خواص سوره یس برای چشم زخم و حفظ و در امان ماندن از چشم زخم

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص سوره یس برای چشم زخم و حفظ و در امان ماندن از چشم زخم را قرار دادیم . مداومت بر خواندن سوره یس خواص و فضیلت فراوانی دارد . توصیه شده است برای رهایی و خلاص شدن از شر چشم زخم و پیشگیری و محفوظ ماندن و در امان ماندن از چشم زخم و رفع چشم زخم سوره مبارکه یس به روش زیر خوانده شود . سایت ملکوتی ها …

,سوره یس چشم زخم,سوره یس برای چشم زخم,سوره یاسین برای چشم زخم,خواص سوره یس برای چشم زخم

خواص سوره یس برای چشم زخم و حفظ و در امان ماندن از چشم زخم

سوره دفع چشم زخم,خواص سوره یس,فضیلت سوره یس برای چشم زخم,خواندن سوره یس برای چشم زخم,آثار و برکات سوره یس,سوره یس محفوظ ماندن از چشم زخم

خواص سوره یس برای چشم زخم و حفظ و در امان ماندن از چشم زخم

خواص سوره یس از زبان امام صادق (ع)

هر کس این سوره را هفت بار با گلاب و زعفران بنویسد و آن را هفت بار متوالی بنوشد، هر آن چه را که شنیده حفظ می‌کند و بر کسی که با او مناظره می‌کند، غلبه می‌یابد و در میان مردم عظمت پیدا می‌کند.

هر که این سوره را بنویسد و بر بدنش بیاویزد، تن او به اذن خداوند از حسادت و چشم زخم و جن و انس و جنون و سرگردانی و بیماری و مرض در امان می‌ماند.

اگر آب آن را زنی بنوشد، شیرش زیاد می‌شود و به خواست خداوند متعال، در آن غذایی نیکو و مناسب برای آن زن شیردهنده وجود دارد.

خواص سوره یس از زبان پیامبر اکرم (ص)

هر کس این سوره را برای مریضی که در حال مرگ است بخواند، به تعداد هر آیه، یک فرشته بر او نازل می‌شود.

گفته شده است که فرشتگان در حضور او به صف می‌ایستند و برای او آمرزش می‌طلبند و او را تشییع جنازه می‌کنند و به استقبال او می‌روند و شاهد غسل و دفن او هستند.

اگر این سوره برای مریض در حال مرگ خوانده شود، ملک الموت جان ص: ۶۱۵ او را نمی گیرد تا این که از بهشت شرابی برایش آورده شود و در حالی که او در بستر است، آن را می‌خورد و ملک الموت روح او را می‌گیرد، در حالی که او خوشحال است و خوشحال وارد قبر می‌شود.

هر کس آن را با گلاب نوشته و بر خود بیاویزد، از تمام بلاها و آسیب‌ها در امان خواهد بود.

خواص سوره یس در کتاب خواص القرآن

بیشتر بخوانید  سوره برای رزق و روزی و رسیدن به ثروت زیاد و حاجات و آرزوها

(۳) در کتاب خواص القرآن از پیامبر صلی الله علیه و آله نقل شده است که فرمود:

هر کس این سوره را بخواند، خداوند به واسطه این سوره از گناهان او می‌گذرد و پاداشی برابر با پاداش دوازده بار قرآن خواندن به او داده می‌شود

و اگر این سوره برای مریض در حال مرگ خوانده شود، به اندازه هر آیه، ده فرشته در حضور او به صف می‌ایستند

و برای او آمرزش می‌طلبند و شاهد مرگ او هستند و جنازه او را همراهی می‌کنند و بر او نماز می‌خوانند و شاهد دفن او هستند.

اگر مریضی که مرگش فرا رسیده باشد، این سوره را بخواند، ملک الموت جان او را نمی گیرد تا این که به او شرابی از بهشت داده شود که آن را بخورد، در حالی که او بر روی بستر است.

سپس ملک الموت جانش را می‌گیرد، در حالی که او خوشحال است

بنابراین خوشحال وارد قبر می‌شود و دوباره خوشحال زنده می‌شود و خوشحال به بهشت می‌رود.

هر کس این سوره را نوشته و بر خود بیاویزد، از هر نوع بلا و بیماری در امان می‌ماند.

خواص سوره یس از زبان امام صادق (ع)

(۴) ابن بابویه با سند خود از ابو بصیر، از امام صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود:

هر چیزی قلبی دارد و قلب قرآن، یاسین است. هر کس شامگاهان، پیش از خواب یا به هنگام روز، پیش از آن که وارد شب شود، این سوره را بخواند، در کنف حمایت الهی خواهد بود و رزق و روزی بسیاری به وی خواهد رسید تا آن که روز را سپری کند و به شب درآید.

هر کس به هنگام شب، پیش از آن که به بستر رود، آن را بخواند، خداوند عزّ و جلّ، هزار فرشته بر او می‌گمارد تا او را از شرارت هر شیطان رانده شده و از هر گونه بلا و آفت در امان بدارد و اگر فردای آن روز، دار فانی را وداع گوید، خداوند، او را به بهشت در آورد

و به هنگام غسل وی، سی هزار فرشته حاضر شوند و همگی برای او طلب مغفرت کرده و با درخواست آمرزش برای وی، او را تا قبر مشایعت می‌کنند.

چون وارد قبر شود، فرشتگان در درون قبر به عبادت خداوند می‌پردازند و ثواب عبادت ایشان برای او نوشته می‌شود.

قبر به اندازه تیررس چشمانش گشاده می‌شود و از فشار قبر در امان می‌ماند و تا آن هنگام که خداوند، او را از قبر بیرون آورد، نوری تابناک در قبر اوست که تا پهنه آسمان امتداد دارد.

چون خداوند، او را از قبر برون آورد، فرشتگان، او را همراهی کرده و با او سخن می‌گویند و با چهره ای خندان با او روبرو می‌شوند و او را به هر گونه خیر و خوبی مژده می‌دهند تا آن که او را از صراط و میزان می‌گذرانند.

فرشتگان، او را در برابر خدای عزّ و جلّ در چنان جایگاهی قرار می‌دهند که جز فرشتگان مقرّب و پیامبران مرسَل، هیچ کس در جایگاهی چنین نزدیک به خداوند قرار نمی گیرد.

او همراه پیامبران در مقابل ص: ۶۱۳ خداوند می‌ایستد و با آنان که به اندوه نشسته اند، اندوهگین نمی شود و با آنان که به وادی غم در غلتیده اند، غمگین نمی گردد و با آنان که در وحشت و هراس فرو رفته اند، هراسان نمی شود. سپس خداوند تبارک و تعالی به او می‌گوید: شفاعت کن – ای بنده من! – تا در تمام آن چه که شفاعت می‌کنی، شفاعتت را بپذیرم، و هر آن چه را که می‌خواهی – ای بنده من! – از من بخواه تا به تو عطا کنم.

پس بنده، طلب می‌کند و به او داده می‌شود و شفاعت می‌کند و مورد شفاعت واقع می‌شود. به حساب دیگران رسیدگی می‌شود، ولی به حساب او رسیدگی نمی شود و آن گاه که همگان در موقف، ایستانده می‌شوند او را نمی ایستانند.

با کسانی که به ذلّت و خواری کشیده می‌شوند، ذلیل نمی گردد. گناهان او و هیچ یک از اعمال زشت او نگاشته می‌شود. به او نامه ای می‌دهند که از سوی خداوند فرود آمده است.

مردمان، همگی و یکپارچه می‌گویند:بس منزه و پاک است خداوند، این بنده حتی یک گناه نیز مرتکب نشده است و او از دوستان حضرت محمد صلی الله علیه و آله می‌باشد.

منبع : تفسیر البرهان

بیشتر بخوانید  ختم سوره یس در پنج روز برای رسیدن به حاجات و خواسته ها

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *