ذکر و دعای رفع ذلت و خواری و نکبت و رسیدن به عزت و بزرگی

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب ملکوتی ها malakootiha.com ذکر و دعای رفع ذلت و خواری و نکبت و رسیدن به عزت و بزرگی را قرار دادیم . اگر شخصی در جامعه دچار ذلت و خواری شده باشد برای برطرف شدن خواری و نکبت و ذلت و دستیابی به عزت و جاه و مقام و بزرگی می تواند از ذکر و دعای زیر استفاده کند …

دعای عزت و بزرگی,دعای عزت و آبرو,دعای عزت و احترام,دعای عزت نفس,دعای عزت و ثروت,دعای عزت و هیبت,دعای عزت و سربلندی,دعای عزت دار شدن
ذکر و دعای رفع ذلت و خواری و نکبت و رسیدن به عزت و بزرگی

دعای رفع ذلت و نکبت,ذکر برای عزت و بزرگی,ذکر و دعای رفع ذلت و خواری,دعای رسیدن به عزت در جامعه,دعای تبدیل ذلت به عزت و بزرگی,آیات قرآنی برای رفع خواری و بددبختی و پستی

ذکر و دعای رفع ذلت و خواری و نکبت و رسیدن به عزت و بزرگی

رفع نکبت و ذلت

مداومت بر اسم مبارک «المجیب» فرد را از نکبت و ذلت نگه می‌دارد.

جهت رفع و دفع ذلت و خواری و تبدیل آن به عزت در هر روز ۹۹ مرتبه ذکر «المجید» خوانده و به خود دمیده شود.  

در قرآن کریم و روایات اولیای الهی (ع ) برخی عوامل عزت ذکر شده است که می توان اسباب ذلت را نیز از آنها فهمید:

۱. اطاعت الهی : «من اراد عزا بلا عشیره و غنی بلا مال رهیبه بلا سلطان فلینتقل عن ذل معصیه الله الی عز طاعته ; کسی که طالب عزت بدون تکیه به اقوام و ثروت بدون مال و جلال و شکوه بدون سلطنت است باید از ذلت گناه به عزت طاعت الهی تغییر مسیر دهد» (میزان الحکمه , ج ۶ / ۲۹۱)
۲ . تقوی : «لا عز اعزّ من التقوی ; هیچ عزتی از تقوا بالاتر نیست » (میزان الحکمه , ج ۶ / ۲۹۱)
۳ . چشم به مردم نداشتن : «الیائس مما فی ائیدی الناس عز الموئمن فی دینه ; قطع امید و طمع از مال مردم , باعث عزت و سرافرازی مومن در دینش می گردد.» (میزان الحکمه , ج ۶ / ۲۹۲)
۴ . انصاف : «الا انه ینصف الناس من نفسه لم یزده الله اِلّا عزّا; بدانید کسی که با مردم از در انصاف درآید خداوند بر عزتش می افزاید» (میزان الحکمه , ج ۶ / ۲۹۳)
۵ . فرو بردن خشم : «ما من عبد کظم غیظا الا زاده الله عزوجل , عزا فی الدنیا و الاخره ; هر بنده ای که خشم خود را فرو برد, خداوند متعال , عزتش را در دنیا و آخرت فزونی می بخشد»(میزان الحکمه , ج ۶ / ۲۹۳).
پس بندگی خدا عزت می آورد. بندگی هم به اطاعت محض از خدا و دوری از نافرمانی او است. بندگی به این است که ما به دنبال رضای مولای خود با اعمالمان باشیم.

برگرفته از دعا سایت

بیشتر بخوانید  این دعا محافظی قوی در برابر هرگونه بلایای طبیعی و غیر طبیعی است

******************************

بازنشر : سایت ملکوتی ها سایت بزرگ ذکر و دعا و تعبیر خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *