خواص گفتن ذکر الله برای مراقبه جهت آرامش جسمی و روحی و ذهنی

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص گفتن ذکر الله برای مراقبه جهت آرامش جسمی و روحی و ذهنی را قرار دادیم . مراقبه ذکرهای مخصوصی دارد . یکی از بهترین و قویترین ذکرهای مراقبه ذکر الله می باشد . مراقبه برای رسیدن به آرامش روحی و ذهنی و جسمی صورت می گیرد . سایت ملکوتی ها …

,ذکر مراقبه,ذکر برای مراقبه,مراقبه ذکر یونسیه,ذکر های مراقبه,ذکر و مراقبه,ذکر الله برای مراقبه,بهترین ذکر برای مراقبه,مراقبه با ذکر یونسیه ,ذکر الله اکبر,ذکر الله اکبر برای حاجت,ذکر الله اکبر در نماز,ذکر الله اکبر نی نی سایت,ذکر الله اکبر صوتی,ذکر الله اکبر عید فطر,ذکر الله اکبر در اذان و اقامه,ذکر الله اکبر کبیرا,ذکر الله اکبر بعد از رکوع,ذکر الله اکبر در خواب,ذکر الله کی فضیلت,ذکر الله,ذکر الله الصمد,ذکر الله الصمد برای ثروت,ذكر الله في القرآن,ذكر الله,ذكر الله في المنام,ذكر الله تويتر,ذکر الله الصمد برای بازگشت معشوق,ذکر الله الصمد برای طی الارض,ذکر الله الصمد در روز یکشنبه,ذکر الله الصمد برای ازدواج,ذکر الله الصمد نی نی سایت,ذکر الله الصمد برای چی خوبه,ذکر الله الصمد برای گرفتن حاجت,ذکر الله الصمد برای بازگشت,ذکر الله الصمد برای ثروت نی نی سایت,ذکر الله صمد برای ثروت,ذکر الله اکبر برای حاجت نی نی سایت,ختم ذکر الله اکبر برای حاجت,ذكر الله في القرآن والسنة,ذكر الله في القرآن الكريم,ذكر الله في القران عدة حيوانات وطيور,آيات ذكر الله في القرآن الكريم,ذكر الله أكبر في القرآن,آيات ذكر الله في القرآن,كم ذكر الله في القرآن,عدد ذكر الله في القرآن,ذكر اسم الله في القرآن,ذكر الله تعالى,ذكر الله تطمئن القلوب,ذكر الله في الحمام,ذكر الله كثيرا,ذكر الله In English,ذكر الله خطبة,ذكر الله وما والاه,ذكر الله في المنام للعزباء,ذكر الله في المنام للمتزوجة,ذكر الله في المنام لابن سيرين,ذكر الله في المنام للرجل,ذكر الله في المنام للحامل,ذكر الله في المنام للمطلقة,ذكر الله في المنام تفسير,ذكر الله في المنام تفسير الاحلام,الذكر الله في المنام,كلام ذكر الله تويتر,دعاء ذكر الله تويتر,عبارات عن ذكر الله تويتر,كلام عن ذكر الله تويتر,ذكر الله حياة القلوب تويتر,وذكر الله تويتر,بذكر الله تويتر,عبارات ذكر الله تويتر,لاتنسى ذكر الله تويتر

بیشتر بخوانید  دعایی برای جلوگیری از عذاب میت در کفن

خواص گفتن ذکر الله برای مراقبه جهت آرامش جسمی و روحی و ذهنی

ذکر الله مخصوص مراقبه,ذکر الله,خواص و فضیلت ذکر الله,بهترین ذکر برای مراقبه,ذکر مراقبه برای آرامش روحی و جسمی

خواص گفتن ذکر الله برای مراقبه جهت آرامش جسمی و روحی و ذهنی

ذکر و مراقبه

همه در طول شبانه‌روز (مختصراً یا تفصیلاً) به اوراد یا اذکاری مشغول‌اند. گرچه تفاوتی در بین است و آن این‌که «ورد» به لفظ و زبان است و ذکر به قلب که البته عموماً اطلاق ورد را «ذکر» می‌گویند.

آنکه به زبان ذاکر است، اگر از مذکور غافل و فقط حرکت لسانی داشته باشد، گرچه ثواب و نصیبی می‌برد، لکن تأثیر کلّی ندارد. امّا وقتی ذاکر توجّه به مذکور داشت، یعنی ذکرش همراه با مراقبه قلبی بود، برایش آثار وضعی و اخروی دارد. حتی خودِ قلب هم ذکر می‌گوید. چنان‌که بعضی اکابر به چنین مقامی رسیده بودند.

ذکر با مراقبه، وسوسه شیطانی را که خارج از قلب است از بین می‌برد. اهل ذکر را حالتی می‌باشد که در عرفِ عرفان آن را «وقوف قلبی» می‌گویند و آن، مراعات قلب است که نظر بصیرت در ذکر گفتن و اهتمام به آن داشتن و آگاهی در زمان را گویند. البته توجّه به امر واحد احد، جمعیت و موجب اندفاع خواطر متفرقه است.

افرادی که بی مراقبه ذاکر بودند، نوعاً به جایی نرسیدند و ترقیّات معنوی کاملی نداشتند. علّت آن بود که پوست را گرفته و از مغز غافل بودند یا به‌صورت توجّه داشتند و به سیرت و باطنِ ذکر ملاحظه و توجّهی نداشتند. یا مقصودِ ذاکر حوائج دنیوی است، نه حق!

گویند بزرگی مجنون را موعظه می‌کرد که این توجّه تو به لیلی فایده‌ای ندارد و او زیبا نیست و… ولی مجنون مدام می‌گفت: لیلی! لیلی!

آری! این نوع توجّه و مراقبه به مذکور شیرین و ارزشمند است.

عدّه‌ای «الله! الله!» گویند و قدرت خواهند.

عدّه‌ای «قل هو الله» خوانند و طیّ الارض خواهند.

گروهی «یا حیّ و یا قیّوم» به زبان جاری کنند و کشف خواهند 

بالاخره قلیلی همین‌ها را خوانند، لکن خدا را خواهند و بس.

در این جهت ذکر قلبی آثارش بیشتر از ذکر لفظی است.

اگرچه جنبه اخلاص آن اصول طریق را نگه می‌دارد، لکن مراقبه در خلوت از مراقبه در جلوت بهتر است.

لذا برای بعضی اذکار در اسحار همانند استغفار و نمازِ شب موضوعیت دارد.

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *