راه رسیدن به اسم اعظم خدا,طریقه به دست آوردن اسم اعظم خدا

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com راه رسیدن به اسم اعظم خدا,طریقه به دست آوردن اسم اعظم خدا را قرار دادیم . اسم اعظم خداوند تنها در اختیار چند پیامبر الهی از جمله حضرت عیسی بود که با کمک آن مردگان را زنده می کرد . برای به دست آوردن و رسیدن به اسم اعظم خداوند باید تقرب الهی پیشه کرد . سایت ملکوتی ها …

,اسم اعظم,اسم اعظم خدا,اسم اعظم برای ثروت,اسم اعظم بهایی,اسم اعظم Pdf,اسم اعظم کی تلاش,اسم اعظم دعا,اسم اعظم خدا نان است,اسم اعظم بهايي,اسم اعظم اردو,اسم اعظم خدا برای حاجت,اسم اعظم خدا چند تاست,اسم اعظم خداوند در آیت الکرسی,اسم اعظم خدا چیست,اسم اعظم خدا با حروف ابجد,اسم اعظم خداوند چیست,اسم اعظم خدا در سوره حشر,اسم اعظم خداوند کدام است,اسم اعظم برای ثروت نی نی سایت,اسم اعظم برای ثروتمند شدن,طلسم اسم اعظم برای ثروت,دعای اسم اعظم برای ثروتمند شدن,اسم اعظم خدا برای ثروت,اسم اعظم بهائیان,تفسیر اسم اعظم بهایی,اسم اعظم بهائی,انگشتر اسم اعظم بهایی,شعر اسم اعظم بهایی,عکس اسم اعظم بهایی,شعر اسم اعظم شیخ بهایی,اسم اعظم خدا شیخ بهایی,آیات اسم اعظم Pdf,دانلود دعای اسم اعظم Pdf,اسم اعظم کے کمالات Pdf,دعای اسم اعظم Pdf,اسم اعظم دعای,اسم اعظم کی دعا,اسم اعظم در دعای جوشن کبیر,اسم اعظم خدا دعای,اسم اعظم برای اجابت دعا,دعای اسم اعظم برای حاجت,دعای اسم اعظم صوتی,دعای اسم اعظم اهل سنت,دعای اسم اعظم در مفاتیح,اسم اعظم شيخ بهايي

راه رسیدن به اسم اعظم خدا,طریقه به دست آوردن اسم اعظم خدا

اسم اعظم,استخراج اسم اعظم,کشف اسم اعظم,به دست آوردن اسم اعظم,روش و نحوه پیدا کردن اسم اعظم,چگونه صاحب اسم اعظم شویم,راه دستیابی به اسم اعظم

راه رسیدن به اسم اعظم خدا,طریقه به دست آوردن اسم اعظم خدا

اسم اعظم الهی، الله است. همان که در دنیا پیامبران و اولیای الهی با آن در کائنات به اذن الهی تصرف می‌کردند و می‌کنند و حضرت نوح(ع) کشتی‌اش را با آن به حرکت در می‌آورد و نگه می‌داشت و هیچ لنگری و بادبانی برای حرکت در آوردن و از حرکت نگه داشتن آن نداشت.

خداوند در این باره می‌فرماید:

و َقَالَ ارْكَبُواْ فِيهَا بِسْمِ اللّهِ مَجْرَاهَا وَمُرْسَاهَا إِنَّ رَبِّي لَغَفُورٌ رَّحِيمٌ

و نوح فرمود: در آن کشتی سوار شوید بسم الله جریان آن و لنگر آن کشتی است؛ زیرا پروردگارم هر آینه آمرزنده و رحیم است. (هود، آیه 41)

بهشتیان با همین اسم الله در بهشت تصرف می‌کنند و نیازهای خویش را برطرف می‌سازند و هر طور می‌خواهند استفاده می‌کنند. خداوند می‌فرماید: دَعْوَاهُمْ فِيهَا سُبْحَانَكَ اللَّهُمَ؛ خواسته‌ها و دعای ایشان در آن بهشت سبحانک اللهم است. (یونس، آیه 10)

البته کسی که بخواهد به اسم اعظم دست یابد، نمی‌تواند از علوم غریبه استفاده کند؛ زیرا اسم اعظم از سنخ علوم نیست ؛ یعنی از سنخ دانایی نیست بلکه از سنخ دارایی است و انسان باید آن را دارا شود و مظهر اسم الله گردد.

در حقیقت باید گفت طریقت کسب آن فکری نیست بلکه طریقت کسب آن فطری است و باید فطرت خود را به گونه‌ای در آورد که مظهر اسم الله باشد تا بتواند با آن حقیقت در جهان تصرف کند، پس لفظ و مفهوم و مصداق نیست تا بتوان از راه آن تصرف کرد، بلکه حقیقتی است که در انسان ظهور می‌کند و تصرفات شخص، با حقیقت الله است نه لفظ و مفهوم و مانند آن. برای رسیدن به آن نیز باید تقوای الهی پیشه کرد و با انجام واجبات و ترک محرمات خدایی شد و مظهر الله گردید.

چگونه می توان اسم اعظم را پیدا کرد؟

در بین مردم شایع است که اسم اعظم یکی از اسامی خداوند متعال است که اگر خدا را به آن بخوانند، دعا مستجاب می‏شود و چون در میان اسماء حسنای الهی به چنین اسمی دست نیافته و در سایر اسماء خداوند چنین اثری ندیده‏اند، معتقد شده اند به اینکه اسم اعظم مرکب از حروفی است که هر کسی آن حروف و نحوه ترکیب آنها را نمی‏داند و اگر کسی به آن دست یابد، همه موجودات در برابرش خاضع گشته و به فرمانش در می‏آیند.

لیکن حقیقت این است که تأثیر اسماء الهی و مخصوصا اسم اعظم او در عالم، بخاطر حقایق آنها است نه به الفاظشان و نه به معانی که از الفاظ فهمیده می‏شود، بلکه معنای این تأثیر این است که خدای تعالی که پدیده آورنده هر چیزی است، هر چیزی را به یکی از صفات کریمه‏اش که مناسب آن چیز است و در قالب اسمی است، ایجاد می‏کند، نه اینکه لفظ خشک و خالی اسم، و یا معنای آن و یا چیز دیگری غیر از ذات متعالی خداوند چنین تأثیری داشته باشد.

و اینکه در روایات آمده است که خداوند اسمی از اسماء خود و یا چیزی از اسم اعظم خود را به پیامبری از پیامبران خود آموخته است معنایش این است که راه انقطاع وی را به سوی خود، به او آموخته است، پس اگر واقعا آن‏پیغمبر دعا و الفاظی داشته و الفاظش معنایی را می‏رسانده، باز هم تأثیر آن دعا از این باب است که الفاظ و معانی، وسائل و اسبابی هستند که حقایق را به نحوی حفظ می‏کنند.

پس آنچه در استجابت دعا مؤثر است کیفیت دعا است به این نحو که از هر آنچه غیر خداست دست و دل را بشوید و تنها به پروردگارش متصل شود که اگر چنین شود متصل به حقیقت اسمی شده است که مناسب با حاجتش است و در نتیجه آن اسم نیز به حقیقتش تأثیر کرده و دعای او مستجاب می‏شود.

این است حقیقت دعای به اسم و به همین جهت عمومیت و خصوصیت تأثیر بحسب حال آن اسمی است که حاجتمند به آن تمسک جسته است.

پس اگر این اسم، اسم اعظم باشد یعنی در همه حوائج ‏اش به خداوند متصل شده باشد، در حقیقت خدا را به حقیقت اسمی خوانده است که مناسب با تمام حوائجش، این دعا اثر کرده و تمام حوائجش برآورده می‏شود

,استخراج اسم اعظم هر شخص,طریقه استخراج اسم اعظم هر شخص,استخراج اسم اعظم,نرم افزار جامع استخراج اسم اعظم,استخراج اسم اعظم شخصی,استخراج اسم اعظم خاص,روش استخراج اسم اعظم,روش استخراج اسم اعظم خاص هر فرد

بیشتر بخوانید  دعای آرزوی موفقیت در کنکور و قبولی در کنکور و امتحانات درسی

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *