یا فتاح یعنی چه و متن و عدد ذکر یا فتاح و ذکر یا فتاح برای چیست

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com یا فتاح یعنی چه و متن و عدد ذکر یا فتاح و ذکر یا فتاح برای چیست

 

 

یا فتاح یعنی چه و متن و عدد ذکر یا فتاح و ذکر یا فتاح برای چیست
یا فتاح یعنی چه و متن و عدد ذکر یا فتاح و ذکر یا فتاح برای چیست

یا فتاح یعنی چه و متن و عدد ذکر یا فتاح و ذکر یا فتاح برای چیست

یا فتاح یعنی چه و متن و عدد ذکر یا فتاح و ذکر یا فتاح برای چیست

ذکر یا فتاح

در بعضى از روایات روى ذكر “یا فتاح” براى حل مشكلات تكیه شده است، چرا كه این اسم بزرگ الهى كه به صورت صیغه مبالغه از “فتح” آمده بیانگر قدرت پروردگار بر گشودن هر مشكل و از میان بردن هر اندوه و غم، و فراهم ساختن اسباب هر فتح و پیروزى است، در واقع هیچ كس جز او “فتاح” نیست، و “مفتاح” و كلید همه درهاى بسته در دست قدرت اوست.

ذکر یا فتاح برای روشنایی قلب:

امام رضا علیه السلام می فرماید:

هر شخص مؤمن در روز جمعه بعد از نماز صبح، هفتاد مرتبه با نیّت خالص وتوجّه به خدا و معناى آن، دست بر سینه گذارد و بگوید: «یا فَتَّاح»، غفلت ‏از دل او خارج شود و خداوند متعال درِ دلِ او را به سوى عالم نور و معنى ‏مى ‏گشاید

( خواصّ آیات قرآن کریم: 77 )

ذکر یا فتاح برای ازدواج:

ذکر یا فتاح را برای ازدواج باید به مدت هفت روز بعد از نماز های پنج گانه قرائت کنید . ذکر یا فتاح برای ازدواج در هر مرحله باید 125 مرتبه قرائت شود. اگر در این هفت روز روزه بگیرید قدرت اجابت ذکر یا فتاح 70 برابر می شود.

ذکر یا فتاح برای گشایش کار:

ذکر یا فتاح برای گشایش کار بسته بسیار توصیه شده است. 135 مرتبه بعد از نماز صبح قرائت شود . بهتر است تا زمانی که کار بسته باز نشده باشد آن را ادامه دهید . در زمان ذکر یا فتاح برای گشایش کار می توانید مانند ذکر یا فتاح برای ازدواج هفت روز اول را روزه بگیرید.

ذکر یا فتاح برای آگاه سازی:

اگر خواهند از امر پنهانى آگاهى حاصل شود دو رکعت نماز بخواند و در سجده آخر صد و پنجاه مرتبه بگوید: (یا فتاح ) آن امر ظاهر شود.

در بعضی از روایات روی ذکر یا فتاح برای حل مشکلات تکیه شده است چرا که این اسم بزرگ الهی که به صورت صیغه مبالغه از فتح آمده بیانگر قدرت پروردگار بر گشودن هر مشکل و از میان بردن هر اندوه و غم, و فراهم ساختن اسباب هر فتح و پیروزی است

در واقع هیچ کس جز او فتاح نیست, و مفتاح و کلید همه درهای بسته در دست قدرت اوست.

واژه “فتح” به طورى كه “راغب” در “مفردات” مى‏ گوید: در اصل به معنى از بین بردن پیچیدگى و اشكال است و آن بر دو گونه است: گاهى با چشم دیده مى‏ شود، مانند گشودن قفل و گاه با اندیشه درك مى ‏شود مانند گشودن پیچیدگى اندوه ها و غصه ‏ها و یا گشودن رازهاى علوم و همچنین داورى كردن میان دو كس و گشودن مشكل نزاع و مخاصمه آنها

“اوست داور و جدا كننده آگاه” (وَ هُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِیمُ).

این دو نام كه از اسماء الحسنى الهى است، یكى اشاره به قدرت او بر مساله جداسازى صفوف مى‏كند و دیگرى به علم بى پایان او، چرا كه جدا ساختن صفوف حق و باطل از یكدیگر بدون این دو ممكن نیست.

پیام های ذکر یا فتاح

1ـ اصرار انبیا بر هدایت مردم، از روى دلسوزى است نه به خاطر آن كه جبران گناه مردم بر عهده‏ ى انبیا باشد و یا بالعكس. «قُلْ لا تُسْئَلُونَ عَمَّا أَجْرَمْنا» در بعضى از روایات روى ذكر “یا فتاح” براى حل مشكلات تكیه شده است، چرا كه این اسم بزرگ الهى كه به صورت صیغه مبالغه از “فتح” آمده بیانگر قدرت پروردگار بر گشودن هر مشكل و از میان بردن هر اندوه و غم و فراهم ساختن اسباب هر فتح و پیروزى است، در واقع هیچ كس جز او “فتاح” نیست، و “مفتاح” و كلید همه درهاى بسته در دست قدرت اوست.

2ـ تواضع و ادب وسیله ‏ى موفقیّت است. (كار خود را «جرم» و كار دیگران را «عمل» معرّفى مى‏كند.) «أَجْرَمْنا … تَعْمَلُونَ»

3ـ اگر ارشاد شما در دنیا مؤثّر واقع نشد، نگران نباشید زیرا در قیامت به حساب همه رسیدگى خواهد شد. «قُلْ یَجْمَعُ بَیْنَنا رَبُّنا»

4ـ روز قیامت، هم یوم الجمع است، (روز گرد آمدن همه‏ى مردم) «یَجْمَعُ بَیْنَنا» و هم یوم الفصل. (روز جدایى مجرمان از نیكان) «ثُمَّ یَفْتَحُ»

5ـ داورى در قیامت بر اساس حقّ است. «یَفْتَحُ بَیْنَنا بِالْحَقِّ»

6ـ توجّه به معاد، انسان را در موضع‏گیرى‏ها و عملكردها حفظ مى‏كند. «یَفْتَحُ بَیْنَنا بِالْحَقِّ» (پرونده‏ى همه‏ى حیله‏ها و نفاق‏ها و زد و بندها و پیچیدگى‏هاى سیاسى و اجتماعى و …، روزى باز مى‏شود و مورد بازخواست قرار مى‏گیرد.)

7ـ كسى جز خداوند، نه توان باز كردن پیچیدگى‏ها را دارد و نه از همه آنها آگاه‏ است. «هُوَ الْفَتَّاحُ الْعَلِیمُ»

,ذکر یا فتاح,ذکر یا فتاح برای ازدواج,ذکر یا فتاح روز یکشنبه,ذکر یا فتاح نی نی سایت,ذکر یا فتاح برای چیست,ذکر یا فتاح بعد نماز صبح,ذکر یا فتاح برای حاجت,ذكر يا فتاح,ذکر یا فتاح العلیم,ذکر یا فتاح چیست,ذکر یا فتاح برای ازدواج نی نی سایت,ذکر یا لطیف برای ازدواج,ذکر یا لطیف برای ازدواج نی نی سایت,خواص ذکر یا لطیف برای ازدواج,ختم ذکر یا لطیف برای ازدواج,معنی ذکر یا لطیف برای ازدواج,ذکر یا لطیف در روز دوشنبه,ذکر یا لطیف نی نی سایت,خواص ذکر یا فتاح نی نی سایت,خواص ذکر یا لطیف نی نی سایت,معجزه ذکر یا لطیف نی نی سایت,ختم ذکر یا لطیف نی نی سایت,ذکر یا لطیف 129 بار نی نی سایت,ذکر یا لطیف برای آشتی نی نی سایت,ذکر یا لطیف برای چیست,ذکر یا لطیف برای چیه,ذکر یا لطیف چیست,معنی ذکر یا فتاح چیست,ذکر یا فتاح بعد از نماز صبح,ذکر یا لطیف بعد از نماز صبح,گفتن ذکر یا فتاح بعد از نماز صبح,خواص ذکر یا فتاح بعد از نماز صبح,ذکر یا لطیف برای حاجت,ذکر یا لطیف برای حاجت روایی,ذكر يا فتاح يا عليم,خواص ذكر يا فتاح,فوائد ذكر يا فتاح,فضيلت ذكر يا فتاح,عدد ذكر يا فتاح,فضل ذكر يا فتاح,ختم ذكر يا فتاح,معني ذكر يا فتاح,ذكر روز يكشنبه يا فتاح,معنی ذکر یا لطیف چیست

بیشتر بخوانید  دعای مجرب جهت گرفتن طلب فوری از شخص بدهکار و طلبکار

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *