خواص ذکر الرافع برای عزت و کرامت و عزیز و مکرم شدن میان مردم

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص ذکر الرافع برای عزت و کرامت و عزیز و مکرم شدن میان مردم را قرار دادیم . اسم مبارک الرافع از اسماء الله و صفات خداوند می باشد به معنی برطرف کننده . از خواص مداومت در گفتن ذکر الرافع می توان به رسیدن به عزت و احترام و بزرگی و عزیز شدن و مکرم شدن در میان جمیع خلایق اشاره کرد . سایت ملکوتی ها …

,الرافعي,الرافعي الشافعي,الرافعي عن الحب,الرافعي والحب,الرافعي الكبير,الرافعي العيد,الرافعي اقتباسات,الرافعي وحي القلم,الرافعي وحي القلم Pdf,الرافعي ومي زيادة,الرافعة المالية,الرافعة المالية حلال,الرافعة المالية ويكيبيديا,الرافعة المالية Pdf,الرافعة المالية بينانس,الرافعة المالية ليست قرض,الرافعة المالية في العملات الرقمية,الرافعة المالية السيستاني,الرافعة المالية والرافعة التشغيلية Pdf,الرافعة المالية والرافعة التشغيلية,الرافع,الرافعة,الرافعة الشوكية,الرافعة الاقتصادية,الرافعة التشغيلية والرافعة المالية,الرافعة الهيدروليكية,الرافعة الشوكية Pdf,الرافعة الشوكية الهيدروليكية,الرافعة الشوكية بالفرنسية,الرافعة الشوكية في المانيا,الرافعة الشوكية بالانجليزي,الرافعة الشوكية Ppt,الرافعة الشوكية مكونات,الرافعة الشوكية اليدوية,الرافعة الشوكية الكهربائية,كتب الرافعي الشافعي,عبد الكريم الرافعي الشافعي,الرافعي شيخ الشافعية,الرافعي طبقات الشافعية الكبرى,الرافعة المالية بينانس حلال,متى تكون الرافعة المالية حلال,كيف تكون الرافعة المالية حلال,الرافعي عن الحب تويتر,الرافعي في الحب,الرافعي عن الحياة,مقولات الرافعي عن الحب,قصائد الرافعي عن الحب,كتابات الرافعي عن الحب,مصطفى الرافعي عن الحب,شعر الرافعي عن الحب,مقتطفات الرافعي عن الحب,مصطفى الرافعي والحب,مصطفى صادق الرافعي والحب,الرافعي الشرح الكبير,أحاديث الرافعي الكبير,شرح الرافعي الكبير,تخريج احاديث الرافعي الكبير

خواص ذکر الرافع برای عزت و کرامت و عزیز و مکرم شدن میان مردم

خواص و فضیلت ذکر الرافع,ذکر الرافع برای عزیز و گرامی شدن,ذکر الرافع برای کرامت و مکرم شدن,فواید گفتن ذکر الرافع برای عزت,ذکر برای عزیز و گرامی شدن

خواص گفتن ذکر یا معز برای هیبت و حشمت و شکوه و بزرگی

جهت عزت و کرامت

بیشتر بخوانید  دعای رفع پیچیدگی و گرفتگی زبان کودک و باز شدن زبان کودک

اگر در نیمه شب یا نیمه روز، اسم مبارک “الرافع” را 100 مرتبه بگوید و بر آن مداومت نماید، حق تعالی او را به برکت این اسم از خلق برگزیند و عزیز و مکرم گرداند و او را توانگر و آن چه بخواهد ببخشد.

اسماءالحسنی «رافع»

استاد ناصر سبحانی رحمه الله

یکی از اسماء، اسم رافع است. این اسم از کلمه ی «رفع» به معنی «بلند کردن» گرفته شده است.

همان طور که در «صفات ملک»، خداوند «خافض» است در این جا نیز می گوییم: «خداوند رافع است». «رافع» در مقابل «خافض» قرار دارد. رافع و خافض بودن خداوند به این معنی است که او – جل جلاله- نسبت به آنان که سزاوار و شایسته بلند کردن (ترفیع) هستند، رافع است و نسبت به آنان که سزاوار و شایستگی خفت و پایین آوردن هستند خافض است.

مشخص است که چه کسانی استحقاق رفعت و چه کسانی استحقاق پایین آوردن از جایگاه و منزلتی که به دروغ در آن قرار گرفته اند یا به آنان داده شده را دارند.

این اسم در قرآن به صورت اسم فاعل نیامده است؛ اما فعلش به کار رفته است:

«نَرْفَعُ دَرَجَاتٍ مَّن نَّشَاء »۱

«یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ »۲

معنی و آثار این اسم مشخص است در این جا به اختصار در مورد اثری که این اسم در روح و روان انسان مؤمن بر جای می گذارد اشاره ای خواهیم داشت.

در یک جامعه جاهلی و بر اساس معیار و میزان هایی که بر این جامعه حاکم است، وضعیت را به گونه ای می بینیم که افراد مؤمن در مقام و منزلت شایسته خود قرار ندارند و در همان حال افرادی را می بینیم که تمثال جهل و هوی و سمبل همه صفات زشت و قبیح هستند و در مقام و منزلتی قرار داده شده اند که لیاقت و شایستگی آن را هرگز نداشته و ندارند و نتیجه این هرج و مرج را نیز به وجود آمدن مشکلات و بدبختی های فراوانی می بینیم که دامن جمع (عامه مردم ) را گرفته است. آنان که شایستگی سیطره بر امور را دارند معزول و آنان که لیاقت چنین چیزی را ندارند مسلط بر امور هستند و به قول شاعر:

«اسب تازی شده مجروح به زیر پالان طوق زرّین همه در گردن خر می بینم»

در چنین جامعه جاهل زده، خبری از شایسته سالاری نیست و امانت­ها در دست غیر اهلش قرار داده شده و امانتداران واقعی محبوس شده اند. آن چه روشن است این که مشاهده چنین وضعیت و احوالی برای هر انسان [صاحب شعوری] بسیار دردناک و رنج آور است.

در چنین جامعه و وضعیتی، انسان مؤمن از ملاحظه ی وضعیت موجود، اگر در ارتباط با خود متأثر نشود قطعاً در ارتباط با عامه ی مردم، در حالت روانی نامطلوبی قرار خواهد گرفت و به راستی وضعیت برای او نیز دردآور است؛ اما او برخلاف دیگران در چنین وضعیتی تنها مشغول ادای تکلیف و وظیفه خود است و به چیز دیگری نظر دارد. او به «رافع» و «خافض» بودن خدایش نظر دارد.

او به این نظر دارد که این اوضاع و احوال زیاد ادامه نخواهد یافت. چند روزی بیش نیست و بعد از آن خداوند رافع و خافض با بندگان خود برخورد مقتضی را به عمل خواهد آورد و اوضاعی را پیش خواهد آورد که مخفوض را مرفوع می کند و مرفوع را مخفوض می­گرداند و هر که را در جا و منزلت شایسته و بایسته خود می نشاند و در نتیجه امور به مسیر واقعی و حقیقی خود برخواهد گشت و وضعیت نامطلوب موجود پایان می پذیرد.

توجه به این اسم و ارتباط دادن آن به اسم «خافض» به راستی آثار بزرگی را در روح و روان وضعیت انسان مؤمن به وجود خواهد آورد، به ویژه برای آنان که تاب و توان تحمل وضعیت نامطلوب جامعه ی جاهلی را کمتر داشته و در وضعیت ناخوشایندی به سر می برند.

,ذکر عزت و بزرگی,ذکر برای عزت و بزرگی,ذکر عزت,ذکر عزت نفس,ذکر عزت یافتن,ذکر عزت و احترام,ذکر عزت و دولت,ذکر برای عزت نفس,ذکر برای عزت یافتن,ذکر برای افزایش عزت نفس,ذکر اعتماد به نفس,ذکر یک نمونه عزت نفس,ذکر برای بالا بردن عزت نفس,ذکر جهت عزت یافتن,ذکر برای عزت و احترام,ذکر برای اعتماد به نفس,ذکری برای عزت نفس,ذکری برای عزت یافتن,ذکر افزایش اعتماد به نفس,ذکر برای افزایش اعتماد به نفس

بیشتر بخوانید  ذکر و دعای رفع ذلت و خواری و نکبت و رسیدن به عزت و بزرگی

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *