ذکر بسم الله الرحمن الرحیم برای جلب خیر و محبت و افزایش حافظه و تقویت هوش

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com ذکر بسم الله الرحمن الرحیم برای جلب خیر و محبت و افزایش حافظه و تقویت هوش را قرار دادیم . مداومت بر گفتن ذکر بسم الله الرحمن الرحیم خواص و فضیلت فراوانی دارد . توصیه شده است برای جلب خیر و برکات و نیکی و جلب مهر و محبت و گشایش و زیاد شدن رزق و روزی و تقویت و افزایش هوش و حافظه ذکر بسم الله الرحمن الرحیم هر روز به تعداد 786 مرتبه خوانده شود . سایت ملکوتی ها …

ذکر بسم الله الرحمن الرحیم,ذکر بسم الله نور,ذکر بسم الله الرحمن الرحیم برای محبت,ذکر بسم الله الرحمن الرحیم نی نی سایت,ذکر بسم الله الرحمن الرحیم در خواب,ذکر بسم الله الرحمن الرحیم برای محبت نی نی سایت,ذکر بسم الله الرحمن الرحیم بحق بسم الله الرحمن الرحیم,ذکر بسم الله برای حاجت,اسم بسم الله به انگلیسی,اسم بسم الله رحمان رحیم,اسم بسم الله الرحمن الرحیم,اسم بسم الله الرحمن الرحیم مزخرف,اسم بسم الله مزخرف,اسم بسم الله الرحمن الرحیم بالانجلیزی,اسم بسم الله الرحمن الرحیم,اسم بسم الله الرحمان الرحیم,خواص بسم الله الرحمن الرحیم,خواص بسم الله نور,خواص بسم الله الرحمن الرحیم نی نی سایت,خواص بسم الله گفتن,خواص بسم الله رحمان رحیم,خواص بسم الله الرحمن الرحیم بحق بسم الله الرحمن الرحیم,خواص بسم الله الرحمن الرحیم ولاحول ولاقوه الا بالله,خواص بسم الله بر سردر خان,اسرار بسم الله الرحمن الرحیم pdf,اسرار بسم الله الرحمن الرحیم الروحانیه,اسرار بسم الله الرحمن الرحیم ۷۸۶,اسرار بسم الله الرحمن,اسرار بسم الله الرحمن الرحیم لقضاء الحاجه,اسرار بسم الله الرحمن الرحیم للزواج,اسرار بسم الله الرحمن الرحیم للرزق,اسرار بسم الله الرحمن الرحیم للشعراوی pdf

ذکر بسم الله الرحمن الرحیم برای جلب خیر و محبت و افزایش حافظه و تقویت هوش

خواص بسم الله الرحمن,ذکر بسم الله برای جلب مهر و محبت,ذکر بسم الله برای جلب خیر و برکت,ذکر بسم الله برای مهر و محبت,ذکر بسم الله برای افزایش حافظه,ذکر بسم الله برای تقویت حافظه

ذکر بسم الله الرحمن الرحیم برای جلب خیر و محبت و افزایش حافظه و تقویت هوش

بسم الله الرحمن الرحیم به تعداد ۷۸۶ مرتبه

(برای جلب خیر و نیکی و محبت و افزایش حافظه و تقویت هوش).

گفتن بسم الله در همه امور

از امام صادق (ع ) روایت شده است :

هر گاه یکى از شما وضو گیرد و یا بخورد و یا بیاشامد و یا لباسى بپوشد، سزاوار است که بسم الله الرحمن الرحیم بگوید، پس اگر چنین نکند شیطان در آن شرکت خواهد کرد.

شروع هر سوره با بسم الله

بیهقى در کتاب شعب از احمد بن حنبل نقل کرده که گفت : هر که با هر سوره از قرآن کریم بسم الله الرحمن الرحیم نگوید، محققا یکصد و ده آیه از کتاب خدا را ترک گفته است .

هنگام ورود به مستراح

امام صادق (ع ) از پدرانش ، از امیر مؤ منان (ع ) روایت مى نماید که فرمود: هنگامى که براى ادرار کردن یا غیر آن برهنه شدید، بسم الله الرحمن الرحیم بگویید زیرا در این صورت ، شیطان به شما نگاه نمى کند تا کارتان تمام شود.

هم غذا شدن شیطان

از پیغمبر اسلام (ص ) پرسیده شد: آیا شیطان با انسان چیزى مى خورد؟
در پاسخ فرمودند: آرى ، بر سر هر سفره اى که بسم الله الرحمن الرحیم گفته نشود، شیطان با آنان غذا مى خورد، و به این جهت ، خداوند برکت را از آن سفره بر مى دارد

بیشتر بخوانید  دعای حضرت یوسف برای نجات از مشکلات و محفوظ ماندن از بلا

آغاز هر کار با نام خدا

رسول اکرم (ص ) فرمود: هر امر خطیرى اگر با بسم الله الرحمن الرحیم آغاز نشود، آن امر ناقص و ناتمام خواهد ماند

رسول خدا ص فرمودند:

در شب معراج وارد بهشت شدم و چهار رودخانه از آب، شیر، عسل و شراب دیدم!

از جبرییل پرسیدم این رودخانه ها از کجا می اید و به کجا می رود؟
جبرییل فرمود: به حوض کوثر می رود، اما نمی دانم از کجا می اید، از خداوند سوال کن.
رسول خدا ص فرمودند: دعا کردم، ملکی نزد من آمد و گفت: چشمهایت بر هم بگذار، من هم بستم.
ان ملک گفت: چشمهایت را بگشا، گشودم درختی بزرگ به نظرم آمد که زیر آن درخت دری دیدم که بسته بود.
آن ملک گفت: بگو بسم الله الرحمن الرحیم حضرت فرمودند: گفنم، درب باز شد.
وارد شدم قبه ای (گنبدی) دیدم، اطراف این قبه بسم الله الرحمن الرحیم نوشته و از وسط هیم های نام خدا نهرها جاری است، ناگاه صدایی شنیدم می گوید: هر کس از روی اخلاص بسم الله الرحمن الرحیم را بگوید از این نهرها سیراب می کنم.
ثمرات-ج۳-ص۴۵۱

رسول اکرم ص فرمودند:

چون روز قیامت شود به بنده خدا امر می شود که وارد آتش دوزخ شود، چون نزدیک دوزخ می شود می گوید: ((بسم الله الرحمن الرحیم)) و پا در دوزخ می نهد آنش دوزخ هفتاد هزار سال راه از او دور می شود.
در روایت دیگری آمده چون بنده خدا را پای میزان حساب حاضر می کنند و نامه اعمال او را در حالی که مملو از افعال و کردار زشت است به دست او می دهند در حین گرفتن نامه اعمال بنابر عادتی که درد نیا به گفت ((بسم الله الرحمن الرحیم)) داشته بر زبان جاری می کند و نامه اعمال را به دست می گیرد چون نامه اعمال را می گشاید آن را سفید می بیند در حالی که هیچ نوشته و عمل بدی در او نمی بیند.
بنده عاصی به فرشتگانی که حاضرند می گوید: در این نامه عمل چیزی نوشته نیست که بخوانم.
فرشتگان گویند: در همین نامه تمام اعمال بد تو نوشته بود اما به برکت و میمنت ((بسم الله الرحمن الرحیم)) محو شد.
منهج الصادقین، ج۱، ص۳۳

چرا لقمان، حکیم شد؟!

حکایت کرده اند که لقمان روزی در راهی می گذشت، پس قطعه کاغذی دید به روی زمین افتاده، چون آن را برداشت و ملاحظه نمود دید: ((بسم الله الرحمن الرحیم)) بر او ثبت شده است، پس آن را شسته و آبش را تناول نمود و به برکت این احترام، خداوند عالم، او را حکمت تلقین فرمود.

و لقد آتینا لقمان الحکمه**سوره لقمان، آیه ۱۲

امام باقر علیه السلام فرمودند:

در اول هر کتابی که از آسمان نازل شد بسم الله الرحمن الرحیم بود پس هرگاه بسم الله را قرائت نمودی بر تو باکی نیست که استعاذه نگویی(اعوذ بالله من الشیطان الرجیم).
پس هرگاه بسم الله را قرائت نمودی بلاهای آسمان و زمین از تو منع می شود.
در روایت دیگر آمده: هر کس در اول وضویش بسم الله الرحمن الرحیم بگوید همه بدنش طاهر می شود و کسی که بسم الله الرحمن الرحیم نگوید بدنش طاهر نباشد مگر آن مقداری که آب رسیده است.

تفسیر اطیب البیان، ج۱، ص ۹۱

رسول خدا ص فرمودند:

چون خوان را می گذارند (یعنی سفره گسترانیده می شود) چهار هزار ملک دور آن را احاطه می کنند.
اگر بنده خدا بسم الله الرحمن الرحیم گفت: ملائکه می گویند: خدا به شما و طعامتان برکت بدهد و شیطان را دور می کنند، و بعد از فارغ شدن از غذا اگر بنده خدا گفت: الحمد لله ملائکه می گویند: اینها گروهی هستند که خداوند به ایشان نعمت داد و شکر این نعمت را اداء کردند.
اما اگر بنده خدا در اول سفره بسم الله نگفت ملائکه به شیطان می گویند: که ای فاسق بیا و با ایشان طعام بخور و اگر بنده از غذا خوردن فارغ شد و الحمد لله نگفت ملائکه می گویند: ایشان گروهی هستند که خدا به اینها نعمت داد و پروردگار را فراموش کردند.
امام صادق علیه السلام می فرمایند: هرگاه مسلمانی بخواهد طعام بخورد و چون لقمه را بردارد و بگوید بسم الله و الحمد لله رب العالمین پیش از آنکه لقمه به دهانش رسد خدای تعالی گناهانش را می آمرزد.
حلیه المتقین، ص۳۹، آداب طعام

تاثیر گفتن بسم الله

بیشتر بخوانید  ختم عظیم الشان از امام رضا (ع) با خواص و فضیلت و برکات فراوان

۱. در شروع غذا خوردن موجب دوری شیطان می شود

روایت شده وقتی که بنده خدا بسم الله الرحمن الرحیم می گوید، فرشته های الهی گویند: خداوند به طعام و خوراکتان برکت دهد، سپس فرشته ها شیطان را تهدید می کنند و می گویند: ای فاسق بیرون شو که تو بر آنها تسلطی نخواهی داشت.

۲. برای دفع و دوری دشمن

هر گاه رسول خدا وارد منزل می شدند و چشمشان به دشمن می افتاد که بر علیه حضرت نقشه می کشیدند، حضرت بسم الله الرحمن الرحیم را با صدای بلند و آشکارا می خواندند در حالی که دشمن رو بر می گرداند و فرار می کرد.

۳. در نمازها بسم الله را بلند خواندن موجب دور کردن شیطان است

حضرت سجاد به ابو حمزه فرمودند: وقتی نماز بپا می شود شیطان نزدیک امام جماعت می شود و می گوید آیا پروردگار را یاد کرده؟ یعنی بسم الله الرحمن الرحیم گفته است یا نه
اگر گوید: آری شیطان می رود و اگر گوید نه، بر دو شانه امام جماعت سوار می شود و دو پایش را بر سینه امام آویزان می کند، در اینجا امام جماعت شیطان است تا اینکه نماز تمام شود.

تفسیر اطیب البیان، ج۱، ص ۷۸،

در حدیث دارد کسی که یک مرتبه ((بسم الله الرحمن الرحیم)) بگوید به عدد هر حرفی چهار هزار حسنه برایش نوشته و چهار هزار گناه برای او محو و چهار هزار درجه برای او بالا برده می شود.خداوند می فرماید: به عزت و جلالم قسم هر کس از امت محمد بگوید: ((بسم الله الرحمن الرحیم)) اجر و ثواب هفتصد سال عبادت برایش می نویسم.

و کسی که ((بسم الله الرحمن الرحیم)) را به خط زیبا بنویسد بهشت برای او واجب می شود.و کسی که ((بسم الله الرحمن الرحیم)) را بالای درب خانه اش بنویسد از هلاک شدن ایمن می شود.

در خبر است که فرعون پیش از آنکه ادعای خدایی کند امر کرده بود که بالای درب قصرش کلمه ((بسم الله الرحمن الرحیم)) را نوشته بودند و چون ادعای خدایی کرد و موسی از ایمان او نا امید شد شکایت او را به خداوند عزیز کرد.

از طرف پروردگار خطاب رسید، ای موسی تو در کفر او نظر داری و هلاک او از من می خواهی اما نظر من در آن کلمه عظیمه است که بالای قصر وی نوشته شد. قسم به عزت و جلال خودم تا آن نام در انجا نوشته است من او را عذاب نمی کنم. چون خدای متعال خواست او را عذاب کند اول آن نوشته را زایل گردانید و بعد از آن عذاب بر او فرستاد.

نفایس الاخبار-ص۴۰۰

از مرحوم صاحب جواهر نقل شده است :

اگر خداوند جان را بگیرد و سپس به تو باز گرداند و یا این که به تو بگویند که تا چند روز دیگر زنده هستی چه می کنی ؟ آیا به عبادت و نماز صرف می گذارنی یا کار دیگر انجام می دهی ؟ آن بزرگوار می فرماید که این مدت را به خدمت خلق خدا مشغول می شوم ولو اگر شده در کنار در منزل می نشینم و برای کسانی که استخاره می خواهند استخاره می گیرم.

یک روز حضرت موسی بن عمران علیه السلام دعا کرد ،خدایا اگر تو انسان بودی چه عبادتی را انجام می دادی؟البته منظور موسی علیه السلام این بود که بداند کدام عبادت بیشتر مطلوب خداست . خداوند متعال وحی فرمود :ای موسی اگر مخلوق بودم خدمت به خلق می کردم ،اما برای خدا . موسی فهمید که بهترین عبادت ها خدمت به خلق خداست .

در «کافی» در جلد دوم ،در باب سعی در رفع حاجت مومن نقل کرده است :

«روزی صفوان در محضر امام صادق علیه السلام نشسته بود که ناگهان مردی که برایش گرفتاری پیش آمده بود به خدمت حضرت رسید و گرفتاریش را شرح داد . امام صادق علیه السلام به صفوان دستور فرمودند که فورا حرکت کن و برادر ایمانی خویش را در کارش یاری کن .صفوان رفت و پس از توفیق در اصلاح کار و حل مشکل او به پیش حضرت بازگشت . امام در مورد کار او سوال نمودند . صفوان گفت:خدا اصلاح کرد . خطاب بدان که همین کار به ظاهر کوچک و حاجتی که برآوردی و وقت کمی از تو گرفت از هفت شوط طواف دور کعبه محبوب تر و برتر است

پیامبر ص فرمود :

دعایى که اولش ((بسم الله الرحمن الرحیم )) باشد رد نمى شود، امت من در قیامت وارد شوند و بسم الله بر زبان رانند
گویند: حسنات امت محمد(صلى الله علیه و آله و سلم )چنین سنگین است ؟
پیغمبران جواب مى دهند:
آغاز سخن اینان سه نام از نامهاى مقدس خدا بود ((یعنى : الله ، رحمن و رحیم )) که اگر آنها را در کفه اى بگذارند و گناهان مردم را در کفه دیگر این کفه سنگین تر مى باشد.

نزول اول بسم الله الرحمن الرحیم بر حضرت آدم (علیه السلام ) بود

بیشتر بخوانید  تعویذ باطل کننده سحر و جادو و طلسم و دفع سحر و طلسم

از امیرالمومنین (علیه السلام ) روایت شده که فرمودند:

کلمه ((بسم الله )) فاتقه للمر توق و مسهله للوعور و مجنه للشرور و شفاء لما فى الصدور و امان لیوم النشور.
۱- گشایش هر امر بسته
۲- آسان کننده هر دشوارى
۳- سپر نگهدارنده
۴- شفاء کدورت سینه ها است
۵- و امان است از ناراحتى هاى روز محشر

نبى اکرم محمد (صلى الله علیه وآله ) مى فرمایند:

بر هر دلى شیطانى نشسته ، وقتى اسم خدا برده میشود شیطان دور مى شود و انسان از گزند او در امان است و هنگامى که ذکر خدا فراموش و ترک شد، شیطان او را در دام خود اسیر کرده و به کارهاى زشت جذب مى نماید.

بزرگترین آیه کتاب خدا

امام صادق (ع ) فرمود: آنان (مخالفان ) را چه مى شود؟ خدایشان بکشد که (در نماز) عمدا، به آشکار و ظاهر، خواندن بزرگترین آیه در کتاب خدا را بدعت پنداشته اند (و در این کار هیچ دلیلى ندارند) و آن آیه بسم الله الرحمن الرحیم مى باشد.

بسم الله هنگام نامه نوشتن

امام صادق (ع ) مى فرماید: در نامه ها نوشتن بسم الله الرحمن الرحیم را ترک مکن ، اگر چه پس از آن شعر باشد

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *