اوقات استجابت دعا

اوقات استجابت دعا

پس مى ‏گوئيم كه به سندهاى معتبر منقول است كه از جمله اوقات استجابت دعا:
وقت زايل شدن آفتاب از دائره نصف النّهار است، و ديگرى نزد شنيدن اذان براى هر نماز، و ديگرى ساعت اوّل از روز جمعه، و ديگرى ساعت آخر از روز جمعه، و ديگرى سه يك آخر از همه شبها كه آن را وقت سحر گويند، و ديگرى تمام شب جمعه، و ديگرى وقت آمدن باران، و ديگرى بعد از هر نماز واجب، و ديگرى بعد از نماز شام هر گاه به سجده رود، و ديگرى در وقت گريه و تضرع و زارى، و ديگرى وقتى كه آفتاب به قدر يك نيزه مانده باشد كه به وقت ظهر رسد در هر روز.
ابن طاوس گويد كه: بعضى از اين اوقات روايت دارد و بعضى از اينها به تجربه رسيده است.
و از جمله شرائط دعا كردن آن است كه اوّل ابتدا به حمد و ستايش خداى تعالى و صلوات بر محمّد و بر آل او عليهم السلام كند پس آنگاه حاجت خود را نام برده، از جناب اقدس الهى درخواست نمايد.
و ديگر آنكه خواننده دعا بايد كه بداند كه دعا كردن و زارى نمودن در خلوت و پنهانى بهتر از دعاى بلند و آشكار و در ميان مردمان است.
و از جمله صفات دعاكننده آن است كه دل او از ياد آوردن خداى تعالى و نعمتهاى دنيوى و اخروى او و از ترس عقوبتها و عذابهاى دنيوى و اخروى غافل نباشد و به فكرها و خيالات نامشروع و وسوسه‏هاى شيطانى مشغول نگردد.
مهج الدعوات و منهج العنايات، علي بن موسى بن جعفر بن محمد بن طاووس الحسيني.

بیشتر بخوانید  پرسش و پاسخ ، دعوت در علوم غریبه

التماس دعا

 

اوقات استجابت دعا,دعا , برآورده شدن دعا , اجابت دعا , آداب دعا چيستدعا , برآورده شدن دعا , اجابت دعا , آداب دعا چيست

2 نظرات

  1. با سلام خدمت استاد در باره ساعات دقیق که چگونه محاسبه میشود توضیح دهید ایا مثلا ساعت اول روز پنج شنبه که مشتری است از ساعت نماز صبح محاسبه میشود یا از یک شب یا یک ساعت قبل طلوع افتاب یا ساعت طلوع افتاب یا ساعت نماز ظهر ساعت اول است کدام قاعده درستر و کامل تر است منتظر جواب گویا و کامل شما استاد عزیز و بزرگوار هستم با تشکر از شما استاد گرامی

    • با سلام. ساعت اول از یک ساعت قبل از طلوع آفتاب شروع میشود تا قبل طلوع آفتاب . برای انجام کار بهتر است یک ربع پس از اذان صبح شروع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *