بزرگترین گنجینه گمشده پادشاه هخامنشی در ایران

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com بزرگترین گنجینه گمشده پادشاه هخامنشی در ایران را قرار دادیم . کشور ایران را می توان به عنوان یکی از کشورهای با قدمت و تاریخ شگفت انگیز جهان به حساب آورد . کشور ایران همه جایش طلا است از خاک گرفته تا معادن تا آب و هوای ایران در همه جای دنیا بینظیر است . بزرگترین گنجینه و دفینه گمشده تاریخ جهان را هم می توان به ایران اختصاص داد . گنجینه بزرگ داریوش سوم هخامنشی که بخشی از این گنجینه توسط اسکندر به غارت برده شد ولی بخش بزرگی از این گنجینه گرانبها هنوز هم گمشده است و محققان می گویند احتمال دارد در شهر همدان مدفون شده  باشد …

گنجینه گمشده داریوش,گنجینه گمشده داریوش سوم,تینکربل گنجینه گمشده,تینکربل و گنجینه گمشده,تینکربل و گنجینه گمشده دوبله فارسی

بزرگترین گنجینه گمشده پادشاه هخامنشی در ایران

گنجینه گمشده هخامنشی,بزرگترین گنجینه تاریخ ایران,گنج بزرگ گمشده داریوش سوم,کشف بزرگترین گنجینه گمشده ایران

بزرگترین گنجینه گمشده پادشاه هخامنشی در ایران

مجموعه گنجینه ی داریوش سوم آخرین پادشاه هخامنشی که بین سالهای ۳۸۰-۳۵۰ می زیست بزرگترین گنج تمام دورانها است بخشی از آن را اسکندر مقدونی حدود ۳۳۴ ق.م در زمان فتح ایران تاراج کرد که در واقع گنجینه های ایسوس (نزدیک خلیج اسکندرون در ترکیه امروزی جایی که داریوش سوم از اسکندر شکست خورد ) شوش، دمشق و تخت جمشید بود.

اسکندر تنها در تخت جمشید ۹۰۰۰ تالنت طلا (هر تالنت با معیار امروزی ۲۶/۲ کیلوگرم) و ۴۰۰۰۰ تالنت نقره به تاراج برد.

بیشتر بخوانید  مفهوم علامت و نشانه چاه خشک در دفینه و کاربرد چاه در دوران باستان

یعنی بیش از ۱۰۰۰۰ تن یا به عبارت دیگر ۵۰ کاروان بزرگ حیوانات بارکش پر از فلزهای قیمتی به دست او افتاد و همه آنها تنها در یک شهر.!!!!!

مورخ و وقایع نگار یونان «دیودور» چنین نگاشته که اسکندر گنجهای حاصل از تسخیر گنجخانه های ایران را بر بیش از ۳۰۰۰۰ هزار شتر، ۱۰۰۰۰ قاطر، یعنی ۲۳۰۰۰ حیوان بارکش به کشورش انتقال داد

یک لحظه تفکر بر روی این ارقام واقعا ضروری است این ارقام خیالی نیست که بی تفاوت از روی آن بگذریم فکر کنید ۲۳۰۰۰ حیوان با جواهرات

اسکندر بدون احتساب بخشی از گنجینه ها که داریوش سوم با خود برد. ۷۵۰۰۰۰ تالنت حدود ۱۹.۶۵۰ تن، یعنی ۹۸۰ کامیون باری ۲۰ تنی پر از طلا به غنیمت گرفت .تازه اشیای با ارزش را حساب نکرده ایم .

ببینید ارزش آنها و مقدارشان تا چه اندازه بوده که اسکندر موقع لشکر کشی به مصر سپر های حفاظتی سربازانش را به نقره ی خالص آب نقره کاری کرد.خنایم تا این اندازه زیاد بود.

داریوش سوم یه سمت قرارگاه تابستانی خود هگمتانه (همدان امروزی) یعنی آخرین گنج خانه اش گریخت.

بنابر نگارشهای فرهنگی باستانی قبل از اینکه بمیرد دستور داد طلاها نقره ها و دیگر اشیا قیمتی را در نزدیکی شهر دفن کنند.

اسکندر هفته ها به دنبال گنج گشت اما اثری از آن نیافت.

۲۵۰ سال بعد مارکوس لیزینیوس کراسوس (۵۳-۱۱۵ق.م) به جستجوی گنجینه پرداخت. و با پارتها جنگید (پارتها در آن زمان سلسله اشکانیان را تاسیس کرده بودن)اما توفیقی نیافت.

سرداران رومی از جمله ژولیوس سزار یا همان جولیوس سزار (۳۰-۸۳ ق.م) هم چنین امپراتور روم نرون (۶۸-۳۷ق.م) هیچ کدام در یافتن گنج افسانه ای داریوش موفق نشدند.

بیشتر بخوانید  قبرستان باستانی شهر یئری اردبیل - سنگ نگاره های قبرستان شهر یئری

در سال ۱۹۷۳ (۱۳۵۲ ش)محمدرضا شاه دستور کاوش این گنج را می دهد

یک هیئت آمریکایی با پیشرفته ترین تجهیزات حفاری و اکتشاف به کار پرداخت اما نتوانست گنج را بیابد. به این ترتیب است که تا امروز این گنجینه در مکانی در محدوده ای به شعاع ۱۰۰ کیلومتری در اطراف شهر همدان قرار دارد.

برگرفته از : دعا سایت

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *