خواص آیه 23 سوره ملک برای دندان درد و کاهش درد دندان

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص آیه 23 سوره ملک برای دندان درد و کاهش درد دندان را قرار دادیم . از سوره های قرآنی مجرب و پرفضیلت سوره مبارکه ملک می باشد . از پیامبر اکرم (ص) روایت شده است برای درمان و شفای دندان درد و کاهش درد دندان آیه 23 سوره مبارکه ملک 7 مرتبه خوانده شود به طریقه زیر . سایت ملکوتی ها …

,آیه سوره ملک,آیات سوره ملک,آیه ۲۳ سوره ملک,آیه مرگ سوره ملک,آیه ۱۰ سوره ملک,آیه 23 سوره ملک,آیه 10 سوره ملک,آیه ۳۰ سوره ملک,آیه ۲۲ سوره ملک,آیه ۱۵ سوره ملک,آيات سورة الملك,تعداد آیات سوره ملک,آیه ۲۳ سوره ملک برای دندان درد,آیه 23 سوره ملک برای دندان درد,آیه ی ۲۳ سوره ملک,تفسیر آیه 23 سوره ملک,تفسیر آیه ۲۳ سوره ملک,آیه ی 23 سوره ملک,ترجمه آیه 23 سوره ملک,آیه مرگ سوره ملک صوتی,آیه ۱۰ سوره ملک راه نجات از دوزخ,تفسیر آیه ۱۰ سوره ملک,تفسیر آیه 10 سوره ملک,آیه 10 سوره ی ملک,آیات ۱تا ۱۰ سوره ملک,ترجمه ایه 10 سوره ملک,تفسير اية 23 سورة الملك,اية 23 من سورة الملك,آیات 1 تا 10 سوره ملک,تفسير آية 10 سورة الملك,آية 10 من سورة الملك,آیه ۳۰ سوره ملک به کدام نعمت الهی,آیه ۳۰ سوره ملک به چه اشاره دارد,آیه ۳۰ سوره ملک معنی,آیه 30 سوره ملک,تفسیر آیه ۳۰ سوره ملک,تفسیر آیه 30 سوره ملک,تفسير آية 30 سورة الملك,آية 30 سورة الملك,معنی آیه 30 سوره ملک,آیه 22 سوره ملک,اية 22 سورة الملك,تفسیر آیه ۲۲ سوره ملک,معنی آیه 22 سوره ملک,آیه 15 سوره ملک,آية 15 سورة الملك,ترجمه آیه 15 سوره ملک

خواص آیه 23 سوره ملک برای دندان درد و کاهش درد دندان

خواص خواندن آیه 23 سوره ملک,آیه رفع درد دندان,ایه درمان دندان درد,آیه برطرف شدن درد دندان,آیه رهایی و خلاصی از دندان درد,آیه سوره ملک برای درد دندان

خواص آیه 23 سوره ملک برای دندان درد و کاهش درد دندان

فضیلت سوره ملک برای دندان درد

یکی از خواص دیگر سوره ملک برای کاهش درد دندان است.

در صورتی که فردی دچار دندان درد شود، بر اساس گفته رسول خدا (ص) باید انگشتش را روی دندانی که درد دارد بگذارد و ۷ بار به خواندن آیه ۲۳ سوره با فضیلت ملک اقدام کند تا درد دندان او تسکین پیدا کند.

آیه 23 سوره ملک

قُلْ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ وَجَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ ۖ قَلِيلًا مَا تَشْكُرُونَ

بگو: اوست خدایی که شما را از نیستی به هستی آورد و دو گوش و چشم (شنوا و بینا) و دل (هوشیار) به شما عطا کرد (تا شکر نعمتش گویید) حال آنکه بسیار کم از نعم او شکرگزاری می‌کنید.

معانی کلمات آیه

سمع: قوه شنوايى. منظور از آن جمع است و چون در اصل مصدر است و مصادر جمع بسته نمى‏شود لذا در قرآن هميشه مفرد به كار رفته است، به معنى گوش نيز به كار مى‏‌رود، در اقرب گويد: «السمع: حس الاذن و الاذن».
افئده: قلبها. مفرد آن فؤاد است «فاد» به معنى بريان كردن مى‌‏باشد قلب را از آن فؤاد گفته‌‏اند كه در آن دلسوزى هست

نکته ها

«مكب» به معناى كسى است كه به رو افتاده باشد و «إِنْشاءً» به معناى ايجاد همراه با ابتكار و «ذرأ» به معناى آفريدن و تكثير نسل است.

در اين آيه كافر به كسى تشبيه شده است كه به رو بر زمين افتاده باشد و بخواهد افتان و خيزان حركت كند ولى مؤمن به كسى كه راست قامت راه مى‌رود، تشبيه شده است.

«سمع» مصدر است و مفرد و جمع را شامل مى‌شود و لذا نيازى به آوردن آن به صورت جمع نيست، بر خلاف «ابصار» و «افئده» كه به صورت جمع آمده‌اند.

كسى‌كه از رو به زمين افتاده، ديد ندارد، با زحمت و كند حركت مى‌كند، چون موانع راه را نمى‌بيند دست و صورتش آسيب مى‌بيند، ذليل و خوار مى‌شود، ديگران مى‌روند و او تنها

مى‌ماند، ولى كسى‌كه ايستاده حركت مى‌كند، عزيز است، تند و سريع مى‌رود، موانع راه را از دور شناسايى و بررسى مى‌كند، لذا سالم مى‌ماند و ديگران نيز با او همراهند.

امام باقر عليه السلام فرمود: قلب چهار گونه است، يكى از آنها قلب وارونه است كه آن قلب مشرك است. سپس اين آيه را تلاوت فرمود: «أَ فَمَنْ يَمْشِي مُكِبًّا عَلى‌ وَجْهِهِ»

خودشناسى راهى براى خداشناسى است. حضرت على عليه السلام مى‌فرمايد: گوش با استخوان مى‌شنود و چشم با پيه مى‌بيند. «جَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ»

با اين‌كه شكر ما در برابر نعمت‌هاى خداوند بسيار كم است، ولى خداوند نعمت هايش را از ما نمى‌گيرد. در دعاى ماه رجب مى‌خوانيم: «يا من يعطى الكثير بالقليل» اى خدائى كه در برابر عمل و شكر كم، عطاى بسيار مى‌كنى.

پیام ها

1- افراد لجوج و حق ستيز و حق گريز، به نوعى مسخ شده‌اند و به جاى حركت طبيعى مثل خزنده‌ها حركت مى‌كنند. بَلْ لَجُّوا فِي عُتُوٍّ وَ نُفُورٍ … مُكِبًّا عَلى‌ وَجْهِهِ‌

2- راه اسلام، هموار و مستقيم و داراى مقصدى روشن است و اگر امت اسلامى بر اين راه رود، راست قامت و سرافراز است. «يَمْشِي سَوِيًّا عَلى‌ صِراطٍ مُسْتَقِيمٍ»

3- خلقت انسان بسيار مهم است به گونه‌اى كه پيامبر مأمور مى‌شود مردم را به مبدأ پيدايش و نعمتهاى نهفته در آن پى در پى هشدار دهد. قُلْ هُوَ الَّذِي أَنْشَأَكُمْ‌ … قُلْ هُوَ الَّذِي ذَرَأَكُمْ‌

4- آفرينش خداوند ابتكارى است، نه شبيه سازى از روى نمونه قبلى. «أَنْشَأَكُمْ»

5- خدا همه ابزارهاى شناخت را به انسان عطا فرمود تا با او اتمام حجت كند.

(انسان‌هاى عادى تنها مى‌شنوند و مى‌بينند و عبرت مى‌گيرند امّا انسان‌هاى برتر، مطالبى را از طريق دل دريافت مى‌كنند.) «جَعَلَ لَكُمُ السَّمْعَ وَ الْأَبْصارَ وَ الْأَفْئِدَةَ»

6- شكر خداوند، تنها با زبان نيست بلكه شكر عملى كه همان به كارگيرى‌

صحيح نعمت‌ها است، لازم است. «قَلِيلًا ما تَشْكُرُونَ»

7- كسى‌كه در آغاز خلقت شما را در زمين و از زمين آفريد، قدرت زنده كردن دوباره شما را نيز دارد. أَنْشَأَكُمْ‌، ذَرَأَكُمْ‌ … إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ‌

8- خداوند در دنيا انسان‌ها را در زمين پخش مى‌كند و در قيامت آنها را جمع مى‌كند. «ذَرَأَكُمْ‌، تُحْشَرُونَ»

,آیه دندان درد,آیه برای دندان درد,آیه جهت دندان درد,آیه رفع دندان درد,ایه واسه دندان درد,آیه برای رفع دندان درد,آیه قرآن برای دندان درد,آیه قرآن برای درمان دندان درد,آیه درمان دندان درد,ایه برا دندان درد,سوره برای دندان درد,سوره برای دندان دردی,سوره ملک برای دندان درد,سوره قرآن برای دندان درد,دعا جهت دندان درد,دعا جهت دندان درد فوری,دعا جهت دندان درد شدید,دعا به جهت دندان درد,دعا جهت تسکین دندان درد,آیه جهت رفع دندان درد,سوره برای رفع دندان درد,ایه قرآن برای رفع دندان درد,ایه قران برای دندان درد,آیه ای برای دندان درد,سوره قرآن برای رفع دندان درد,ایه قران برای تسکین درد دندان,آیه ای برای رفع دندان درد,آیه ای از قران برای دندان درد,آیه برای درمان دندان درد

بیشتر بخوانید  ذکر و دعای افزایش زیبایی چهره و شفافیت پوست مجرب و تضمینی

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *