سریع ترین راه توسل به امام زمان و استفاده از فیض وجود امام زمان

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com سریع ترین راه توسل به امام زمان و استفاده از فیض وجود امام زمان را قرار دادیم . بهترین و مطمئن ترین راه برای توسل به امام زمان خواندن دعای توسل به امام زمان (عج) می باشد . از جمله خواندن نمازهای یومیه برای متوسل شدن به حضرت امام زمان (عج) توصیه شده است …

توسل به امام زمان برای شفای مریض,توسل به امام زمان در شب جمعه,توسل به امام زمان نی نی سایت,توسل به امام زمان برای شفای مریض نی نی سایت,توسل به امام زمان برای ازدواج نی نی سایت,توسل به امام زمان براي ازدواج,توسل به امام زمان آپارات,توسل به امام زمان براي حاجت
سریع ترین راه توسل به امام زمان و استفاده از فیض وجود امام زمان

بهترین دعای توسل امام زمان,دعای سریع الاجابه توسل امام زمان,دستورالعمل توسل به امام زمان,روشهای متوسل شدن به امام زمان,ذکر و دعای توسل امام زمان

سریع ترین راه توسل به امام زمان و استفاده از فیض وجود امام زمان

سریع ترین و مطمئن ترین راه برای توسل به امام زمان :

یکی از مهمترین راه های استفاده از فیض وجود امام عصر (عج) توسل به ایشان است.

این توسل ابعاد مختلفی دارد و می تواند شامل طلب حوائج دنیوی و اخروی و همچنین یاری گرفتن از ایشان در طی مدارج رشد و کمال باشد.

علمای ما حتی درباره بهتر شدن نمازهای یومیه سفارش کرده اند که پیش از شروع نماز به امام زمان (عج) توسل شود.

بیشتر بخوانید  دعای مجرب در کـنوز الدعـوات برای ایجاد مهر و محبت و عشق قوی

توسل در آینه وحی

یَأَ ایُّهَا الَّذِینَ ءَامَنُواْ اتَّقُواْ اللَّهَ وَ ابْتَغُواْ إِلَیْهِ الْوَسِیلَةَ وَ جَاهِدُواْ فىِ سَبِیلِهِ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُون‏. (سوره مائده، آیه 35)

معنی :

اى كسانى كه ایمان آورده ‏اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید! و وسیله ‏اى براى تقرب به او بجوئید! و در راه او جهاد كنید، باشد كه رستگار شوید!”

بنابراین “وسیله” در آیه فوق معنى بسیار وسیعى دارد و هر كار و هر چیزى را كه باعث نزدیك شدن به پیشگاه مقدس پروردگار مى‏شود شامل می گردد كه مهمترین آنها ایمان به خدا و پیامبر اكرم (ص) و جهاد و عبادات همچون نماز و زكات و روزه و زیارت خانه خدا و همچنین صله رحم و انفاق در راه خدا اعم از انفاق هاى پنهانى و آشكار و همچنین هر كار نیك و خیر می باشد.

همچنین شفاعت پیامبران و امامان و بندگان صالح خدا كه طبق صریح قرآن باعث تقرب به پروردگار می گردد، در مفهوم وسیع توسل داخل است، و نیز پیروى از پیامبر و امام و گام نهادن در جاى گام آنها، زیرا همه اینها موجب نزدیكى به ساحت قدس پروردگار می باشد حتى سوگند دادن خدا به مقام پیامبران و امامان و صالحان كه نشانه علاقه به آنها و اهمیت دادن به مقام و مكتب آنان مى‏باشد جزء این مفهوم وسیع است.

آیه فوق را نمی توان به بعضى از این مفاهیم اختصاص داد، در حقیقت هیچ گونه دلیلى بر این تخصیص وجود ندارد، زیرا همانطور كه گفتیم” وسیله” در مفهوم لغویش به معنى هر چیزى است كه باعث تقرب الهی و کمال ‏شود.

البته منظور این نیست که چیزى از شخص پیامبر یا امام مستقلا تقاضا شود، بلكه منظور این است با اعمال صالح یا پیروى از پیامبر و امام، یا شفاعت آنان و یا سوگند دادن خداوند به مقام و مكتب آنها (كه خود یك نوع احترام و اهتمام به موقعیت آنها و یك نوع عبادت است) از خداوند چیزى را بخواهیم.

درباره این آیه در تفسیر علی بن ابراهیم قمی نیز آمده است که:

تقربوا الیه بالإمام

همچنین در آیه 64 سوره نساء درباره توسل به حضرت رسول (ص) برای طلب مغفرت آمده است:

وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاۆُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحِیماً

معنی :

” اگر آنها هنگامى كه به خویشتن ستم كردند (و مرتكب گناهى شدند) به سراغ تو می آمدند و از خداوند طلب عفو و بخشش می كردند و تو نیز براى آنها طلب عفو می ‏كردى، خدا را توبه‏ پذیر و رحیم می ‏یافتند”.

و نیز در آیه 97 سوره یوسف مى‏خوانیم كه: برادران یوسف از پدر تقاضا كردند كه در پیشگاه خداوند براى آنها استغفار كند و یعقوب نیز این تقاضا را پذیرفت.

بیشتر بخوانید  دعای قوی دفع همزاد برای ازدواج و رهایی از شر همزاد بد جهت ازدواج

در آیه 114 سوره توبه نیز موضوع استغفار ابراهیم در مورد پدرش آمده است:

تاثیر دعاى پیامبران را درباره دیگران تایید می ‏كند و همچنین در آیات متعدد دیگر قرآن این موضوع مطرح است.

(تفسیر نمونه، ج‏4، ص: 364)

برگرفته از دعا سایت

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *