کدام قبر و گورستان گنج و دفینه دارد – علائم و نشانه قبرهای دفینه دار

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com کدام قبر و گورستان گنج و دفینه دارد – علائم و نشانه قبرهای دفینه دار را قرار دادیم . جویندگان گنج و دفینه باید توجه کنند که همه قبرستان ها و گورها دارای گنج و دفینه نیستند . یکی از قبرستان ها و گورهای مهم که دفینه دارد گورستان یا قبرهای گبریان می باشد . نوعی دیگری از قبرها قبرهای سلطانی می باشد که دارای گنج و دفینه هستند . باید روش تشخیص و شناسایی قبرهای گنج و دفینه دار را بدانید تا سراغ قبرهای پوچ و خالی از دفینه نروید …

قبرهای دفینه دار,قبرهای دفینه ای,دفینه قبرهای خرسنگی,دفینه قبرهای اسلامی,دفینه قبرهای گبری,دفینه قبرهای سنگ چین,دفینه قبرهای ساسانی,دفینه قبرهای ساروجی, قبرهای دارای دفینه,قبرهای داری دفینه,عمق قبرهای دفینه دار,انواع قبرهای دفینه دار,نشانه قبرهای دفینه دار,ساختار قبرهای دفینه دار,چه قبرهای دفینه دارند,چه قبرهایی دفینه دارند, قبر گنج دار,قبر گنجعلی خان,قبر گنجوی,قبر گنجور,گنج قبر گبری کجاست,گنج قبر گبری,گنج قبر سردار,گنج قبر گبر

کدام قبر و گورستان گنج و دفینه دارد - علائم و نشانه قبرهای دفینه دار

کدام قبر دفینه دارد,کدام قبرستان گنج دارد,قبرستان دارای گنج و دفینه,علامت و نمار قبر دفینه دار,حفاری قبر برای پیدا کردن دفینه,قبرهای سلطانی در دفینه,قبرهای گبریان در گنج یابی,قبرهای دسته جمعی,قبرهای پادشاه و سردار جنگی,قبرهای پوچ و خالی در دفینه

کدام قبر و گورستان گنج و دفینه دارد – علائم و نشانه قبرهای دفینه دار

قبرهای دفینه دار کدام قبرها هستند :

قبرهای گبری – گورستان گبریان :

از بهترین جای آن شروع میکنیم که گورستان گبریان است.

خیلی از مردم عقیده دارند که قبرستان گبریان متعلق به کافران است ولی این موضوع درست نیست.

گبر یعنی غیر مسلمان و به کسانی که غیر مسلمان بوده اند بی دین گفته نمیشود. گبریان دین زردتشت داشتند.

حال میخواهیم ببینیم که قبرهای دوران قبل از اسلام به چه شکلی بوده اند و نوع دفن کردن اجساد به چه صورت بوده است. در زمان پیش از اسلام قبر زنها گرد و مدور بوده است و قبر مردها به صورت مستطیل بوده و قبر بچه ها به صورت مثلث بوده است. بعضی ها را نیز در خمره میگذاشتند.

در تمام قبرهای گبری حداقل یک کاسه آب و یک کاسه غذا گذاسته میشده است که کسی که میمیرد از گشنگی و تشنگی عذاب نکشد.

در بسیاری از قبرهای گبری لوازم مورد نیاز فرد نیز گذاشته میشده است که بستگی به پول داری یا بی پول بودن مرده است. مردگان پول دار ظروف طلا و اجناسی مانند شمشیر زره وخیلی چیزهای دیگر به همراه دارند ولی مردگان بی پول و بی بضاعت اموال کمتری با خود به همراه دارند یا اموال آنها از فلزات ارزشمند نیست.

قبرهای پیغمبری :

نوع دیگر قبرها قبر پیغمبری است که اگر شما آن را بشکافید هیچ چیزی درون آن یافت نمیشود نه جنازه نه اموال.

این قبرها چند پوش هستند و تازه از قبر راهی دارد برای جایی دیگر که جنازه و اموال آن در آنجا هست.

قبرهای ایستاده :

قبرهایی نیز وجود دارد که به صورت ایستاده است. این قبرها متعلق به یک سری از ایرانیان است که معتقد بودند آنها را باید ایستاده به خاک سپرد.

بسیاری از خلاف کاران را نیز به صورت ایستاده در میان دیوارهای قلعه ها و جاهای دیگر زنده به گور میکردند که خود اینها به نوعی قبر ایستاده تبدیل شده است.

قبرهای کشویی و دخمه ای :

بعضی از قبرها به صورت کشویی است که مربوط به رومیان است که در ایران با آئین خودشان دفن شده اند.

یک نوع قبر هم داریم که به آن قبر دخمه ای گفته میشود که نمونه آن در تخت رستم پیدا شده است.

جنازه قبرهای خمره ای همیشه به صورت نشسته بوده است و جنازه آنها را به صورت نشسته در خمره میگذاشتند و دفن میکردند.

دفن اجساد با اموال :

وقتی در جنگها جنگجویان میمردند آنها را با اموال و لباسهایشان و زره دفن میکردند که نمونه این قبرستان در چهاربداران در نزدکی مرز ترکیه موجود میباشد که شاه اسماعیل اول در جنگ با عثمانی شکست خورد و بیست و هفت هزار کشته داد که همه آنها با لباسهای رزمشان دفن شده بودند.

قبرهای دسته جمعی :

در گذشته ما گورستانهای دسته جمعی نیز داریم که متعلق به افراد مریض است. در جاهائی که وبا یا طاعون میآمده جنازه افراد را به صورت دسته جمعی دفن میکردند.

یک مطلب مهم :

کسانی که قبری را میشکافند خیلی باید مواظب باشند و بفهمنه که جنازه مریض هست یا نیست و حتماٌ باید استخوان شناس باشند و یا بتوانند استخوان اشخاص مریض را از استخوان افراد سالم تشخیص دهند تا با مشکلی مواجه نشوند.

همیشه وقتی میخواهید قبری را باز کنید حتماٌ از دستکش و ماسک حسابی استفاده کنید.

جنازه هایی که در غارها و ذاغه ها میباشد و جنازه هایی که در صحرا میباشد و جنازه هایی که در کوهستانها میباشد از نظر ماهیت کاملاٌ با هم متفاوت است.

آیا همه قبرهای دارای دفینه هستند ؟

هر قبرستان و هر کوری دارای اموال نمیباشد. چون بسیاری از مردم فقیر بوده اند و بدون اموال دفن میشدند.

قبرهای سلطانی :

در هر قبرستان تعدادی قبر سلطانی وجود دارد که دارای اموال میباشند که باید نتوانید آنها را تشخیص دهید و از روی بعضی شواهد تشخیص آنها امکان پذیر است.

قبرستان ها اکثرا چه مناطقی هستند :

اکثر گورستانها در سینه کشی ها و کنار رودخانه ها میباشد.

در بسیاری از قبرستانها یک چهارطاقی نیز میباشد که نشان میدهد در میان آن چهار طاقی شخص مهمی فوت کرده است و اکثرا دارای اموال میباشند.

قبرستان یهودیان :

در ایران قبرهای یهودی نیز بسیار است که نوع قرار کرفتن سنگ آنها متفاوت است و میتوان از روی سنگ قبر فهمید که این قبر متعلق به یک یهودی است.(سنگ قبر یهودیان دارای فلش است).

جنازه مومیایی و تابوت طلا :

و مطلب آخر در مورد کسانی که به حفاری میروند و میگویند در سه متری یا چهار متری یک طابوت طلا یا یک جنازه مومیایی پیدا کرده ایم. اینها همه دروغ است. شخصیتهایی را که در طابوت طلا یا نقره یا سنگ یشم میگذاشتند همیشه در عمق بالای بیست متر دفن میکردند در عمق کم اینکار انجام نمیشد.

برای این جنازه ها حتماٌ اطاقی از ساروج درست میکردند و آن را آنقدر پایین میبردند که از گزند جانوران خاک به دور باشد و همچنین دزدان نتوانند گزندی به جنازه و اموال آن بزنند.

در کنار این جنازه ها حتماٌ اموال فراوان وجود دارد و کنیزان و نوکران آنها را نیز با جنازه اربابشان زنده به گور میکردند.

پس اگر کسی گفت جنازه ای درآورده بدون اموال بدانید که احتمال دروغ گفتن آن زیاد است.  

برگرفته از دعا سایت

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  قبرستان باستانی شهر یئری اردبیل - سنگ نگاره های قبرستان شهر یئری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *