علت و دلایل بسته شدن رزق و روزی و راههای گشایش رزق و روزی

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com علت و دلایل بسته شدن رزق و روزی و راههای گشایش رزق و روزی را قرار دادیم . بسته شدن رزق و روزی دلایل و عوامل مختلفی دارد . یکی از عوامل و دلایل بسته شدن رزق و روزی گناه و دیگری دروغگویی می باشد . برای باز شدن و گشایش رزق و روزی می توان از ذکر و دعای زیر استفاده کرد .

,علت بسته شدن روزی,علت بسته شدن روزي,بسته شدن رزق و روزی,علت بسته شدن رزق و روزی,دلایل بسته شدن رزق و روزی,علت بسته شدن رزق و روزی نی نی سایت,دعای بسته شدن رزق و روزی,علائم بسته شدن رزق و روزی,طلسم بسته شدن روزی,نشانه های بسته شدن روزی,بسته شدن نیمروزی

علت و دلایل بسته شدن رزق و روزی و راههای گشایش رزق و روزی

عوامل بسته شدن روزی,دلایل بسته شدن روزی,دلیل بسته شدن رزق و روزی,دستورالعمل گشایش رزق و روزی,راهکارهای بسته شدن روزی,ذکر و دعای گشایش رزق و روزی

علت و دلایل بسته شدن رزق و روزی و راههای گشایش رزق و روزی

شاید برای بسیاری از ما سوال باشد که چرا با توجه به تلاش فراوان باز هم روزی ما کم است و ان طور که انتظار داریم نمیتوانیم کسب روزی کنیم. گناهانی که ما انجام می دهیم تاثیر زیادی بر کاهش روزی ما دارند و همچنین دعاهایی که می کنیم می تواند باعث افزیش رزق و روزی ما شوند.

انواع رزق و روزی

در این مقاله بر آن شدیم که این موضوع رزق و روزی را بررسی داشته و ابوابی که بر بسته شدن و باز شده این عنصر مهم زندگی مردم را از زبان ایات و روایات بررسی داشته باشیم.

در یکی از آموزه های دینی از رسول گرامی اسلام (ص) است که می فرمایند:

«و لَو اَنّ جمیع الخلائق اجتمعوا علی اَن یَصرِفُوا عَنکَ شیئاً، قَد قُدِّرَلک لَم یستطیعوا…»

(بحارالأنوار، ج۷۴، ص۱۳۷)

اگر تمام مخلوقات عالم جمع شوند و بخواهند روزی مقدر کسی را از او بگیرند، نخواهند توانست.

رزق و روزی انواع دارد

دو گونه رزق و روزی داریم:

رزقی که به سراغش می ‏رویم و رزقی که به سراغمان می ‏آید.امام علی (علیه السلام) فرمود: “اِن الرزق رزقان رزق تطلبه و رزق یطلبک فان انت لم تأته اتاک”.( نهج ‏البلاغه، نامه ۳۱)رزق طالب (که به سراغ ما می ‏آید) همواره ما را تعقیب می ‏کند.حتی اگر از آن فرار کنیم، ما را رها نمی‏ سازد، همان طور که رهایی از چنگال مرگ ممکن نیست.(مکارم ‏الاخلاق ۲/۳۷۷)

این گونه رزق ریشه در قضای الهی دارد و هیچ گونه تغییر و تحولی در آن صورت نمی‏ گیرد.در این زمینه مرحوم علامه طباطبایی می‏ فرماید: روزی و روزی‏ خوار متلازم هم اند و معنی ندارد که روزی ‏خوار در مسیر زندگی طالب بقا باشد اما رزقی برایش نباشد؛ همین طور ممکن نیست رزقی باشد و روزی ‏خواری نباشد، یا رزق از روزی ‏خوار افزون باشد و لذا رزق جزء قضای الهی است.(المیزان، ج ۱۸، جزء ۲۷، ص ۳۷۷، عربی)اما قسم دیگر روزی (رزق مطلوب) رزقی است که برای طالب آن مقدّر شده است.اگر آن را طلب کنیم و شرایط و علل لازم وصول به آن را مراعات نمائیم چنین رزقی را به دست می‏ آوریم.

بررسی انواع رزق و روزی

تلاش ما در جهت رسیدن به این‏ گونه روزی، جزء علت است و اگر در کنار کوشش، دیگر علل فراهم شود دستیابی به آن حتمی است.از این دو قسم روزی که توسط خدا برای بندگان معین گشته، قسمی از آن بدون قید و شرط و به عبارتی رزق طالب اما قسمی مشروط است و مطلوب.

روزی بی ‏قید و شرط در هر حال انسان را طلب می‏ نماید و تا پیمانه قابلیت انسان از این‏گونه رزق پر نگردد، مرگ انسان فرا نمی ‏رسد.حضرت رسول اکرم (صلی الله و علیه وآله) فرمود: اما روزی مطلوب و مشروط ، و ضرورتش مشروط به انجام اموری است که بدون ترتیب و انجام شرایط محقق نمی‏گردد.(الکافی، ۲/۷۴/۲)روزی طالب و محتوم مانند روزی وجود و هستی، عمر، امکانات، محیط، خانواده، استعداد و… است.

از روزی طالب “توان لازم و دقت و هوشیاری برای تلاش و انجام کار پدید می ‏آید و در سایه این امور دَرِ روزی مطلوب و مشروط گشوده می ‏گردد.

روزی و روزی‏ خوار متلازم هم اند و معنی ندارد که روزی ‏خوار در مسیر زندگی طالب بقا باشد اما رزقی برایش نباشد؛ همین طور ممکن نیست رزقی باشد و روزی ‏خواری نباشد، یا رزق از روزی ‏خوار افزون باشد و لذا رزق جزء قضای الهی است.

بیشتر بخوانید  آیه فوق العاده قوی برای جلب مهر و محبت و عشق و علاقه معشوق

آشنایی با انواع رزق و روزی

در مورد روزی مطلوب هر کس به شکلی باید دست نیاز و در عین حال جدیت و تلاش را به سوی خدا بلند کند، حتی طفل شیر خوار که تلاشش ناله و فریاد اوست، در پس این‏ گونه افعال به روزی مطلوبش (شیر مادر) دست پیدا می ‏کند.اما چون در بستر رشد بالید و به مقطعی بالاتر رسید تلاش و جدّیت او شکلی دیگر پیدا می ‏کند و به صورت اندیشه و حرکت اعضا و جوارح نمود می ‏یابد و کمیّت و کیفیت روزی نیز تغییر می ‏کند.

تاثیر گناه در فقیر شدن را جدی بگیرید

مهمترین چیزی که انسان را زمین گیر فقر می کند آلوده شدن به گناه و معصیت است.قرآن وعده داد که اگر مردم اهل تقوا و دوری از گناه باشند خداوند خیر و برکت آسمان و زمین را به سوی آنها سرازیر می کند؛

وَلَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرَى آمَنُواْ وَاتَّقَواْ لَفَتَحْنَا عَلَیْهِم بَرَکَاتٍ مِّنَ السَّمَاء وَالأَرْضِ (۹۶، اعراف)

تأثیر گناه در فقیر کردن انسان چنان جدی است که امیر المومنین علی علیه السلام به ما آموخت تا در دعا اینگونه بخوانیم: ا

للَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ یدْعُو إِلَى الْکُفْرِ وَ یطِیلُ الْفِکْرَ وَ یورِثُ الْفَقْرَ وَ یجْلِبُ الْعُسْرَ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یا خَیرَ الْغَافِرِین

خداوندا از تو طلب آمرزش می کنم نسبت به هر گناهی که مرا به کفر می کشاند و توان فکر کردن را از من می گیرد و باعث فقر من شده و زندگی مرا به سختی می اندازد.(بحارالانوار، ج ۸۴، ص ۳۳۴)

عادت بر دروغگویی

امیرالمومنین علی علیه السلام فرمود: اعْتِیادُ الْکَذِبِ یورِثُ الْفَقْر: عادت بر دروغگویی فقرآور است.(وسائل‏ الشیعه، ج ۱۵، ص ۳۴۷)

حسن نیت داشته باش

حسن نیت و طهارت، از اموری است که روزی مطلوب را افزایش می‏ دهد.(البحار، ۱۰۳/۲۱/۱۸) امام علی (علیه السلام) فرمود: “من حَسُنَت نیّته زیدَ فی رزقه”.

استغفار را فراموش نکن

عن النبی صلّی الله علیه و آله: أَکْثِرُوا الِاسْتِغْفَارَ فَإِنَّهُ یَجْلِبُ الرِّزْقزیاد استغفار کنید که استغفار سبب جلب روزی است.(تحف العقول، ص۱۰۶)در توصیه ای که از آیت الله بهجت داریم ایشان می فرمودند:اگر می خواهید در کارتان گره نیفتد و موفق شوید تا می توانید استغفار کنید “اگر اثر نکرد جوابگویش من هستم”.

دعایی معتبر برای بهبود رزق و روزی

اگر بنا باشد تا آیه ای از قرآن کریم را به عنوان مجرب ترین آیه جهت وسعت رزق و روزی و گشایش کسب و کار و خیر و برکت بدانیم، بدون شک آن آیه؛ آیات ۲و۳ سوره طلاق است که به و من یتق الله مشهور می باشد.

در توصیه ای که از آیت الله بهجت داریم ایشان می فرمودند: اگر می خواهید در کارتان گره نیفتد و موفق شوید تا می توانید استغفار کنید “اگر اثر نکرد جوابگویش من هستم”

در خصوص خواص این آیات، بزرگان فرموده اند که تأثیر آن در گشایش روزی و برکت در رزق مجرب و تضمینی است اما باید با اخلاص و مداومت خوانده شود.پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله) فرمود: من آیه اى را در قرآن مى شناسم که اگر تمام انسانها دست به دامن آن شوند براى حل مشکلات آنها کافى است و آن آیات سوّم و چهارم سوره طلاق است :

«وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا ** وَیَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لَا یَحْتَسِبُ وَمَن یَتَوَکَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرًا»

دعا برای گشایش رزق و روزی

بیشتر بخوانید  خواص نماز حضرت رسول برای رفع پریشانی و دیوانگی و بلا و حوادث ناگوار

هر کسی که بیکار باشد و معطل باشد و هیچ کار از دست او بر نیاید روز پنجشنبه اول ماه روزه بدارد(اولین روز پنج شنبه ماه قمری) هنگام افطاری قبل از افطار کردن ,همچنین بعد از نماز خفتن(نماز عشا) , و همچنین در جامه خواب وقت خواب رفتن این هفت آیه از سوره یوسف را بخواند:

( آیات ۵۰ تا ۵۶ )

بِسْمِ اللّهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ فَلَمَّا جَاءهُ الرَّسُولُ قَالَ ارْجِعْ إِلَى رَبِّکَ فَاسْأَلْهُ مَا بَالُ النِّسْوَهِ اللاَّتِی قَطَّعْنَ أَیْدِیَهُنَّ إِنَّ رَبِّی بِکَیْدِهِنَّ عَلِیمٌ (۵۰)

قَالَ مَا خَطْبُکُنَّ إِذْ رَاوَدتُّنَّ یُوسُفَ عَن نَّفْسِهِ قُلْنَ حَاشَ لِلّهِ ماعَلِمْنَا عَلَیْهِ مِن سُوءٍ قَالَتِ امْرَأَهُ الْعَزِیزِ الآنَ حَصْحَصَ الْحَقُّ أَنَاْ رَاوَدتُّهُ عَن نَّفْسِهِ وَإِنَّهُ لَمِنَ الصَّادِقِینَ (۵۱)

ذَلِکَ لِیَعْلَمَ أَنِّی لَمْ أَخُنْهُ بِالْغَیْبِ وَأَنَّ اللّهَ لاَ یَهْدِی کَیْدَ الْخَائِنِینَ (۵۲)‏

وَمَا أُبَرِّئُ نَفْسِی إِنَّ النَّفْسَ لأَمَّارَهٌ بِالسُّوءِ إِلاَّ مَا رَحِمَ رَبِّیَ إِنَّ رَبِّی غَفُورٌ رَّحِیمٌ (۵۳)

آیاتی برای گشایش رزق و روزی

وَقَالَ الْمَلِکُ ائْتُونِی بِهِ أَسْتَخْلِصْهُ لِنَفْسِی فَلَمَّا کَلَّمَهُ قَالَ إِنَّکَ الْیَوْمَ لَدَیْنَا مِکِینٌ أَمِینٌ (۵۴)

قَالَ اجْعَلْنِی عَلَى خَزَآئِنِ الأَرْضِ إِنِّی حَفِیظٌ عَلِیمٌ (۵۵)

وَکَذَلِکَ مَکَّنِّا لِیُوسُفَ فِی الأَرْضِ یَتَبَوَّأُ مِنْهَا حَیْثُ یَشَاءُ نُصِیبُ بِرَحْمَتِنَا مَن نَّشَاء وَلاَ نُضِیعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِینَ (۵۶)

سپس هنگام خواب صد مرتبه ذکر (لا الهالا الله )و صد مرتبه ذکر ( الله اکبر) و صد مرتبه ذکر ( سبحان الله) و صد مرتبه ذکر( استغفرالله) و صد مرتبه (صلوات) فرستد.و بخواب رود…

گشایش رزق و روزی :

در روز جمعه بعد از نماز صبح بنویسد این هفت آیه سوره یوسف را در کاغذی سفید یا زرد با مرکب یا جوهر مشکی یا آب زعفران و نیت کند بر هیچ کسی ظلم نکند و آنچه راستی و حق باشد را بیان کند و سپس این آیه نوشته شده را در بیرون سرای , بالای در ورودی منزل بیاویزد. در همان هفته مقصودش حاصل شود.

در هنگام روزه و در هنگام نوشتن و خواندن آیه سعی کن دائم الوضو باشی.عطر به خود بزن و جامه پاک بپوش

مواردی که موجب گشایش رزق و روزی می شود

۱- اهمیت دادن به نماز ، مخصوصاً نماز اول وقت .

۲- راضی بودن پدر و مادر از انسان و دعای آنان .

۳- صدقه دادن .

۴- دعا کردن پشت سر برادران دینی .

۵- گناه نکردن و توبه از گناهان گذشته .

۶- خوش اخلاقی و نیت خیر و خوب داشتن .

۷- دادن حقوق مردم ، مثل ارث .

۸- دادن حق خدا ، مثل خمس و زکات .

۹- قناعت کردن و میانه روی در زندگی .

۱۰- نیکی کردن به اهل خانه .

۱۱- مهمانی کردن و غذا دادن .

۱۲- همیشه با وضو بودن .

۱۳- ازدواج کردن .
کارهایی برای گشایش رزق و روزی

۱۴- نماز شب خواندن .

۱۵- شکر نعمتهای الهی را به جا آوردن .

۱۶- خواندن سوره واقعه بعد از نماز عشا .

۱۷- گفتن تسبیحات حضرت زهرا “س” پس از نماز .

۱۸- روشن کردن چراغ پیش از غروب آفتاب .

۱۹- رفتن به زیارت امام حسین “ع”.

۲۰- کمک مالی به برادران دینی و شیعیان علی بن ابی طالب “ع” چه به صورت قرض الحسنه و چه به صورت بلاعوض که بسیار سفارش شده است .

۲۱- صله رحم و دیدار با خویشاوندان .

۲۲- زیاد گفتن ذکر ِ لا حول و لا قوۀ الا بالله .

۲۳- توسل به امام جواد “ع”.

۲۴- پس از اذان صبح و نماز صبح مشغول دعا شدن ( امام محمد باقر “ع” : بر شما باد دعا در سحر تا طلوع خورشید که در این ساعات درهای آسمان باز است و رزق و روزی تقسیم می شود و حاجات عظیم داده می شود ).

۲۵- گفتن ذکر “یا فتّاح ” ۷۰ مرتبه پس از نماز صبح .

۲۶- گفتن ذکر ” یا وهّاب ” ۱۰۰ مرتبه پس از نماز عصر .

۲۷- مداومت بر ذکر ” یا غنی ” .

۲۸- مداومت بر خواندن سوره ” والذاریات” و “مزّمّل”.

۲۹- بعضی از دعاها و نمازها که در مفاتیح آمده است .

۳۰- مداومت بر خواندن دعای فرج و آیت الکرسی .

دعایی خاص جهت برکت مغازه و خانه

این دعا را جهت برکت مغازه یا خانه بخوانید یا با خود دارید و یا بر در دکان و خانه بیاویزید ان شاء الله دولت و جمعیت و روشنایی پدید آید.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‌

اللَّهُمَّ انّى‌ أَسْئَلُکَ یا قَریبَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ وَ سَهِّلَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا فَتّاحَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا مِفتاحَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا صادِقَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا رازِقَ الْفَتْحُ وَ الْفَرْجُ یا مُفَتِّحَ الاَبوابِ

دعا برای وسعت رزق و روزی

بیشتر بخوانید  خواص 100 بند دعای جوشن کبیر,طریقه ختم دعای جوشن کبیر برای حاجت

در عدة الداعی از امام جعفر صادق علیه السلام روایت شده :

برای طلب رزق زیاد بگویید

یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ یَا اللَّهُ أَسْأَلُکَ بِحَقِ‌ مَنْ‌ حَقُّهُ‌ عَلَیْکَ‌ عَظِیمٌ أَنْ تُصَلِّیَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ أَنْ تَرْزُقَنِی الْعَمَلَ بِمَا عَلَّمْتَنِی مِنْ مَعْرِفَةِ حَقِّکَ وَ أَنْ تَبْسُطَ عَلَیَّ مَا حَظَرْتَ مِنْ رِزْقِکَ‌.

آیه جهت خیر و برکت پیدا کردن مغازه و منزل

اگر کسی آیه ۵۹ سوره انعام را بر صفحه از قلع بنویسد و در دکان یا منزل خود آویزد خیر و برکت آن بسیار شود.

وَ عِنْدَهُ مَفاتِحُ الْغَیْبِ لایَعْلَمُها اِلاّ هُوَ وَ یَعْلَمُ ما فِی الْبَرَّ وَ الْبَحْرِ وَ ما تَسْقُطُ مِنْ وَرَقَهٍ اِلاّ یَعْلَمُها وَ لا حَبَّهٍ فِی ظُلُماتِ الْاَرْضِ وَ لا رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ اِلاّ فی کِتابٍ مُبین

آیه به جهت زیادی رزق

به تجربه رسیده آن که در هر روز بخواند آیه مبارکه و من یتق الله تا آخر آیه ۳ سوره طلاق را سه مرتبه بعد از نمازهای واجب با سه مرتبه صلوات در اول آن و سه مرتبه صلوات در آخر آن بخواند موجب وسعت رزق خواهد بود. ان شاء الله.

وَ مَنْ یَتَّقِ اللهَ یَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجاً وَ یَرْزُقْهُ مِنْ حَیْثُ لا یَحْتَسِبُ وَ مَنْ یَتَوَکِّلْ عَلَی الله فَهُوَ حَسْبُهُ اِنَّ اللهَ بالغُ اَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللهُ لِکُلِّ شَیْءٍ قَدْرا.

سوره‌هایی که در روایات برای زیاد شدن رزق و روزی توصیه شده :

سوره واقعه.: امام صادق‌(علیه السلام) می‌فرماید: “کسی که هر شب سوره واقعه را بخواند… در دنیا سختی‌، فقر، نیازمندی و آفتی از آفت دنیا را نمی‌بیند و از دوستان حضرت علی‌(علیه السلام) می‌شود…”

سوره همزه: امام صادق‌(علیه السلام) می‌فرماید: “هر کس سوره همزه را در نمازی واجب بخواند فقر از او دور می‌شود و روزی بر او روی می‌آورد…”

سوره لیل: پیامبر اکرم‌(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: هر کس سوره لیل را بخواند خداوند آن قدر به او عطا می‌کند تا راضی شود و او را به سختی نیندازد و برایش آسان می‌گیرد.”

سوره مزمل: رسول اکرم‌(صلی الله علیه و آله) می‌فرماید: “هر کس سوره مزمل را بخواند در دنیا و آخرت سختی از او برداشته می شود”.

سوره ذاریات‌: امام صادق‌(علیه السلام) می‌فرماید: “هر کس سوره ذاریات را روز یا شب بخواند، خداوند وضع زندگی او را اصلاح می‌کند و روزی فراوانی برایش می‌دهد…”

سوره ممتحنه‌: امام سجاد(علیه السلام) می‌فرماید: “هر کس سوره ممتحنه را در نمازهای واجب و مستحبی بخواند خداوند….فقر و دیوانگی را بر او و فرزندانش دور می‌کند”. و همچنین سوره‌های نجم‌، ابراهیم و… برای توسعه در رزق توصیه شده است‌.

البته باید توجه داشت که برای به دست آوردن روزی و مال و ثروت مشروع انسان نباید از تلاش و کوشش غافل شود و عوامل مختلف دیگر مانند علم و آگاهی نسبت به تجارت و امور مربوط به آن‌، مشورت و تدبیر و… در امر به دست آوردن روزی و بهبود وضع معیشتی و مادی بسیار مؤثر است‌.

,آیات روزی,آیات روزی حلال,آیه روزی,آیه روزی بی حساب,آیه روزی دست خداست,آیه روزی در قرآن,آیه روزی دهنده خداست,آیه روزی سوره طلاق,آیات رزق و روزی,آیات قران درباره روزی,آیه روزی حلال,آیات مربوط به روزی حلال,آیات مربوط به کسب روزی حلال,آیه روزی دهنده,آیه روزی بچه,آیه روزی سوره مائده,آیات روزی در قرآن,آیات رزق و روزی در قرآن,آیه قرآن در مورد روزی,آیه قرآن در مورد روزی فرزند,آیه قرآن در مورد روزی حلال,آیه قرآن در خصوص روزی,آیه قرآن در مورد روزی ازدواج,آیه رزق و روزی سوره طلاق,آیه سوره طلاق برای روزی,آیه رزق و روزی,آیه رزق و روزی مغازه,آیه ی رزق و روزی,آیه جهت رزق و روزی,آیه درباره رزق و روزی,آیه افزایش رزق و روزی,آیه گشایش رزق و روزی,آیات قرآن درباره روزی حلال,آیه قرآن درباره روزی,ایات قران در مورد روزی حلال,آیه قرآن درباره روز جمعه,آیه قرآن درباره روز عرفه,ایات قران در مورد روزی

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *