متن دعای سفره حضرت رقیه,معجزه سفره حضرت رقیه برای حاجت

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com متن دعای سفره حضرت رقیه,معجزه سفره حضرت رقیه برای حاجت را قرار دادیم . سفره حضرت رقیه (س) آداب و شرایط و دعای مخصوصی دارد . در ادامه از سایت ملکوتی ها متن دعای سفره حضرت رقیه به همراه آداب برگزاری مراسم و چیدمان سفره و معجزه سفره حضرت رقیه را قرار دادیم …

متن دعای سفره حضرت رقیه,معجزه سفره حضرت رقیه برای حاجت

ذکر سفره ضحرت رقیه,دعای مخصوص سفره حضرت رقیه,معجزه حاجت سفره حضرت رقیه,چیدمان سفره حضرت رقیه,آداب برگزاری مراسم سفره حضرت رقیه

متن دعای سفره حضرت رقیه,معجزه سفره حضرت رقیه برای حاجت

بسمِ اللهِ الرَحمنِ الرَحیمِ
اَلسَلامُ عَلَیکِ یا سَیِدَتَنا رُقَیَةَ ، عَلَیکِ التَحِیَةُ وَاَلسَلامُ وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ اَمیرِ المُومِنینَ عَلِیِ بنِ اَبی طالِبِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ فاطِمَةَ الزَهراءِ سَیِدَةِ نِساءِ العالَمینَ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ خَدیجَةَ الکُبری اُمِ المُومِنینَ وَالمُومِناتِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ وَلِیِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا اُختَ وَلِیِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ یا بِنتَ الحُسَینِ الشَهیدِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ اَیَتُهَا الصِدیقَةُ الشَهیدَةِ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ اَیَتُهَا الرَضِیَةُ المَرضِیَةُ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ اَیَتُهَا التَقیةُ النَقیَةُ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ اَیَتُهَا الزَکِیَةُ الفاضِلَةُ ، اَلسَلامُ عَلَیکِ اَیَتُهَا المَظلُومَةُ البَهِیَةُ ، صَلَی اللهُ عَلَیکِ وَعَلی رُوحِکِ وَبَدَنِکِ ، فَجَعَلَ اللهُ مَنزِلَکِ وَمَاواکِ فِی الجَنَةِ مَعَ آبائِکِ وَاَجدادِکِ ، الطَیِبینَ الطاهِرینَ المَعصُومینَ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم بِما صَبَرتُم فَنِعمَ عُقبَی الدارِ ، وَعَلَی المَلائِکَةِ الحافینَ حَولَ حَرَمِکِ الشَریفِ ، وَرَحمَةُ اللهِ وَبَرَکاتُهُ ، وَصَلَی اللهُ عَلی سَیِدِنا مُحَمَد وَآلِهِ الطَیِبینَ الطاهِرینَ وَسَلَمَ تَسلیما بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمَ الراحِمین

درود بر تو ای بزرگ ما رقیه که بر تو باد احترام و سلام و عنایات و برکات خداوندگار ما. به تو ادای احترام می کنم ای دخت امیر المومنین علی بن ابی طالب ، در برابر عظمتت تعظیم می نمایم ای دختر فاطمه زهرا که مادرت بزرگ زنان دو جهان است ، تسلیم مقام توام ای دختر یادگار خدیجه کبری ، که سمت مادری داشت بر مردان و زنان با ایمان. سلام بر تو ای دختر ولی خدا.

درود بر تو ای خواهر دوست خدا. سلامتی بر تو ای دخت حسین شهید . دعا نثارت ای که هستی راستگو و حاضر در دینت .

سلام بر تو ای که از راهت راضی بودی و خدا از مسیرت خشنود. در برابرت خاضعم ای پرهیزکار و پاکیزه تن ف تحیت بر تو ای تزکیه شده برتر ، تسلیم مقام توام ، ای که بودی در مظالم و با ارزشت همه را تحمل کرده افشا نمودی .

صلوات خداوند بر تو و بر روح تو و جسمت .

خداوند تبارک و تعالی خانه و زندگی تو را در بهشت قرار داده در کنار پدران و اجداد پاک و گرامی معصومت .

درود بر شما به آنچه که صبر کردید. پس چه زندگی زیبایی در انتظار شماست .

و نیز به فرشتگان پاسدار حرمت که نگهبان مقامات می باشند کرنش می کنم و در خاتمه با تمام وجود به خاندان معظم رسول خدا محمد (صل الله علیه وآله و سلم) دعا کرده و الطاف و مراحم الهی را مسئلت می کنم.

آداب برگزاری سفره حضرت رقیه :

گستردن سفره حضرت رقیه در منزل به این شکل است که خانم های حاجتمند در اتاقی از خانه که به پاکیزگی آن اطمینان دارند ، سفره ای پهن کرده و انواع خوراکی ها از قبیل نان ، پنیر ، سبزی ، خرما (که هسته های آن را درآورده و به آب روان سپرده اند) ، نقل ، نبات و آجیل (که بیش تر شامل کشمش ، نخودچی ، گردو و توت خشک می باشد) را در آن می نهند تا دعای سفره حضرت رقیه بر آن خوانده شود.

چیدمان سفره

روی سفره را با پارچه ای سیاه می پوشانند و تا پایان مراسم سفره آن را بر نمی دارند تا توجه مهمانان به سفره جلب نشود. آن گاه در کنار این سفره نمادی از یک قبر کوچک را به این شکل می سازند ، که چند آجر یا خشت را روی هم چیده و بر روی آن ها شمع روشن می کنند.

 در زمان مشخص شده ، روضه خوان خانم یا آقا که از قبل دعوت شده است و نیز سایر مهمانان وارد اتاق می شوند و دور تا دور سفره می نشینند و دعای سفره حضرت رقیه را می خوانند. زنان حاجت مند با دیدن صحنه قبر کوچک شروع به گریستن می کنند و روضه خوان نیز روضه و شرح مصیبت حضرت رقیه (س) و قساوت و بی رحمی یزید را می خواند. زنان سر بر آن قبر نهاده و می گریند و دعای سفره حضرت رقیه را می خوانند و او را به روح پدر و جد بزرگوارش سوگند می دهند ، که هر چه زودتر مرادشان را برآورده سازد و می گویند : «یا حضرت رقیه خاتون ، مراد مرا بده». روضه خوان اشعاری را با آهنگی حزن آلود می خواند و زنان گریه می کنند؛

معمولا روضه خوان اشعار زیر را با آهنگی حزن آلود می خواند و زنان گریه می کنند؛

گردید فلک واله و حیران رقیه / گشته خجل او از رخ تابان رقیه

آن زهره جبینی که شد از مصدر عزت / جبریل امین خادم و دربان رقیه

هم وحش و طیور و ملک و عالم و آدم / هستند همه ریزه خور خوان رقیه

خواهی که شود مشکلت اندر دو جهان حل / دست طلب انداز به دامان رقیه

جن و ملک و عالم و آدم همه یکسر / هستند سر سفره احسان رقیه

کو ملک یزید و چه شد آن حشمت و جاهش؟ / اما بنگر مرتبت و شآن رقیه

یک شب ز فراق پدرش گشت پریشان / عالم شده امروز پریشان رقیه

دیدی که چسان کند ز بن کاخ ستم را؟ / در نیمه ی شب آن دل سوزان رقیه

و نیز این اشعار؛

مرغ دلم خرابه شام آرزو کند / تا با سه ساله دخترکی گفتگو کند

آن دختری که قبله ارباب حاجت است / حاجت رواست هر که به این قبله رو کند

تاریکی خرابه به چشمان اشکبار / با رآس باب شکوه جور عدو کند

خونین چو دید رآس پدر را رقیه خواست / با اشک خویش خون ز رخش شستشو کند

خوابید در خرابه که تا کاخ ظلم را / با ناله یتیمی خود زیر و رو کند

نحوه توسل به حضرت رقیه

گاهی به جای ساختن قبر کوچک تنها دو شمع روشن کرده و آن را نماد قبر محسوب می کنند. اعتقاد بر این است که هر حاجت مندی از صدق دل متوسل شود و دعای سفره حضرت رقیه را بخواند ، حتما حاجتش روا خواهد شد و نیز معتقدند اگر روضه خوان سید باشد ، برآورده شدن حاجاتشان قطعیت بیش تری خواهد یافت.

فقیه راحل حضرت آیت الله حاج شیخ مرتضی انصاری تذکر می فرمودند هنگامی که حضرت رقیه سلام الله علیها را واسطه برآورده شدن حاجت قرار می دهید ، عدد 14 را در نظر بگیرید. مثلا بگویید چنانچه انشاءالله مشکلم برطرف شد چهارده صلوات بر محمد وآل محمد و یا 14000 هزار تومان و یا چهارده میلیون تومان و… به نیت آن بانوی مکرمه به فلان امر خیر اختصاص دهم.

سفره حضرت رقیه در استان خراسان

سفره حضرت رقیه در تمام مناطق ایران تقریبا به نحوی مشابه انداخته می شود. ولی به عنوان یک نمونه با تفاوتی چشمگیرتر می توان به نحوه برگزاری این سفره در استان خراسان اشاره نمود که بدین شرح می باشد.

کسی که مراد و حاجتی داشته باشد ، به نیت برآمدن حاجت خویش شب جمعه مقارن غروب آفتاب یک عدد نان ، دو عدد شمع ، کمی کاه ، پنج سیر خرمای تازه یا خشک خریده و به خانه می برد. آن گاه وضو گرفته و با خلوص نیت هسته های خرما را بیرون آورده و به آب روان می سپارد.

سپس سفره سفید و تمیزی از خانه برداشته و با نان و خرما ، کاه و شمع هایی که خریده و یک بشقاب به مسجد می رود. سفره را روی زمین گسترده ، شمع ها را روشن کرده و در دو طرف سفره قرار می دهد. نان را به هشت قسمت تقسیم کرده و روی هر تکه مقداری خرما نهاده و در سفره می چیند. سپس کاه را در بشقاب ریخته و در کنار سفره می نهد.

پس از خواندن دو رکعت نماز حاجت ، از یک روضه خوان دعوت می کند تا دعای سفره حضرت رقیه را که ، شرحی است از مصیبت وارده به آن حضرت و بی رحمی یزید در ویرانه شام ، بخواند. وقتی روضه به پایان رسید و شمع ها سوخت ، صاحب نذر با چشمی گریان کاه های داخل بشقاب را برداشته و به سر و روی خود می پاشد و نان و خرما را هم بین کسانی که دور سفره جمع شده و به روضه گوش داده اند تقسیم می کند. آنان نیز با وی هم داستان شده ، حضرت رقیه را سوگند می دهند که هر چه زودتر حاجت صاحب نذر را برآورده سازد. پس از انجام این مراسم سفره را جمع کرده و به خانه باز می گردد.

شب جمعه بعد چهار عدد شمع ، دو عدد نان و ده سیر خرما (دو برابر دفعه اول) می خرد و به مسجد می برد و باز همان مراسم و دعای سفره حضرت رقیه را از ابتدا تا به انتها انجام می دهد. سفره سوم را گرو نگه می دارد تا حاجتش برآورده شود. همین که به مراد خود رسید سفره سوم را هم می اندازد. ولی این بار شش شمع و سه نان و پانزده سیر خرما در سفره می گذارد و دعای سفره حضرت رقیه را می خواند.

دعای سفره حضرت رقیه (س) دعای مخصوص و منحصر به فردی نیست. همانگونه که اشاره شد نحوه توسل به سه ساله امام حسین (ع) ذکر صلوات و زاری در پیشگاه آن حضرت است.

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  دعای سریع الاثر برای گشایش کار و باطل کردن سحر و طلسم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *