خواص سوره یاسین برای جلوگیری از ضرر و زیان در تجارت و کسب و کار

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص سوره یاسین برای جلوگیری از ضرر و زیان در تجارت و کسب و کار را قرار دادیم . یکی دیگر از خواص و فضیلت های خواندن مداوم سوره مبارکه یاسین پیشگیری و جلوگیری از ضرر و زیان در کسب و کار و تجارت می باشد . همچنین برای سود بردن در تجارت و کار و کاسبی هم توصیه شده است سوره یاسین خوانده شود . سایت ملکوتی ها …

 

خواص سوره یاسین برای جلوگیری از ضرر و زیان در تجارت و کسب و کار

خواص خواندن سوره یاسین,فواید و برکات سوره یاسین,ُوره یاسین جلوگیری از ضرر و زیان,سوره یاسین یپشگیری از ضرر در کسب و کار

خواص سوره یاسین برای جلوگیری از ضرر و زیان در تجارت و کسب و کار

15-اگر کسى آن را قرائت کند در تجارت و کسب ضرر و زیان نمى بیند بلکه سود مى برد.

در حدیث آمده است که پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند:

” لَوَدِدْتُ أَنَّها فی قلبِ کلِّ إنسانٍ مِنْ أُمَّتی؛

به خدا دوست داشتم که سوره یس ، در قلب هر یک از افراد امّت من جای گیرد و هر مسلمانی که به قرآن کریم گرویده است ، واجد حقایق و روحانیت این سوره گردد ( بحار، ج 92، ص 291، (از چاپ تهران)، ج 89، ص 291، (از چاپ بیروت))

سوره مبارکه یس قلب ، حیات و عصاره قرآن کریم است

چنانکه در احادیث ، هم از پیامبر اکرم (ص) و هم از حضرت امام جعفر صادق (ع) رسیده است که فرموده‌اند:

” إنَّ لِکلِّ شیءٍ قلباً و قلبُ القرآنِ یس؛

هر چیزی حتماً دارای قلبی است و قلب قرآن سوره یس است”( مجمع البیان، ج 8، ص 413، (چاپ 5 جلدی) ).

در توضیح علت اطلاق قلب قرآن بودن بر سوره ی یس ، ‌باید گفت که قلب برای هر موجود زنده نقش اساسی و بنیادی را ایفا می کند به گونه ای که بدون داشتن قلب ، آن موجود زنده نمی تواند به حیات خود ادامه دهد .

طبق روایت یاد شده ، اگر قرآن را به یک موجود تشبیه کنیم ، سوره ی مبارک یس قلب آن خواهد بود . این امر نشان می دهد که در این سوره به مهمترین و اساسی ترین مسایل اسلام که شامل اصول اعتقادات اسلام مثل توحید ، نبوت ، معاد و خالقیت می شود ، اشاره شده است . به همین خاطر این سوره قلب قرآن نام گرفته است.

سوره یس نخست سخن از رسالت پیامبر اکرم (ص) و قرآن مجید و هدف از نزول آن و پیروان آن به میان می آورد سپس در بخش دیگری رسالت سه نفر از پیامبران الهی و چگونگی دعوت آنها به توحید و مبارزه آنان با شرک را مطرح می کند و در بخش دیگری که از آیه ی 33 به بعد شروع می شود به نکات جالب توحیدی و نشانه های عظمت خداوند می پردازد .

در قسمت دیگر این سوره ، موضوعات مربوط به معاد و دلائل گوناگون حشر و نشر ، سؤال و جواب در قیامت ، پایان جهان و بهشت و جهنم سخن می گوید؛ که به نکات تکان دهنده در این باره اشاره می کند . در پایان سوره ، صحنه های مختلفی از آفرینش ، زندگی ، مرگ ، انذار و بشارت را مطرح می کند و به انسان ها هشدارهای جدی می دهد.( مکارم شیرازی ناصر و دیگران، تفسیر نمونه، تهران، دارالکتب الاسلامیه ، چاپ دهم، 1371، ج 18، ص 307. )

اگرکمی ژرف اندیشانه تر بنگریم می بینیم که اگر حیات باطنی قرآن (کتاب آسمانی) ، وارد حیات باطنی انسان شود و انسان به حقایق سوره ی یس برسد و قلب قرآنِ آسمانی بر قلب انسان زمینی بتابد و این دو قلب بر هم منطبق گردند و یکی شوند ، انسان به چه مرتبه‌ای از علم و قدرت و معرفت ، صعود می‌کند و دست می‌یابد ؟!

برادر عزیزم جناب حجت الاسلام و المسلمین محمد عبداللهیان که کتاب آشنایی با فضیلت و عظمت سوره مبارکه یاسین را نوشته اند و در ترویج تلاوت آن سعی بلیغ دارند پنج اثر بزرگ مداومت بر تلاوت این سوره را چنین برشمرده اند(همان صص 120-127):

1-فعال سازی توانایی های نهفته انسان،

2-افزون سازی ثواب اعمال دیگر،

3-شتاب دهندگی در سیر و سلوک و رسیدن به سرمنزل مقصود،

4-کامل سازی اعمال نیک و نواقص ونقائص آنها و

5-مانع سازی در برابر آثار اعمال ناپسند یا تکفیر سیئات و محاقظت از اعمال نیک

طرز خواندن

بزرگانی که خود با این سوره مأنوس بوده‌اند اغلب برای شاگردان و افراد پاک نهاد در مورد قرائت آن سوره دستورالعمل هایی نیز داشته‌اند. نمونه این دستورالعمل‌ها در شماره 19 بشارت آمده است.تألّه بزرگ قرآنی و عارف بلند پایه،آیت الله حاج شیخ مجتبی قزوینی خراسانی(ره) به شاگردان چنین سفارش می کردند که هرشب قبل از خواب، سوره یس را بخوانید، ولی قبل از شروع و بعد از اتمام آن، 14 صلوات بفرستید. یعنی این سوره را در بین این صلوات‌ها قرار دهید.بی شک این 14صلوات هم یکی از اسرار مهم سیر و سلوکی در مکتب اهل بیت(ع) است. آن بزرگ مرد فرموده بودند: بنده در زندگی به هرچه که رسیده‌ام و هرچه به دست آورده‌ام از برکت این سوره می باشد.

با توجه به این فرمایش می‌توان گفت: «یس در این مکتب، محور سیر و سلوک و نردبان رسیدن به بالاترین مقامات معنوی می‌باشد»

حضرت آیت اللّه العظمی وحید خراسانی (دام ظلّه) نسبت به سوره یس مراقبتی دارند؛ خودشان هر روز صبح می‌خوانند و به شاگردان هم فرموده بودند که هر روز صبح سوره یس را بخوانیدو ثواب آن‌را هم به حضرت زهرا (س)هدیه کنید.این مطلب را دوبار تکرار کردند و تأکید بر این بود که ثواب قرائت این سوره به حضرت زهرا (س) هدیه گردد.

فوائد قرائت سوره مبارکه یاسین

سوره مبارکه یاسین در تمام زندگى ، جسم و جان ، مال و ثروت ، صحت و سلامتى ، حیات و مرگ و دنیا و آخرت انسان اثر مى گذارد. پیامبر اسلام (صلى الله علیه و آله) و ائمه هدى (ع) اثرات آن را بیان کرده اند.

رسول گرامى اسلام (صلى الله علیه و آله) به حضرت على (علیه السلام) فرمود: یا على! سوره مبارکه یاسین را تلاوت کن ؛ زیرا در آن برکاتى است از جمله :

1- اگر شخص گرسنه اى آن را تلاوت کند خداوند روزى او را مى رساند و سیرش مى گرداند.

2-هرگاه تشنه اى آن را قرائت کند خداوند آبى فراهم مى آورد تا او سیراب شود.

3-هرگاه شخص عریان و برهنه اى آن را بخواند، خداوند لباسى براى او فراهم مى کند و او را مى پوشاند.

4-هر مرد و زن عَزَب و مجردى که آن را تلاوت کند، خداوند وسیله ازدواجشان را فراهم مى کند.

5-هر انسان ترسناک و خائفى که آن را تلاوت کند، خداوند ترس و خوف او را مبدل به امنیت مى گرداند.

6-هر انسان مریض و رنجورى که آن را تلاوت کند خداوند صحت و سلامتى را شامل حالش مى گرداند.

7-هر شخص زندانى اگر آن را در زندان تلاوت فرماید، خداوند وسیله آزادى او را فراهم مى گرداند.

8-هر مسافرى که آن را در سفر بخواند بى گمان سفرش بى خطر خواهد شد و به سلامتى به منزلش برمى گردد.

9-اگر آن را بر بالین هر میتى بخوانند، خداوند عذابش را تخفیف مى دهد یا او را مى آمرزد.

10-هر کس چیزى از او گم شده باشد و آن را قرائت کند آن چیز پیدا مى شود.

11-اگر شخص گم شده اى آن را بخواند راه را پیدا مى کند و به سلامتى به مقصد مى رسد.

12-اگر غذاى عده اى کم باشد و کافى براى همه افراد نباشد آن سوره را بخوانند، غذاى آنان برکت پیدا مى کند، طورى که براى همه افراد کافى باشد.

13-اگر بر زنى که زاییدن بر او سخت و دشوار باشد خوانده شود، وضع حمل بر او آسان مى شود و اولاد به راحتى به دنیا مى آید.

14-کسى که آن را تلاوت فرماید، فقر در دنیا به سراغش نمى آید.

15-اگر کسى آن را قرائت کند در تجارت و کسب ضرر و زیان نمى بیند بلکه سود مى برد.

16-در حوادث و بلاهاى زمینى و آسمانى خانه اش خراب و ویران نمى شود.

17-هر که آن را تلاوت نماید، در طول عمرش دیوانه و جن زده نمى شود و عقلش زایل نمى گردد.

18-تلاوت کننده آن به مرض جذام دچار نمى گردد.

19-کسى که آن را تلاوت کند به مرض وسواس و دو دلى و حیرانى مبتلا نمى شود.

20-بیمارى هاى مضر تلاوت کننده را از پاى در نمى آورد و بیمارى او برطرف مى شود.

21-خداوند متعال سختى و دشوارى و تلخى جان کندن را براى او آسان مى گرداند.

22-خداوند خودش متصدى و مباشر قبض روح تلاوت کننده آن مى باشد.

23-خداوند فراخى روزى و گشایش در زندگى را براى خواننده آن به عهده مى گیرد.

24-خداوند ضامن خوشحالى او هنگام مرگ گردیده است .

25-خداوند در آخرت خشنودى او را تعهد فرموده و همه فرشتگان آسمان و زمین را خطاب فرموده که : من از این بنده راضى هستم شما هم براى او طلب آمرزش کنید.

26-خداوند شیطان را از خواننده آن دور مى گرداند که او را وسوسه نکند و هزار فرشته را مى فرستد تا او را از شر هر شیطان و هر آفت حفظ فرمایند.

27-خداوند بعد از مرگ ، سى هزار فرشته را موکل غسل دادن او مى گرداند که همگى براى او طلب استغفار کنند

*یکی از نامهای این سوره دافعه است و دفاع یاسین از انسان در برابر هجوم بلایا و دشمنان و درامان ماندن مشهود اهل یاسین است.

تکمله:

1- مؤسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) پس از چاپ و پخش کتاب «قلب قرآن» که به منظور آشنایی مؤمنان با فضیلت و عظمت سوره مبارکه یاسین تهیه شده بود اقدام به راه اندازی «پایگاه اطلاع رسانی سوره مبارکه یاسین» بر روی اینترنت نموده است.مراجعه کنندگان و اعضای این سایت می توانند به امکانات ذیل به صورت آنلاین دسترسی پیدا کنند: آشنایی با فضایل و برکات سوره یاسین، آشنایی با ختومات و شأن نزول یاسین، آشنایی با خاطرات علما،مؤمنان و عارفان، امکان دریافت قرائتهای گوناگون این سوره از قاریهای ممتاز بین المللی امکان مطالعه متن یاسین و ترجمه های مختلف این سوره ،امکان دسترسی و مطالعه تفاسیر گوناگون اعم از: تفسیر نمونه،المیزان و…آن گروه از اعضا که در قرائت این سوره مداومت داشته باشند و بپذیرند که هر روز یا هر شب حداقل یک بار این سوره را قرائت نمایند به عنوان «خانواده یاسین» شناخته میشوند و از امکانات ذیل که به طور خاص به خانواده یاسین ارائه می شود بهره مند می شوند: دسترسی به ختومات و دستورالعملهای ویژه و خاص دریافت پیامک و امیل از طرف این پایگاه مبنی بر یادآوری مناسبتهای ویژه جهت قرائت سوره همفکری و همدلی با سایر اعضای خانواده و استفاده از کمکهای معنوی آن در هنگام بروز مشکلات برای هر یک از اعضای خانواده دریافت هدایا و محصولات فرهنگی بصورت رایگان و….

2-خواص سوره یس و آیات آن

هرکه سوره یاسین را بخواند بواسطه رضای خدای عزوجل ،خدا به او اجری می دهدچنانکه گویا قرآن کریم را دوازده بار خوانده و هربیمار که نزد او سوره یاسین خوانده شود، به عدد هر حرفی ازآن ده فرشته نازل میشود وپیش اوصف می زند و جهت او استغفار می کنند ودرقبض روح اوحاضرند و مشایعت جنازه او می کنند و نماز براو می کنند ودر عقب دفن اوحاضرندو هربیماری که بخواند این سوره را درسکرات مرگ یا اینکه درنزد اوبخوانند می اید رضوان خازن بهشت با یک شربت ازآب بهشت وبه او می دهد پس اومی آشامد ومی میرد سیراب ومبعوث می شود سیراب ومحتاج نمی شود اوبه حوضی ازحوض های پیغمبران تا وقتی که داخل بهشت می شود ومنقول است که سوره یس بصاحبش می رساند خیردنیا وآخرت را ودفع می کنند ازاو بلای دنیا وهول های آخرت را دفع میکند هرشری را و روامی کند جهت اوهرحاجتی راوهرکه بخواند این سوره رابرابر بیست حج است برای او وهرکه بشنود جهت اوباشد هزارنور و هزاریقین وهزار برکت وهزار رحمت واز او بیرون می آورد هرکوفتی را . ازحضرت رسول الله علیه وآله منقولست:هرکه درقبرستان دراید وسوره یس رابخواند خدای عزوجل عذاب اموات را تخفیف دهد وجهت اوباشد به عدد ایشان حسنات وازحضرت امام صادق علیه السلام منقولست :هرکه سوره یس رادر روز بخواند مرزوق ومحفوظ است تا شب وهرکه پیش ازخواب درشب بخواند موکل سازد خدای عزوجل بر اوهزار فرشته که حفظ کنند اورا از هرشرشیطان رجیم واز هرآفتی واگربمیرد درآنروز خدای تعالی اورا داخل بهشت سازد.

1 جهت آمرزش و شفاعت 142 بار یس بگوئید.

2. جهت زیادی نعمت هر روز 100 بار وَالْقُرْآنِ الْحَکِیمِ بگوئید.

3. به دیوانه و مصروع 131 بار بدمد : إِنَّکَ لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ انشاء الله صحت یابد.

4. جهت دوستی با خدایتعالی بعد از نماز صبح 100 بار: عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِیمٍ بگوئید.

5. جهت تسخیر ملوک بعد از نماز صبح (40 روز) : تَنزِیلَ الْعَزِیزِ الرَّحِیمِ بگوئید.

6. جهت خوف از دشمن بخواند و با خود دارد: لِتُنذِرَ قَوْماً مَّا أُنذِرَ آبَاؤُهُمْ فَهُمْ غَافِلُونَ

7. جهت تنهائی و خوف 100 بار : لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلَى أَکْثَرِهِمْ فَهُمْ لَا یُؤْمِنُونَ بگوئید.

8. جهت تسخیر نقش انگشتر کند: إِنَّا جَعَلْنَا فِی أَعْنَاقِهِمْ أَغْلاَلاً فَهِیَ إِلَى الأَذْقَانِ فَهُم مُّقْمَحُونَ

9. جهت دفع حذر از اعلاء بر فلفل سفید بخواند به آتش افکند: وَجَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدّاً وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدّاً فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لاَ یُبْصِرُونَ.

10. جهت فتح بر نخ کبود بخواند و در قبرستان دفن کند: وَسَوَاء عَلَیْهِمْ أَأَنذَرْتَهُمْ أَمْ لَمْ تُنذِرْهُمْ لاَ یُؤْمِنُونَ

11. جهت بستن زبان بر خاک قبر کهنه بخواند و گل کند : إِنَّمَا تُنذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّکْرَ وَخَشِیَ الرَّحْمَن بِالْغَیْبِ فَبَشِّرْهُ بِمَغْفِرَةٍ وَأَجْرٍ کَرِیمٍ

12. جهت عزت در نظر امراء و ملوک بمشک و زعفران نوشته با خود دارد : إِنَّا نَحْنُ نُحْیِی الْمَوْتَى وَنَکْتُبُ مَا قَدَّمُوا وَآثَارَهُمْ وَکُلَّ شَیْءٍ أحْصَیْنَاهُ فِی إِمَامٍ مُبِینٍ

13. جهت گشایش بخت بر کاغذ نویسد و بگلاب شسته بخورد : وَاضْرِبْ لَهُم مَّثَلاً أَصْحَابَ الْقَرْیَةِ إِذْ جَاءهَا الْمُرْسَلُونَ

14. جهت شفای آبله یا برص بمشک و زعفران نوشته با خود دارد : قَالُوا مَا أَنتُمْ إِلاَّ بَشَرٌ مِّثْلُنَا وَمَا أَنزَلَ الرَّحْمن مِن شَیْءٍ إِنْ أَنتُمْ إِلاَّ تَکْذِبُونَ

15. جهت مرض خناق (خفگی) بمشک و زعفران نوشته با خود دارد : قَالُوا رَبُّنَا یَعْلَمُ إِنَّا إِلَیْکُمْ لَمُرْسَلُونَ

16. جهت رفع خصومت بنویسد و با خود دارد : وَمَا عَلَیْنَا إِلاَّ الْبَلاَغُ الْمُبِینُ

17. جهت رام کردن سرکش بر کاغذ زرد نویسد بر او بندد : إِنَّا تَطَیَّرْنَا بِکُمْ لَئِن لَّمْ تَنتَهُوا لَنَرْجُمَنَّکُمْ وَلَیَمَسَّنَّکُم مِّنَّا عَذَابٌ أَلِیمٌ

18. جهت عسر ولادت بگلاب نوشته بشوید و بخورد : قَالُوا طَائِرُکُمْ مَعَکُمْ أَئِن ذُکِّرْتُم بَلْ أَنتُمْ قَوْمٌ مُّسْرِفُونَ

19. جهت پسر شدن زنیکه فرزندش نشود با مشک و زعفران نوشته با خود دارد : وَجَاء مِنْ أَقْصَى الْمَدِینَةِ رَجُلٌ یَسْعَى قَالَ یَا قَوْمِ اتَّبِعُوا الْمُرْسَلِینَ اتَّبِعُوا مَن لاَّ یَسْأَلُکُمْ أَجْراً وَهُم مُّهْتَدُونَ

20. بجهت دفع درد زنان بنام آن زن نویسد با خود دارد : وَمَا لِی لاَ أَعْبُدُ الَّذِی فَطَرَنِی وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ

21. جهت رفع بیماری نوشته به آب اندازد و سه روز ناشتا آبش را بخورد : أَأَتَّخِذُ مِن دُونِهِ آلِهَةً إِن یُرِدْنِ الرَّحْمَن بِضُرٍّ لاَّ تُغْنِ عَنِّی شَفَاعَتُهُمْ شَیْئاً وَلاَ یُنقِذُونِ

22. جهت رفع چله زنان بشوید در آبش غسل کند : إِنِّی إِذاً لَّفِی ضَلاَلٍ مُّبِینٍ

23. جهت دفع تب بر نخی بخواند بگردن بندد : إِنِّی آمَنتُ بِرَبِّکُمْ فَاسْمَعُونِ

24. بنویسد و بر کعب پابندد مانده نمیشود : قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّةَ قَالَ یَا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ

25. جهت درد کمر بمشک و زعفران نوشته با خود دارد : بِمَا غَفَرَ لِی رَبِّی وَجَعَلَنِی مِنَ الْمُکْرَمِینَ

26. جهت قبض و سستی کمر بنویسد و ببام افکند : وَمَا أَنزَلْنَا عَلَى قَوْمِهِ مِن بَعْدِهِ مِنْ جُندٍ مِّنَ السَّمَاءِ وَمَا کُنَّا مُنزِلِینَ

27. جهت دفع بیخوابی اطفال بنویسد زیر گهواره نهد : إِن کَانَتْ إِلاَّ صَیْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ خَامِدُونَ

28. جهت دفع مضرات اعلاء بمشک و زعفران نویسد با خود دارد : یَا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِئُون

29. جهت تقهر خصم نوشته با خود دارد : أَلَمْ یَرَوْا کَمْ أَهْلَکْنَا قَبْلَهُم مِّنْ الْقُرُونِ أَنَّهُمْ إِلَیْهِمْ لاَ یَرْجِعُونَ

30. جهت جن زده بنویسد با خود دارد : وَإِن کُلٌّ لَّمَّا جَمِیعٌ لَّدَیْنَا مُحْضَرُونَ

31. جهت دفع برص و جذام بمشک و زعفران نوشته با خود دارد : وَآیَةٌ لَّهُمُ الْأَرْضُ الْمَیْتَةُ أَحْیَیْنَاهَا وَأَخْرَجْنَا مِنْهَا حَبّاً فَمِنْهُ یَأْکُلُونَ

32. جهت عقدالاسان نوشته زیر سنگ گران نهد : وَجَعَلْنَا فِیهَا جَنَّاتٍ مِن نَّخِیلٍ وَأَعْنَابٍ وَفَجَّرْنَا فِیهَا مِنْ الْعُیُونِ لِیَأْکُلُوا مِن ثَمَرِهِ وَمَا عَمِلَتْهُ أَیْدِیهِمْ أَفَلَا یَشْکُرُونَ

33. جهت رفع فشار قبر در جامعه میت نویسند: سُبْحَانَ الَّذِی خَلَقَ الْأَزْوَاجَ کُلَّهَا مِمَّا تُنبِتُ الْأَرْضُ وَمِنْ أَنفُسِهِمْ وَمِمَّا لَا یَعْلَمُونَ

34. جهت رام شدن خلایق در خلوت 30 بار هر روز بخواند : وَآیَةٌ لَّهُمْ اللَّیْلُ نَسْلَخُ مِنْهُ النَّهَارَ فَإِذَا هُم مُّظْلِمُونَ

35. جهت خواری خصم در برابر او باین ترتیب بخواند: وَالشَّمْسُ تَجْرِی لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَلِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ

36. جهت رفع جنون بنویسد در گردن مجنون آویزد : وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّى عَادَ کَالْعُرْجُونِ الْقَدِیمِ

37. شب جمعه 7 بار بخواند حاجت روا شود : لَا الشَّمْسُ یَنبَغِی لَهَا أَن تُدْرِکَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَکُلٌّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ

38. جهت آسان گذشتن از صراط مداومت کند : ‏ وَآیَةٌ لَّهُمْ أَنَّا حَمَلْنَا ذُرِّیَّتَهُمْ فِی الْفُلْکِ الْمَشْحُونِ

39. سه شب هر شبی سه بار بخواند پیغمبر را بخواب بیند( نه در رختخواب و فراش غصبی ) : وَخَلَقْنَا لَهُم مِّن مِّثْلِهِ مَا یَرْکَبُونَ

40. هر که هر روز 100 بار بخواند با ایمان کامل از دنیا میرود : وَإِن نَّشَأْ نُغْرِقْهُمْ فَلَا صَرِیخَ لَهُمْ وَلَا هُمْ یُنقَذُونَ

41. هر که هر روز مداومت کند رستگار و بهشتی است : إِلَّا رَحْمَةً مِّنَّا وَمَتَاعاً إِلَى حِینٍ

42. مداومت بر آن موجب صلاحیت کارها است : وَإِذَا قِیلَ لَهُمُ اتَّقُوا مَا بَیْنَ أَیْدِیکُمْ وَمَا خَلْفَکُمْ لَعَلَّکُمْ تُرْحَمُونَ

43. هر که ورد خود کند محتاج نشود : وَمَا تَأْتِیهِم مِّنْ آیَةٍ مِّنْ آیَاتِ رَبِّهِمْ إِلَّا کَانُوا عَنْهَا مُعْرِضِینَ

44. هر که ورد خود کند سوال قبر بر او آسان شود : وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ أَنفِقُوا مِمَّا رَزَقَکُمْ اللَّهُ قَالَ الَّذِینَ کَفَرُوا لِلَّذِینَ آمَنُوا أَنُطْعِمُ مَن لَّوْ یَشَاءُ اللَّهُ أَطْعَمَهُ إِنْ أَنتُمْ إِلَّا فِی ضَلَالٍ مُّبِینٍ

45. هر که با خود دارد از غرق شدن حفظ ماند : وَیَقُولُونَ مَتَى هَذَا الْوَعْدُ إِن کُنتُمْ صَادِقِینَ

46. هر که با خود دارد از سنگ باران ایمن است : مَا یَنظُرُونَ إِلَّا صَیْحَةً وَاحِدَةً تَأْخُذُهُمْ وَهُمْ یَخِصِّمُونَ

47. جهت کشف اسرار عجیبه بخواند : فَلَا یَسْتَطِیعُونَ تَوْصِیَةً وَلَا إِلَى أَهْلِهِمْ یَرْجِعُونَ

48. هر کس 7 بار صلوات فرستد بعد آنرا بخواند مرادش بر آید : وَنُفِخَ فِی الصُّورِ فَإِذَا هُم مِّنَ الْأَجْدَاثِ إِلَى رَبِّهِمْ یَنسِلُونَ

49. در نشادر بخواند و به آتش اندازد زبان خلق بر او بسته شود : قَالُوا یَا وَیْلَنَا مَن بَعَثَنَا مِن مَّرْقَدِنَا هَذَا مَا وَعَدَ الرَّحْمَنُ وَصَدَقَ الْمُرْسَلُونَ

50. جهت ضرر خصم که از او دفع شود ورد خود سازد : إِن کَانَتْ إِلَّا صَیْحَةً وَاحِدَةً فَإِذَا هُمْ جَمِیعٌ لَّدَیْنَا مُحْضَرُونَ

51. مداومت آن موجب عدالت است : فَالْیَوْمَ لَا تُظْلَمُ نَفْسٌ شَیْئاً وَلَا تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ

52. در مربع نویسد با خود دارد گزنده ئی او را نگزد : إِنَّ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ الْیَوْمَ فِی شُغُلٍ فَاکِهُونَ

53. هر که با خود دارد محتاج و بظالم گرفتار نشود : هُمْ وَأَزْوَاجُهُمْ فِی ظِلَالٍ عَلَى الْأَرَائِکِ مُتَّکِؤُونَ

54. هر که با خود دارد در عمر و مال او برکت آید : لَهُمْ فِیهَا فَاکِهَةٌ وَلَهُم مَّا یَدَّعُونَ

55. هر که ورد خود سازد از ثواب شهداء بهرمند گردد و در عمرش برکت بابد سَلَامٌ قَوْلاً مِن رَّبٍّ رَّحِیمٍ هر که آنرا از چهارشنبه پانزده روز روزی 818 بار بخواند بحاجت رسد و برای حاجتی در یک مجلس با وضو توجه 1479 بار بخواند بحاجت رسد.

56. هر که مداومت کند مثل آن است که هزار ختم قرآن کرده باشد : وَامْتَازُوا الْیَوْمَ أَیُّهَا الْمُجْرِمُونَ

57. در مربع نوشته با خود دارد در چشم مردم عزیز و مکرم آید : أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَیْکُمْ یَا بَنِی آدَمَ أَن لَّا تَعْبُدُوا الشَّیْطَانَ إِنَّهُ لَکُمْ عَدُوٌّ مُّبِینٌ

58. هر کس بخواند همزاد از او بترسد : وَأَنْ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَاطٌ مُّسْتَقِیمٌ

59. هر که مداومت کند رستگار و بهشتی گردد : وَلَقَدْ أَضَلَّ مِنکُمْ جِبِلّاً کَثِیراً أَفَلَمْ تَکُونُوا تَعْقِلُونَ

60. اگر بر کفن میت نویسد از عذاب و تاریکی قبر ایمن گردد : هَذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ

61. جهت ایمن از مضرات دنیا بخواند : اصْلَوْهَا الْیَوْمَ بِمَا کُنتُمْ تَکْفُرُونَ

62. جهت اسهال بنویسد و بخورد : الْیَوْمَ نَخْتِمُ عَلَى أَفْوَاهِهِمْ وَتُکَلِّمُنَا أَیْدِیهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا کَانُوا یَکْسِبُونَ

63. سینه پهلو بنویسد و بر پهلو بندد : وَلَوْ نَشَاء لَطَمَسْنَا عَلَى أَعْیُنِهِمْ فَاسْتَبَقُوا الصِّرَاطَ فَأَنَّى یُبْصِرُونَ

64. جهت وسوسه شیطان روزی 3بار بخواند : وَلَوْ نَشَاء لَمَسَخْنَاهُمْ عَلَى مَکَانَتِهِمْ فَمَا اسْتَطَاعُوا مُضِیّاً وَلَا یَرْجِعُونَ و اگر کسی بسیار قی میکند یا قولنج باشد این آیه و آیه بعدی را بنویسد و بشوید و بخورد شفا یابد .

65. جهت رفع فقر هر بامداد بخواند : وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَکِّسْهُ فِی الْخَلْقِ أَفَلَا یَعْقِلُونَ

66. جهت درد چشم 70 بار بخواند و بر چشم دمد : وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا یَنبَغِی لَهُ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِکْرٌ وَقُرْآنٌ مُّبِینٌ

67. جهت سنگ مثانه بمشک و زعفران بنویسد و بخورد : لِیُنذِرَ مَن کَانَ حَیّاً وَیَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْکَافِرِینَ

68. جهت ورم 3 بار نوشته بشوید آبشرا بخورد : ‏ أَوَلَمْ یَرَوْا أَنَّا خَلَقْنَا لَهُمْ مِمَّا عَمِلَتْ أَیْدِینَا أَنْعَاماً فَهُمْ لَهَا مَالِکُونَ

69. جهت افزونی شیر زنان و حیوانات نوشته بر ایشان بندد : وَذَلَّلْنَاهَا لَهُمْ فَمِنْهَا رَکُوبُهُمْ وَمِنْهَا یَأْکُلُونَ

70. جهت دفع گریه اطفال نوشته بر ایشان بندد : وَلَهُمْ فِیهَا مَنَافِعُ وَمَشَارِبُ أَفَلَا یَشْکُرُونَ

71. جهت مرض آکله بظرفی نوشته آبشرا به آکله بپاشند : وَاتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَعَلَّهُمْ یُنصَرُونَ

72. بر کفن میت نویسند از عذاب قبر ایمن باشد : لَا یَسْتَطِیعُونَ نَصْرَهُمْ وَهُمْ لَهُمْ جُندٌ مُّحْضَرُونَ

73. جهت طلب فرزند بر پوست آهو مربع نویسند و با خود دارد : فَلَا یَحْزُنکَ قَوْلُهُمْ إِنَّا نَعْلَمُ مَا یُسِرُّونَ وَمَا یُعْلِنُونَ

74. جهت دفع غش بر کرباس سیاه نویسد با خود دارد : أَوَلَمْ یَرَ الْإِنسَانُ أَنَّا خَلَقْنَاهُ مِن نُّطْفَةٍ فَإِذَا هُوَ خَصِیمٌ مُّبِینٌ

75. جهت دفع بیهوشی 70 بار بخواند و با خود دارد : وَضَرَبَ لَنَا مَثَلاً وَنَسِیَ خَلْقَهُ قَالَ مَنْ یُحْیِی الْعِظَامَ وَهِیَ رَمِیمٌ

76. جهت چشم زخم نوشته با خود دارد : قُلْ یُحْیِیهَا الَّذِی أَنشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّةٍ وَهُوَ بِکُلِّ خَلْقٍ عَلِیمٌ

77. جهت دفع دشمن بر کلوخ پاک نوشته در آب اندازند: الَّذِی جَعَلَ لَکُم مِّنَ الشَّجَرِ الْأَخْضَرِ نَاراً فَإِذَا أَنتُم مِّنْهُ تُوقِدُونَ

78. جهت پنهان شدن از دشمن در راه رفتن بخواند دشمن او را نبیند : أَوَلَیْسَ الَّذِی خَلَقَ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ یَخْلُقَ مِثْلَهُم بَلَى وَهُوَ الْخَلَّاقُ الْعَلِیمُ

79. جهت باد سرخ بر کاغذ نویسد بر آن موضع بندد : إِنَّمَا أَمْرُهُ إِذَا أَرَادَ شَیْئاً أَنْ یَقُولَ لَهُ کُنْ فَیَکُونُ

80. جهت بر آمدن حوائج بخواند : فَسُبْحَانَ الَّذِی بِیَدِهِ مَلَکُوتُ کُلِّ شَیْءٍ وَإِلَیْهِ تُرْجَعُونَ

منبع: مرکز پاسخگویی به سوالات دینی

3-از رسول گرامی اسلام (ص) روایت شده قرائت کننده این سوره نزد خداوند شریف خوانده می شود و این سوره برای قاری خود شفاعت می کند.

در روایتی دیگر از ایشان آمده: سوره «یس» در تورات «معمّه: شامل شونده» نام دارد چون خیر دنیا و آخرت را شامل حال قرائت کننده خود می کند و بلاهای دنیا و سختی های آخرت را از او دور می کند.

و نیز «قاضیه: دفع کننده برآورنده» نامیده می شود چون از قاری خود، هر بدی را دفع کرده و همه حاجت های او را روا می کند و قرائت آن سوره پاداشی برابر بیست حج دارد. و گوش سپردن به صدای قرائت آن، معادل با ثواب هزار دینار انفاق در راه خداست.

ایشان همچنین فرمودند: هر کس سوره «یس» را برای رضای خدا بخواند خداوند او را خواهد بخشید و اجری همانندد وازده ختم قرآن به اوخواهد دادو اگر برای مریض درشرف مرگی خوانده شود، به تعداد حروف این سوره ده فرشته نزداو به صف شده و برای او استغفار کرده و شاهد قبض روحش بوده و جنازه اش را تشییع می کنند و بر او نماز گزارده و شاهد دفنش هستند.

مجمع البیان،ج8، ص254

4- نکات دیگر و برخی از ختومات سوره یس

1ـ با خواندن سوره ­ی (یس)، هیچ گناهی برای شخص نوشته نشده، و نامه ­ی او را به دست راست او داده تا از رفقای محمد(ص) گردد.(1)
2ـ هر کس برای رضای خدا سوره (یس) را بخواند، گناهش آمرزیده و دوازده هزار برابر ختم قرآن ثواب به او داده می‏شود.(2)
3ـ هر کس سوره ­ی یس را روزی یک بار تا چهل روز بخواند و با تقدیم به روح امام جواد(ع)، برای برآورده شدن حوایج دنیوی بسیار مفید است.
4ـ از حضرت سلمان فارسی روایت شده است: اگر کسی ده روز بعد از نماز صبح قبل از سخن گفتن با کسی سوره­ ی (یس) را تلاوت کند و این دعا را قبل از تلاوت سوره ­ی مزبور ده مرتبه خوانده، بعد سوره را بخواند، حاجتش برآورده می­شود، زیرا که اسم اعظم در این دعا است:
(بسم الله الرحمن الرحیم، یا قدیم، یا دائم یا حیّ یا قیوم یا فرد یا وتر یا واحد یا احد یا صمد یا من لم یلد و لم یکن له کفواً احد و صلی الله علی محمد و آله اجمعین برحمتک یا ارحم الراحمین). (3)
5ـ هر کس در سوره ­ی مبارکه (یس) را هفتاد مرتبه، و یا روزی ده مرتبه به مدت هفت روز بخواند و به آیه ­ی مبارکه ­ی (سَلام قَولاً مِن رَبِّ رَّحِیم) رسید، آن را ده بار تکرار کند. برای بر آوردن حاجات بسیار مفید ‏است.(4)
6ـ هر کس سوره ­ی (یس) را در شب جمعه بخواند، صبح روز بعد آمرزیده شده است.(5)

7 ـ امام باقر(ع) فرمودند: هر کسی (یس) را در عمرش یک بار بخواند، این اثرات را به دنبال دارد:

الف: از نابود شدن محلّ زندگی در امان است.

ب: دچار بیماری پوستی نمی ­شود.

ج: ضرر به او نمی‏ رسد.

د: فقیر نمی‏ گردد.

هـ: هزاران حسنه به او عطا می‏ شود.

و: زمان ملاقات با خدای خود مسرور است.

ز: وسعت روزیش را خدا ضمانت می‏ کند.

خ: خداوند مستقیم جانش را می‏گیرد.

ط: سختی­ها و سکرات مرگش آسان می‏ شود.
ی: دچار وسوسه نمی‏ شود.(6)

8ـ هر کس سوره ­ی یس را بخواند، آیه (سَلام قَولاً مِن رَبِّ رَحیِم) را 70 بار تکرار و بعد خواسته ­ی خود را از خداوند بخواهد.(7)
9ـ هر کس در هنگام درماندگی با توجّه و خلوص، یس را بخواند، با رسیدن به (مبین) حاجت خود را از خداوند خواسته، با تکرار آن به مراد خود رسد.

تبصره:در سوره یاسین هفت “مبین” (در ایات 12و17 و24و47 و 60و69و77) وجود دارد : به هر مبین که رسیدی ، این دعا را سه مرتبه بخوان .

بسم الله الرحمن الرحیم سبحان المنفس عن کل مدیون سبحان المفرج عن کل محزون ، سبحان الناصر عن کل مظلوم ، سبحان المخلص عن کل مسجون ، سبحان من جعل خزائنه بین الکاف و النون ، سبحان انما امره اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون ، سبحان الذی بیده ملکوت کل شی ء و الیه ترجعون .

10ـ امام صادق(ع) فرمودند: هر کس سوره­ ی یس را هفتاد و پنج (و به روایتی 25 بار) بخواند، جهت کفایت امور مجرّب است.
11ـ جهت حلّ مشکلات دنیوی و معنوی سوره ­ی یس را تلاوت نموده، در شش جا حاجت خود را از خداوند متعال بخواهد:

اوّل: بعد از کلمه ­ی یس،

دوّم: بعد از (لِمُستَقَرٍّ لهَّا)،

سوم: بعد از (مِن مَّرقَدِنا)،

چهارم: بعد از (سَلامٌ قَولاً)،

پنجم: بعد از (وَ أَنِ اعبُدُوِنی)،

ششم: بعد از (کُن فَیَکُونُ)،

و بعد از هر وقفی این دعا را بخواند:

(اَللَّهُمَّ أَنتَ الأَوَّلَ فَلَیسَ قَبلک شَیءٍ وَ أَنتَ الآخِر فَلَیس بَعدِک شَیءٍ وَ أَنتَ الظاهِرَ فَلَیسَ فَوقِکَ شَیءٍ وَ أَنتَ الباطِنَ فَلَیسَ دونِکَ شَیءٍ وَ أَنتَ الله العَزیزِ الحَکیمِ وَ غَیرِکَ الباطِل. اللَّهُمَّ إِنّی أَحمَدِک عَلَى کُلِّ نِعمَة، وَ استَغفِرُکَ مِن کُلِّ ذَنب، وَ اسئَلَکَ مِن کُلِّ خَیر، وَ استَعیذک مِن کُلِّ بَلاءٍ فَإنَّهُ لا حَولِ وَ لا قُوَّةِ إِلا بِالله العَلیِّ العَظیمِ). (8)

12ـ هر کس جهت رفع پریشانی، سوره ­ی یس را بخواند با تقدیم آن به روح امیر المؤمنین(ع)، عنایتی به او خواهد شد.

,سوره آمرزش گناهان,سوره بخشش گناهان,بهترین سوره برای آمرزش گناهان,سوره بخشش گناهان کبیره,سوره برای آمرزش گناهان مرده,سوره برای آمرزش گناهان,سوره قران برای آمرزش گناهان,سوره هایی برای آمرزش گناهان,سوره های قرآن برای آمرزش گناهان,کدام سوره برای آمرزش گناهان است,سوره آمرزش اموات,سوره شادی روح اموات,سوره قرآن برای آمرزش اموات,سوره برای آمرزش اموات,سوره قرآن برای شادی روح اموات,سوره های قران برای شادی روح اموات,سوره برای شادی روح اموات,سوره برای شادی روح اموات صوتی,سوره ای برای شادی روح اموات,کدام سوره برای شادی روح اموات,سوره یاسین برای شادی روح اموات,دانلود سوره برای شادی روح اموات,سوره برای آمرزش گناهان کبیره,سوره ای برای بخشش گناهان کبیره,سوره توحید برای بخشش گناهان,سوره ای برای بخشش گناهان,سوره برای بخشش گناهان,سوره برای بخشش گناهان کبیره,سوره های بخشش گناهان

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

بیشتر بخوانید  اگر چشم زخم خورده اید این سوره را بخوانید تا آن چشم زخم باطل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *