ذکر اسم اعظم الکبیر برای استجابت دعا + خواص اسم مبارک الکبیر

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب ملکوتی ها malakootiha.com ذکر اسم اعظم الکبیر برای استجابت دعا + خواص اسم مبارک الکبیر را قرار دادیم . اسم مبارک الکبیر یکی دیگر از اسم های اعظم و صفات خداوند می باشد . معنی و مفهوم اسم الکبیر یعنی بزرگ و عظیم . برای برآورده شدن حاجت و استجابت دعا مداومت در گفتن ذکر اسم اعظم الکبیر بسیار موثر و مجرب می باشد …

ذکر اسم اعظم الکبیر برای استجابت دعا + خواص اسم مبارک الکبیر

ذکر مجرب استجابت دعا,ذکر مبارک الکبیر ,خواص و فضیلت اسم الکبیر,اسم مبارک الکبیر برای اجابت دعا,معنی و مفهوم و شرح اسم الکبیر,کبیر یعنی بزرگ و عظیم

ذکر اسم اعظم الکبیر برای استجابت دعا + خواص اسم مبارک الکبیر

الکبیر ۲۳۲ مرتبه جهت استجابت دعا

معنی و مفهوم اسم مبارک الکبیر :

کبیر، از ریشۀ کبر، در لغت به معنای عظیم و بزرگ است، در مقابل صغیر.کبیر شش بار در قرآن، به عنوان اسم خدا، به کار رفته که پنج بار با اسم «العلی» و یک بار با «المتعال» همراه است.

این واژه، دربارۀ انسان، به معنای رفعت شأن و مرتبه، و بزرگی سن ( پیری ) و جثه است و اصطلاحاً به سید قوم نیز گفته شده است، اما در مقام اسم خداوند، به عظمت و کمال ذاتی خداوند اشاره دارد.

کبیر شش بار در قرآن، به عنوان اسم خدا، به کار رفته که پنج بار با اسم «العلی» و یک بار با «المتعال» همراه است.

عظمت که غالباً به قدرت خداوند اشاره دارد، و کمال ذاتی. براین اساس، کبیر را عظیم و جلیل، کسی که صفات عالی تنها شایستۀ اوست، سید مقتدر، و کسی که قدرتش همه چیز را احاطه کرده است، معنا کرده‌اند.

این عظمت به صفات حق باز می‌گردد نه ذات او و طبق این معنا او را بزرگتر از آن دانسته‌اند که شبیه به مخلوقات باشد یا مخلوقات در صفتی با او شریک باشند

قرطبی کبیر را به بزرگی و عظمت مرتبه تعبیر کرده و آن را به سبب تقدم رتبی خداوند دانسته است که از عظمت ذاتی و کمال صفاتی او نشئت می‌گیرد. گفتنی است که فخر رازی با اشاره به حدیثی قدسی، کبیر را برتر از عظیم دانسته است.

کبیر را به صاحب کبریا نیزمعنا کرده‌اند، یعنی کسی که دارای کمال ذاتی و صفاتی است.

به نظر غزالی کمال ذات به کمال وجود و کمال وجود به دوام ذات و مصدریت وجودی همۀ اشیا باز می‌گردد. به علاوه، در شرح معنای کبیر، با توجه به همنشینی کبیر با دو اسم علی و متعال، جلالت و کبریایی خداوند را سبب علو او، و او را منزه از صفات نقص و عجز، و متعالی از صفات بشری دانسته‌اند.

در برخی آثار کلامی نیز کبیر، صاحب عظمت و جلال، شخص مقتدر و کسی که مالک همۀ اشیاست، معنا شده و تأکید گردیده که بزرگی و جلال خداوند بی حد و نهایت است، زیرا حد و نهایت سبب کثرت در اجزا و موجب عجز و نقص است.

رازی توضیح داده است که اهل تشبیه کبیر را از اسمای ذات و ظاهر آن را اشاره به حیّز و مکان دانسته‌اند و در مقابل اهل تنزیه – که خود نیز با آنان موافق است – آن را از اسمای صفات شمرده و آن را بر وجوهی که جسمانیت از آن افاده نشود حمل کرده‌اند.

برگرفته از دعا سایت

بیشتر بخوانید  دعای هفت عشق سلطان - دعای مجرب جلب محبت شوهر

******************************

بازنشر : سایت ملکوتی ها سایت بزرگ ذکر و دعا و تعبیر خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *