دستورالعمل معنوی و عبادی تقویت هوش و حافظه و قدرت یادگیری

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و طالع ملکوتی ها malakootiha.com دستورالعمل معنوی و عبادی تقویت هوش و حافظه و قدرت یادگیری را قرار دادیم .

دستورالعمل معنوی و عبادی تقویت هوش و حافظه و قدرت یادگیری

دعا برای تقویت هوش و حافظه,اعمال معنوی برای تقویت حافظه و هوش,راهکار معنی و عبادی برای افزایش حافظه قطعی,ذکر و دعای زیاد شدن هوش و حافظه,دستورالعمل قرآنی و معنوی برای افزایش یادگیری

دستورالعمل معنوی و عبادی تقویت هوش و حافظه و قدرت یادگیری

در کتاب شریف کافى نیز از امام معصوم نقل شده است که از خدا بخواه که عقل تو را قوى بگرداند و از خدا طلب فهم و درک نما

(بحارالانوار، ج ۱، ص ۲۲۴ روایت ۱۷ روایت عنوان بصرى)

تاثیر امور معنوی برای افزایش حافظه :

علاوه بر دعاها و امور ذکر شده بطور کلى به دست مى ‏آید که امور معنوى و عبادى براى تقویت قواى ذهنى مؤثر است و انجام گناه و مکروه براى قواى ذهنى و عقلى مضر است.

آنچه در مورد تقویت حافظه و هوش از کتب روایی و ادعیه بیان شد، علت تامه محسوب نمی شود. بعضی از عوامل مربوط به هوش و حافظه در اختیار ما نیست و مربوط به عوامل ژنتیکی و وراثتی است.

به عبارت دیگر هوش و حافظه و استعداد هر انسانی برآیندی از عوامل متعدد وراثتی و محیطی است که بعضی از این عوامل در اختیار ماست.

از قبیل آنچه در بالا گفته شد و بعضی از آنها از حوزه اختیار انسان خارج است مانند نقش عوامل ژنتیکی اجداد گذشته.

بنابراین توقع نداشته باشید که با انجام کارهای فوق که قطعا مؤثر هستند معجزه شود که ناگهان بهره هوشی شما از ۹۰ به ۱۳۰ ارتقاء پیدا کند و اگر این چنین نشد اعتقاد به این توصیه هایی که معصومین کرده اند کم شود.

بنابراین همان طور که یک فردی که مثلا ۱۷۰ سانتی متر است نمی شود قد او را به ۱۹۰ ارتقاء داد. همین طور هوش ۱۰۰ را نمی توان به ۱۲۰ ارتقاء داد. بله، یک فرد با ۱۷۰ سانتی متر قد را می توان از طریق ورزش و تغذیه سالم تقویت کرد تا کارآیی بهتری داشته باشد.

یک هوش با نمره ۱۰۰ را می توان تقویت کرد تا کارآمدتر باشد.

البته در یک دوره هایی از رشد مثل دروان جنینی و سال های اولیه زندگی کودک می توان براساس یک برنامه صحیح تغذیه مادر و همچنین تغذیه کودک و علاوه بر آن غنی کردن محیط رشد کودک با فراهم کردن محرک های سالم محیطی، حتی بهره هوشی را افزایش داد ولی در دوران جوانی و میان سالی باید بیشتر به این فکر بود که موانع کارآیی هوش را حذف کرد و عوامل شکوفایی و قابلیت ها را فراهم نمود تا آنچه دست آفرینش در خلقت انسان تعبیه کرده است به منصه ظهور رساند و این روایات و توصیه ها بیشتر ناظر به همین مسائل است.

  منبع : دعا سایت

بیشتر بخوانید  آیه ای برای افزایش هوش و حافظه,آیه 35 سوره احقاف برای هوش و حافظه

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *