آیه برای طلب شفاعت بیماری ها و آمرزش گناهان کبیره

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com آیه برای طلب شفاعت بیماری ها و آمرزش گناهان کبیره را قرار دادیم . اولین آیه از سوره مبارکه یس خواص و فضیلت زیادی دارد . از خواص خواندن آیه مبارکه یس می توان به طلب مغفرت و آمرزش گناهان و شفاعت از بیماری ها و امراض مختلف اشاره کرد …

دعای شفاعت امام حسین,دعای شفاعت مریض صوتی,دعای شفاعت امام رضا,دعای شفاعت شهدا,دعای شفاعت حضرت زهرا,دعای شفاعت مرده,دعای شفاعت بیمار صوتی,دعای شفاعت پیامبر,دعای آمرزش گناهان صوتی,دعای آمرزش گناهان صحیفه سجادیه,دعای آمرزش گناهان مردگان,دعای آمرزش گناهان در مفاتیح,دعای آمرزش گناهان اموات,دعای آمرزش گناهان در ماه رجب,دعای امرزش گناهان بزرگ,دعای امرزش گناهان در ماه رمضان

آیه برای طلب شفاعت بیماری ها و آمرزش گناهان کبیره

آیه قرآنی برای شفاعت,آیه مجرب برای شفاعت,آیه مجرب آمرزش گناهان,آیه یس برای طلب شفاعت,آیه یس برای طلب مغفرت از گناهان,آیه مبارکه یس برای آمرزش و شفاعت

آیه برای طلب شفاعت بیماری ها و آمرزش گناهان کبیره

خواص آیه اول سوره مبارکه یس :

برای طلب آمرزش و شفاعت 142 بار یس بگوئید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ يس

معنی :

یس (ای سیّد رسولان و ای کاملترین انسان)

معانی کلمات آیه :

يس: درباره حروف مقطعه در اوّل سوره اعراف سخن گفته‌‏ايم، بنا بر احتمال رشاد ادهم، درصد اين دو حرف در اين سوره از درصد آن، در تمام سوره‌‏هاى قرآن بيشتر است.

در مجمع از اميرالمؤمنين و امام باقر (ع) نقل شده:

بیشتر بخوانید  دعای طلب شفاعت بیماری از امام باقر برای شفای مریض بستری

آن نام رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله است

شأن نزول آیات 1 تا 7:

ابن عباس گوید:

رسول خدا صلى الله علیه و آله ذکر سجده را بلند قرائت می‌کرد تا این که عده اى از قریش در صدد ایذاء و اذیت پیامبر برآمدند و خواستند نقشه شوم خویش را عملى سازند ولى گرفتار شدند و به شکنجه افتادند لذا با زبان عذرخواهى نزد رسول خدا صلی الله علیه و آله آمدند و او را به خداوند و خویشاوندانش قسم دادند و از اثر دعاى پیامبر از گرفتارى و شکنجه رهائى یافتند سپس این آیات نازل گردید با وجود بر این هیچ یک از آنان ایمان نیاوردند.

نکته های آیه :

به گفته‌ى روايات، يس نام مبارك پيامبر صلى الله عليه و آله است.

كلمه «حكيم» هم مى‌تواند به معناى ذوالحكمة باشد و هم به معناى محكم، نظير آيه اول سوره هود كه مى‌فرمايد: «أُحْكِمَتْ آياتُهُ» يعنى آيات قرآن محكم است.

راه مستقيم، راهى نيست كه پس از پيمودن تمام آن به مقصد برسيم، بلكه به هر مقدار كه برويم به بخشى از مقصد رسيده‌ايم. مانند تحصيل علم كه به هر مقدار پيش برويم، به همان ميزان به علم دست يافته‌ايم.

در برابر انواع تهمت‌ها كه به پيامبر، شاعر، كاهن، ساحر و مجنون مى‌گفتند، خداوند حكيم سوگند به قرآن حكمت‌آميز بر رسالت پيامبر تأكيد مى‌كند.

پیام های آیه :

1- در قرآن باطل راه ندارد و تمام آن محكم و استوار است. «وَ الْقُرْآنِ الْحَكِيمِ»

2- سوگند به قرآن آنهم از سوى خداوند، بيانگر عظمت و قداست آن است. «وَ الْقُرْآنِ الْحَكِيمِ»

3- در برابر هجوم تهمت‌ها و تضعيف‌هاى ناروا، حمايت‌هاى صحيح و همه جانبه ضرورت دارد. «إِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ»

4- مردان خدا در طول تاريخ تنها نيستند و در كنار ساير فرستادگان الهى هستند. «لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ»

5- راه پيامبر همان راه خداست. «إِنَّ رَبِّي عَلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ»  إِنَّكَ‌ … عَلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ‌ (راه مستقيم، راه خدا و رسول اوست.)

6- براى موفقيّت سه چيز لازم است: الف: برنامه مدوّن «قرآن حكيم» ب: مجرى و رهبر آگاه‌ «لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ» ج: راه روشن. «صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ»

7- اساس عقيده بايد محكم باشد. (خداى حكيم، قرآن حكيم و پيامبر آموزگار حكمت). «يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ»*

برگرفته از دعا سایت

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *