مطلع گردد در سه شب هر شبي دو رکعت نماز کند و بعد از نماز صد و پنجاه مرتبه اين اسم را بخواند و صلوات بسيار بفرستد، در خواب آن امر بر او مکشوف مي شود و مداومت بر اسامی عالِم و عَلّام نيز همين فوايد را دارد و اگر کسي روزي هزار و يک بار بگويد «يا عَلّامَ الغُيُوبِ فلا يَفُوتُ شيءٌ مِن عِلمِهِ ولا يَؤدُهُ مِن حِفظِهِ»، اقبال و دولت بر او رو نمايد و در ميان خلق محترم و عزيز گردد و تمام مهمّات او برآورده گردد و از کسي بدي به وي نرسد انشاالله. و هر کس را دردسر باشد، دست بر سر گذارد و بگويد: «اُسکُن سَکَنتُکَ بِالَّذِي سَکَنَ لُهُ ما فِي الَّليلِ وَالنَّهارِ وَ هُوَ السَّميعُ العَليمُ»، درد ساکن گردد. و براي درد گوش دست بر گوش بمالد و هفت بار بگويد: «اَعُوذُ باللهِ الَّذي سَکَنَ لَهُ ما فُي البَرِّ والبَحرِ و ما فِي السَّمواتِ والارضِ وَ هُوَ السَّميعُ العَليمُ». درد ساکن و ساکت گردد.

«العليم» صفت مشبهه به معناي دارنده ي علم سرشار و فراوان است. اين اسم اشاره به سعه ي علم حق و احاطه ي علمي او به تمام موجودات قبل از وجود آنها و بعد از وجود آنها و در هنگام وجود آنها دارد. اين اسم بدين صورت 153 بار در کتاب الهي ذکر شده است که 36 بار با حکيم، 32 بار با سميع، 7 بار با واسع، 6 بار با عزيز، 4 بار با خبير، 4بار با قدير، 3 بار با حليم، 2 بار با خلّاق، 2 بار با شاکر، يک بار با فتّاح، 12 بار درباره ي ذات الصدور، 5 بار درباره ي امور و انفاق به خير، 5 بار درباره ي اعمال، 4 بار درباره ي ظالمين، 2 بار درباره ي متّقين، 2 بار در درباره ي افعال، يک بار درباره ي صنع، کيد زنان، فوق ذي علم، ذات الهي و مفسدين، 20 بار درباره ي کل شي و يک بار درباره ي کل خلق آمده است. برطبق ضبط المعجم الاحصائي؛ «عليم»139 بار در قرآن کريم تکرار شده است.

اين اسم دربردارنده ي يکي از کمالهاي خداوند در مرتبه ي ذات است. بنابه روايت “فخررازي” علم خداوند به وجوه زير از علم مخلوقات امتياز مي يابد.

1) خدا به علم واحد به همه ي موجودات علم دارد.
2) علم خدا به واسطه ي تغيير معلومات، تغيير نمي يابد.
3) علم خداوند برگرفته از حواس و فکر نيست.
4) علم او ضروري الثبوت و مَمتنع الزوال است.
5) يک علم، خداوند را از علم ديگري بازنمي دارد.
6) معلومات خداوند نامتناهي است.

در اينجا بايد به نکته توجّه داشت؛ از آن رو که مفهوم علم از عدم مانع و حجاب بين دو شيء حکايت مي کند و خداوند وجود مطلق است و تمامي سلسله ي موجودات مرتبط به حضرت قيّوم اويند، هيچ گونه حجاب و مانعي از ناحيه ي معلول براي خداوند ايجاد نمي گردد که مانع از علم او به اشيا باشد از همين رو ميزان علم خداوند به ميزان وجود او يعني نامتناهي است.

“کليد خزائن غيب نزد پروردگار عالم است و کسي جز خداوند از آن آگاه نيست و همچنين خداوند به تمام آنچه که در خشکي ها و درياها است عالِم است و هيچ برگي از درختي نمي افتد مگر آنکه خدا مي داند و هيچ دانه و حبّه اي در تاريکي هاي زمين و هيچ تر و خشکي نيست مگر آنچه در مجموعه ي علم الهي وجود دارد.” «مدّثر/31»

“خداوند به گردش خائنانه ي چشم هاي خلق و انديشه هاي پنهاني مردم عالِم و آگاه است.”
«غافر/19»
اگر سخن به آشکارا گويي، خداوند از ضمير مخفي و مخفي تر آگاه است.”
«طه/7»
«عليم» از ماده ي «علم» گرفته شده به معني «دانا»ست و ماده ي علم دلالت بر «آگاهي و دانستن حقيقت چيزي» مي نمايد. «علم خداوند» سرچشمه ي نظام آفرينش و شگفتي هاي خلقت و دلايل توحيد است. همان علمي که پايه ي معاد و دادگاه بزرگ قيامت است. در آيات قرآن کريم ترسيم روشني از علم بي پايان پروردگار شده است.

برگرفته از دعا سایت

بیشتر بخوانید  دعای افزایش رزق و روزی و مشتری مغازه و ادای دین و قرض و طلب

******************************

بازنشر : سایت ملکوتی ها سایت بزرگ ذکر و دعا و تعبیر خواب

یک نظر

  1. سلام
    1-میشه با ذکر یا علیم علمومی مثل زبان ریاضی فیزیک یاد گرفت یا خیر
    2-حروف ابجد علیم 150 هست اگه 666 مرتبه گفته بشه تاثیری داره یا نه
    3-باید به مدت چند وقت تکرار کنیم تا به نتیجه برسیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *