دعا براى تقويت حافظه و زيادى فهم ، دعای افزایش حافظه

آنچه در مورد دعای افزایش حافظه باید گفت این است که دعاهای فراوانی برای افزایش حافظه و تقویت هوش وجود دارد که در کتب مختلفه دعا و زیارت شرح آنها آمده است. نکته مهمی که در افزایش حافظه باید مد نظر قرار داد اینکه انجام برخی کارها میتواند در بخاطرسپردن و افزایش قدرت یادگیری و حافظه بسیار موثر قرار گیرد.

دعای افزایش حافظه , دعای تقویت هوش , دعای حافظه
دعای افزایش حافظه , دعای تقویت هوش , دعای حافظه

قرائت منظم قران مجید یکی از این موارد تاثیر گذار در افزایش هوش است. از طرف دیگر استفاده از خودنیهایی مثل عسل و مویز هم در افزایش حافظه بسیار تاثیر گذار است.

***

دعا براى تقويت حافظه و زيادى فهم ، دعای افزایش حافظه

روايت شده از ثقه جليل عالم عابد عبداللَّه بن جندب كه از بزرگان اصحاب حضرت ابوالحسن (امام موسى) و امام رضا عليهماالسلام و وكيل ايشان مى باشد آنكه وقتى عريضه اى خدمت حضرت ابوالحسن يعنى امام موسى عليه السلام نوشت و در آن عرض كرد كه فدايت شوم من پير شدم و ضعف و عجز پيدا كردم از بسيارى از آنچه قوّت داشتم بر آن و دوست دارم فدايت شوم كه تعليم فرمائى مرا كلامى كه مرا به خداوند تعالى نزديك كند و فهم وعلم مرا زيادكند حضرت درجواب او، او را امر فرموده بود كه بسيار بخواند اين ذكر شريف را بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ لا حَوْلَ وَلاقُوَّةِ اِلاّ بِاللَّهِ الْعَلِىِّ الْعَظيمِ.

مفاتيح الجنان، حاج شيخ عباس قمي.

 

 

,آداب دعا كردن چیست,دعا برای افزایش حافظه,دعا برای حافظه,دعای افزایش حافظه,دعای افزایش حافظه و یادگیری,دعای تقویت فهم,دعای تقویت هوش,ذكر برای تقویت حافظه,ذكر جهت تقویت حافظه,دعا براى تقويت حافظه و زيادى فهم

بیشتر بخوانید  دعای مطالعه و درس خواندن برای افزایش قدرت یادگیری و حافظه

یک نظر

  1. سلام/باتشکر از مطالب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *