دعوت در علوم غریبه و اجازه استاد عامل – دعوت برهتیه

دعوت برهتیه چیست ؟

قبلا مطالبی مختصر در مورد این دعوت بیان شده است. کلمه برهتيه به معناي سبوح و قدوس است. این دعوت معروف به دعوت عهد قدیم است. در واقع این دعوت قسم عظیمی است برای جمیع طوایف جن و ارواح علویه و سفلیه و تعداد خاصی قرائت بر آن مترتب است. زمان خواندن این دعوت معمولا بعد از نماز عشاء است. بخورات آن استقراض المكی و برخی بخورات دیگراست و خاتم این دعوت نیز خاتم غزالی است.

2-    معنی پنج اسم از اسامی دعوت برهتیه 
بطور مختصر معنی پنج اسم دیگر (اسماء یازدهم تا پانزدهم) ازاسماء برهتیه (که البته همگی اینها از اسماء مبارکه باریتعالی میباشد ) به این قرار است:

اسم یازدهم از اسماء برهتيه : قَلْنَهُوْدٍ(195)
معنای این اسم، متین است.
اسم دوازدهم از اسماء برهتيه: بَرْشَانٍ(553)
معنای این اسم ، یا الله یا عزیز میباشد.
اسم سیزدهم از اسماء برهتيه: كَظْهِيرٍ(935)
معنای این اسم ، یا رحیم است و بعضا به معنای سبحانك الله.
اسم چهاردهم از اسماء برهتيه: نَمُوشَلَخٍ(1026)
معنی اسم فوق يالله ياهو میباشد.
اسم پانزدهم از اسماء برهتيه : بَرْهَيُولا(254)
معنی اسم فوق ياكافي و ياسميع میباشد. معنی دیگری که برای آن ذکر شده است الله أمان الخائفين میباشد.

بیشتر بخوانید  دعوت پنج عزیمت بزرگ و مشهور - شرایط خواندن عزیمت

ببینید، دعوت برهتيه اگر موفقيت آميز باشد معزم ميتواند چندين عامليت در آن بگيرد که از جمله آنها منادل وجلب وكشف واستنزال وجمع الاخبار و استخبار الغایب و…. هست. در واقع موکلین این دعوت  (در صورتی که مهر و خاتم طاعت آن از موکل دعوت گرفته شود ) میتوانند کارهای زیادی انجام دهند. موکل دعوت برهتیه از آوردن اشیاء مختلف گرفته تا استخبار از غایب و تحبیب و جلب و تهییج (مهرومحبت) و از این قبیل را میتواند انجام میدهد. در واقع با تسخیر موکل این دعوت (گرفتن خاتم طاعت) هزاران کار از این نوع قابل انجام است. همانطور که گفتم این مورد حتما باید تحت نظر استاد عامل دعوت باشد و غیر از آن امکان پذیر نیست.

3-   دعوت هوتریه چیست ؟
دعوت هوتريه نيز از جمله دعوات معروف در علوم غریبه است. البته از آن دعواتی است كه حتما بايد ايام تتريض آن با دقت و مراقبه كامل و با راهنمایی استاد عامل اين دعوت باشد.
طهارت كامل ثوب ومكان و بدن شرط است. در اين دعوت نبايد حتی صدای گريه كودك، انجام دعوت را بهم بزند و….

4-    کیفیت قرائت و انجام این دعوت چگونه است ؟
اين دعوت عظيم الشان با نام خداوند باريتعالی شروع ميشود و ابتدای آن دو ركعت نماز شكر جهت توفيق از سوی باريتعالی است و اينكه در ايام رياضت و پس از آن خداوند جل جلاله استعانت فرمايد و معزم موفق شود.
انجام دعوت به اين صورت است كه صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشاء بايد دعوت قرائت شود. دعوت بايد روزانه و در واقع در جوف ليل (1002) مرتبه قرائت شود که البته بخورات خاص خود را هم دارد. اين دعوت در علوم غریبه البته زجر خاص خود را هم دارد  که معروف به زجر هوتريه میباشد.

بیشتر بخوانید  جدول ساعات روز - جدول ساعات دعانویسی و انجام کارها

5-    در مورد دعوت هوتریه چه نکاتی باید رعایت شود؟
مندل آن بايد حتما با اذن استاد عامل دعوت انجام و کشیده شود. انصراف عمار مكان نیز بسیار مهم است.
بخورات و تعجين و ترکیب آن با راهنمائی استاد عامل دعوت است و نوع ریاضت این دعوت نیز جلالی است.

اللهُمَّ أنْتَ رَبّي لا إلهَ إلا أنتَ عَلَيك توكّلتُ وأنْتَ رَبُّ العَرشِ العَظِيم ما شَاءَ اللهُ كانَ ومَا لمْ يشَأ لم يكُن أعْلَمُ أنَّ اللهَ على كلِّ شَىْءٍ قَدِير وأنَّ اللهَ قدْ أحَاطَ بِكُلِّ شىْءٍ عِلْمًا اللهُمَّ إنّي أعُوذُ بِكَ مِن شَرِّ كُلِّ دَابَّةٍ أنتَ ءاخِذٌ بِنَاصِيَتِهَا إنّ رَبّي على صِرَاطٍ مُسْتَقِيْم.

دعوت در علوم غریبه و اجازه استاد عامل – دعوت برهتیه, دعوت برهتیه صوتی,دانلود دعوت برهتیه,علوم غریبه چیست,علوم غریبه شیخ بهایی,علوم غریبه,علوم غریبه اعداد,علوم غریبه pdf,علوم غریبه کتاب,علوم غریبه به انگلیسی,علوم غریبه تلگرام,