ذکر المتکبر برای حفظ از شر ظالم و بزرگی و عزت میان مردم

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب ملکوتی ها malakootiha.com ذکر المتکبر برای حفظ از شر ظالم و بزرگی و عزت میان مردم را قرار دادیم . ذکر المتکبر یکی از اسماء الله و اسم های اعظم الهی می باشد که خواص و فوائد فراوانی نیز دارد . از خواص و فوائد ذکر المتکبر می توان به ایمن ماندن و در امان ماندن از شر انسان ظالم و ستمگر و رسیدن به عزت و بزرگی بین جمیع خلایق و مردم اشاره کرد …

ذکر المتکبر برای حفظ از شر ظالم و بزرگی و عزت میان مردم

ذکر محفوظ ماندن از شر ستمگر,معنی و مفهوم ذکر المتکبر,ذکر المتکبر برای بزرگی و عزت بین مردم,ذکر دفع اسنان ظالم و ستمگر,خواص و فضیلت ذکر المتکبر

ذکر المتکبر برای حفظ از شر ظالم و بزرگی و عزت میان مردم

المتکبر ۸۵۳۰ ایمنی از شر ستمکار و عظمت میان مردم

معنی و مفهوم اسم المتکبر :

عدد ابجدي: 662

به معني صاحب بزرگي و عظمت کبريايي است که هر عظمتي نسبت به آن پست و حقير باشد و اين صفت از صفات خاصّه ي حضرت حق است و مداومت بر اين اسم براي حصول بزرگواري و رفعت و عظمت و شوکت مجرّب است و خواندن اين اسم در نزد جبّاران و متکبّران موجب خضوع و تواضع آنها مي شود به خصوص اگر صد و شش مرتبه خوانده شود. مَلَک عِلوي موکّل بر اين اسم «رويائيل» و مَلَک سِفلي «صحيوش» است و حامل اين نقش که متعلّق به اين اسم است در چشم مردمان عزيز و بزرگوار نمايد و اگر کسي اين ذکر را سه مرتبه بر مريض بخواند، آن مريض شفا يابد و اگر بر محبوس بخواند خلاص گردد و صورت نقش و ذکر اين است:

158

171

168

165

169

164

159

170

163

166

173

160

172

161

162

177

  شکل شماره(1)

(يا جَليلُ المُتَکَبِّرُ عَن کُلِّ شَيءٍ وَالعَدلُ اَمرُهُ وَ الصِّدقُ وَعدُهُ)
و اگر کسي پيش از مباشرت(جماع) ده مرتبه بگويد «المتکبّر» و بعد معاشرت نمايد خداوند او را فرزند صالحي عطا فرمايد.

پژوهه در مفهوم الجبّار، المتکبّر از مترجم

«الجبّار» يکي از اسامي خداوند به معني مشهورش «بسيار وادارکننده» مي باشد و يک بار در قرآن کريم بر خداوند اطلاق شده است. در تفسير اين اسم سه رأي کلي وجود دارد:
1- “جبّار” به معني بزرگ و عظيم مي باشد چنانچه در زبان عرب گفته مي شود: “نخلة جبّارة” يعني درخت خرماي مرتفعي که دسترسي به نوک آن امکان پذير نيست. و از اين جهت که به حقيقت خداوند و ذات او دسترسي نيست به او “جبّار” گفته مي شود.
2- “جبّار” به معني اصلاح کننده يا جبران کننده ي امور، چنان که در زبان عرب گفته مي شود: «جَبَرتِ الکَسر» وقتي که شکستگي جبران شود و از اين جهت که خداوند تدارک امور مخلوق را خود مي کند، به او “جبّار” گفته مي شود؛ و بنابه مشرب فلسفي چون واجب الوجود به هيولي، صورت مي پوشاند و آن را از مرتبه ي نقص به کمال مي آورد اين اسم به او اطلاق مي شود. واژه ي “جبّار” در اصل از ماده ي “جبر” به معني اصلاح کردن چيزي است که توأم با فشار و قهر باشد، به همين جهت بستن استخوان شکسته را “جبر” مي گويند.
3- “جبّار” به معني وادارکننده کسي را بر آنچه که او اکراه دارد؛ و از آن جهت که خدا خلق را به اموري مجبور مي کند به او “جبّار” مي گويند. در اين معني بايد به اين نکته توجّه داشت که مسلک جبر در مشرب تحقيق، مخالف واقع است، لذا با اطلاق اسم جبّار با اين معني بر خداوند، ظهور آن به طور عموم نبوده و براي خواص عِباد است که از طريق منحرف نشوند و به طريق صواب روي آرند؛ بدين ترتيب “جبّار” پوشش اسم رحيم خواهد بود. از طرف ديگر چون خداوند عاري از هرگونه نقص است و افعال او بر طبق حکمت بالغه اصدار مي يابد، ظهور هيچ فعلي از وي بيانگر نقص و عدم کمال نيست، لذا ظهور حقتعالي به اسم جبّار به معني اخير گوياي نقص در وي نيست به خلاف ظهور مخلوق در اين اسم. «المتکبّر» از اسماي خداوند و به معني صاحب کبريا و عظمت مي باشد که يک بار در قرآن کريم آمده است. بنابه گزارش “امام محمّد غزالي” صفت متکبّر به معني حقير ديدن چيزها نسبت به خود و بزرگي و عظمت در ديدن خود مي باشد؛ حال اگر اين نگرش واقعيت داشته باشد، تکبّر پسنديده و اگر غيرواقعي باشد، نکوهيده است. و امّا با توجّه به سير آيه ي سوره ي حشر و چگونگي قرار گرفتن اين اسم پس از عزيز و جبّار و تسبيح پس از آن، هيچ گونه شکي باقي نخواهد ماند که اين اسم يکي از اسماي تنزيهي و جلالی خداوند است که از گونه ای اوصاف ذات می باشد و منشاء ظهور آن از صفت علم و تجلي در قدرت است. اين اسم يکي از نشانه هاي صريح توحيد ذاتي و گوياي برهان صديقين در اثبات خداوند و توحيد او مي باشد. چه منشاء شرک از دوبيني در علتّ فعلي و در نهايت تعدّدنگري در علّت موجده مي باشد. بدين جهت خداوند در طي اين آيه و با ظهور اين اسم تنبيه بر اين مقام نموده است: که کلیه امور به نزد عظمت او در حدّ عدم و غيرقابل احتسابند و چون اين حقيقتي اجتناب ناپذير است ثبوت اين صفت بر وي به حقيقت بوده و هيچ مخلوقي با وي از اين حيث مشترک نيست.

برگرفته از دعا سایت

بیشتر بخوانید  دعای قوی برای یادگیری علوم ناشناخته

******************************

بازنشر : سایت ملکوتی ها سایت بزرگ ذکر و دعا و تعبیر خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *