آداب و شرایط دعا برای استجابت دعا چیست

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و طالع ملکوتی ها malakootiha.com آداب و شرایط دعا برای استجابت دعا چیست را برای شما عزیزان قرار دادیم . قبل از دعا کردن ابتدا باید با آداب و شرایط دعا َآشنا شویم و این شرایط را رعایت کنیم تا دعایی هم که می کنیم مورد استجابت خداوند قرار گیرد . در ادامه از سایت ملکوتی ها با برخی از آداب و شرایط دعا درخدمت شما عزیزان هستیم .

آداب و شرایط دعا برای استجابت دعا چیست

شرایط دعا کردن,آداب مخصوص دعا,چگونه دعا کنیم تا استجابت شود,دعای استجابت سریع دعا,رعایت شرایط دعا برای اجابت حاجت,دعا با خضوع و خشوع,دعا با حضور قلب

آداب و شرایط دعا برای استجابت دعا چیست

خداوند متعال می‌فرماید:

«و قال ربکم ادعونی استجب لکم»؛ «و پروردگارتان فرمود: مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم.»

از آیه مذکور بر می‌آید که دعا کردن، محبوب خداوند متعال است و از طرفی بعد از دعا، وعده استجابت داده شده است ولی این وعده مشروط می‌باشد یعنی تنها دعایی به اجابت می‌رسد که شرایط لازم در «دعا» را داشته باشد.

از جمله شرایطی که در دعا ذکر شده عبارتند از:

توجه کامل در دعا؛ ۲. اصرار در دعا و اطمینان نسبت به برآورده شدن آن؛ ۳. نام بردن آنچه از خداوند می‌خواهد؛ ۴. تضرع ۵. گریه کردن، هر چند کم باشد؛ ۶. ستایش خداوند و صلوات بر پیامبر اکرم و اهل بیت آن حضرت ـ علیهم السّلام ـ پیش از دعا؛ ۷. استجابت دعا به مصلحت او باشد. ۸. توبه؛ ۹. حضور قلب؛ ۱۰. اطاعت و به جا آوردن واجبات و ترک محرمات و….

دعای مخصوص برای هر حاجتی :

اگر مشکل انسان مشکلی ویژه است به دعاهایی که وارد شده می‌توان مراجعه کرد. به عنوان مثال اگر انسان به کسی مقروض و بدهکار است، دعای ادای دین و قرض را بخواند، اگر گم‌شده‌ای دارد دعای پیدا شدن گم شده را بخواند و…

  منبع : دعا سایت

بیشتر بخوانید  دعای فوری کارگشایی,گشایش امورات زندگی تضمینی

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *