متن کامل حرز امام باقر با معنی و خواص و شرایط نوشتن حرز امام باقر

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com متن کامل حرز امام باقر با معنی و خواص و شرایط نوشتن حرز امام باقر را قرار دادیم . از حرزهای عظیم الشان چهارده معصوم (ع) حرز امام باقر (ع) می باشد . در ادامه از سایت ملکوتی ها با آداب و شرایط نوشتن حرز امام باقر و خواص و فضیلت و متن کامل حرز امام باقر در سایت ملکوتی ها …

,دعای امام باقر,دعای امام باقر برای بچه دار شدن,دعای امام باقر برای کسب روزی حلال,دعای امام باقر برای مغازه,دعای امام باقر ع,دعای امام باقر برای عید فطر,دعای سردرد امام باقر,دعای توسل امام باقر,دعای سحر امام باقر صوتی,دعای امام محمد باقر صوتی,دعای امام محمد باقر برای بچه دار شدن,دعای امام باقر علیه السلام,دعای سحر حضرت امام باقر علیه السلام,دعای امام باقر قبل از نماز عید فطر,دعای عهد از امام باقر,دعای توسل امام محمد باقر

 

متن کامل حرز امام باقر با معنی و خواص و شرایط نوشتن حرز امام باقر

خواص حرز امام باقر,فضیلت و برکات حرز امام باقر,آداب نوشتن حرز امام باقر,دستورالعمل نوشتن حرز امام باقر,روش و طریقه نوشتن حرز امام باقر

متن کامل حرز امام باقر با معنی و خواص و شرایط نوشتن حرز امام باقر

امام محمدباقر (علیه السلام) خردسال ترین معصوم در واقعه عاشورا بوده که پنجمین امام شیعیان و هفتمین معصوم در مکتب تشیع هستند. تولد ایشان را درروز اول یا سوم رجب سال ۵۷ هجری نقل کرده اند.

طبق روایت معتبر لقب باقررا پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) به حضرت دادند؛ لذا با استفاده از ظرفیت خوبی که از لحاظ سیاسی اجتماعی در زمان ایشان رخ داد توانستند شاگردان بسیار زیادی را تربیت کنند و علوم و معارف مختلف شیعی را نیز ترویج دهند.

توفیق امامت آن بزرگوار بر شیعیان حدود بیست سال شامل حال شیعیان گردید و در این مدت مومنین توانستند در سرتاسر جهان تشیع از محضر آن بزرگوار نهایت استفاده علمی را ببرند. حضرت امام محمد باقر (علیه السلام) سرانجام در سال ۱۱۴ هجری قمری و در سن ۵۷ سالگی با توطئه مرموز و مخفیانه هشام بن عبدالملک دهمین خلیفۀ اموی در شهر مدینه مسموم شد و به شهادت رسید و پیکر پاکش در قبرستان بقیع به خاک سپرده شد.

از آن بزرگوار ادعیه و احراز و احادیث زیادی نقل گردیده که در اینجا به یکی از آن حرزها، به اقتضای نگارش در محصول “حرز چهارده معصوم” اشاره می شود.

متن حرز

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ‏ يَا دَانٍ غَيْرَ مُتَوَانٍ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ اجْعَلْ لِشِيعَتِي مِنَ النَّارِ وِقَاءً لَهُمْ وَ لَهُمْ عِنْدَكَ رِضًا وَ اغْفِرْ ذُنُوبَهُمْ وَ يَسِّرْ أُمُورَهُمْ وَ اقْضِ دُيُونَهُمْ وَ اسْتُرْ عَوْرَاتِهِمْ وَ هَبْ لَهُمُ الْكَبَائِرَ الَّتِي بَيْنَكَ وَ بَيْنَهُمْ يَا مَنْ لَا يَخَافُ الضَّيْمَ وَ لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ‏ اجْعَلْ لِي مِنْ كُلِّ غَمٍّ فَرَجاً وَ مَخْرَجاً.

ترجمه

ابتدا مى كنم به نام خداى بخشنده مهربان اى نزديك‏ در حالى كه نيستى تأخيركننده در كارها، اى رحم‏كننده ترين رحم كنندگان بگردان از براى پيروان من از آتش نگاه دارى و بگردان از براى ايشان در نزد توخوشنودى و بيامرز گناه هاى ايشان را و آسان گردان امرهاى ايشان را و ادا كن قرضهاى ايشان را و بپوشان قبايح ايشان را و ببخش از براى ايشان گناهان كبيره را كه ما بين تو و ايشان است، اى كسى كه نمى‏ترسد از ظلم و فرا نمى گيرد او را سستى‏ و نه خوابى‏ و بگردان از براى من از هر اندوهى، گشادگى و بيرون رفتنى‏.

آداب حرز

بیشتر بخوانید  ذکرهایی سریع الاجابه و معجزه گر برای حاجت و کارگشایی و رفع مشکلات تضمینی

حرز امام باقر (علیه السلام) آداب ویژه ای دارد که لازم است فرد استفاده کننده آنها را رعایت نماید.

این آداب عبارتند از:

1- نوشتن حرز بصورت صحیح و بدون غلط
2- وضو داشتن و رو به قبله بودن در موقع نگارش حرز
3- رعایت احترام قلبی و داشتن اعتقاد نسبت به تاثیرات آن
4- رعایت تقوای الهی در جهت همسو شدن با صاحب حرز و تاثیر بیشتر
5- وضو داشتن در موقع همراهی مطلوب است
6- همراه داشتن در دستشویی اشکالی ندارد (بشرط عدم قصد بی احترامی)

خواص حرز

حرز امام باقر (علیه السلام) خواص و آثاری طبق متن روایت دارد که عبارتند از:

آسان شدن امور
رفع غم و اندوه از شخص

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *