دعای امام صادق برای فروش خانه و زمین و منزل و آپارتمان

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com دعای امام صادق برای فروش خانه و زمین و منزل و آپارتمان را قرار دادیم . دعای سریع الاجابه و بسیار مجرب برای فروش هرگونه ملک و خانه و زمین و باغ و آپارتمان مسکونی از حضرت امام صادق (ع) در سایت ملکوتی ها /…

,دعای فروش منزل,دعای فروش منزل فوری,دعای فروش منزل نی نی سایت,دعای فروش منزل از راه دور,دعای فروش منزل در مفاتیح,دعا فروش منزل فوری,دعاهای فروش منزل,دعای خرید منزل,دعای فروش خانه در روز چهارشنبه,دعای فروش خانه در روز جمعه,دعای فروش خانه فوری,دعای فروش خانه فوری از راه دور,دعا فروش خانه فوری,دعای خرید خانه فوری,دعاي فروش خانه فوري,دعا برای فروش منزل فوری,دعای مجرب فروش خانه فوری,دعا جهت فروش خانه فوری,دعای فروش خانه نی نی سایت,دعا فروش خانه نی نی سایت,دعای خرید خانه نی نی سایت,دعاي فروش خانه ني ني سايت,دعا برای فروش منزل نی نی سایت,دعا خرید خانه نی نی سایت,دعای خرید خانه بزرگ نی نی سایت,دعا برای خرید خانه نی نی سایت,دعای فروش خانه از راه دور نی نی سایت,دعای فروش خانه از راه دور,دعای فروش آپارتمان از راه دور,دعا فروش خانه از راه دور,دعا برای فروش خانه از راه دور,دعای مجرب برای فروش خانه از راه دور,دعای سریع الاجابه برای فروش خانه از راه دور,دعای فروش خانه در مفاتیح الجنان,دعای خرید خانه در مفاتیح الجنان,دعای خرید خانه در مفاتیح,دعا برای فروش خانه در مفاتیح,دعا برای فروش آپارتمان فوری,دعا برا فروش خانه فوری,دعاهای فروش خانه,دعای فروش وسایل منزل,دعای قوی فروش منزل,دعاهای مجرب برای فروش منزل,دعای خرید خانه در گنجهای معنوی,دعای خرید خانه بهجت,دعای خرید خانه بزرگ,دعای فروش خانه در روز چهارشنبه نی نی سایت,دعای فروش خانه در روز پنجشنبه

بیشتر بخوانید  آیه مجرب افزایش حافظه و قدرت یادگیری و حفظ آسان مطالب درسی

دعای امام صادق برای فروش خانه و زمین و منزل و آپارتمان

دعای فروش خانه از امام صادق,دعای فروش منزل از امام صادق,دعای فروش آپارتمان از امام صادق,دعای قوی و تضمینی فروش خانه,بهترین ذکر و دعای فروش فوری خانه

دعای امام صادق برای فروش خانه و زمین و منزل و آپارتمان

امام صادق(ع) به کارگرِ خانه فرمودند: این همسایهٔ ما که دیوار به دیوار ماست، می‌خواهد خانه‌ خود را بفروشد، صدایش کن تا بیاید. کاگر به همسایه گفت: امام صادق(ع) منتظرت هست، می‌آیی؟ گفت: با سر می‌آیم، امام صادق منتظر من است، مگر من چه کسی هستم! آمد و با ادب در کنار حضرت صادق(ع) نشست. امام فرمودند: شنیدم می‌خواهی خانه‌ات را بفروشی! عرض کرد: بله یابن‌رسول‌الله. گفت: چند؟ گفت: کارشناس‌ها خانهٔ من را چهل‌هزار درهم، یعنی چهارهزار دینار قیمت کرده‌اند.

 

امام فرمودند: چند گفته‌ای؟ گفت: صدهزار درهم! فرمودند: بی‌انصافی نیست؟ گفت: نه یابن‌رسول‌الله، عین انصاف است؛ برای اینکه من این خانه را دارم قیمت می‌گیرم، می‌گویند چهل‌هزار درهم و من به مشتری می‌گویم به خدا دلم نمی‌خواهد از این خانه بروم و نمی‌خواهم بفروشم. خانهٔ من دیوار به دیوار امام صادق است و شصت‌هزار درهم هم قیمت همسایگی امام صادق را به من بدهید؛ وگرنه خانهٔ من صدهزار درهم نمی‌ارزد، چهل‌هزار درهم می‌ارزد. امام فرمودند: خب خانه‌ات را به من بفروش. گفت: پول نمی‌خواهم و کلیدش را الآن می‌آورم.

 

فرمودند: نه، ما با مردم حساب معامله بی‌پولی نداریم، پول می‌دهم، چند؟ گفت: یابن‌رسول‌الله، طبق برآوردی که ارزیاب‌ها کرده‌اند، چهل‌هزار درهم. فرمودند: همان قیمتی که با همسایه‌ات گذاشتی، صدهزار درهم به من بفروش؛ من چهل‌هزار درهم نمی‌خرم و همان قیمتی که گذاشتی و گفتی؛ چهل‌هزار درهم خانه‌ام است و شصت‌هزار درهم هم حق همسایگی با امام ششم است. گفت: یابن‌رسول‌الله، اقلاً پس قیمت خود خانه را بخر، اقلاً قیمت خود خانه را چهل‌هزار درهم بخر! فرمودند: نمی‌شود! غلام، کاغذ بیاور! نوشتند: خریدار، امام صادق و فروشنده، فلان‌کس؛ قیمت هم صدهزار درهم. فرمودند: امضا کن! با شرمندگی و با خجالت گفت: خودتان می‌گویید، چه‌کار کنم! من که می‌خواهم به شما مفتی بدهم.

 

علت این هم که می‌خواهم بفروشم، بدهکار هستم و اگر بدهکار نبودم، نمی‌فروختم؛ کسبم نچرخید. فرمودند: مشکلی نیست، امضا کن. ورقه را از امام صادق گرفت و امضا کرد، امام صادق هم امضا کردند و فرمودند: این ملک شرعاً با امضای تو و من، برای من شد؟ گفت: بله یابن‌رسول‌الله! قلم را برداشتند و زیرش نوشتند: جعفر صادق ملکی را خرید که شرعاً به صدهزار درهم به ملکیتش درآمد و پولش را نقد به خریدار داد؛ یعنی به اهل خانه فرمودند صدهزار درهم بیاورید و به این صاحب‌خانه بدهید.

 

کیسهٔ پول‌ها را آوردند، فرمودند: پول خانه هم نقد به تو رسید. گفت: دیگر رسیده و دارم با چشمم می‌بینم. زیرش نوشتند: خانه‌ای را جعفر صادق به صدهزار درهم خرید و پولش را هم تحویل داد، بعد نوشتند: جعفر صادق این خانه و ملکش را به این شخص واگذار کرد و نامه را به او دادند خواند، گفت: آقا، اقلاً بگذار پولش را بردارم و بروم، برای چه خانه را دوباره به نام من کردی؟ فرمودند: ما بی‌تفاوت نسبت به شما شیعیانمان باشیم؟ شما به‌خاطر همسایگی من، شصت‌هزار درهم خانه را بالاتر گفتی و من جواب این محبت تو را ندهم؟ هم پول‌ها برای تو و هم خانه برای تو؛ بودن با قرآن و اهل‌بیت(ع) صد درصد منفعت است.

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *