بهترین ذکر برای مراقبه چیست,معنی و مفهوم مراقبه چیست

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com بهترین ذکر برای مراقبه چیست,معنی و مفهوم مراقبه چیست را قرار دادیم . مراقبه کردن به منظور مراقبت از اعضا و جوارح انجام می شود . مراقبه کردن آداب و شرایط مخصوصی دارد . از بهترین ذکرهای مراقبه ذکر الله و ذکر یونسیه می باشد . سایت ملکوتی ها …

,مراقبه چیست,مراقبه چیست Pdf,مراقبه چیست ویکی پدیا,مراقبه چیست نی نی سایت,مراقبه چیست و چگونه است,مراقبه معنوی چیست,مراقبه سکوت چیست,مراقبه جاپا چیست,مراقبه ویپاسانا چیست,انواع مراقبه چیست,مراقبه یعنی چه نی نی سایت,مراقبه ی سکوت چیست

بهترین ذکر برای مراقبه چیست,معنی و مفهوم مراقبه چیست

ذکر مخصوص مراقبه,ذکر قوی برای مراقبه,ذکر تضمینی برای مراقبه,ذکر مراقبه از راه دور,ذکر برای مراقبه کردن,ذکر مراقبه از جسم و روح و ذهن

بهترین ذکر برای مراقبه چیست,معنی و مفهوم مراقبه چیست

ذکر مراقبه چیست :

اینکه اهل مراقبت باشی و در سنگر مراقبه دایم مراقب اعضا و جوارحت باشی و تمام اعضا رو تحت نظر فرماندهی عقل در بیاری ، این بسیار مهمه ، حتی از مهم نیز مهمتر!

تمام تلاشت و تمام سعی و توانت باید رو تقویت مراقبه باشه.

اگه صدها بار زمین خوردی ناامید نشو و نهراس .

دوباره بلند شو و دوباره از نو شروع کن ، بدون در دوباره انجام دادن، بر تجربه تو افزوده میشه و این خطا و آزمونها میتونه در موفقیت کمکت کنه اما باید مراقب باشی که از عمد زمین نخوری و مراقبت کنی از خودت.

حال که سهوا” زمین خوردی ناامید نباش و دوباره از نو شروع کن .

ذکر مراقبه از بزرگترین اذکار عملی هستش که تو باید با تلاش و پشتکار این ذکر رو ‌کسب و تحصیلش کنی .

راه های تقویت مراقبه رو یاد بگیر و تمرین و تکرار کن و از اهل استقامت باش.

همین تمرین و تکرار نمودنها تدریجا در مراقبه تو رو قوی میکنه . ضعف و سستی به خودت راه نده و تمام تلاشت این باشه که هر روز بر مراقبه ات افزوده کنی .

ما سه روش ذکر داریم :

۱. ذکر لسانی
۲. ذکر قلبی
۳. ذکر عملی

ذکر قلبی از ذکر لسانی بالاتره و ذکر عملی از ذکر قلبی بالاتر و برتر.

در ذکر لسانی ، لب و زبان در حال جنبیدن و گفتن ذکر و اذکار و دعا هستش ( ولی ممکنه که قلب متوجه ذکر نباشه و حواسش جای دیگه ای باشه ) / این ذکر گفتنا *خوبه* اما نمره اش ۲۰ *نیست*

در مرحله ذکر قلبی، قلب متوجه ذکر خواهد بود و توجه داره به ذکر و معانی و مفاهیمش ، در واقع نوعی حضور قلب خواهد بود در هنگامه گفتن ذکر ( در زمانی که ذکر قلبی ایجاد میشه ممکنه لب و زبان برا گفتن ذکر نجنبه ) اما در عین حال فرد ذاکر قلبا” توجه و التفات داره به ذکر و خود رو در محضر حق میپنداره.

این مقام از ذکر هم بسیار خوبه اما نمره اش ۲۰ نیست .

اما در مقام ذکر عملی، فرد از مقام قلب عبور میکنه و شخص رو وادار به تکاپو و عمل و در نهایت متصف به اون ذکر خاص میکنه.

مثلا فردی که دایم ذکر ( یا رحمن یا رحیم ) بر لبانشه و بوسیله قلب متوجه به اون معانی اذکاره، در صدد بر میاد بسمت اعمالی بره که اونو به بخشنده و مهربان بودن متصف کنه.

یا مثلا وقتی ذکر استغفار ( استغفرلله ربی و اتوب الیه ) رو میگه، در مقام ذکر عملی میره بسمت اعمالی که پاک کننده از گناهان و موجب بخشش از گناهانش میشه و باعث جبران مافات او .

لذا ذکر عملی در جایگاه بسیار رفیع و ویژه ای قرار داره ! و باعث تحول در فرد ذاکر خواهد شد.

این مقام از ذکر بسیار عالیست و نمره اش ۲۰ خواهد بود .

شما باید هدفتون رسیدن بمقام ذکر عملی باشه، که استارت و شروعش در ابتدا از ذکر لسانی و تدریجا ذکر قلبی و در نهایت رسیدن به ذکر عملی خواهد بود.

برترین و بزرگترین ذکر چیست :

یک ذکریست که اگه کسی به اون ذکر دست پیدا کنه و انجام اون ذکر رو برای خودش عادت و ملکه کنه، خداوند ذکر اسم اعظم رو بهش میآموزه .

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  ختم دعای مجرب برای کارگشایی و رهایی از مشکلات و گرفتاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *