ملک الموکلین قرآن چیست؟ – مهمترین ملک الموکلین قرآن

ملک الموکلین قرآن چیست؟ – مهمترین ملک الموکلین قرآن

ملک الموکلین قرآن چیست؟ - مهمترین ملک الموکلین قرآن
ملک الموکلین قرآن چیست؟ – مهمترین ملک الموکلین قرآن

در این پست از سایت ملک الموکلین قرآن چیست؟ – مهمترین ملک الموکلین قرآن را قرار داده ایم.هر آیه از قرآن یک یا چند موکل دارد.و هر سوره قرآن نیز یک یا چند ملک الموکل دارد که ریاست کل فرشته های نگهبان آیات آن سوره را بر عهده دارد .هر موکل آیه خواص و اسرار آن آیه را تا بطن سوم می داند (قرآن دارای هفت بطن می باشد ) و ریس الملائکه موکل یک سوره خواص و اسرار کل آیات آن سوره را تا بطن سوم می داند . پس مسخر کردن یک ملک الموکل قرآنی به شما اجاره می دهد تا به اسرار باطنی یک سوره پی ببرید . 

ملک الموکلین قرآن چیست؟ - مهمترین ملک الموکلین قرآن
ملک الموکلین قرآن چیست؟ – مهمترین ملک الموکلین قرآن

ملک الموکلین قرآن چیست؟ – مهمترین ملک الموکلین قرآن,ملک الموکلین,ملك الموكل بالمطر,ملك الموكل بالنفخ في الصور,ملك الموكل بنفخ في الصور,ملك الموكل,ملك الموكل بقبض الارواح,الملك الموكل بنزول المطر,ملك الموكل بالقطر والنبات النبات هو,ملک الموکلین,ملک در قران,ملک الموکل قرآن

ملک الموکلین قرآن چیست؟ – مهمترین ملک الموکلین قرآن

هر آیه قرآن یک یا چند فرشته موکل (نگهبان ) دارد 
و هر سوره قرآن نیز یک یا چند ملک الموکل دارد که ریاست کل فرشته های نگهبان آیات آن سوره را بر عهده دارد (استثنا هم وجود دارد ) 
این فرشته های موکل سور و آیات قرآنی مسخر می شوند (نسخه های آن در کتب مختلف این وادی نظیر شمس المعارف و… موجود است البته معمولا یک تعداد کم و کاستی در این نسخه ها وجود دارد که نیاز به استاد عامل می باشد ).شاید عده ای تعجب نمایند مگر فرشته مسخر می شود می گوییم بله می شود  معمولا عده ای از علما در حوزه می گویند نمی شود و این ها جن هست که شخص مسخر می نماید همیشه چنین اعتراضاتی از سوی اشخاصی می شود که هرگز گام درستی در این وادی برنداشته اند .
هر موکل آیه خواص و اسرار آن آیه را تا بطن سوم می داند (قرآن دارای هفت بطن می باشد ) و ریس الملائکه موکل یک سوره خواص و اسرار کل آیات آن سوره را تا بطن سوم می داند . پس مسخر کردن یک ملک الموکل قرآنی به شما اجاره می دهد تا به اسرار باطنی یک سوره پی ببرید . 
توجه به هر سوره و این که چه آیاتی دارد و چه خواصی برای آن سوره از معصومین و علمای این وادی روایت شده است 
مجموعا می تواند به شما کمک نماید تا درک نمایید که ملک الموکلین آن سوره چه علومی را در اختیار دارند 

بیشتر بخوانید  طلسم ازدواج با مرد مورد علاقه - دعای تسخیر قلب فوری

از میان آیات قرآن بیشترین فرشته های موکل متعلق به آیه نور هستند که زیر نظر رییس ملک الموکلین این آیه هستند 
و اما رییس الملائکه آیه نور از 
رییس ملک الموکلین سوره نور تبعیت نمی کند و در واقع این آیه گویی مستقل از کل سوره هست (این یکی از همان موارد استثنایی می باشد )
تا کنون کسی در جهان اسلام موفق به مسخر کردن رییس ملک الموکلین آیه نور نشده است شاید بدین خاطر که این آیه مربوط به حضرت صاحب می باشد ( این یک احتمال است بنده از اساتید این فن نشنیده ام ) زیرا نور با ظهور و ظهور با نور مرتبط است و یکی از نسخ مجرب برای رسیدن به خدمت امام عصر اربعین نور می باشد که بسیاری از علمای اهل سلوک نظیر آیت الله سید علی قاضی و آیت الله بهجت و آیت الله کشمیری و……. این دستور را به سالکین متوسط داده اند 
مرحوم آقا سید علی آقای قاضی_علیه الرحمه_ در مورد تشرف آیت الله شیخ محمد تقی آملی می فرمودند:

بعضی از افراد زمان ما مسلما ادراک محضر مبارک آن حضرت(حضرت امام بقیه الله الاعظم روحی فداه) را کرده اند و به خدمتشان شرفیاب شده اند.یکی از آن ها در مسجد سهله در مقام آن حضرت که به مقام صاحب الزمان علیه السلام معروف است،مشغول دعا و ذکر بودند که ناگهان می بینند آن حضرت در میانه نوری بسیار قوی به ایشان نزدیک می شدند و چنان ابهت و عظمت آن نور ایشان را فرا می گیرد که نزدیک بود قبض روح شوند و نفس های ایشان قطع و به شمارش افتاده بود و تقریبا یکی دو نفس به آخر مانده بود که جان دهند،آن حضرت را به اسماء جلالیه خدا قسم می دهند که دیگر به ایشان نزدیک نگردند.

بیشتر بخوانید  دعای مشکل گشای حضرت ابوالفضل برای گشایش در مشکل و سختی ها

بعد از دو هفته که این شخص در مسجد کوفه مشغول ذکر بود که حضرت بر ایشان ظاهر شدند و مراد خود را می یابند و به شرف ملاقات می رسند.
(این دستور تشرف همان اربعین نور بوده که شیخ محمد تقی آملی از آیت الله قاضی دریافت نموده بودند )

ملک الموکلین قرآن چیست؟ – مهمترین ملک الموکلین قرآن

اما بعد از آیه یس(1) که ملک موکل آن جبراییل (ع) می باشد . 
مهمترین آیه این سوره آیه {سلام قولامن رب رحیم }(58) می باشد 
این آیه دارای چهار ملک موکل می باشد که مهمترین ملک الموکل های قرآن هستند که مسخر می شوند 
این چهار ملک زیر نظر موکلین هفت آیه مبین نیستند (این هم جز استثنا ها می باشد ) 
این چهار ملک موکل تمام روسای ملک الموکلین سوره های قرآن جز ده سوره را تحت امر خود دارند 
آن ده سوره که زیر نظر موکلین آیه سلام قولامن رب رحیم نمی باشند این ده سوره هستند (توحید , فلق ,ناس , الرحمن , تکویر , رعد , نجم , انفطار , جاثیه , نوح ) 
یعنی اگر کسی بتواند این چهار ملک موکل (سلام قولا من رب رحیم ) را مسخر نماید و آن گاه استادی دیگر ملک الموکلین سوره یوسف را مسخر داشته باشد 
مسخر کننده (سلام قولا من رب رحیم ) می تواند اگر سوال یا کاری یا نیازی به ملک الموکلین سوره یوسف داشته باشد (برای پی بردن به اسرار علوم این سوره )
به ملک الموکلین خود بگوید تا ملک الموکلین این سوره را حاضر نمایند تاپرسش های لازم پرسیده شود

ضمنا این چهار ملک موکل 618 فرشته یهودی نیز در خدمتشان هستند 
بنابراین در وادی تسخیرات فرشتگان موکل سوره ها و آیات مهمترین فرشتگان قابل تسخیر همین چهار ملک موکل هستند تسخیر آنان به مسخر کننده خود اجازه ریاست بر 104 سوره قرآن را (در این وادی ) می دهد 
ضمنا به یاد داشته باشید تمام فرشتگان موکل قرآنی (هر 114سوره و تمام آیات ) زیر نظر حضرت جبراییل هستند 
اما جبراییل (ع) هرگز مسخر نمی شوند زیرا برای مسخر نمودن جبراییل باید مقامی برابر یا بالاتر از وی داشت
یعنی مقام سدرة المنتهی و مقام قاب قوسین او ادنی 
و دارنده چنین مقامی چون به مقام فنا و بقای بعد از فنا رسیده دیگر از خود هستی و وجودی ندارد تا بخواهد جبراییل (ع) را مسخر نماید 

بیشتر بخوانید  دعاهای کارگشایی و رفع مشکلات برای گشایش کار و نجات از مشکلات

ملک الموکلین قرآن چیست؟ – مهمترین ملک الموکلین قرآن,ملک الموکلین,ملك الموكل بالمطر,ملك الموكل بالنفخ في الصور,ملك الموكل بنفخ في الصور,ملك الموكل,ملك الموكل بقبض الارواح,الملك الموكل بنزول المطر,ملك الموكل بالقطر والنبات النبات هو,ملک الموکلین,ملک در قران,ملک الموکل قرآن

برگرفته از سایت دعایاب مرجع ادعیه و اذکار قرآنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *