خواص خواندن دعای شبور یا سمات و بهترین زمان خواندن دعای شبور

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص خواندن دعای شبور یا سمات و بهترین زمان خواندن دعای شبور را قرار دادیم . دعای سمات که نام دیگرش شبور می باشد از دعاهای پرفضیلت و سریع الاجابه برای روا شدن حاجات و خواسته ها می باشد . در ادامه از سایت ملکوتی ها همراه ما باشید با خواص و فضیلت خواندن دعای شبور معروف به سمات …

,خواص دعای سمات,خواص دعای سمات نی نی سایت,خواص دعاي سمات,خواص دعای سمات عصر جمعه,متن دعای سمات,دانلود دعای سمات,متن دعای سمات بدون ترجمه,دانلود دعای سمات صوتی,دانلود دعای سمات فرهمند,فضیلت دعای سمات,متن دعای سمات سماواتی,متن دعای سمات Pdf,متن دعای سمات با ترجمه,متن دعای سمات صوتی,دانلود دعای سمات عصر جمعه رادیو,دانلود دعای سمات عصر جمعه,متن دعای سمات همراه با ترجمه,متن دعای سمات عربی,متن دعای سمات بیتوته,متن دعای سمات بدون معنی,دانلود دعای سمات سماواتی,دانلود دعای سمات معروف,دانلود دعای سمات موسوی قهار صوتی,دانلود دعای سمات صوتی سماواتی,دانلود دعای سمات با صدای سماواتی,دانلود دعای سمات با صدای محسن فرهمند,دانلود دعای سمات Pdf,متن عربی دعای سمات بدون ترجمه,متن کامل دعای سمات بدون ترجمه,دانلود متن دعای سمات بدون ترجمه,دانلود دعای سمات صوتی و متنی فرهمند,دانلود دعای سمات صوتی علی فانی,دانلود دعای سمات صوتی موسوی قهار,دانلود دعای سمات صوتی فرهمند,دانلود دعای سمات صوتی و متنی,دانلود دعای سمات صوت,دانلود صوتی دعای سمات با صدای سماواتی,دانلود دعای سمات فرهمند Mp3,دانلود دعاي سمات فرهمند,متن دعای سمات فرهمند,دانلود دعای سمات تلویزیون,دانلود دعای سمات محسن فرهمند,دانلود رایگان دعای سمات با صدای استاد فرهمند,فضيلت دعاي سمات,فضیلت دعا سمات,فضيلت دعا سمات

خواص خواندن دعای شبور یا سمات و بهترین زمان خواندن دعای شبور

خواص و فضیلت دعای شبور,خواص دعای سمات,متن کامل دعای سمات,زمان و ساعت خواندن دعای شبور,فواید و برکات دعای شبور,دعای شبور برای حاجت گرفتن,خاصیت دعای شبور سمات

خواص خواندن دعای شبور یا سمات و بهترین زمان خواندن دعای شبور

دعای شبور که به دعای سمات نیز معروف است دارای خواص و فضیلت های بسیاری می باشد. این دعا یکی از بهترین دعا ها در اسلام می باشد و چندین روایت از آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید  دعا و ختم دفع بلا و دشمنی و ترس و آفت و حفظ از خطرات جانی و مالی

خواص دعای شبور

به توصیه پیامبر اکرم مسلمان ها زمانی که با یک مشکل و یا گرفتاری رو به رو می شوند می توانند به دعا ها و ادعیه ها پناه ببرند و با استفاده از آن ها از خداوند بخواهند تا لطفش شامل حالشان شود.

افراد بسیار زیادی دعای شبور را توصیه کردند و از مردم خواستند تا زمانی که با مشکلات خاصی رو به رو می شوند این دعا را از یاد نبرند. بسیاری از افراد اعتقاد دارند که سمات به معنای نام ها می باشد و چون نام های خداوند در این دعا تکرار شده است این دعا را به این نام می خوانند. در واقع این دعا یکی از مهم ترین لطف هایی می باشد که خداوند در اختیار مومنان قرار داده است.

نزدیک تر شدن به خداوند

خواندن دعاها در اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و از مردم خواسته شده است اگر می خواهند به خداوند نزدیک شوند باید دعا بخوانند. یکی از بهترین خاصیت هایی که این دعا با خود به همراه دارد این است که شما را به خداوند نزدیک تر خواهد کرد.

خداوند در سوره رعد آیه ۲۸ می فرماید :

الذین امنوا و تطمئن قلوبهم به ذکر الله الا به ذکر الله تطمئن القلوب

آن‌ها کسانی هستند که ایمان آورده‌اند، و دلهایشان به یاد خدا مطمئن (و آرام) است؛ آگاه باشید، تنها با یاد خدا دل‌ها آرامش می‌یابد!

با توجه به این آیه قرآنی شما می توانید با خواندن دعای شبور که پر از نام های خداوند می باشد موجب نزدیکی شما به خداوند و آرامش یافتن قلب هایتان خواهد شد.

بیشتر بخوانید  ذکر و دعای افزایش رزق و روزی و رفع فقر و رسیدن به ثروت و مال زیاد

رفع نیازها و روا شدن حاجات :

اگر می خواهید نیاز های خود را رفع کنید خواندن دعای شبور را از یاد نبرید. در واقع این دعا بسیار مشکل گشا می باشد و مومنان می توانند در حین مواجه شدن با مشکلات خود این دعا را بخوانند.

در روایتی از امام صادق (ع) آمده است که :

پس بگیرید این دعا را بر دشمنان خود از سایر مردم و این از عمیق مکنون علم و مخزون علم است. پس بخوانید آن را برای حاجت که به خدا دارید و ظاهر نکنید آن را برای سفها، زنان، کودکان، ستم کاران و منافقان.

دور شدن همسایه های بد

یکی دیگر از خواص این دعا این است که شما می توانید با خواندن آن از شر همسایه های بد دور بمانید. در اسلام همانطور که می دانید حتی همسایه ها نیز دارای حقوق می باشند و هر فردی که آن ها را رعایت نکند مشکلات بی شماری را ایجاد خواهد کرد. برای این که آزار و اذیت های همسایه های بد را از خود دور کنید می توانید این دعا را بخوانید.

نام های خداوند

این دعا سرشار از نام های اعظم خداوند می باشد. امام محمد باقر (ع) در مورد این دعا فرموده اند که :

اگر مردمان می‌دانستند آن چه ما می‌دانیم از سؤال‌ها که در این دعاست و بزرگی کار آن نزد خدای تعالی و زودی اجابت خدای تعالی، خواننده آن را با آن چه ذخیره نهاده است خدا از ثواب نیکو، وی را به سبب این دعا با یک دیگر با شمشیر جنگ کردند و اگر سوگند خورم که اسم اعظم خدای تعالی در آن است، راست خورده باشم و این از علم نهانی است.

زمان مناسب خواندن این دعا

یکی از مهم ترین مسئله هایی که باید در حین خواندن دعا آن ها را رعایت کنید این است که زمان مناسب آن ها را بدانید. برای این که از فواید این دعا به صورت کامل بهره مند شوید بهتر است زمان خواندن آن را نیز رعایت کنید. بر اساس روایت هایی که وجود دارد خواندن این دعا در حین عصر و نزدیک به غروب کردن آفتاب بسیار خوب است و دعا های شما در این زمان بیش تر اجابت خواهد شد. بر اساس روایت های باقی مانده از زمان پیامبر اکرم (ص) دختر ایشان حضرت فاطمه (س) این زمان را بهترین زمان برای خواندن دعا و برآورده شدن حوائج معرفی کردند

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *