حرز یمانی چیست؟ – دعای یمانی – دعای سیفی

حرز یمانی چیست؟ – دعای یمانی – دعای سیفی

حرز یمانی چیست؟ - دعای یمانی - دعای سیفی
حرز یمانی چیست؟ – دعای یمانی – دعای سیفی

 

در این پست از سایت ملکوتیها حرز یمانی چیست؟دعای یمانی – دعای سیفی قرار داده ایم.دعایی است که به چند روایت از امیر المومنین روایت شده است که به فردی که اهل یمن بوده تعلیم داده است.برای نابودی دشمن و پیروززی در میدان جنگ که به دعای سیفی مشهور شده است.این حرز دارای خواص و فواید بینظیری می باشد.

حرز یمانی چیست؟ - دعای یمانی - دعای سیفی
حرز یمانی چیست؟ – دعای یمانی – دعای سیفی

حرز یمانی چیست؟ – دعای یمانی – دعای سیفی؟,حرز یمانی چیست,حرز یمانی,حرز یمانی خواص,حرز یمانی صغیر,حرز یمانی متن,حرز یمانی امیرالمومنین,حرز یمانی با ترجمه,حرز یمانی خواندیم,دعای یمانی کامل,دعای یمانی صوتی,دعای سیفی صغیر,دعای سیفی کبیر,دعای سیفی صغیر صوتی,دعای سیفی صغیر,دعای سیفی صغیر در علوم غریبه,دعای سیفی صغیر برای دفع سحر,دعای سیفی کبیر چیست,دعای سیفی صغیر صوت

 

حرز یمانی چیست؟ – دعای یمانی – دعای سیفی

دعای حرز یمانی:

یکی از دعای سیفی مشهور منتسب به حضرت علی برای نابود کردن دشمن نظیر شمشیر، دعای حرز یمانی است. بر اساس روایات معتبر، حضرت علی این دعا را برای یکی شخص یمنی نقل کرده و در فهرست کتب ادعیه مختلف از آن بارها نامبرده شده است. ما در این مقاله قصد داریم تا ضمن معرفی دعای حرز یمانی به برخی آثار آن در زندگی اشاره کنیم؛ برای اطلاعات بیشتر در این خصوص با ما تا پایان این متن همراه باشید.

معرفی دعای حرز یمانی:
از مشهورترین ادعیه نقل شده از سوی حضرت امیرالمومنین که مشتمل بر « اسم اعظم» بوده و به چند شیوه مختلف، برای مسلمانان بیان شده است، دعای حرز یمانی نام دارد. بنا بر گفته ها و روایات، اشتباهات این دعا توسط حضرت مهدی (عج) هنگام تشرف امیر اسحاق استرآبادی به محضر ایشان تصحیح شده است. حرز یمانی در کتب ادعیه از جمله دعاءالسیف و دعاءالسیفی است که از آن برای نابودی دشمنان استفاده می کنند. این دعا بر اساس روایت ها هنگام  سفر حضرت علی به یمن توسط پیامبر اسلام به ایشان تعلیم داده شد و خواندن مداوم آن به هنگام صبح و نیمه شب آثار عجیبی بر زندگی انسان خواهد گذاشت.

تاریخچه روایت دعای یمانی توسط حضرت علی
به نقل از افرادی نظیر عبدالله بن جعفر و عبدالله بن عباس روزی به همراه حضرت علی (ع) در مجلسی حضور داشتیم که امام حسن (ع) اجازه دخول مردی را از پدرش گرفت. حضرت امیر المومنین اجازه را صادر کرد و در این هنگام مردی قوی هیکل، خوش چهره و والا مقام که لباسی مانند پادشاهان بر تن داشت وارد شد و با لهجه ای فصیح و خوش به جمع حاضر سلام کرد. این مرد خطاب به جمع و حضرت علی فرمود: من از بزرگان عربهای شیعه در سرزمین یمن هستم و به همراه چهارصد بنده، با تنی لاغر و رنجور از مناطق دوردست و پر پیچ و خمی به نزد شما آمده ایم.

بیشتر بخوانید  دعا برای زنی که قهر کرده باشد و تمکین نمیکند فوری و تضمینی

خدا را شاکرم که با نعمت های بی پایانش زندگی مرا مملو از خوشی و حالی آسوده کرده و اموال و ملک های بزرگی نیز به من ارزانی داشته است. من به خوبی سختی روزگار را چیده ام و از تجارب فراوانی برخوردار هستم؛ ولی دشمنی بسیار سرسختی دارم که به همراه یاران بیشمار خود به من حمله کرد و پیروز شد. شبی خوابی دیدم که در آن فردی به من سفارش آمدن به نزد شما را کرد تا با یادگیری یکی از دعای حضرت محمد (ص) از سوی شما، آن را در جهت پیروزی علیه دشمن خود بخوانم؛ چراکه هیچ راه چاره ای برای مقابله با رفتارهای زشت و ناپسند او بر من نمانده است.

 

اکنون من شما و حضرت محمد را گواه می گیرم که تمام این بندگان را تنها برای رضایت و خشنودی خدا آزاد کرده ام. ای امیر مومنان از شما تقاضا دارم که بر من منت گذاشته و به حق بزرگواریت آن دعا را به من آموزش دهید. حضرت علی بعد از شنیدن سخنان آن مرد یمنی فرمودند: این کار را ان شاا… انجام خواهم داد و سپس با درخواست دوات و کاغذی، دعا حرز یمانی را برای آن فرد نوشت. سپس ایشان فرمودند: از این دعا به خوبی محافظت کرده و در طی یک روز باید تمام این دعا را بخوانی؛ به لطف خدا تا هنگام رسیدن تو به سرزمینت، دشمنت نابود خواهد شد.

آن شخص یمنی بعد از گرفتن دعای مورد نظر به سوی سرزمین خود در یمن حرکت کرد؛ و بعد از چهل روز از این ماجرا، نامه ای خطاب به حضرت علی فرستاده شد، که در آن خبری از نابودی و هلاکت دشمنان آن مرد به لطف و بزرگی خداوند متعال و به گونه ای که هیچ اثری از آنان در سرزمین او یافت نخواهد شد. امام علی (ع) بعد از خواندن این نامه فرمودند :« این را از قبل می‌دانستم؛ و این حقیقت را پیامبر اسلام به من آموخته است، هیچ کاری نیز بر من وارد نشده تا از این دعا استفاده کنم، جز آن که به لطف خداوند متعال و با وسیله این دعا کار او آسان و تمام آفاتش دفع شد.»

بیشتر بخوانید  ذکر و دعای افزایش مهر و محبت میان زن و شوهر و جلب محبت

نقل قول های مختلف از دعای حرز یمانی
این دعا از جمله دعاهای بسیار مورد توجه شیعیان بوده که بنا بر روایت های گوناگون این دعا به 3 صورت متفاوت زیر از زبان مبارک پیامبر گرامی اسلام، به امام علی (ع) نقل شده است :

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ
أَللَّهُمَّ أَنْتَ الْمَلِک الْحَقُّ الَّذی لا إِلهَ إِلّا أَنْتَ، وَأَنَا عَبْدُک، ظَلَمْتُ نَفْسی، وَاعْتَرَفْتُ بِذَنْبی، وَلایغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلّا أَنْتَ، فَاغْفِرْ لی…

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمِینَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ وَ صَلَّی اللَّهُ عَلَی خَاتَمِ النَّبِیینَ وَ عَلَی أَهْلِ بَیتِهِ أَجْمَعِینَ،اللهم إنی أحمدُک وأنتَ للحمدِ أهلٌ علی ما خَصَّصْتنی بهِ من مواهِبِ الرَّغائِبِ ووصل إلی من فضائِلِ الصَّنائِعِ…

اللَّهُمَّ أَنْتَ الْمَلِک الْحَقُّ الَّذِی لَا إِلَهَ إِلَّا أَنْتَ أَنْتَ رَبِّی وَ أَنَا عَبْدُک عَمِلْتُ سُوءاً

نکته: صورت سوم دعای ذکر شده بنا بر گفته علامه مجلسی، هیچ اثری از آن در کتابهای دعاهای ماثور وجود نداشته ولی فواید خواندن آن بعد از سوره حمد، ایه الکرسی و… بسیار تجربه شده است.

فواید قرائت دعای حرز یمانی:
خواندن این دعا با نیتی پاک و با توکل بر خداوند هیچ عوارضی را در پی خود در زندگی فرد نخواهد داشت. این دعا از جمله دعای مشهور حرز اسلامی و به نقل از امیرالمومنین بوده که قرائت مداوم آن خواص و فواید بیشماری را به لطف خداوند بر روی زندگی انسان ها بسیار تاثیر گذار می باشد. از جمله خواص این دعا می توان به رفع بلاها و سختی ها در نابود کردن دشمنان، مانند شمشیر اشاره کرد. خواص و فایده این دعا یماننی تنها در نابودی دشمنان نبوده و حضرت رسول درباره فواید دعای حرز یمانی به امیرالمومنین فرموده اند: « اگر فردی این دعا را با نیتی راستین و قلبی خاشع و فروتن بخواند، آن گاه به کوه‌ها دستور بدهد که همراه او حرکت کنند، به طور حتم به دنبالش حرکت خواهند کرد؛ و اگر به دریا دستور دهد می‌تواند بر روی آن راه برود.»

بیشتر بخوانید  ذکر و دعای برکت و گشایش روزی و رسیدن به عزت و جاه و اقبال

 

بارها در اشعار شاعران معروف به  این دعا اشاره شده و از ان عنوان یکی از دعای سریع‌الاجابه، عظیم الشان و تاثیرگذار یاد می شود و همچنین به باور عموم می توان به وسیله این دعا حاجت خود را از خداوند متعال گرفت. به طور مثال می توان به غزل شماره ۸۵ کتاب حافظ اشاره کرد:

« بس که ما فاتحه و حرز یمانی خواندیم / وز پی‌اش سوره اخلاص دمیدیم و برفت »

همچنین بنا بر نوشته های علی ایروانی در کتاب «شرح دعای مبارکه سیفی (یمانی)»خود به نقل از بزرگان، این حرز را دارای چهل خاصیت است که ده خاصیت آن مربوط به آخرت و سی خاصیت دیگر آن مربوط به دنیا می باشد:

خواص اخروی این دعا یمانی شامل : مرگ با ایمان، گرفتن جان او با حالتی زیبا توسط عزرائیل، جواب دادن به سوالات نکیر و منکر پس از مرگ، کسب هزار درجه در بهشت، نورانیت در روز آخرت، قرار گرفتن در تحت عرش الهی، سنگینی عمل در ترازوی حساب، عبور سریع از پل صراط، تقدم بر دیدن پیامبر و ….

خواص دنیوی آن شامل :  رسیدن به مراد و آرزوهای خود، رهایی از درماندگی و گشایش کار، آزاد شدن از زندان، شفای مریض، بچه ‌دار شدن، رسیدن به معشوق خود به شیوه ای حلال، سلامتی در سفر، پیروزی بر دشمنان، ایمنی از ستم حاکمان و…

 

حرز یمانی چیست؟ – دعای یمانی – دعای سیفی؟,حرز یمانی چیست,حرز یمانی,حرز یمانی خواص,حرز یمانی صغیر,حرز یمانی متن,حرز یمانی امیرالمومنین,حرز یمانی با ترجمه,حرز یمانی خواندیم,دعای یمانی کامل,دعای یمانی صوتی,دعای سیفی صغیر,دعای سیفی کبیر,دعای سیفی صغیر صوتی,دعای سیفی صغیر,دعای سیفی صغیر در علوم غریبه,دعای سیفی صغیر برای دفع سحر,دعای سیفی کبیر چیست,دعای سیفی صغیر صوت

 

برگرفته از سایت دعایاب مرجع ادعیه و اذکار قرآنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *