زمان عید فطر در ایران سال 1402,تاریخ دقیق روز عید فطر امسال

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com زمان عید فطر در ایران سال 1402,تاریخ دقیق روز عید فطر امسال را قرار دادیم . روز عید فطر امسال یعنی سال 1402 در ایران شنبه دوم اردیبهشت می باشد . در کشورهای عربی مخصوصا عربستان جمعه روز عید فطر می باشد . سایت ملکوتی ها …

,تاریخ عید فطر,تاریخ عید فطر ۱۴۰۲,تاریخ عید فطر 1402,تاریخ عید فطر سال ۱۴۰۲,تاریخ عید فطر ۱۴۰۱,تاریخ عید فطر به میلادی,تاریخ عید فطر ۲۰۲۳,تاریخ عید فطر در ترکیه,تاریخ عید فطر امسال در ترکیه,زمان عید فطر ۱۴۰۲,تاریخ دقیق عید فطر ۱۴۰۲,تاریخ عید سعید فطر ۱۴۰۲,تاریخ روز عید فطر ۱۴۰۲,تاریخ عید فطر سال 1402,تاریخ تعطیلات عید فطر ۱۴۰۲,زمان عید فطر 1402,تاریخ دقیق عید فطر 1402,تاریخ روز عید فطر 1402,تاریخ عید سعید فطر 1402,تاریخ عید فطر در سال ۱۴۰۲,تاریخ عید فطر ۱۴۰۱ ایران,تاریخ عید فطر ۱۴۰۱ عربستان,تاریخ عید فطر ۱۴۰۱ چند شنبه است,تاریخ عید فطر ۱۴۰۱ در ایران,تاریخ عید فطر ۱۴۰۱ به میلادی,تاریخ عید فطر ۱۴۰۱ در عربستان,تاریخ عید فطر ۱۴۰۱ کی بود,تاریخ عید فطر ۱۴۰۱ ایران چه روزی است,تاریخ عید فطر ۱۴۰۱ ایران چند شنبه است,تاريخ عيد الفطر 2023,تاریخ عید فطر 2023,تاريخ عيد الفطر 2023 سلطنة عمان,تاريخ عيد الفطر 2023 بالمغرب,متى عيد الفطر 2023,تاريخ عيد الفطر 2023 في المغرب,موعد عيد فطر 2023,تاريخ عيد الفطر 2023 المغرب,تاريخ عيد الفطر 2023 تونس,تاریخ عید فطر ترکیه,زمان عید فطر ترکیه

 

زمان عید فطر در ایران سال 1402,تاریخ دقیق روز عید فطر امسال

عید فطر سال 1402 چه روزی است,تاریخ و زمان عید فطر سال 1402,عید فطر امسال 1402 در ایران,عید فطر 1402 چه روزی است,عید فطر 1402 چه تاریخی است

زمان عید فطر در ایران سال 1402,تاریخ دقیق روز عید فطر امسال

عید سعید فطر از بزرگ ترین و مهم ترین اعیاد اسلامی است. عید فطر اولین روز ماه شوال است که با رؤیت هلال ماه شوال در پایان روز 29 ماه رمضان و یا گذشت 30 روز از اول ماه رمضان، ثابت می شود.

در این روز، روزه گرفتن حرام و پرداخت زکات فطره بر مسلمانان واجب است.

در کشورهای اسلامی و در ایران عید فطر تعطیل است.

برای اینکه بدانید تاریخ عید سعید فطر در سال 1402 چیست ، این بخش را مطالعه کنید.

عید سعید فطر سال 1402 چه تاریخی است؟

در تقویم سال 1402 روزهای شنبه 2 اردیبهشت [1 شوال 1444] و یک شنبه 3 اردیبهشت [2 شوال 1444] مصادف با عید سعید فطر می باشد.

تاریخ شمسی، میلادی و قمری عید فطر 1402

تاریخ عید فطر 1402 به شمسی، میلادی و قمری عبارتند از:

تاریخ دقیق عید فطر 1402 در تقویم شمسی

تاریخ دقیق عید فطر 1402 در تقویم شمسی مصادف است با شنبه، 2 اردیبهشت 1402، 2/ 2 / 1402

تاریخ دقیق عید فطر در تقویم میلادی

تاریخ دقیق عید فطر در تقویم میلادی مصادف است با Saturday, April 22, 2023 ، 2023-04-22

تاریخ دقیق عید فطر در تقویم قمری

تاریخ دقیق عید فطر در تقویم قمری مصادف است با السبت، 1 شوال 1444 ، 1444/10/01

چرا عید فطر در ایران و برخی کشورها هم زمان نیست؟

معیارهای تقویم هجری قمری توسط فقیه تعیین می شود فقیه، معیارهای اثبات آغاز ماه قمری را از «کتاب خدا، سنت، عقل و اجماع» استنباط می کند.

در این موضوع مانند دیگر مباحث فقهی نظرات فقها هم می تواند متفاوت باشد و این، نخستین عامل اختلاف در آغاز ماه قمری بین کشورها و شهرهای مختلف است.

معیار اصلی آغاز ماه های تقویم قمری در فقه شیعه، این است که هلال ماه نو با چشم دیده شود.

این معیار وابسته به موقعیت جغرافیایی ناظر است و باعث می شود که تقویم هجری قمری جهان شمول نباشد.

برای آغاز ماه قمری استناد به شهادت دو مرد عادل مبنی بر رویت هلال لازم است. گاهی افرادی که برای استهلال اقدام می کنند دچار توهم رویت می شوند.

اگر رصدگران باتجربه باشند، روش هایی را به کار می بنند تا متوجه شوند آن چه می بینند، توهم رصدی است یا خیر.در کشورهایی مانند عربستان، به صرف شهادت 2 فرد در دادگاه، آغاز ماه قمری اثبات می شود.

استهلال ماه شوال در ایران

کارشناسان مرکز تقویم موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران پیش بینی های دقیقی برای رویت پذیری هلال در پهنه ایران انجام می دهند و کارشناسان رویت هلال در دفتر استهلال در شامگاه روز بیست ونهم هر ماه قمری، مستقر می شوند و گزارش های دریافتی را بررسی می کنند.

در ایران به طور عمده تعیین عید فطر بر عهده حاکم شرع (مقام معظم رهبری، سید علی خامنه ای) است و پیروی از آن طبق نظر بعضی مراجع تقلید و علمای شیعه، بر تمام شیعیان حتی مراجعی که نسبت به آن علم ندارند لازم است.

عید فطر در کشورها و فرهنگ های گوناگون

مردم عراق درجنوب بصره، غذای مخصوص«المطبک» را پخته و در ایام عید فطر و عید قربان از این غذا استفاده می کنند.

مردم یمن در روز عید فطر به طیبعت می روند و و در این روز از طبیعت بکر لذت می برند
مسلمانان امارات روز نخست عید فطر بعد از خوردن خرما و برخی شیرینی های سنتی لباس های نو به تن کرده و به مسجد می روند تا نماز عید را اقامه کنند.
کشور عربستان به مناسبت فرارسیدن عید فطر 23 روز تعطیل است .

مردم صبح روز عید فطر قهوه، چای، انواع آبمیوه ها و خرماها را تناول می کنندو پس از آن یکی از مشهورترین خوردنی ها که از برنج و گوشت «الکبسه» درست شده می خورند.

در کشور کویت عید فطر هفت شبانه روز جشن گرفته می شود.
در ترکیه تعطیلات رسمی به مناسبت این عید سه روز است .مردم ترکیه در عید فطر به زیارت اهل قبور می روند، لباس های نو استفاده می کنند و به دید و بازدید از خویشان و آشنایان می پردازند.

در هند در روز عید فطر موسیقی سنتی هندی در کوچه و بازار نواخته می شود و مردم لباس های نو به تن می کنند.
در روز عید فطر در پاکستان مردم غذای خوش طعمی را که به «خرمای شیرین شده» معروف است، آماده می کنند و روز عید را جشن می گیرند و همه به تفریح و شادی می پردازند.
مردم اردن قبل از عید خانه تکانی کرده و به دید و بازدید اقوام، دوستان ، همسایگان و زیارت اهل قبور می پردازند.
مردم مالزی عید فطر غذا و شیرینی سنتی مخصوص از جمله “رندانگ” که از گوشت گاو و مرغ پخته شده در شیرنارگیل درست می شود و همچنین “توپات” که از برنج پیچیده شده در برگ خرما تهیه می شود ، می پزند. مقامات دولتی در روز عید درب خانه ی خود را بر روی عموم مردم باز می کنند.
سه روز تعطیل رسمی برای عید فطر در افغانستان در نظر گرفته شده است. در این سه روز همسایه ها برای دید و باز دید به خانه های یکدیگر می روند و عید را به هم تبریک می گویند.
در تونس به مناسبت عید زنان تونسی شیرینی هایی با نامهای« المقروض، الغریبه، الباقلاوه، المحشی و الصمصه» درست می کنند و در روز اول عید ماهی شور می خورند.
در روز عید مردم لیبی ، لباسهای سنتی خود را می پوشند و با همان لباسهای سنتی خود به مساجد و به دید و بازدید اقوام خود می روند.

عید فطر در میانمارتعطیلی رسمی ندارد، در این روز مسلمانان برای عرض تبریک دست راست خود را بر روی پیشانی می گذارند و از بزرگتر خود طلب بخشش می کنند.
عید فطر در برخی از استان ها چین مانند شینگ ژیان و نینگ ژیا یک الی سه روز تعطیلی رسمی برای مسلمانان و غیرمسلمانان اعلام می شود و مردم در این ایام بر سر مزار سید اجل عمر شمس الدین سیاستمدار پارسی می روند.

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  طلسم استخوان شتر,طلسم محبت شدید و بیقرار کردن معشوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *