ذکر برای رفع کمبود و کم حوصلگی و خستگی و تنبلی و بی حوصلگی

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com ذکر برای رفع کمبود و کم حوصلگی و خستگی و تنبلی و بی حوصلگی را قرار دادیم . ذکر و دعای زیر از اذکار و ادعیه مجرب و قوی برای رفع فوری بی حوصلگی و تنبلی و کسلی و کمبود و کم حوصلگی می باشد . اگر همیشه احساس بی حوصلگی و خستگی و تنبلی می کنید ذکر و دعای زیر برای رفع این مشکل بسیار موثر هستند …

دعا برای کم حوصلگی,دعای تنبلی تخمدان,دعای تنبلی چشم,دعای تنبلی نماز,دعای تنبلی شوهر,دعای رفع تنبلی تخمدان,دعای رفع تنبلی و کسلی,دعای درمان تنبلی,دعای دوری از تنبلی,بی حوصلگی در بارداری,بی حوصلگی متن,بی حوصلگی در درس خواندن,بی حوصلگی نی نی سایت,بی حوصلگی و بی انگیزگی,بی حوصلگی عکس,بی حوصلگی در بارداری و جنسیت جنین,بی حوصلگی پروفایل

ذکر برای رفع کمبود و کم حوصلگی و خستگی و تنبلی و بی حوصلگی

ذکر و دعای رفع بی حوصلگی,ذکر افزایش حوصله,ذکر برطرف شدن کمبود,ذکر برای درمان کم حوصلگی,ذکر برای رفع خستگی و تنبلی,ذکر و دعای رفع خستگی و تنبلی,ذکر درمان کم حوصلگی

ذکر برای رفع کمبود و کم حوصلگی و خستگی و تنبلی و بی حوصلگی

بهترین ذکر برای رفع کمبود و کم حوصلگی:

۳۶۰ مرتبه ذکر زیر را بگویید :

یا محمد،علی،فاطمه،حسن و حسین

راهکارهای رفع کسالت و خستگی و بی حوصلگی و رسیدن به نشاط و سرزندگی

در هر شبانه روز یک بار در اول روز (بعد از نماز صبح) با نفس خود عهد و پیمان می بندد که چه کارهایی را انجام بدهد و چه کارهایی را ترک کند و مزیت ها و ضررهای هر کدام را برای نفس خود بیان (تلقین) می کند و از نفس خود تعهد می گیرد و با او شرط می کند که در انجام این اعمال کوتاهی نکند و اگر کوتاهی کند عقاب خواهد شد و نوع عقوبت و مجازات را نیز معلوم کند.

انسان باید در طول روز متوجه و مراقب نفس خود باشد و او را به حال خود رها نسازد. چرا که اگر نفس به حال خود رها شود، همه سفارش های گذشته را فراموش خواهد کرد و عهد و پیمان را خواهد شکست. هم چنین باید مواظب و مراقب باشد اعمالی را که انجام می دهد خالصانه، به دور از شرک و ریا و منت باشد.

باید در پایان روز، قبل از خوابیدن زمانی را تعیین کند و به حساب کارهای روزانه و تطبیق آن با قرارداد و شرط و شروط ها و و وصیت های اول روز بپردازد و اگر اعمال مطابق آن شرط ها بوده است، نفس را دعا و خدا را شکر کند و اگر کوتاهی کرده، از او قضا و جبران آن را طلب کند و اگر احیانا معصیتی را مرتکب شده، در مقام نکوهش او برآید و نفس خود را به زجر افکند و تلافی آن را از او بخواهد.

اگر بعد از محاسبه، نفس خود را خیانت کار و مقصر یافت، نباید به سادگی از او بگذرد زیرا اگر بی تفاوت باشد باعث جرأت نفس در انجام محرمات بیشتر می شود و معصیت های زیادتری را مرتکب خواهد شد.

پس باید در مقام عقاب و تنبیه نفس بر آید و او را با انجام عبادت های سخت (روزه های پی در پی) و صدقه دادن اموالی که مورد علاقه اوست، تنبیه کرد. و اگر غذای مشتبهی خورده است، او را گرسنگی دهد و اگر غیبت مسلمانی را کرده، مدح او را بگوید، و اگر در نمازی سهل انگاری کرده باشد، نماز بسیار به جا آورد و… و خلاصه اگر هر تخلفی کرده مناسب با همان تخلف و طبق همان مجازاتی که در مرحله «مشارطه» برای او تعیین کرده است، نفس خود را مجازات نماید.

اگر شما این دستور العمل را در مورد مستحباتی که دوست دارید، انجام دهید و مرحله به مرحله اجرا کنید، انشاء الله موفق خواهید شد.

نکته دیگر :

همنشینی با افرادی است که اهل این امور مستحبی هستند، افراد نماز شب خوان، افراد اهل عبادت و… که از دوستی و مصاحبت و همنشینی با این افراد نباید غفلت کرد. اگر خدای متعال لذت این گونه اعمال و عبادت ها را به انسان بچشاند، دیگر آنها را رها نخواهد کرد. خداوند این حال را نصیب و روزی همه علاقمندان بگرداند انشاء الله.

منبع : پهلوی

برگرفته از دعا سایت

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  دعای رام شدن معشوق و بسته شدن زبان معشوق و مطیع شدن معشوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *