دعا برای رفع ترس از بیماری و رفع ترس و استرس از مریض شدن

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com دعا برای رفع ترس از بیماری و رفع ترس و استرس از مریض شدن را قرار دادیم . دعای قرانی بسیار مجرب و سریع الاجابه برای برطرف شدن ترس و استرس و اضطراب از بیماری و مریضی . اگر فردی ترس و استرس و وحشت از اینکه بیمار یا مریض شود دارد می تواند دعای زیر را برای رفع این ترس بخواند . سایت ملکوتی ها …

,ترس بیماری,ترس بیماری روانی,بیماری ترس از دخول,بیماری ترس از خوابیدن,بیماری ترس از حرف زدن,بیماری ترس از مرگ,بیماری ترس از اجتماع,بیماری ترس از دست دادن عزیزان,بیماری ترس از اتفاق ناگوار,بیماری ترس از سوراخ های کوچک,ترس از بیماری روانی,بیماری روانی ترس از مرگ,بیماری روانی ترس از تنهایی,بیماری روانی ترس از دست دادن,بیماری روانی ترس از چاقی,بیماری روانی ترس از چاقی در جدول,بیماری روانی ترس شدید,علائم ترس روانی,ترس در بیماران روانی,علائم ترس از دخول,بیماری ترس از مرگ عزیزان,بیماری ترس از مرگ چیست,علائم ترس از مرگ,بيمارى ترس از مرگ,ترس از بیماری و مرگ,ترس از مرگ و بیماری نی نی سایت,ترس از بيماري و مرگ,درمان ترس از بیماری و مرگ,علائم ترس از اجتماع,بيماري ترس از اجتماع,درمان بیماری ترس از اجتماع,بیماری ترس از جامعه,بیماری ترس اجتماعی,علائم ترس اجتماعی,نام بیماری ترس از دست دادن عزیزان

دعا برای رفع ترس از بیماری و رفع ترس و استرس از مریض شدن

دعای غلبه بر ترس از بیماری,دعای از بین رفتن ترس از بیماری,دعای دور کردن ترس از ذهن و مغز,دعای رهایی و نجات از ترس,دعای قوی و مجرب رفع ترس,ترس از مریض شدن,ترس از بیمار شدن

دعا برای رفع ترس از بیماری و رفع ترس و استرس از مریض شدن

بیماری نوسوفوبیا یا ترس از مریضی :

این مورد را می‌توان ترس شدید یا غیرمنطقی از بیماری دانست، این فوبیا در ابتدا به عنوان یک ترس عادی تلقی می‌شود اما با پیشرفت آن به یک مورد جدی تبدیل خواهد شد.

افرادی که در رشته پزشکی درس می‌خوانند به علت مطالعه مداوم در مورد انواع بیماری‌ها ممکن است به این اختلال دچار شوند در واقع دریایی از اطلاعات مورد مطالعه توسط این دانشجویان باعث می‌شود که این وسواس به سراغ آن‌ها برود.

وقتی یک اپیدمی جهانی مثل کرونا یا آنفولانزا در میان مردم در حال گسترش است نگرانی‌هایی هم همراه اپیدمی در میان مردم رواج پیدا می‌کند،

اما این اختلال تا حدودی متفاوت است چراکه با تحت تاثیر قرار دادن زندگی روزمره فرد مبتلا به آن، قدرت انجام کارهایش را از او خواهد گرفت تا جایی که تحمل شرایط برای شخص مبتلا بسیار دشوار شده و زندگی برای او غیرممکن خواهد شد.

در بسیاری از آموزه های دینی دعاهایی برای رفع استرس و اضطراب مورد سفارش قرار گرفته که افراد می توانند با خواندن این دعاها تا اندازه زیادی آرام شوند و به آرامش دست پیدا کنند.

با خواندن این دعا اضطراب را از خود دور کنید :

به طور یقین تمامی ما انسان ها در بسیاری از مواقع زندگی خود دچار اضطراب می شویم از این رو لازم است بدانیم در این لحظه ها چه کاری باید انجام دهیم.

ذکر و دعای مجرب رفع دلشوره و استرس و اضطراب:

در زمانی که به هر دلیل دجار اضطراب یا نگرانی و دلشوره می شوید ذکر و دعای زیر را چهارده مرتبه قرائت کنید. دلشوره و اضطراب برطرف میشود. در اثنای ذکر توجه قلبی داشته باشد. مجرب است.

(ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم).

ذکر مجرب برای دفع دلشوره و استرس :

برای رفع استرس و دلشوره دست راست را روی سینه اش بگذارد و هفت مرتبه آیه ۲۸۸ شریفه سوره رعد را بخواند به اذن خداوند تبارک و تعالی احساس آرامشی فوری در شخص ایجاد می شود.

(الذّینَ امَنوا وتَطمَئِنُّ قُلوبُهُم بذِکرِ اللهِ اَلا بذِکرِ الله تَطمَئِنُ القلوب)

توجه شود :

با اتجاه به قبله بخواند و در اثنای قرائت توجه قلبی داشته باشد.

دعایی مجرب برای دفع اضطراب و آرامش اعصاب

برای آرامش اعصاب و از بین رفتن اضطراب ذکر زیر را چهارده مرتبه به ظرفی از آب پاک بخواند و آب را بنوشد. اضطرابش از بین میرود و اعصابش بطور عجیبی آرام می شود.

ما شاءَ الله لا حَولَ وَ لا قوَّهَ إلّا باللهِ العَلِیِّ العَظیم

دستورالعملی برای آرامش روحی و سعه صدر

برای افزایش صبر و حوصله و ایجاد آرامش روحی هرچه بیشتر ، قبل از خواب سوره مبارکه عنکبوت را قرائت کند. مجرب است.

حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است:

بیشتر بخوانید  بهترین ذکر مجرب برای پولدار شدن و ثروتمند شدن از آیت الله بهجت

در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد!

در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (سوره مبارکه آل عمران آیه ۱۷۱) پناه نمی برد.

در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است:

پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.

در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین*» (سوره مبارکه انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی برد.

زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است:

«پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.»

(سوره انبیاء آیه ۸۸)

در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره مبارکه غافر آیه ۴۴) … پناه نمی برد.

زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است:

«پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵)

در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» (سوره مبارکه کهف آیه ۳۹) پناه نمی برد،

زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است:

«مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»

(بحارالانوار، ج ۹۰، ۱۸۴ – ۱۸۵)

برای دفع ترس و وحشت :

حلبی می گوید :

کسی به امام صادق علیه السلام عرض کرد وقتی تنها می شوم وحشت و اندوه مرا فرا می گیرد و آنگاه که میان مردم هستم چنین احساسی ندارم .

حضرت به وی فرمودند : دستت را روی قلبت بگذار و بگو :

بسم الله

سپس دستت را بر قلبت کشیده و هفت بار بگو :

أَعُوذُ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِقُدْرَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَحْمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَلَالِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِعَظَمَةِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِجَمْعِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِرَسُولِ اللَّهِ وَ أَعُوذُ بِأَسْمَاءِ اللَّهِ مِنْ شَرِّ مَا أَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ مَا أَخَافُ عَلَى نَفْسِی

وی گفت من چنین کردم و خداوند ترس و وحشت را ا ز من زدود و به جای آن انس و آرامش به من داد.

(بحارالانوار ج 95 ص 138)

بیشتر بخوانید  دعای قوی دفع نحوسات و بلایا و خطرات تضمینی و مجرب

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *