خواص شرف شمس در روایات,معجزات شرف الشمس,بنام زدن شرف الشمس

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص شرف شمس در روایات,معجزات شرف الشمس,بنام زدن شرف الشمس را قرار دادیم . درباره خواص و فضیلت و فواید شرف الشمس در احادیث و روایات امامان (ع) بسیار اشاره شده است درباره معجزات شرف الشمس برای حاجت روایی و گشایش کار و رزق و روزی و رفع مشکلات و گره گشایی که شرف الشمس باید حتما بنام شخص زده شود . سایت ملکوتی ها …

,شرف الشمس,شرف الشمس به انگلیسی,شرف الشمس خواص,شرف الشمس واقعا چیست,شرف الشمس ۱۴۰۱,شرف الشمس چه روزی است,شرف الشمس اصل,شرف الشمس نی نی سایت,شرف الشمس الاصلي,شرف الشمس انگشتر,سنگ شرف الشمس به انگلیسی,شرف الشمس خواصه,شرف شمس خواص,شرف الشمس فوائد,نگین شرف الشمس خواص,دعای شرف الشمس خواص,خواص شرف الشمس چیست,خواص شرف الشمس زرد,دعای شرف الشمس چه خواصی دارد,دعای شرف الشمس واقعا چیست؟,شرف الشمس 1401,زمان شرف الشمس ۱۴۰۱,اعمال شرف الشمس ۱۴۰۱,تاریخ شرف الشمس ۱۴۰۱,ساعت شرف الشمس ۱۴۰۱,سفارش شرف الشمس ۱۴۰۱,وقت شرف الشمس ۱۴۰۱,ساعت دقیق شرف الشمس ۱۴۰۱,زمان دقیق شرف الشمس ۱۴۰۱,شرف شمس چه روزی است,شرف الشمس ۱۴۰۱ چه روزی است,شرف الشمس اصل را چگونه بشناسیم,شرف الشمس اصلی,شرف شمس اصل,سنگ شرف الشمس اصل,تسبیح شرف الشمس اصل,نگین شرف الشمس اصل,عقیق شرف الشمس اصل,خرید شرف الشمس اصل,انگشتر شرف الشمس اصل,معجزات شرف الشمس نی نی سایت,دعای شرف الشمس نی نی سایت,اومد نیومد شرف الشمس نی نی سایت,خواص انگشتر شرف الشمس نی نی سایت,سنگ شرف شمس نی نی سایت,دعای شرف الشمس چیست نی نی سایت,شرف شمس نی نی سایت,طلسم شرف الشمس نی نی سایت,سنگ شرف الشمس نی نی سایت,طلسم شرف الشمس الاصلي,حجر شرف الشمس الاصلي,عقيق شرف الشمس الاصلي,خاتم شرف الشمس الاصلي,فوائد حجر شرف الشمس الاصلي,كيف تعرف حجر شرف الشمس الاصلي,شرف الشمس انگشتر مردانه,شرف الشمس انگشتر زنانه,شرف شمس انگشتر زنانه,دعای شرف الشمس انگشتر,انگشتر شرف الشمس در کدام دست,انگشتر شرف الشمس زنانه طلا,انگشتر شرف الشمس زنانه برای چی خوبه,انگشتر شرف الشمس رهبری,انگشتر شرف الشمس قیمت

خواص شرف شمس در روایات,معجزات شرف الشمس,بنام زدن شرف الشمس

روایات درباره شرف الشمس,معجزات دعای شرف الشمس,طریقه بنام زدن شرف الشمس,فضیلت و فواید  شرف الشمس,احدیث امامان درباره شرف الشمس,روش و نحوه بنام زدن شرف الشمس

خواص شرف شمس در روایات,معجزات شرف الشمس,بنام زدن شرف الشمس

خواص مختلف شرف شمس

تصاویر مختلفی که با حالت رمزی بر روی نگین های زرد عقیق در روز ۱۹ فروردین حکاکی می شوند، «شرف شمس» نام دارد که دارای خواص مختلفی برای دارنده آن می باشد، که این دعا در کتاب «جنه الوافیه» معروف به «مصباح کفعمی» بیان شده است.

کفعمی در حاشیه کتاب خود اینگونه نوشته است:

در برخی از کتاب های دانشمندان شیعه دیده ام که این گونه از حضرت علی علیه السلام روایت شده است که: زمانیکه ایشان قصد جنگ داشتند و در بین راه استراحت کرده اند، این نقوش را روی سنگی تراشیده اند و فرموده اند که « این رمز پیروزی ما می باشد». البته عنوان کردن این سخن قاطع نیست زیرا سند این روایت وجود ندارد.

همچنین شیخ بهایی نیز با اندکی تغییر و تحول همین روایت را در کتاب «سر المست تر» خود عنوان کرده اند.

حرز و دعای شرف شمس که بر روی انگشتر عقیق و نگین حکاکی می شود، آداب مخصوص به خود را دارد که پنج نام اعظم خداوند در آن وجود دارد، این نام های مبارکه «الله، جمیل، رحمن، مومن، نور» می باشند که به جای تصاویر از حروف اول آنها یعنی«ا، ج، ر، م، ن» استفاده می شود.

تصویر شرف شمس دارای ۱۳ حرف می باشد که ۴ حرف آن از کتاب مقدس تورات و ۴ حرف دیگر آن از کتاب مقدس انجیل و ۵ حرف آن از قرآن مجید می باشد.

بر طبق روایات و مطالب بدست آمده در باره این دعا، شرف شمس دارای خواص مختلفی است که در این مطلب با آنها آشنا می شویم.

خواص حاجت روایی شرف شمس

بعضی از خواص بی نظیر و مهم شرف شمس که در کتاب های قدیمی آورده شده است شامل موارد زیر می شود:

هر شخصی که این دعا را بنویسد و در نزد خود نگهداری کند به خاطر وجود دعا همواره خداوند حافظ و نگهدار او خواهد بود.
اگر در حضور پادشاه، سلطان یا فردی بزرگ باشید با داشتن نگین شرف شمس که دعا بر روی آن حکاکی شده باشد، مورد پذیرش آن فرد یا سلطان قرار خواهید گرفت و خدا شما را از شر آسیب های او در امان نگه خواهد داشت.

کسانی که اسماء خداوند را با خود همراه داشته باشند همیشه در همه کارها موفق و پیرو هستند و افرادی که با او دشمنی داشته باشند مورد نکوهش خداوند قرار خواهند گرفت.

برخی خاصیت های مهم شرف شمس

هر فردی که نسبت به دارنده ی این دعا نیت بدی در سر داشته باشد، خدای بزرگ سحر و جادو و نیت بد او را باطل می کند.

هر فردی که حاجتی داشته باشد و یا او را بسته باشند به واسطه ای این نگین حاج روا می شود و در کارهایش گشایش حاصل می شود.

این دعا برای افرادی که مشکل صرع دارند کارساز می باشد، در واقع این دعا برای تمامی بیماری و امراض مفید است.

شرف شمس برای دختری که نتوانسته ازدواج کند مفید است و شرایط ازدواج را برایش آماده می کند.

افرادی که در سفر هستند به کمک دعای شرف شمس از شر دزدان و راهزنان و حوادث ناگوار در امان می مانند و در طول سفر سلامت خواهند بود.

اگر دعای شرف شمس بر روی پرچمی در جنگ نوشته شده باشد، سربازان آن لشکر برنده ی میدان جنگ خواهند بود.

آشنایی با خاصیت های شرف شمس

افرادی که می خواهند سحر خیز باشند و یا برای نماز شب بیدار شوند می توانند از این دعا استفاده کرده و آن را همراه خود داشته باشند.

افرادی که در زندان و حبس به مدت طولانی باشند با داشتن این دعا می توانند زودتر آزاد شوند.

از دیگر خواص شرف شمس این است که اگر بر روی کاغذی نوشته شود و در کفن میت قرار بگیرد باعث خواهد شد تا از عذاب قبر محفوظ بماند.

از خواص کلی دعا شرف شمس این است که اسامی خداوند که در این دعا هستند به منظور درمان تمام دردها و امراض در بدن و سلامتی سریعتر می باشند.

نکات قابل توجه در نوشتن دعای شرف شمس

موارد مهمی وجود دارند که در زمان نوشتن دعای شرف شمس حتما باید به آن توجه شود و بکار گرفته شوند.

این موارد عبارتند از:

تاریخ درست نوشتن این دعا فقط در ۱۹ فروردین ماه، از طلوع خورشید تا غروب ان می باشد.

فردی که وظیفه نوشتن این دعا را برعهده دارد باید آدابی مثل وضو داشتن، پاک و طاهر بودن و قربانی دادن قبل از حکاکی را رعایت نماید.

این دعا باید بر روی یک جسم زرد رنگ حکاکی شود مثل عقیق زرد.
در نوشتن دعا باید از دو بار کشیدن هر خط پرهیز گردد.
باید سوراخ های میم ها، ستاره ها و واو ها در نوشته باز باشند.
باید خط های ابتدایی و انتهایی ستاره ها یکدیگر را قطع ننمایند.

اندازه الف ها در نوشته باید به یکسان باشد.

بر روی تمامی نقوش واو اخر باید نوشته شود.

اگر دعا بر روی کاغذ نوشته می شود باید با گلاب و زعفران این عمل انجام شود و بعد از آن باز نشود و به کسی نشان داده نشود و در نهایت در آخرین چهارشنبه سال در آبی روان و جاری انداخته شود.

نکات خیلی مهم در نوشتن دعای شرف شمس

همانطور که گفته شد دعای شرف شمس دارای خواص زیادی است که حاجت روایی از مشکلات یکی از مهمترین خاصیت های آن است.

برای استجابت حاجت در روز ۱۹ فروردین فرد باید ۲ رکعت نماز حاجت بخواند و ۱۰۰ صلوات بفرستد،

سپس دعا را بر روی کاغذ به کمک گلاب و زعفران نوشته و حاجت خود را بگوید و کاغذ مذبور را داخل قران نگهداری نماید تا چهارشنبه آخر سال.

در این مورد دو نکته بسیار مهم وجود دارد:

اگر از نگین برای اینکار استفاده می شود باید هر سال در زمان تعیین شده با رعایت آداب مربوط به آن به کمک یک سوزن، مجددا بر روی نقوش کنده شده خراش ایجاد شود.

اگر دعا بر روی کاغذ نوشته می شود باید از باز کردن کاغذ و نشان دادن آن به دیگران جلوگیری شود و در نهایت کاغذ در چهارشنبه آخر سال در میان آب روان و جاری رها شود.

مجهولات موجود درباره شرف شمس

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم اولین کتابی که در این باره وجود دارد و به اهمیت این حدیث اشاره نموده است، کتاب مصباح مرحوم کفعمی می باشد، که بر طبق گفته ی عده ای این کتاب مفاتیح الجنان می باشد، ولی همانطور که گفتیم سندی برای اثبات این حدیث وجود ندارد.

حتی در کتاب حلیه المتقین از علامه مجلسی که در رابطه با تکام حکاکی ها و نقوش نگین های انگشتر به نقل از امامان معصوم می باشد، از این دعا اسمی نبرده اند.

نکته دیگر در این رابطه این است که از نظر رواج و زمان حدیث، در روایات متعلق به حضرت علی علیه السلام درباره شرف الشمس، در کتاب حدیث شیعه مطلبی نیست، و مجهول اصلی این است که این روایات قرن ها نبوده و یکباره از کجا پیدا شده است؟

خلاصه ای از نظر برخی علما درباره شرف شمس

بیشتر بخوانید  متن دعای شرف الشمس در مفاتیح,اعمال روز شرف الشمس در مفاتیح

آیت الله روحانی :

کسانی که در باره این علوم اطلاعاتی دارند می گویند که اگر یک مرتبه شرف شمس را به شیوه درست بنویسید، نیازی به تکرار آن در سال بعد نیست و اثرش باقی خواهد ماند، اما به دلیل اینکه در طرز نوشتن این دعا اختلافاتی وجود دارد، مانند شکل ستاره یا حرف میم در آن، نمی توان در این مورد مطمئن بود.

آیت الله مظاهری:

شرف شمس مورد اعتماد می باشد و اگر کسی آن را داشته باشد نیازی به تجدید آن نیست.

مرحوم کفعمی:

حروف بکار رفته در این دعا شکل اسم اعظم می باشد، در برخی کتاب های شیعه دیده ام که از امیر المومنین علیه السلام نقل شده است.

البته این حروف در کتاب ها به عنوان شرف شمس نامیده نشده اند، بلکه ممکن است تشخیص استادان علوم ختوم و اذکار این بوده که این شکل در شرف شمس که در ۱۹ فروردین ماه می باشد، اگر نوشته شود تاثیر بیشتری خواهد داشت و برخی این شکل و ذکر را روی انگشتر حکاکی می کنند.

مرحوم شیخ بهایی:

شرف شمس را در روز ۱۹ حمل که مطابق با ۱۹ فروردین است، از طلوع آفتاب تا ظهر بر عقیق زرد و در صورت نبود عقیق بر روی کاغذ زردی می نویسند و با خود حمل می کنند، اما تجدید آن در روز مذکور در سالهای بعد شرط نشده و لازم نیست.

برای سفارش و خرید انگشتر شرف الشمس موکل دار 1402 با شماره های موجود در سایت تماس بگیرید .

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *