متن دعای شرف الشمس 19 فروردین,اعمال و نماز روز شرف الشمس

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com متن دعای شرف الشمس 19 فروردین,اعمال و نماز روز شرف الشمس را قرار دادیم . آداب و شرایط و اعمال و نماز و متن دعای شرف الشمس سال 1402 هجری شمسی که در روز 19 فروردین انجام می شود . سایت ملکوتی ها …

,متن شرف الشمس,متن دعای شرف الشمس,متن دعای شرف الشمس در مفاتیح,متن فارسی دعای شرف الشمس,متن عربی دعای شرف الشمس,متن کامل دعای شرف الشمس,طلسم متن دعای شرف الشمس,متن حرز شرف الشمس,متن دعای شرف الشمس 19 فروردین,متن دعای شرف الشمس صوتی,متن دعای شرف شمس,متن دعای شرف الشمس ۱۴۰۱,ترجمه فارسی دعای شرف الشمس,ترجمه فارسی دعای شرف شمس,متن عربی دعای شرف شمس,متن طلسم شرف شمس,متن طلسم شرف الشمس

متن دعای شرف الشمس 19 فروردین,اعمال و نماز روز شرف الشمس

دعای شرف الشمس نوزده فروردین,شرف الشمس 19 ماه فروردین,اعمال شرف الشمس 19 فروردین,اعمال و نماز و دعای شرف الشمس 19 فروردین

متن دعای شرف الشمس 19 فروردین,اعمال و نماز روز شرف الشمس

دعای شرف الشمس

متن دعای شرف الشمس 19 فروردین,اعمال و نماز روز شرف الشمس

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه ‍ ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

ساعت و روز دقیق شرف الشمس سال 1401 چه زمانی است؟

چندین تقویم نجومی وجود دارد که به کمک آن میتوان فهمید که روز شرف الشمس چه روزی است و بهترین ساعت شرف الشمس 1401 چه زمانی است.

زمان دقیق شروع شرف شمس سال 1402 در روز شنبه 19 فروردین ساعت 4:14 صبح مطابق با 17 رمضان 1444 و پایان شرف الشمس روز شنبه 20 فروردین ساعت 4 و 12 دقیقه و58 ثانیه صبح روز شنبه 18 رمضان 1444 خواهد بود.

این بدین معناست که تنها حکاکی هایی در سال 1402 اعتبار دارند که فقط در این زمان حکاکی شده‌باشند

در صورتی که حکاکی در زمان نوشتن شرف شمس خارج از ساعت شرف الشمس 1402 انجام شوند فاقد اعتبار است.

(در سال گذشته یعنی سال 1401 روز ساعت شرف الشمس مصادف با ساعت 14 و 53 دقیقه پنج شنبه 19 فروردین و پایان ساعت شرف شمس روز جمعه 20 فروردین ساعت 15 و 20 دقیقه بود و در سال قبل تر یعنی سال 1400 روز شمس الشموس مصادف با ساعت 13 و 23 دقیقه سه شنبه 19 فروردین و پایان شرف الشمس روز چهارشنبه 20 فروردین ساعت 13 و 49 دقیقه بود.)

روز شرف الشمس 1402 مصادف با ساعات پر برکت ماه مبارک رمضان و شب و روز جمعه شده که به امید خدا با میمنت و مبارکی همراه است. در ادامه بیشتر درباره‌ی تقویم نجومی بحث خواهیم کرد.

چگونه با استفاده از تقویم نجومی روز شرف الشمس 1401 تعیین شده‌است؟

تقویم نجومی، تقویمی (calendar) است که بجز اطلاعات یک تقویم معمولی، دارای اطلاعات کاربردی برای اخترشناسان است.

با استفاده از اطلاعات تقویم نجومی می‌توان برای هر روز از سال، مکان سیارات، ماه، خورشید و ستاره‌های درخشان تر را مشخص کرد و کمک میکند که بفهمیم روز شرف الشمس چه روزی است و ساعت شرف الشمس 1402 چه موقعی است

به عنوان مثال می‌توان برای تعیین روز شرف الشمس سال 1402 اطلاعات مربوط به ورود شمس به موضع شرف سال 1402 و خروج آن از این موضع را از این گونه تقویم‌ها استخراج کرد.

یک تقویم نجومی می‌تواند حاوی اطلاعاتی درباره طلوع و غروب آفتاب و یا جزئیات خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی باشد که باعث فهمیدن بهترین زمان نوشتن شرف شمس نیز خواهد شد.

همچنین تقویم نجومی اطلاعات مفیدی درباره‌ی زمان جذر و مد نیز در اختیار می‌گذارد.

درباره‌ی این تقویم نجومی میتوان گفت:

1- این تقویم، منطبق با تقویم رسمی کشور است که هرساله توسط دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور منتشر می‌شود.

2- محاسبات نجومی این تقویم، عمدتا با نرم افزار Stellariu0.15.0 که یک نرم افزار متن باز است انجام شده‌است.

3- متاسفانه در سال‌های اخیر بعضی منجمان بدون اطلاع از مبانی اولیه تقویم، دست به استخراج تقویم‌های نجومی و تعیین روز حکاکی دعای شرف شمس 1402 زده‌اند.

یکی از مهمترین معضلات ایشان در مطالع سیارات و موقعیت ماه و خورشید است؛ عمدتا ایشان متوجه تفاوت بین صورت و بروج نیستند و به همین خاطر محاسباتشان بر مبنای صورت های فلکی است و نه بروج، اما همان گونه که نصیرالدین طوسی در رساله‌ی معینیه به صراحت اشاره کرده‌است، در احکام مراد بروج هستند و نه صورت.

4- محاسبات مربوط به موقعیت ماه، موقعیت سیارات و خورشید که شامل محاسبات مربوط به روز و ساعت حکاکی دعای شرف شمس 1402 نیز می‌شود در این تقویم بر مبنای بروج انجام شده‌است.

به چه روزی روز شرف الشمس می‌گویند؟

آیا میدانید از نظر منجمان روش تشخیص روز شرف شمس چیست؟

بر مبنای علم اخترشناسی سیارات موجود هفتگانه (بر طبق این علم خورشید هم جزو سیارات محسوب می‌شود)

هر کدام در جایگاهی از دایره البروج به نهایت قدرتشان می‌رسند که به این حالت موضع شرف آن سیاره نیز گفته می‌شود.

اوج قدرت برای خورشید در میان سیارات هفتگانه در برج حمل روی می‌دهد.

بر مبنای ستاره شناسی اسلامی اوج قدرت خورشید در برج حمل در 19 درجه اتفاق می‌افتد که این زمان در گذشته معادل 19 فروردین بوده‌است

این زمان دقیق شرف الشمس و به اصطلاح همان ساعت حکاکی دعای شرف شمس است.

این روز زمان دقیق شرف الشمس برای ذخیره سازی انرژی خورشید در شی ای است.

این انرژی برای سلامت و ثروتمند شدن و موفق یودن مفید است و با ذخیره کردن آن می‌توان آن را در تمام مدت سال به همراه داشت.

بر طبق مطالب گفته شده در کتاب های کهن مانند “السحاب اللئالی” نوشته شده توسط سید عبدالله بوشهری

روز شرف الشمس جزو علوم غریبه بوده و در از بین بردن فقر، حفظ سلامت صاحبش هم از مریضی‌ها و هم از آسیب جانوران، سلامت یافتن از بلاها و بدست آوردن جایگاه رفیع و سربلندی موثر است.

چرا نوزدهم فروردین را روز شرف الشمس می‌نامند؟

دلیل اهمیت روز شرف شمس چیست؟

منجمان بر این باورند که روز شرف الشمس و زمان نوشتن دعای شرف الشمس بر اساس محاسبات اخترشناسی، روز پر برکت و خوش یمنی است و ساعات ویژه‌ای در این روز وجود دارد که خورشید در عالیترین موقعیت خود در کهکشان نسبت به باقی سال قرار می‌گیرد.

در این حالت یعنی در زمان دقیق شرف الشمس 1401 و هرسال دیگری خواص این دعا نهایت تاثیر خود را بر روی شخصی که آن را با خود به همراه داشته باشد می‌گذارد و باعث نفع و سعادت برای آن شخص می‌شود.

بر طبق کتاب التفهیم نوشته‌ی ابوریحان بیرونی که در قسمتی از آن در مورد شرف سیارات مطالبی بیان شده، زمان نوشتن شرف شمس 19 فروردین، در واقع روزیست که خورشید در موضع 19 درجه‌ای از برج حمل قرار می‌گیرد

که این روز مصادف با نوزدهم فروردین می‌شود که دعای شرف شمس حکاکی می‌شود و بهترین زمان نوشتن دعای شرف الشمس می‌باشد.

شرف الشمس واقعا چیست؟

شرف الشمس یک ذکر ویژه و پرسود است و متشکل از 13 کلمه اعظم پروردگار در کتب الهی است (5 کلمه از قرآن مجید ، 4 کلمه از تورات و 4 کلمه از انجیل) که به صورت حروف رمزی حکاکی می‌شود. باور عموم مردم بر این است که شرف شمس نوعی سنگ است

اما در واقع دعاییست که حکاکی شدن آن بر سنگ عقیق زرد توصیه شده‌است و دارای آداب ویژه‌ای می‌باشد و در موارد زیادی مانند انگشتر شرف شمس ، گردنبند شرف شمس ، دستبند شرف الشمس و حتی نیم ست شرف الشمس به کار برده می‌شود.

البته در مورد آداب و خواص شرف الشمس مسائل زیادی مطرح شده که اندکی از آنها با خرافه در آمیخته است.

آیا میدانید اعمال روز شرف الشمس 1401 چیست؟

روز شرف شمس 1401 مانند هر سال آداب و شرایطی دارد. از جمله آداب و اعمال روز شرف الشمس این است که حکاکی نگین در ساعت و روز نوزدهم فروردین سال 1401 که زمان دقیقش در بالاتر ذکر شد صورت بگیرد و شخص حکاک به نیت فردی که قرار است به صورت دائم از آن نگین استفاده کند آن را حکاکی کند.

به نگینی که غیر از این شرایط یعنی مشخص نبود زمان حکاکی و مشخص نبودن اصالت نگین حکاکی شده باشد در بازار اصطلاحا غیر اصل گفته می‌شود.

آیا میدانید نحوه خواندن نماز روز شرف شمس چیست؟

از دیگر آداب روز شرف شمس می‌توان به نماز آن اشاره کرد.

آداب خواندن این نماز به این گونه است که در این روز ویژه (روز شرف شمس 1401)، وضو بگیرید و مانند نماز صبح 2 رکعت نماز به نیت حاجات خود به جا آورید

سپس دعای کوتاه زیر خوانده شود:

بیشتر بخوانید  مجرب ترین دعا برای بخت گشایی - ازدواج فوری در روایات و احادیث

بهترین ساعت برای نوشتن دعای شرف الشمس,روز شرف الشمس چه روزی است

سپس حکاکی و نوشتن حروف رمزی انجام شود

اما حکاکی دعای شرف الشمس بر روی نگین عقیق زرد بایستی طبق آدابی انجام شود که مخصوصا شیوه صحیح نوشتن آن کار هرکسی نیست

و البته نیازی نیست که نوشتن و یا حکاکی حتما توسط خود شخص صورت بگیرد

و این امکان وجود دارد که حکاکی توسط حکاک به نیت شما صورت پذیرد.

برخی از مهمترین فضیلت‌های شرف شمس

نوشتن دعای شرف شمس 19 فروردین فضایل بسیاری برای روح و بدن دارد و در منابع نیز توصیه بسیاری به استفاده از این سنگ شده‌است. با توجه به اینکه این دعا بر روی سنگ عقیق زرد حکاکی می‌شود از دو جهت حائز اهمیت می‌باشد.

اول وجود سنگ عقیق زرد که خواص بسیاری دارد و بسیار با ارزش می‌باشد

دوم وجود دعای شرف الشمس که فضایل مخصوص به خود را دارد.

در ادامه به چند مورد مهم درمورد فضایل عقیق و شرف شمس 19 فروردین پرداخته شده‌است.

* از حضرت حجت (ع) در کتاب “موسوعه الاحجار الکریمه” روایت گردیده‌است در صورتی که بر عقیق و در روز شرف الشمس حک گردد کامل‌تر است. به طور دقیق اینگونه آمده است: “آن حرزی می‌باشد به جهت نگهداری از همه بدی‌های زمینی و آسمانی و آن اسم اعظم است و کامل‌ترین انگشتر می‌باشد.”

* حضرت آیت الله مظاهری فرموده‌اند: “شرف الشمس مورد اعتماد می‌باشد.”

* در کتاب “السحاب اللئالی” نوشته شده توسط سید عبدالله بوشهری آمده است که شرف الشمس در دفع فقر و امراض و محافظت از صاحب آن از گزند جانوران و نگهداری از بلا ها و کسب مقام و عزت تاثیر دارد.

* در کتاب “جنه‏ الوافیه” که به “مصباح کفعمی” معروف است آمده‌است: این حروف (دعای شرف شمس) شکل اسم اعظم می‌باشد.

* از امام موسی کاظم (ع) در روایتی بیان شده‌است: انگشتر زرد در دست داشته باشید که موجب آسانی است و در آن هیچ دشواری نباشد.

* پیامبر اکرم (ص) نیز درمورد خواص این سنگ فرموده‌اند: انگشتر عقیق در دست کنید مادامی که آدم آن را با خود داشته باشد اندوهی به او نمی‌رسد.

* امام علی (ع) نیز میفرمایند: دو رکعت نماز با انگشتر عقیق بهتر است از هزار رکعت بدون آن.

* پیامبر اکرم (ص) نیز فرموده‌اند: اگر یکی ازعقیق‌ های سرخ و زرد و سفید را در دست داشته باشید جز خیر و نیکی و فراخی روزی و سلامتی ازجمیع بلا‌ ها نمی‌بیند و از شر پادشاه ظالم و از هر چه آدمی از آن می‌ترسد و حذر می‌کند امان می‌یابد.

,اعمال شرف الشمس,اعمال شرف الشمس ۱۴۰۱,اعمال شرف الشمس 19 فروردین,اعمال شرف الشمس در مفاتیح,اعمال شرف الشمس چیست,اعمال شرف شمس,اعمال روز شرف الشمس ۱۴۰۰,اعمال روز شرف الشمس 19 فروردین,اعمال سنگ شرف الشمس,اعمال روز ۱۹فروردین شرف الشمس,اعمال شرف الشمس 1401,اعمال روز شرف الشمس ۱۴۰۱,اعمال روز شرف شمس ۱۴۰۱,اعمال روز شرف الشمس در مفاتیح,اعمال شرف شمس چیست,اعمال روز شرف شمس,اعمال شرف الشمس نی نی سایت

بیشتر بخوانید  خواص انگشتر شرف الشمس,خواص حرز و دعای شرف الشمس

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *