خواص ذکر اسم شکور برای شفای چشم و افزایش رزق و روزی و ثروت

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب ملکوتی ها malakootiha.com خواص ذکر اسم شکور برای شفای چشم و افزایش رزق و روزی و ثروت را قرار دادیم . اسم مبارک شکور یکی از اسماء الله و اسم های اعظم خداوند می باشد . از خواص و فوائد گفتن ذکر اسم مبارک شکور می توان به درمان و شفای بیماری ها مخصوصا بیماری های چشم و زیاد شدن مال و ثروت و رزق و روزی اشاره کرد . معنی و مفهوم اسک شکور یعنی جزا و پاداش دهنده شاکران و شکر کنندگان می باشد …

خواص ذکر اسم شکور برای شفای چشم و افزایش رزق و روزی و ثروت

معنی و مفهوم اسم شکور,خواص و فضیلت اسم شکور,اسم شکور یعنی پاداش دهنده شاکران,ذکر اسم اعظم شکور برای شفای چشم,ذکر اسم اعظم شکور برای رزق ور زوزی

خواص ذکر اسم شکور برای شفای چشم و افزایش رزق و روزی و ثروت

شکور ۴۱ مرتبه جهت شفای چشم با وضو و وسعت و فراوانی

معنی و مفهوم اسم شکور :

عدد ابجدي: 526

به معني جزادهنده ي شکر شاکران است و «مشکور» نيز معني مي دهد. «شيخ بُرسي» (ره) فرموده است: هر کس اين اسم را چهل مرتبه بر آبي بخواند و چشم دردناک با آن آب شسته شود، شفا مي يابد و در بعضي از رسايل است که هر کس در شب چهارشنبه هفتاد و يک «لام» بنويسد و در هنگام نوشتن بگويد «ياغَفُورُ يا شَکُورُ» و با خود دارد، از مکر خلايق ايمن گردد و براي دفع غم و کدورت چهل و يک مرتبه اين اسم را بخواند و بر آب بدمد و از آب بياشامد، جميع غم ها و کدورت ها از او دفع گردد و مداومت بر اين اسم براي وسعت معيشت مجرّب است و براي صفاي باطن و پاک شدن دل از غلّ و غَش و حِقد، خواندن اين اسم تا چهار روز، روزي پانصد و بيست و شش مرتبه بسيار مؤثر است و همراه داشتن مکسَّر (شکل شماره 1) و مکسَّر (شکل شماره 2) به صدر مؤخّر نيز خواص بسيار دارد:

ش

ک

و

ر

و

ر

ش

ک

ر

و

ک

ش

ک

ش

ر

و

شکل شماره (1)

ش

ک

و

ر

ر

ش

و

ک

ک

ر

و

ش

شکل شماره (2)

پژوهه در مفهوم الشَّکُور از مترجم

حقيقت «شکر» تشکر زباني يا گفتن «الحمدلله» و مانند آن نيست. «شکر» داراي سه مرحله است: 1- توجه و ايمان و آگاهي، 2-مرحله ي زباني 3-مرحله ي عملي (شکر)، استفاده صحيح انسان از تمام نعمت هاي خداوند در جاي خود مي باشد).
اين واژه از اسماي خداوند به معني پاداش دهنده مي باشد که وزن صرفي آن- صيغه ي مبالغه- دلالت بر کثرت و تداوم در فعل دارد. اين اسم چهاربار در قرآن کريم ذکر شده است.
بنابر اسم «شکور» اِنعام و اکرام خداوند بسيار زياد است و به عبادت کم، و پاداش فراوان کرامت مي فرمايد: “شکر” در لغت به معناي شناختن احسان و اعتراف نمودن به اوست بنابراين چون خداوند تبارک و تعالي خود احسان کننده به بندگان خويش است حقيقت شکر نسبت به او صادق نيست پس بايد گفت “شکور” يعني شکرپذير و جزادهنده بر اعمال خوب بندگان. همچنين بعضي گفته اند نسبت دادن شکر به پروردگار به اعتبار اين که به احسان خود اعتراف مي کند و شاکر نفس خويش مي باشد جايز نيست.
چگونگي شکور بودن خداوند بيشتر در قيامت آشکار مي گردد، آن هنگام که به طاعت و عبادات مختصر درجات بلند و پرارزش مي دهد و به خاطر اعمال صالح چند ساله ي عمر انسان نعمات جاودانه و بي پايان تفضل مي نمايد.
«بخوريد و بياشاميد گوارا باد بر شما به سبب اعمالي که در ايّام گذشته کرده ايد». [الحاقه/24]
آن کس که «نعمت قدرت» را وسيله ي ظلم و ستم و چپاول از بيت المال قرار مي دهد به زبان حال فرياد مي کشد، خداوندا لايق اين نعمت نيستم، و آن کس که از آن در مسير اجراي حق و عدالت و مردم محوري، بهره مي گيرد به زبان حال مي گويد: پروردگارا! شايسته ام افزون کن! وَالله شَکُورٌ حَليمٌ؛ و منظور از شکرگزاري خداوند آن است که به مقداري که بندگان در مسير طاعت او گام برمي دارند آنها را مشمول مواهب و الطاف خويش مي سازد و از آنها تشکر و سپاسگزاري مي کند و از فضل خود بيش از آنچه استحقاق دارند بر آنها مي افزايد.

برگرفته از دعا سایت

بیشتر بخوانید  دستورالعمل افزایش رزق و روزی از علامه حسن زاده آملی

******************************

بازنشر : سایت ملکوتی ها سایت بزرگ ذکر و دعا و تعبیر خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *