خواص ذکر یا حی و یا قیوم برای رفع مشکلات و گرفتاری و سختی

در این پست از سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب ملکوتی ها malakootiha.com خواص ذکر یا حی و یا قیوم برای رفع مشکلات و گرفتاری و سختی را قرار دادیم . ذکر ذکر یا حی و یا قیوم از ذکرهای سریع الاجابه و پرفضیلت می باشد . ذکر یا حی و یا قیوم از اسماء الله و از صفات خداوند متعال می باشد . ذکر یا حی و یا قیوم به معنی ای زنده و ای پایدار می باشد . برای رهایی و نجات از مشکلات و گرفتاری های زندگی مداومت در گفتن ذکر یا حی و یا قیوم بسیار موثر و مجرب است …

یا حی و یا قیوم بحق لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین,یا حی و یا قیوم یا لا اله الا انت,یا حی و یا قیوم برحمتک استغیث,یا حی و یا قیوم معنی,یا حی و یا قیوم یعنی چه,یا حی و یا قیوم سامی یوسف,یا حی و یا قیوم به چه معناست,یا حی و یا قیوم در نماز
خواص ذکر یا حی و یا قیوم برای رفع مشکلات و گرفتاری و سختی

معنی و مفهوم ذکر یا حی و یا قیوم,فوائد گفتن ذکر یا حی و یا قیوم,آثار و برکات ذکر یا حی و یا قیوم,ذکر برای رفع مشکلات,ذکر رفع گرفتاری و سختی زندگی,ذکر برطرف شدن مشکلات

خواص ذکر یا حی و یا قیوم برای رفع مشکلات و گرفتاری و سختی

برای جلوگیری از مشکلات بر گفتن ذکر یا حَیُّ یا قَیّومُ به تعداد ۱۹ مرتبه بعد از نمازهای واجب تاکید شده است.

“یا حی یا قیوم” از اذکار ایام هفته

ذکر مبارک روز چهارشنبه یاحی یا قیوم است یعنی ای کسی که زنده وپایداری و وجود پدیده ها درپرتو ذات توست ، خداوند متعال قیوم همه موجودات است همان گونه که مرحوم سنایی گفته اند:

مابه تو قائم چو قائم به ذات

معنای حی و قیوم

حی به معنای حیات و زندگی است و موجودی که دارای حیات است به او حی می گویند و خداوند متعال حی و لایموت است؛ زنده ای که هرگز نمی میرد:

آنکه تفسیر نپذیرد تویی آنکه نمردست و نمیرد تویی

مفهوم حی و حقیقت آن برای ما روشن نیست؛ حی همانند وجود است که به تعبیرمرحوم سبزواری:

«مفهومه من اعرف الاشیاء» و «کنهه فی غایة الخفاء».

مفهوم وجود از روشن ترین و شناخته ترین اشیاء است ولی ژرف آن در غایت و نهایت خفاء و پنهانی است؛ حیات هم این گونه است. مفهوم حیات روشن ولی حقیقت آن نامعلوم آنچنانکه تنها از آثار آن می توان به زنده بودن یک پدیده راه برد. یک موجود زنده حرکت، رشد، نمو و… دارد که نشانه زنده بودن است.

مرحوم ظریحی درمجمع البحرین در توضیح واژه “حی” گفته اند: «الحی القیوم أی: الباقی الذی لاسبیل للفنا علیه»: ذاتی که باقی و دایم است و راهی برای فناء و نابودی در او وجود ندارد

زمخشری می گوید:

حی آن ذاتی است که عالم وقادر است: دانا وتوانا؛ و قیوم کسی است که دائماً پابرجاست و همیشه به تدبیر خلق مشغول و حافظ بندگان است.

استاد خطیب نامی ایران مرحوم حجت الاسلام فلسفی در کتاب گرانقدر خویش به نام آیة الکرسی، پیام آسمانی توحید صفحه 96 چنین گفته اند: حیات مانند وجود مفهومش روشن ولی حقیقتش ناشناخته و مجهول است حیات مانند وجود دارای مراتب و درجات مختلف است غنی بالذات ، فقیربالذات، واجب بالذات، ممکن بالذات، حیات ازلی و ابدی و حیات حادث و پایان پذیر.

کلمه حی در مورد حیات باری تعالی که عین ذات و قائم بذات او است و ذاتش اصل و حقیقت حیات است، و هم چنین در مورد حیات ممکنات که عارض برذات و قائم به ذات باری تعالی است، نیز اطلاق می شود. حیات یک کمال حقیقی است ذات اقدس الهی که معبود واقعی و جامع جمیع کمالات است باید دارای حیات باشد و اگر صفت حیات برای خداوند ثابت و محقق نباشد لازمه اش این است که بعضی از ممکنات که دارای صفت حیات هستند از خداوند خالق و معبود حقیقی کامل تر و برتر باشند.

درباره واژه قیوم در کتاب آیة الکرسی آمده است: قیوم معانی متعددی دارد از جمله: در مفردات راغب قیوم را این گونه معنا کرده

“القیوم القائم الحافظ لکل شئ و المعطی له ما به قوامه و ذالک هو المعنی المذکور فی قوله تعالی: الذی اعطی کل خلقه ثم هدی”.

برگرفته از دعا سایت

بیشتر بخوانید  دعای رسیدن رزق و روزی از عالم غیب 100 درصد تضمینی و مجرب

******************************

بازنشر : سایت ملکوتی ها سایت بزرگ ذکر و دعا و تعبیر خواب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *