معجزات آیه الکرسی برای حاجت و ازدواج و رفع مشکلات و گرفتاری

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و طالع ملکوتی ها malakootiha.com معجزات آیه الکرسی برای حاجت و ازدواج و رفع مشکلات و گرفتاری را قرار دادیم . دعای عظیم الشان آیه الکرسی خواص و برکات زیادی دارد . از جمله خواص و فضیلت خواندن مداوم دعای آیه الکرسی می توان به برآورده شدن حاجت ها و ازدواج و رهایی و نجات از مشکلات و گرفتاری و رفع فراموشی و شفا درمان انواع بیماری ها اشاره کرد …

خواص آیه الکرسی برای گشایش بخت,خواص آیه الکرسی مغربی,خواص آیه الکرسی برای اموات,خواص آیه الکرسی برای جنین,خواص آیه الکرسی برای حاجت,خواص آیه الکرسی نی نی سایت,خواص آیة الکرسی برای محبت,خواص ایه الکرسی چیست

معجزات آیه الکرسی برای حاجت و ازدواج و رفع مشکلات و گرفتاری

معجزات آیه الکرسی برای حاجت و ازدواج و رفع مشکلات و گرفتاری,آیه الکرسی برای حاجت گرفتن,آیه الکرسی برای ازدواج کردن,آیه الکرسی برای رفع مشکلات,آیه الکرسی برای رفع گرفتاری,خواص و فضیلت دعای آیه الکرسی,آثار و برکات آیه الکرسی

معجزات آیه الکرسی برای حاجت و ازدواج و رفع مشکلات و گرفتاری

آیه الکرسی یکی از آیات قرآن است که در عظمت آن بسیار نگاشته اند.

برخی از معجزات بزرگ این آیه شریف در پی می‌آید:

آیه الکرسی برای رضایت و خوشنودی خداوند

پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: وقتی که خداوند تعالی فاتحه الکتاب (سوره حمد) و آیه الکرسی را نازل کرد بر عرشش معلق کرد که هیچ چیزی بین اینها و خداوند حجاب نبود…، پس خداوند فرمود: به عزت و جلالم قسم اگر بنده ای از بندگان من این آیات را بعد از هر نمازی قرائت کند من او را در حظیره القدس و آنچه که در آن است ساکنش می‌کنم.

و در هر روز هفتاد بار او را نظر می‌کنم به نگاه خاصی. . . و در هر روز هفتاد حاجت او را که کمترینش مغفرت و عفو من باشد برای او برآورده می‌کنم و در نزد تمام دشمنانش عزیز و نصرتش می‌دهم و هیچ چیزی مانع دخولش در بهشت نیست.

آیه الکرسی برای دیدن جای بهشت

در کتاب خواص الایات ص۱۹ آمده: در روایات آمده است: هرکسی بعد از هر نماز واجبی به خواندن آیه الکرسی مداومت داشته کند، از دنیا نخواهد رفت تا زمانی که جایگاه خود را در بهشت ببیند.

آیه الکرسی برای استجابت دعا

در کتاب مهج الدعوات ص۳۱۶ آمده: در کتاب تحفه الملوک ص۲۱۲، : بعضی از وجود مقدس حضرت ختمی مرتب روایت کرده اند که: اسم اعظم که دعا بوسیله آن مستجاب می‌شود در سه سوره قرآن می‌باشد:

الف) سوره بقره: آیه الکرسی آیه ۲۵۵.

ب) در سوره آل عمران آیه ۲: الم اللهُ لا اِلهَ اِلا هُوَ الحیُ القَیوم.

ج) در سوره طه آیه ۱۱: وَ عَنتِ الوجوهُ لِلحیِّ القیُّوم.

آیه الکرسی برای رفع فراموشی

در کتاب خواص الایات ص۲۰ آمده: سلمان فارسی روایت می‌کند که: پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: هرکس آیه الکرسی را با زعفران بر کف دست خود بنویسد و آنرا بمکد و هفت بار چنین کند هرگز چیزی را فراموش نخواهد کرد و فرشتگان برای او آمرزش خواهند کرد.

آیه الکرسی برای رفع گرفتاری

در کتاب امالی از شیخ صدوق علیه الرحمه آمده: امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود: اگر بدانید آیه الکرسی چه اندازه با اهمیت و با ارزش است در هیچ حالی آنرا ترک نمی‌کنید. برای رفع و از بین بردن مشکلات خود به آیه الکرسی پناه ببرید، اگر مشکلی دارید و یا اگر گرفتارید، اگر بیمارید، اگر تمام درهای این عالم به روی شما بسته شده است چرا از آیه الکرسی غافلید. با ایمان کامل و اعتقاد به اثر بخوانید و نتیجه بگیرید کما اینکه خواندن و نتیجه گرفتند.

آیه الکرسی برای در امان بودن متاع

در کتاب بحارالانوار، ج۱۰۲، ص۳۰۰آمده: حضرت علی (ع) فرمود: «هرکس قبل از طلوع خورشید یازده مرتبه سوره توحید، سوره قدر، و آیه الکرسی را بخواند خداوند مالش را از هر زیان و خطری حفظ می‌کند.»

آیه الکرسی برای سفر در ایام هفته

در کتاب الامان من اخطا الأسفار ص ۳۸ آمده: از امام صادق (ع) پرسیدند: آیا در ایامی که سفر ناخوشایند است مثل روز چهارشنبه و دوشنبه و…اگر بخواهیم سفر کنیم اما دچار نحوست آن نگردیم چه کاری باید انجام دهیم! حضرت فرمود: برای از بین بردن ناخوشایندی و نحوست آن روزها سفرت را با صدقه و تلاوت آیه الکرسی شروع کن که به مقصودت خواهی رسید.

آیه الکرسی برای شفای هر دردی

در کتاب مفاتیح الجنان نقل شده است راوی می‌گوید: نشسته بودیم که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) برما وارد شد و سلام کرد و ما جواب دادیم. سپس فرمود: آیا دعایی را که جبرئیل به من یاد داده به شما تعلیم بدهم که به دوای طبیب محتاج نشوید؟

حضرت علی (ع) و سلمان گفتند: این دوا چیست؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: آب باران را در ماه نیسان بگیرید و بر آن هفتاد مرتبه سوره حمد و آیه الکرسی، فلق، ناس، کافرون وهفتاد و یک مرتبه سوره توحید و هفت روز متوالی صبح و شام از این آب بیاشامید.

و همچنین نقل شده است در کتاب مکارم الاخلاق، ج۱، ص۹۳: پیامبر فرمود: قسم به خدایی که مرا به پیغمبری مبعوث کرد، جبرئیل گفت: کسی که این آب را بنوشد خداوند هر دردی را که در بدنش باشد برطرف کرده و به او عافیت می‌بخشد.

آیه الکرسی برای رسیدن به مراد

در کتاب بحارالانوار نقل شده است: اگر کسی ۳ بار آیه الکرسی را بر آب بخواند و روی خود را بشوید و دو رکعت نماز بگذارد و در هر رکعت سوره حمد را یکبار و آیه الکرسی را نیز یکبار بخواند هر مراد که داشته باشد به نتیجه می‌رسد.

آیه الکرسی برای شفای بیمار

در کتاب وسائل الشیعه جلد۱ ص۳۸۰ نقل شده است: در روایات وارد شده است که: آیه الکرسی را کنار مریض و میت بخوانید و بعد بگوئید «اَللّهُمَ اَخرِجهُ الی رِضا مِنکَ وَ رِضوانٍ اَللّهُمَ اَغفِرلَهُ ذَنبُهُ جَلَّ ثَناء وَجهکَ» بعد آیه سخره که آیه ۵۴ تا ۵۶ سوره اعراف است را خوانده و نیز سه آیه آخر سوره بقره و بعد سوره احزاب را تلاوت نموده که برای بهبودی و شفای موثر است.

نورانیت در قبر

امام صادق (علیه‎السلام) فرمودند: وقتی مؤمنی، ثواب قرائت آیه الکرسى را به اهل قبور هدیه کند، خداوند برای هر حرفى از این آیه، فرشته‎ای قرار می‎دهد که خداوند را براى قاری آن، تا روز قیامت تسبیح کند. و به وى پاداش شصت پیامبر را دهد و خدا در هر قبرى از شرق تا غرب، چهل شمع از نور قرار می‎دهد و قبرهاى آنها را وسعت دهد. (۱)

نتیجه قرائت آیه الکرسى

از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) روایت شده است که فرمودند: هر کس آیه الکرسى را بعد از هر نماز واجب بخواند، چیزى مانع از ورودش به بهشت نخواهد شد، مگر مرگ. (کنایه از این که وقتی مرگش برسد به بهشت می‎رود. البته باید به این نکته توجه کرد که صرف تلاوت این آیه ملاک نیست بلکه در مورد کسی است که مراقب اعمالش است.) و کسی بر قرائت آن، مواظبت نمى‎کند، مگر آن کس که صدیق و راستگو باشد. (۲)

از امیرالمؤ منین على (علیه‎السلام) روایت شده است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) هر گاه غم و اندوهى برایش ایجاد می‎شد، بعد از خواندن آیه الکرسى این دعا را مى‎خواند و مى‎فرمود: مسلمانى نیست که این دعا را سه بار بخواند، مگر آن که درخواست خود را به دست آورد.

یا حَىُّ یا قَیِوم، یا حَیّا لایَموت، یا حَىَّ لا اِلهَ اِلا انت کاشِفَ الهَمّ، مُجیبَ دَعوه المُضطَرین، اَسالُکَ بِانَّ لکَ الحَمد لا اِله اِلا انت، المَنّان، بَدیع السموات والارض، ذوالجلال و الاکرام، رَحمان الدنیا والاخره و رَحیمها ربِّ ارحَمنى رَحمَهً تُغنینى بِها عَن رَحمهٍِ مِن سِواکَ یا ارحمَ الراحمین

اثر تلاوت آیه الکرسی هنگام خواب

رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمود: هر کس آیه الکرسی را در هنگام خواب قرائت کند، خدا او را و خانه‎اش و خانه همسایگانش را، ایمن خواهد کرد. (۳)

باعث قبولى نماز می‎شود

از پیغمبر گرامى (صلی الله علیه و آله) روایت شده است که فرمودند: هر کس آیه الکرسى را بعد از هر نماز واجب بخواند، نمازش مورد قبول قرار مى‎گیرد و در امان خدا خواهد بود. (۴)

ثواب آیه الکرسى بعد از وضو

از امام باقر (علیه‎السلام) روایت شده که فرمودند: هر کس بعد از وضو گرفتن یک بار آیه الکرسى بخواند، خدا ثواب چهل سال عبادت را به او عطا کند و مقامش، چهل درجه بالا می‎رود. (۵)

جهت رفع حاجت

از امیرمؤمنان على (علیه‎السلام) روایت شده است که فرمودند: هر گاه یکى از شما حاجتى داشت، صبح پنج‎شنبه در طلب آن برود، زیرا رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) در دعا گفت: خدایا، در بیرون رفتن امتم در بامداد پنج‎شنبه برکت قرار ده و چون از منزل برون رفت، آیات سوره آل عمران و آیه الکرسى و سوره قدر را بخواند. (۶)

قرائت آیه الکرسى بعد از هر نماز

از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) روایت شده است که فرمودند: هر کس آیه الکرسى را بعد از هر نماز بخواند، هفت آسمان شکافته گردد و به هم نیاید تا خدا به سوى خواننده‎اش نظر رحمت افکند و پس از آن فرشته‎اى را برانگیزد که از آن هنگام تا فرداى آن روز، کارهاى خوبش را بنویسد و کارهاى بدش را محو نماید. (۷)

دفع آفت از مال و جان

امام زین العابدین (علیه‎السلام) نقل مى‎نماید که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) فرمودند: کسى که چهار آیه اول سوره بقره، آیه الکرسى، و دو آیه بعد از آن و سه آیه آخر این سوره را قرائت نماید، خودش و مالش دچار هیچگونه آفتى نخواهد شد، شیطان به او نزدیک نشده و قرآن را فراموش نخواهد کرد. (۸)

امام رضا (علیه‎السلام) فرمود: کسى که به هنگام خواب آیه الکرسى بخواند، ان شاءالله از فلج شدن ترسى نخواهد داشت. و هر کس آن را پس از هر نمازى بخواند، هیچ گزنده زهردارى به او آسیب نخواهد رساند.

حفاظت از گزندها

امام کاظم (علیه‎السلام) فرمود: هر کس آیه الکرسى را بعد از هر نماز واجب بخواند، به او هیچ گزند و ضرری نرسد. (۹)

کفاره گناهان

امام صادق (علیه‎السلام) فرمود: هر کس بعد از نماز جمعه، وقتى که سلام مى‎دهد، حمد را یک بار، سوره توحید را هفت بار، سوره فلق هفت بار، سوره ناس را هفت بار و آیه الکرسى، آیه سخره؛ ان ربکم الله الذى خلق السموات (۱۰) و آیه ما قبل آخر سوره توبه؛ لقد جاءکم رسول من انفسکم را بخواند، کفاره گناهان او از آن جمعه تا جمعه دیگر خواهد بود. (۱۱)

ارزش آیه الکرسى در نماز مستحبى

امام صادق (علیه‎السلام) فرمود: کسى که در هر رکعت از نماز مستحبى خود، سوره توحید، قدر و آیه الکرسى را بخواند، خداوند عمل او را بهترین اعمال خواهد دانست، مگر کسى که مانند او و بیش از او این عمل را انجام دهد. (۱۲)

ذکر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در بستر خواب

از محمد بن مروان روایت شده است که امام صادق (علیه‎السلام) فرمود: آیا به شما گزارش ندهم آنچه را که شیوه رسول گرامى خدا (صلی الله علیه و آله) بود که هرگاه ایشان به بستر خواب می‎رفت، چه مى‎فرمودند؟ گفتم: چرا. فرمود: آیه الکرسى را مى‎خواند و مى‎گفت: آمنت بالله و کفرت بالطاغوت؛ بار خدایا! مرا در خواب و بیدارى‎ام حفظ فرما. (۱۳)

آیه الکرسی، مانع بیمارى

امام رضا (علیه‎السلام) فرمود: کسى که به هنگام خواب آیه الکرسى بخواند، ان شاءالله از فلج شدن ترسى نخواهد داشت. و هر کس آن را پس از هر نمازى بخواند، هیچ گزنده زهردارى به او آسیب نخواهد رساند. (۱۴)

دورى از بلاها و گناهان

به روایت دیگر، هر کس آیه الکرسى را بعد از هر نماز واجب بخواند، نمازش قبول گردد و در امان خدا باشد و خدا او را از بلاها و گناهان نگاه دارد. (۱۵)

از امام باقر (علیه‎السلام) روایت شده که فرمودند: هر کس بعد از وضو گرفتن یک بار آیه الکرسى بخواند، خدا ثواب چهل سال عبادت را به او عطا کند و مقامش، چهل درجه بالا می‎رود.

آیه الکرسى در تنهایى

از معصوم رسیده است که فرمود: هر کس تنها در خانه‎اى شب را به سر برد، باید آیه الکرسى را بخواند و باید بگوید: بارخدایا! هراسم را آرام کن و ترسم را بیاساى و در تنهایى کمکم کن. (۱۶)

آغاز سفر با آیه الکرسى

امام صادق (علیه‎السلام) فرمود: سفر را با دادن صدقه و یا با خواندن آیه الکرسى آغاز کن. (۱۷)

هنگام عزیمت به سفر

از موسى کاظم (علیه‎السلام) روایت شده است: اگر فردى عازم سفر است، بر در خانه‎اش رو به مسیرى که مى‎رود، بایستد و سوره حمد و آیه الکرسى را به سمت مقابل، چپ و راست بخواند. (۱۸)

دعاى بعد از آیه الکرسى

از امام صادق (علیه‎السلام) نقل است که فرمودند: هر کس در سفر، آیه الکرسى را در هر شب بخواند، خود و همراهانش سالم بمانند و سپس بگوید: اللهم اجعل مسیرى عبرا و صمتى تفکرا و کلامى ذکرا؛ خداوندا! سیر مرا وسیله عبرت، و سکوتم را وسیله تفکر، و سخنم را ذکر قرار ده. (۱۹)

ذکرى براى رفع همّ و غم

از امیرالمؤ منین على (علیه‎السلام) روایت شده است که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) هر گاه غم و اندوهى برایش ایجاد می‎شد، بعد از خواندن آیه الکرسى این دعا را مى‎خواند و مى‎فرمود: مسلمانى نیست که این دعا را سه بار بخواند، مگر آن که درخواست خود را به دست آورد.

یا حَىُّ یا قَیِوم، یا حَیّا لایَموت، یا حَىَّ لا اِلهَ اِلا انت کاشِفَ الهَمّ، مُجیبَ دَعوه المُضطَرین، اَسالُکَ بِانَّ لکَ الحَمد لا اِله اِلا انت، المَنّان، بَدیع السموات والارض، ذوالجلال و الاکرام، رَحمان الدنیا والاخره و رَحیمها ربِّ ارحَمنى رَحمَهً تُغنینى بِها عَن رَحمهٍِ مِن سِواکَ یا ارحمَ الراحمین.

منبع : دعا سایت

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  ذکر پیامبر برای ادای دین و قرض,ذکر سریع الاجابه پرداخت قرض و بدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *