تفاوت بین لاپیا و جوغن در دفینه یابی – مفهوم علامت و نشانه لاپیا

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب ملکوتی ها malakootiha.com تفاوت بین لاپیا و جوغن در دفینه یابی – مفهوم علامت و نشانه لاپیا را قرار دادیم . لاپیا نوعی سوراخ و کاسه تو رفته بر روی سنگ ها و صخره ها می باشد که بسیار شبیه به جوغن می باشد ولی به هیچ وجه علامت و نشانه قبر و دفینه نیستند چرا که لاپیا ها در اثر عوامل طبیعی و فرسایش ایجاد می شوند …

تفاوت بین لاپیا و جوغن در دفینه یابی - مفهوم علامت و نشانه لاپیا

فرق بین لاپیا با جوغن در گنج یابی,نماد لاپیا روی سنگ در دفینه,لاپیا چگونه به وجود می آید,رمزگشایی نماد لاپیا در دفینه,کارشناسی لاپیا در گنج یابی

تفاوت بین لاپیا و جوغن در دفینه یابی – مفهوم علامت و نشانه لاپیا

در علم جغرافی، به کوچکترین شکل فرسودگی کارستیک گفته می شود. شکلهایی که به دلایل مکانیکی و اتمسفری در قسمت های بیرونی سنگ ها تشکیل می شود.

هر چقدر لاپیاها واضح تر باشند، خلوص پلمه سنگ بیشتر می باشد.

لاپیا در پلمه سنگ هایی که تراورتن، رس و سنگ آهک به وفور وجود دارد، ایجاد نمی شود. در سنگ آهک دولوموتیک، لاپیاها به میزان کمی تشکیل می شوند.

ماده هایی که سنگ ها را تحت تاثیر قرار می دهند:

از اسید، آب، شرایط اتمسفری، تغییرات مکانیکی و گیاهان می توانند تاثیر بگیرند. اسید بر سنگهای ماگکاتیک تاثیر زیادی ندارد. در سنگهای رسوبی تاثیر بیشتری دارد. ممکن است شکل آنها را تغییر دهند.

اثرات آب :

به دو گونه زیرزمینی و روی زمینی تقسیم می شود. اثرات جوی اثرات آب و هوایی را در بر گرفته و بر روی تغییرات اثر می گذارد. تغییر شکل مکانیکی به گسل ها و طاق ها تبدیل می شود.

بیشتر بخوانید  علامت و نشانه کبوتر در دفینه یابی - نماد مجسمه کبوتر در گنج یابی

سنگ ها را می شکند. گیاهان تاثیر خود را با ریشه هایشان می گذارند.

تاثیرات آب :

در مناطقی که باران فراوان می باشد، سنگ ها از نظر فیزیکی و شیمیایی تاثیر می پذیرند.

همانطور که تاثیر پذیری ممکن است در جهت کم کردن جرم باشد می تواند در جهت زیاد کردن آن نیز باشد.

مخصوصا با پر شدن آب در ترک ها، در زمستان بر اثر یخ زدن، دوباره باعث ایجاد ترک شده و پهن شده و باعث ایجاد لاپیا می شود.

تاثیر آب های روی زمین :

با یخ زدگی، فرسایش، و زیادی بافت گیاهی، خودش را نشان می دهد.

ولی آبهای زیر زمینی :

در صخره ها حجم آب فضای خالی شروع به افزایش می کند. انحلال سیمان، خرابی مواد معدنی، در اثر افزایش شکاف در سنگها موجب کاهش مقاومت می شود.

در مناطقی از توپوگرافی که سخت می باشد قدرت فرسودگی آب در حال افزایش می باشد. در نتیجه حلقه های دایره ایی پلمه سنگ ها، حکاکی های گرد و خیلی زیبایی باز می کنند.

تفاوت لاپیا و جوغن

تشخیص لاپیا از جوغن گودال ها و منافذ به وجود آمده بر روی سنگها و صخره های آهکی همچون نمونه هایی که در عکس مشاهده می نمایید، جوغن نبوده و توسط عوامل طبیعی فرسایش زمین به وجود می آیند که در زمین شناسی به آنها لاپیا نیز گفته می شود .

لذا این موارد نشانه های باستانی ساخته شده توسط بشر به حساب نمی آیند و به هیچ وجه در تشخیص لاپیا از جوغن با تکیه بر چنین علایمی (با ویژگی زیر) اقدام به هرگونه کاوش ننمایید.

ویژگی های لاپیا در دفینه یابی

اکثرا رو به یک سمت هستند و به صورت عمودی و نیمه عمود دیده می شوند زیرا توسط وزش بادهای موسمی بوجود آمده اند.

داخل این سوراخها که گاه به ۶۰ سانت میرسد، دارای برجستگی و فرو رفتگی های سوزنی شکل بی شماری می باشند. اگر مشتی آب داخل آن بریزید درون سوراخ های ریز سوزنی آن مقداری آب باقی خواهد ماند و اینکه معمولا در اواسط کوهها و تپه های صخره ای بلند آهکی قرار دارند. و نهایتا اینکه در این قبیل موارد، هیچ نشانه دیگری در کنار آنها یافت نمی گردد که بتوان با اطمینان از وجود قبر یا مقبره و امثالهم سخن به میان آورد.

برگرفته از دعا سایت

بیشتر بخوانید  سنگ قبر با تندیس شیرهای سنگی در قبرستان های ایران

******************************

بازنشر : سایت ملکوتی ها سایت بزرگ ذکر و دعا و تعبیر خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *