خواص ذکر اسم اعظم مالک الملک برای بی نیاز شدن به خلایق

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب ملکوتی ها malakootiha.com خواص ذکر اسم اعظم مالک الملک برای بی نیاز شدن به خلایق را قرار دادیم . ذکر اسم مبارک مالک الملک که یکی از اسم های اعظم خداوند می باشد آثار و خواص فراوانی دارد . معنی و مفهوم این اسم مبارک یعنی دارنده و صاحب پادشاهی می باشد که مختص خداوند است . اگر می خواهید در زندگی بی نیاز به خلایق شوید این ذکر را مدام تکرار کنید …

خواص ذکر اسم اعظم مالک الملک برای بی نیاز شدن به خلایق

ذکر اسم اعظم مالک الملک,آثار و برکات ذکر مالک الملک,ذکر برای بی نیاز شدن به خلایق,ذکر و دعای بی نیازی به خلایق روزگار,مالک الملک یعنی دارنده پادشاهی

خواص ذکر اسم اعظم مالک الملک برای بی نیاز شدن به خلایق

مالک الملک

اگر کسى این دو اسم مبارک را بسیار بگوید، خداوند او را در دو عالم بى نیاز مى گرداند.

قُلِ اللَّهُمَّ مالِکَ الْمُلْکِ تُؤْتِی الْمُلْکَ مَنْ تَشاءُ وَ تَنْزِعُ الْمُلْکَ مِمَّنْ تَشاءُ وَ تُعِزُّ مَنْ تَشاءُ وَ تُذِلُّ مَنْ تَشاءُ بِیَدِکَ الْخَیْرُ إِنَّکَ عَلى کُلِّ شَیْ ءٍ قَدِیرٌ

معنی آیه فوق :

بگو: خداوندا! تو صاحب فرمان و سلطنتى. به هر کس (طبق مصلحت و حکمت خود) بخواهى حکومت مى دهى و از هر کس بخواهى حکومت را مى گیرى و هر که را بخواهى عزّت مى بخشى و هر که را بخواهى ذلیل مى نمایى، همه خیرها تنها به دست توست. همانا تو بر هر چیز توانایى.

در تفاسیر مى خوانیم که پیامبر اسلام صلى اللَّه علیه و آله پس از آنکه مکّه را فتح نمود، وعده ى فتح ایران و روم را به مسلمانان داد.

بیشتر بخوانید  دعای از بین بردن اضطراب و استرس - دستورالعمل مجرب رفع دلشوره و نگرانی

در آن موقع منافقان با تعجّب به یکدیگر نگاه مى کردند که این آیه نازل شد.

گروهى از مفسّران، نزول آیه را در موقع حفر خندق دانسته اند.

آن زمان که پیامبر صلى اللَّه علیه و آله کلنگ را بر سنگ زد و از آن جرقه اى برخاست، فرمود:

من در این جرقه ها فتح کاخ هاى مدائن و یمن را از جبرئیل دریافت کردم.

منافقان با شنیدن این سخن، لبخند تمسخر مى زدند که این آیه نازل شد.

«مالک» اسم فاعل از مِلک و به معناى دارنده و صاحب است. ملکیت نوعى رابطه و علاقه اى است که میان مالک و مملوک وجود دارد و آن گاهى حقیقى است مانند رابطه میان انسان و اعضاء بدن چون چشم و دست و گاهى اعتبارى است مانند رابطه میان انسان و مالى که دارد مانند خانه و لباس.

«مُلک» پادشاهى، سرپرستى رعایا. فرق آن با مِلک در این است که مِلک به حق تصرف در اموال دلالت دارد ولى مُلک به حق تصرف در مملکت و کشور و امور مردم دلالت دارد.(تفسیرکوثر، ج ۲، ص: ۹۵)

«مالِکَ الْمُلْکِ» صفت فعل پروردگار است به معنای « مالک همه موجودات » و« فرمانروای تمام هستی » به ترجمه ایت الله مشکینی« مالک حقیقى هر مملوک ».

برگرفته از دعا سایت

******************************

بازنشر : سایت ملکوتی ها سایت بزرگ ذکر و دعا و تعبیر خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *