دستور خواندن نماز عید فطر,نماز عید فطر چند قنوت و رکعت دارد

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com دستور خواندن نماز عید فطر,نماز عید فطر چند قنوت و رکعت دارد را قرار دادیم . دستور مجرب طریقه خواندن نماز عید فطر که یکی از نمازهای واجب و پرفضیلت و عظیم الشان می باشد . نماز عید فطر به صورت جماعت و هم به صورت انفرادی در خانه و منزل خوانده می شود که یک نماز دو رکعتی می باشد . سایت ملکوتی ها …

,نماز عید فطر,نماز عید فطر چند رکعت است,نماز عید فطر چگونه خوانده میشود,نماز عید فطر واجب است,نماز عید فطر اهل سنت,نماز عید فطر کا طریقه,نماز عید فطر ۱۴۰۲,نماز عید فطر تهران,نماز عید فطر و قربان,نماز عید فطر رهبری,نماز عید فطر چند رکعت است و چگونه خوانده میشود,نماز عید فطر چند رکعت است اهل سنت,نماز عید فطر چند رکعت است کلاس سوم,نماز عید فطر چند رکعت است هدیه سوم,نماز عید فطر چند رکعت است گاما,نماز عید فطر چند رکعت است هدیه ششم,نماز عید سعید فطر چند رکعت است,نماز عید فطر چند رکعت است و چند قنوت دارد,نماز عید فطر دو نماز دو رکعتی است,نماز عید فطر چگونه خوانده میشود اهل سنت,نماز عید فطر چگونه خوانده میشود صوتی,نماز عید فطر چطور خوانده میشود,نماز عيد فطر چگونه خوانده مي شود,نماز عید سعید فطر چگونه خوانده میشود,نماز عید فطر و قربان چگونه خوانده میشود,نماز عید سعید فطر چطور خوانده میشود,نماز عید فطر اهل سنت چگونه خوانده می شود,نماز عید فطر واجب است یا مستحب,نماز عید فطر واجب است یا نه,نماز عید فطر واجب است یا مستحب اهل سنت,نماز عيد فطر واجب است,نماز عید فطر واجب است یا مستحب مکارم,نماز عید فطر واجب است یا مستحب خامنه ای,نماز عید فطر واجب است سیستانی,نماز عید فطر واجب است خامنه ای,نماز عید فطر واجب است نی نی سایت,نماز عید فطر اهل سنت زاهدان,نماز عید فطر اهل سنت شافعی,نماز عید فطر اهل سنت چند رکعت است,نماز عید فطر اهل سنت در تهران,نماز عید فطر اهل سنت خواف,نماز عید فطر اهل سنت افغانستان,نماز عید فطر اهل سنت در خانه,نماز عید فطر اهل تسنن,نماز عید فطر ۱۴۰۲ به امامت رهبر انقلاب,نماز عید فطر ۱۴۰۲ تهران,نماز عید فطر ۱۴۰۲ چه روزی است,نماز عید فطر ۱۴۰۲ مشهد,نماز عید فطر ۱۴۰۲ در زاهدان,نماز عید فطر ۱۴۰۲ خامنه ای,نماز عید فطر ۱۴۰۲ ساعت,نماز عید فطر ۱۴۰۲ چه ساعتی است,نماز عید فطر ۱۴۰۲ در تهران,نماز عید فطر تهران 1401,نماز عید فطر تهران ۱۴۰۲,نماز عید فطر تهران امروز,نماز عید فطر تهران 1402,نماز عيد فطر تهران,نماز عيد فطر تهران ١٤٠١,نماز عید فطر تهران امسال,نماز عید فطر تهران اپارات,نماز عید فطر تهران مصلی,نماز عید فطر و قربان چند رکعت است,نماز عید فطر و قربان چند قنوت دارد,نماز عید فطر و قربان واجب است یا مستحب,نماز عید فطر و قربان خامنه ای,نماز عید فطر و قربان چگونه است,نماز عید فطر و قربان مکارم,نماز عید فطر و قربان اهل سنت,نماز عید فطر و قربان چگونه خوانده می شود,نماز عید فطر و قربان دو رکعت است,نماز عید فطر رهبری ۱۴۰۲,نماز عید فطر رهبری اپارات,نماز عید فطر رهبری فیلم,نماز عید فطر رهبری 1402,نماز عید فطر رهبری ۹۹,نماز عید فطر رهبری سال ۹۷,نماز عید فطر رهبر,نماز عید فطر رهبر انقلاب,نماز عید فطر رهبر ۱۴۰۲

بیشتر بخوانید  ذکر تضمینی محبوبیت و عزیز و محترم شدن در نزد دیگران سریع الاجابه

دستور خواندن نماز عید فطر,نماز عید فطر چند قنوت و رکعت دارد

دستور طریقه خواندن نماز عید فطر,نحوه و روش خواندن نماز عید فطر,چگونگی خواندن نماز عید فطر,تعداد رکعت و قنوت نماز عید فطر

دستور خواندن نماز عید فطر,نماز عید فطر چند قنوت و رکعت دارد

نماز عید فطر که در صبح روز عید فطر(عید روزه‌گشا) خوانده می‌شود یکی از دو نمازی است که مسلمانان در اعیاد خود می‌خوانند این نماز اولین بار در سال اول هجرت توسط حضرت محمد(ص)برگزار شد و بعد از فوت ایشان نیز به یکی از سنت‌های مؤکد مسلمانان تبدیل شده است.

این نمازدر صورت حضور امام(ع) واجب اما در زمان غیبت ایشان مستحب است.این نماز که توصیه بسیار بر جماعت و در فضای باز خواندن آن شده است امسال به دلیل وجود کرونا در مصلی‌های شهرهایی که وضعیت آنها هنوز سفید نشده است خوانده نخواهد شد اما در مساجد و محلات با رعایت نکات بهداشتی برگزار خواهد شد،چرا که یکی از اهداف اصلی دین مبین اسلام حفظ جان و دور نگه داشتن انسان از خطر است.

با این حال خواندن نماز عید فطر در خانه و حتی بصورت فرادی امکان‌پذیر است و افراد میتوانند بدون خطبه نیز این نماز را باخانواده خود به جماعت برگزار کنند.

وقت اقامه نماز عید فطر

وقت نماز عید فطر از اوّل آفتاب است تا ظهر؛ بنابراین در صورت ورود به ظهر، نماز اقامه نمی شود زیرا وقتش به پایان رسیده است. در عید فطر مستحب است افراد بعد از بلند شدن آفتاب افطار کنند، زکات فطره را بدهند و بعد نماز عید را بجا آورند.

نحوه خواندن نماز عید فطر + متن دعای قنوت و صوت آن

نماز عید فطر دو رکعت است. اقامه آن همانند نماز صبح است با این تفاوت که به جای سوره توحید در رکعت اول و دوم مستحب است به ترتیب سوره‌های اعلاء و سوره الشمس خوانده شود به علاوه رکعت اول ۵ و رکعت دوم ۴ قنوت دارد.

نماز عید فطر در زمان حضور امام (علیه السلام) واجب است و باید به جماعت خوانده شود، ولی در زمان ما که امام (علیه السلام) غایب است مستحب می باشد و می توان آن را به جماعت یا فرادی خواند.

وقت نماز عید فطر از اوّل آفتاب است تا ظهر

روش خواندن نماز عید فطر

نماز عید فطر دو رکعت است

رکعت اول:

در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره پنج تکبیر گفته می‌شود.

میان هر دو تکبیر یک قنوت خوانده می‌شود.

بعد از تکبیر پنجم تکبیر دیگری گفته می‌شود و به رکوع رفته و پس از آن و دو سجده بجا آورده و قیام به دنبال آن است.

رکعت دوم:

در رکعت دوّم چهار تکبیر گفته می‌شود

میان هر دو تکبیر یک قنوت خوانده می‌شود.

بعد از تکبیر چهارم تکبیر دیگری گفته می‌شود و رکوع و دو سجده به دنبال آن است و در انتها بعد از تشهد سلام گفته می‌شود.

دعای قنوت نماز عید فطر

در قنوت نماز عید فطر هر دعا و ذکری گفته شود قبول است، اما بهتر است این دعا بهتر است:

اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ

خدایا اى اهل بزرگى و عظمت و اى شایسته بخشش و قدرت و سلطنت و اى شایسته عفو

وَالرَّحْمَةِ وَاَهْلَ التَّقْوى وَالْمَغْفِرَةِ اَسْئَلُکَ بِحَقِّ هذَا الْیَومِ الَّذى

و رحمت و اى شایسته تقوى و آمرزش از تو خواهم به حق این روزى که

جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمینَ عیداً وَلِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللّهُ عَلَیْهِ وَ الِهِ ذُخْراً [وَشَرَفاً]

قرارش دادى براى مسلمانان عید و براى محمد صلى الله علیه و آله ذخیره و شرف

وَ کرامتا وَمَزِیْداً اَنْ تُصَلِّىَ عَلى مُحَمَّدٍ وَ الِ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تُدْخِلَنى فى کُلِّ خَیْرٍ

و فزونى مقام که درود فرستى بر محمد و آل محمد و درآورى مرا در هر خیرى که

اَدْخَلْتَ فیهِ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ وَاَنْ تُخْرِجَنى مِنْ کُلِّ سُوَّءٍ اَخْرَجْتَ

در آوردى در آن خیر محمد و آل محمد را و برونم آرى از هر بدى و شرى که برون آوردى

مِنْهُ مُحَمَّداً وَ الَ مُحَمَّدٍ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلَیْهِمْ اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُکَ

از آن محمد و آل محمد را – که درودهاى تو بر او و بر ایشان باد – خدایا از تو خواهم

خَیْرَ ما سَئَلَکَ مِنْهُ عِبادُکَ الصّالِحُونَ وَاَعُوذُ بِکَ مِمَّا اسْتَعاذَ مِنْه ُعِبادُکَ الْصّالِحُونَ

بهترین چیزى را که درخواست کردند از تو بندگان شایسته ات و پناه برم به تو از آنچه پناه بردند از آن بندگان شایسته ات.

احکام نماز عید فطر

نماز عید فطر و قربان در زمان غیبت مستحب است.
۴. مستحب است که قبل از نماز عید، غسل کنیم.
نماز عید، سوره مخصوصی ندارد. بهتر است که در رکعت اول آن، سوره ۹۱ (شمس) و در رکعت دوم سوره ۸۸ (غاشیه)، یا در رکعت اول سوره ۸۷ (اعلی) و در رکعت دوم سوره ۹۱ (شمس) خوانده شود.
نماز عید، اذان و اقامه ندارد و به‌جای آن سه بار گفته می‌شود: «الصّلوة».
پس از نماز، امام جماعت در برابر مردم قرار می‌گیرد و مانند نماز جمعه رجاءً در دو نوبت سخنرانی می‌کند و در ضمن پند واندرز بیان مسائل سیاسی و اجتماعی، در عید فطر احکام زکات فطره، و در سخنرانی عید قربان احکام ذبح و قربانی و موارد مصرف آن‌ها را بیان می‌نماید.
مستحب است نماز عید قربان را بعد از بلند شدن آفتاب بخوانند و در عید فطر مستحب است بعد از بلند شدن آفتاب افطار کنند و زکات فطره را هم بدهند بعد از نماز عید را بخوانند.
نماز عید فطر و قربان دو رکعت است که در رکعت اول بعد از خواندن حمد و سوره باید پنج تکبیر بگوید، و بعد از هر تکبیر یک قنوت بخواند و بعد از قنوت پنجم تکبیری بگوید و به رکوع رود و دو سجده بجا آورد و برخیزد، و در رکعت دوم چهار مرتبه تکبیر بگوید و بعد از هر تکبیر قنوت بخواند و تکبیر پنجم را بگوید و به رکوع رود و بعد از رکوع دو سجده کند و تشهد بخواند و نماز را سلام دهد.
در قنوت نماز عید قربان هر دعا و ذکری بخوانند کافی است ولی بهتر است‏این دعا را به قصد امید ثواب بخوانند: “اللهم اهل الکبریاء و العظمة و اهل الجود و الجبروت و اهل العفو و الرحمة و اهل التقوی و المغفرة اسالک بحق هذا الیوم الذی جعلته للمسلمین عیدا و لمحمد صلی الله علیه و آله ذخرا و شرفا و کرامة و مزیدا ان تصلی علی محمد و آل محمد و ان تدخلنی فی کل خیر ادخلت فیه محمدا و آل محمد و ان تخرجنی من کل سوء اخرجت منه محمدا و آل محمد صلواتک علیه و علیهم اللهم انی اسالک خیر ما سالک به عبادک الصالحون و اعوذ بک مما استعاذ منه عبادک المخلصون”.
مستحب است در نماز عید فطر و قربان قرائت را بلند بخوانند.
مستحب است در روز عید فطر قبل از نماز عید به خرما افطار کند، و در عید قربان از گوشت قربانی بعد از نماز قدری بخورد.

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *