دعای قرآنی حفظ آبرو و عزت و شخصیت و جلوگیری از آبروریزی

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com دعای قرآنی حفظ آبرو و عزت و شخصیت و جلوگیری از آبروریزی را قرار دادیم . ذکر و دعا و آیات قرآنی مجرب برای حفظ آبرو و در امان ماندن آبرو و محفوظ ماندن جان و مال از آبروریزی . اگر آبروی شخصی در خطر باشد برای حفظ آبرو و عزت و شخصیت می توان از دعای قوی و مجرب قرآنی زیر استفاده کند …

دعای حفظ آبرو در دنیا,دعای حفظ آبروی مومن,دعای حفظ آبرو مجرب,دعای حفظ آبروی دختر,دعای حفظ آبرو و عزت,دعای حفظ آبرو نی نی سایت,دعای حفظ آبرو برای جلوگیری از رسوایی,دعای حفظ آبرو از بهجت,دعای رفع آبروریزی

دعای قرآنی حفظ آبرو و عزت و شخصیت و جلوگیری از آبروریزی

دعای در امان ماندن آبرو,دعای حفظ جان و مال و ابرو,دعای حفظ آبروی در خطر,دعای در امان ماندن آبرو,دعای افزایش آبرو میان مردم,ذکر و دعای آبرو,آیات قرآنی برای حفظ آبرو

دعای قرآنی حفظ آبرو و عزت و شخصیت و جلوگیری از آبروریزی

دعا برای محفوظ ماندن آبرو :

اللهم صل علی محمد وآله و صُن وجهی بالیسار، و لا تَبتَذِل جاهی بالاِقتار

معنی :

بار الها! آبروی مرا در جامعه با معیشت سهل و آسان حفظ فرما! و قدر و منزلتم را نزد مردم با تنگدستی سبک و خوار مگردان!

الصحیفة السجادیة، ص ۹۸.

دعای چهل و یکم صحیفه سجادیه :

دعای امام سجاد (ع) در طلب پرده پوشى و حفظ آبرو :

اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَفْرِشْنِی مِهَادَ کَرَامَتِکَ، وَ أَوْرِدْنِی مَشَارِعَ رَحْمَتِکَ، وَ أَحْلِلْنِی بُحْبُوحَةَ جَنَّتِکَ، وَ لَا تَسُمْنِی بِالرَّدِّ عَنْکَ، وَ لَا تَحْرِمْنِی بِالْخَیْبَةِ مِنْکَ. (۲)

وَ لَا تُقَاصَّنِی بِمَا اجْتَرَحْتُ وَ لَا تُنَاقِشْنِی بِمَا اکْتَسَبْتُ، وَ لَا تُبْرِزْ مَکْتُومِی، وَ لَا تَکْشِفْ مَسْتُورِی، وَ لَا تَحْمِلْ عَلَى مِیزَانِ الْإِنْصَافِ عَمَلِی، وَ لَا تُعْلِنْ عَلَى عُیُونِ الْمَلَإِ خَبَرِی (۳)

أَخْفِ عَنْهُمْ مَا یَکونُ نَشْرُهُ عَلَیَّ عَاراً، وَ اطْوِ عَنْهُمْ مَا یُلْحِقُنِی عِنْدَکَ شَنَاراً (۴)

شَرِّفْ دَرَجَتِی بِرِضْوَانِکَ، وَ أَکْمِلْ کَرَامَتِی بِغُفْرَانِکَ، وَ انْظِمْنِی فِی أَصْحَابِ الْیَمِینِ، وَ وَجِّهْنِی فِی مَسَالِکِ الْآمِنِینَ، وَ اجْعَلْنِی فِی فَوْجِ الْفَائِزِینَ، وَ اعْمُرْ بِی مَجَالِسَ الصَّالِحِینَ آمِینَ رَبَّ الْعَالَمِینَ.

معنی :

۱ . خدایا درود بر محمد و آل او فرست، و بستر کرامت براى من بگستر، و مرا در آبشخور رحمتت در آور، و در میان بهشت جاى ده، و داغ رد بر من منه و به نومیدیم باز مگردان .
۲ . و به بدکردارى کیفر مفرما و در اعمال من خردى گیرى روا مدار، و راز مرا آشکار مکن، و نهان مرا هویدا مساز، و کردار مرا به ترازوى عدل مسنج، و باطن مرا پیش مردم ظاهر مکن .
۳ . هر چه آشکار شدن آن ننگ من است، پنهان دار، و آنچه موجب رسوایى است، از نظر آن ها در پیچ .
۴ . و پایه مرا به خشنودى خود ارجمند ساز و کرامت مرا به آمرزش خود کامل کن، و مرا در سلک اصحاب یمین جاى ده و در راه امن سالک گردان، و در گروه رستگاران قرار ده، و بزم نیکوکاران را به من آباد گردان .
۵ . آمین یا رب العالمین .

چند آیه از سوره بقره برای حفظ جان و مال و آبرو :

بیشتر بخوانید  متن کامل دعای مجیر با معنی,خواص و فضیلت خواندن دعای مجیر

از حضرت سجاد (ع) منقول است که رسول خدا (ص) فرمود:

«هر کس چهار آیه از اول بقره، و آیه الکرسی تا «هم فیها خالدون» و سه آیه از آخر آن را بخواند، در جان و مال خود مکروهی نبیند، و شیطان به او نزدیک نگردد، و قرآن را فراموش نکند.»

کلینى، الکافی، دار الکتب الإسلامیة تهران، ۱۳۶۵ ه.ش، ج ۲، ص ۶۲۱

دعای مجرب برای حفظ آبرو و عزت :

به جهت عزت و آبرو و شخصیت یا حفظ آبرویی که در معرض خطر قرار گرفته ۴۱ مرتبه سوره مبارکه حمد را به طور صحیح بخواند و بعد از آن که تمام شد ۱۳ بار این دعای حفظ آبرو را بخواند

«یا مُفَتِّحُ فَتِّح یا مُفَرِّجُ فَرِّج یا مُسَبِّبُ سَبِّب یا مُیَسِّرُ یَسِّر یا مُسَهِّلُ سَهِّل یا مُتَمِّمُ تَمِّمُ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الرّاحِمین»

برگرفته از دعا سایت

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *