متن دعای چله بری برای نوزاد,طریقه غسل چله بری برای نوزاد

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com متن دعای چله بری برای نوزاد,طریقه غسل چله بری برای نوزاد را قرار دادیم . یکی از رسم و رسومات قدیمی این است که نوزاد بعد از روز چهلم تولد غسل چله بری انجام می گرفت . غسل چله بری نوزاد فواید فراوانی برای نوزاد دارد که در ادامه قرار دادیم . سایت ملکوتی ها …

,چله نوزاد چیست,آب چله نوزاد چیست,چله بری نوزاد چیست,غسل چله نوزاد چیست,دعای چله نوزاد چیست,منظور از چله نوزاد چیست,چله نوزاد نی نی سایت,چله بری نوزاد نی نی سایت,غسل چله نوزاد نی نی سایت,تغییرات نوزاد بعد از چله نی نی سایت,چله افتادن نوزاد نی نی سایت,آب چله نوزاد نی نی سایت,آداب چله نوزاد نی نی سایت,چله داشتن نوزاد نی نی سایت,رسم چله نوزاد نی نی سایت,ریختن آب چله نوزاد نی نی سایت,چله نوزاد در اسلام,چله نوزاد اسلام,چله نوزاد و مادر,غسل چله نوزاد و مادر چگونه است,غسل چله نوزاد و مادر,دعای چله نوزاد و مادر,اعمال چله نوزاد و مادر,نیت غسل چله نوزاد و مادر,چله نوزاد چیه,جریان چله نوزاد چیه,چله نوزاد یعنی چه,چله نوزاد یعنی چی,چله نوزاد از نظر اسلام,چله نوزادان,دعای چله نوزادان,چله بری نوزادان,غسل چله نوزادان,چله نوزاد چگونه است,غسل چله نوزاد چگونه است,مراسم چله نوزاد چگونه است,دعای چله نوزاد چگونه است,چله نوزاد به چه معناست

متن دعای چله بری برای نوزاد,طریقه غسل چله بری برای نوزاد

دعای بردین چله نوزاد,دعای قرآنی چله بری نوزاد,دعای سریع الاجابه چله بری,دعای قوی و مجرب چله بری,غسل چهل روزه نوزاد,روش و طریقه چله برای نوزاد

متن دعای چله بری برای نوزاد,طریقه غسل چله بری برای نوزاد

دعای چله نوزاد چیست

از قدیم رسم بوده و اکنون نیز به همین منوال است که نوزاد تازه به دنیا آمده را در روز چهلم و چهل روزگی به حمام میبرند و به اصطلاح با خواندن دعای چله نوزاد ، چله بری می کنند.

بیشتر بخوانید  دعای افزایش رزق و روزی و کسب علم زیاد و مال فراوان

دعای چله نوزاد از جمله دعاهایی است که بسیاری از افراد چهل روز پس از تولد نوزاد طی مراسمی با شستن نوزاد و خواندن این دعا انجام می دهند.

این مراسم از قدیم بین همه خانواده ها مرسوم بوده ، اکنون نیز این مراسم و آداب برای فرزندان و نوه های تازه متولد شده در ۴۰ روزگی انجام میشود.

فلسفه چله بری نوزاد

قدیمی ها و مادر بزرگ ها اعتقاد دارند که چله نوزاد و چله بری و دعای چله نوزاد برای رشد استخوان های بچه، است و برای نوزاد مفید است.

«چله‌ور» معادل کُردی چلّه بریدن فارسی است. گذشتگان بر آن بوده‌اند که زن پس از ازدواج یا زایمان باید چهل روز از خانه بیرون نرود و نیز نباید زن دیگری که تازه زایمان یا عروسی کرده نزد او بیاید و نباید به حیوانات نزدیک شود یا به چشمه برود زیرا چلّه به او می‌افتد و او نازا یا نوزادش مریض می‌شود.

آداب چله بری نوزاد با کاسه چهل کلید

از دیگر آداب و رسوم قدیمی ها درباره نوزاد حمام روز چهلم و خواندن دعای چله نوزاد با کاسه چهل کلید و یا شانه و …. است
مادر بزرگ ها و خانم های مسن خانواده، در روز چهل روزگی و چهلمین روز متولد شدن نوزاد ، او به حمام میبرند و با کاسه چهل کلید که داخل کاسه دعا حک شده ، سوره های ۴ قل را خوانده و ۷ بار به نیت سلامتی روی سر نوزاد میریزند.
بعد از حمام نیز برای چشم نظر اسفند دود میکنند
همچنین برخی خانواده ها اگر کاسه جهل کلید نداشته باشند، شانه را چهل بار در ظرف و تشت آب میکنند و با خواندن سوره های چهار قل، ان را روی سر نوزاد و مادر میریزند.

بیشتر بخوانید  دعای چله بری برای گشایش بخت,چله قوی برای باز شدن بخت سریع

کاسه ای مرسوم به چهل کلید است که داخل آن چند ادعیه حک شده و برای مراسم دعا و چله بریدن استفاده میشود.

آداب حمام چله نوزاد و چله بری نوزاد

چند دعا در بین مردم رواج دارد ؛ به عنوان نمونه گفته شده:

«اگر بچه ای در چله باشد، استخوان های آن بچه خوب رشد نمی کند و بچه ضعیف الجثه بار می آید و قد او کوتاه می ماند.
برای بریدن چله کودک، مقداری نخ ابریشم سرخ و سفید را از نوک انگشتان پا تا سر بچه، با آن نخ اندازه گرفته و این دعای چله نوزاد را چهار بار بر آن نخ می خوانند و فوت می کنند:

«اعوذ بالله من الشیطان الرجیم سبحان الله الملکُ الجبّار سُبحان الله العَزیز الغفّار سُبحان الله الکبیر المتعال؛ بریدم چله فلان بن فلانه را (و اگر دختر بود به جای بن، بنت بگوید) از دیو و پری و آدمی و بنات حوا بحق محمّد و اله»

سپس آن نخ را به چهار قسمت تقسیم نموده و در چهار گوشه اتاق دفن می نمایند و معتقدند آن مرض رفع خواهد شد».

نظر علما درباره دعای چله نوزاد

مکارم شیرازی: پرسش: طبق رسم و رسوم نوزاد رو بعد از چهل روز به حمام برده و آن را غسل می دهند. آیا از نظر فقهی و اعتقادی این رسم و رسوم صحت قبلی داشته است؟ آیا باید این کار اجبارا انجام گیرد؟

پاسخ: این رسم هیچ گونه مبنای شرعی ندارد و باید آن را ترک کرد و درباره غسل دادن مولود در اوایل تولد در روایات وارد شده است.

پرسش: مى‌گویند زن «زائو» بایستى روز چهلم، غسل «چلّه» انجام دهد. لطفا بفرمائید غسل «چلّه» چیست؟ و آیا تا آن زمان نباید غسلى انجام دهد؟

پاسخ: این گونه سخنان اعتبارى ندارد.

دعای چله بری نوزاد در روایات ائمه

غسل مادر در روز چهلم و دعای چله نوزاد هیچ مبنای شرعی ندارد و آنچه در روایات درباره غسل نوزاد آمده است، مربوط به اوایل ولادت یعنی تا روز هفتم می باشد. (البته شستن نوزاد در صورتی مستحب است که برای او ضرر نداشته باشد).

راوی از امام صادق (ع) از پدرانشان از امام علی (ع) نقل می کند: «بچه هایتان را از غمر [بوی بد- آلودگی های ولادت] بشویید، چون تا زمانی که غمر بر بدن بچه هاست شیطان نزدیک بچه می شود و او را می بوید و وقتی بچه می خوابد داد می زند که به خاطر نزدیکی شیطان به او است».

چله افتادن یعنی چه‌؟

در فرهنگ فارسی عامیانه، چلّه افتادن آمده است: «چون عروسی یا زنی آبستن نمی‌شد… می‌پنداشتند که چلّه به او افتاده است و برای اینکه آبستن شود، باید چلّه بُری کند… به اتاق زائو و نوزاد، گوشت نپخته نمی‌آوردند زیرا چلّه گوشت به بچه می‌افتاد و حالش به هم می‌خورد به نقل از کتاب از خشت تا خشت از محمود کتیرایی ».

قدیمی ها می‌گفته‌اند:​ زن باید سه چلّه ببُرد: یکی برای خوشبختی در خانه شوهر، یکی برای بچه دار شدن و یکی برای چشم زخم.

منبع : newsin

بیشتر بخوانید  نوشتن تعویذ برای گریه نوزاد,تعویذ رفع ترس و بیقراری نوزاد

,دعای چله بری برای بارداری,دعای چله بری برای بارداری نی نی سایت,دعای چله بری برای باردار شدن,دعای چله بری بارداری,دعاي چله بري براي بارداري,دعا چله بری برای بارداری,دعای چله بری,دعای چله بری نوزاد در مفاتیح,دعای چله بری با نخ ابریشم,دعای چله بری در مفاتیح الجنان,دعای چله بری چیست,دعای چله بریدن,دعای چله بری زنان,دعای چله بری چیه,دعای چله بری با نخ ابریشم نی نی سایت,دعا چله بری چیست,دعای چله بری نوزاد چیست,دعای چله بریدن زنان,دعای چله بریدن برای بارداری,دعای چله بریدن برای بخت گشایی,دعای چله بریدن نوزاد,دعا برای چله بریدن,دعا چله بریدن,دعای چله بری زن زائو

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *