خواص و فضیلت ذکر یا حی از اسماء الله و اسم های زیبای خداوند

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص و فضیلت ذکر یا حی از اسماء الله و اسم های زیبای خداوند را قرار دادیم . یکی دیگر از نام های نیکو و زیبای خداوند اسم مبارک یا حی می باشد . معنی و مفهوم یا حی یعنی زنده و پایدار که از صفات خخداوند می باشد . در ادامه از سایت ملکوتی ها با خواص و فواید گفتن ذکر یا حی درخدمت شما عزیزان هستیم …

,ذکر یا حی یا قیوم,ذکر یا حی یا قیوم برای حاجت,ذکر یا حی یا قیوم نی نی سایت,ذکر یا حی یا قیوم کشمیری,ذکر یا حی یا قیوم در نماز,ذکر یا حی یا قیوم برای حاجت نی نی سایت,ذكر يا حي يا قيوم,موکلین ذکر یا حی یا قیوم,عوارض ذکر یا حی یا قیوم,معنی ذکر یا حی یا قیوم,ذکر یا حی,ذکر یا حی برای طول عمر,ذکر یا حی ویا قیوم,ذکر یا حیدر,ذکر یا حیدر کرار,ذکر یا حی بعد از نماز,ذكر يا حي ويا قيوم,ذکر یا حی و یا قیوم در نماز,ذکر یا حی و یا قیوم نی نی سایت,عدد ذکر یا حی و یا قیوم,خواص ذکر یا حی و یا قیوم,ختم ذکر یا حی و یا قیوم,فضایل ذکر یا حی و یا قیوم,معنی ذکر یا حی ویا قیوم,ثواب ذکر یا حی ویا قیوم,ذکر یا حیدر سیب سرخی,ذکر یا حیدر مدد,ذکر یا حیدر روی لبهامه,خواص ذکر یا حیدر,ذکر دلم یا حیدره حیدره,مداحی ذکر یا حیدر روی لبهامه,ذکر قلندر حیدر یا علی مولا,جواد مقدم ذکر یا حیدر

خواص و فضیلت ذکر یا حی از اسماء الله و اسم های زیبای خداوند

ذکر یا حی,خواص گفتن ذکر یا حی,فواید و برکات ذکر یا حی,ذکر یا حی از نام های زیبای خداوند,ممعنی و مفهوم ذکر یا حی,

خواص و فضیلت ذکر یا حی از اسماء الله و اسم های زیبای خداوند

ذکر یا حی برای طول عمر و کارگشایی

برای طول عمر و عزّت یافتن و گشایش کارها ، ذکر شریف یا حی را پس از هر نماز هجده مرتبه تکرار کند.

ذکر مبارک روز چهارشنبه یاحی یا قیوم است

یعنی ای کسی که زنده وپایداری و وجود پدیده ها در پرتو ذات توست

خداوند متعال قیوم همه موجودات است همان گونه که مرحوم سنایی گفته اند: ( مابه تو قائم چو قائم به ذات)

مفهوم حی و مفهوم قیوم :

حی به معنای حیات و زندگی است و موجودی که دارای حیات است به او حی می گویند و خداوند متعال حی ولا یموت است ، زنده ای که هرگز نمی میرد( آنکه تفسیر نپذیرد تویی آنکه نمردست ونمیرد تویی)

مفهوم حی و حقیقت آن برای ما روشن نیست حی همانند وجود است 

به تعبیر مرحوم سبزواری:

( مفهومه من اعرف الاشیاء) و ( کنهه فی غایة الخفاء) مفهوم وجود از روشن ترین و شناخته ترین اشیاء است ولی ژرف آن در غایت و نهایت خفاء و پنهانی است حیات هم این گونه است مفهوم حیات روشن ولی حقیقت آن نامعلوم ، تنها از آثار آن می توان به زنده بودن یک پدیده راه برد یک موجود زنده حرکت ، رشد، نمو و… دارد که نشانه زنده بودن است .

مرحوم ظریحی در مجمع البحرین در توضیح واژه حی گفته اند :

( الحی القیوم أی: الباقی الذی لاسبیل للفنا علیه) ذاتی که باقی و دایم است و راهی برای فناء و نابودی در او وجود ندارد.

زمخشری می گوید:

حی آن ذاتی است که عالم وقادر است ( دانا وتوانا) و قیوم کسی است که دائماً پابرجاست و همیشه به تدبیر خلق مشغول و حافظ بندگان است .

حیات مانند وجود مفهومش روشن ولی حقیقتش ناشناخته و مجهول است حیات مانند وجود دارای مراتب و درجات مختلف است غنی بالذات ، فقیربالذات ، واجب بالذات ، ممکن بالذات ، حیات ازلی و ابدی و حیات حادث و پایان پذیر.

کلمه حی درمورد حیات باری تعالی که عین ذات و قائم بذات او است و ذاتش اصل و حقیقت حیات است ، و هم چنین در مورد حیات ممکنات که عارض برذات و قائم به ذات باری تعالی است ، نیز اطلاق می شود حیات یک کمال حقیقی است ذات اقدس الهی که معبود واقعی و جامع جمیع کمالات است باید دارای حیات باشد و اگرصفت حیات برای خداوندثابت و محقق نباشد لازمه اش این است که بعضی از ممکنات که دارای صفت حیات هستند از خداوند خالق و معبود حقیقی کامل تر و برتر باشند.

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  دعایی فوق العاده قوی برای ایجاد مهر و محبت در دل مطلوب با نمک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *