خواص ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل برای رفع ترس و اضطراب و استرس

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل برای رفع ترس و اضطراب و استرس را قرار دادیم . مداومت بر خواندن ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل خواص و فضیلت فراوانی دارد . از امام صادق روایت شده است برای رفع و غلبه بر ترس و استرس و اضطراب ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل  خوانده شود . سایت ملکوتی ها …

,ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل,ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل نی نی سایت,ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل معنی,ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل صوتی,ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل برای چی خوبه,خواص ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل,فواید ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل,فضیلت ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل,ذكر حسبنا الله ونعم الوكيل,ذکر حسبنا الله ونعم الوكيل,ذكر حسبي الله ونعم الوكيل,ذكر حسبي الله ونعم الوكيل في المنام,ذكر حسبي الله ونعم الوكيل في القران,فضل ذكر حسبنا الله ونعم الوكيل,فوائد ذكر حسبنا الله ونعم الوكيل,خواص ذكر حسبنا الله ونعم الوكيل,عدد ذكر حسبنا الله ونعم الوكيل,فائدة ذكر حسبنا الله ونعم الوكيل,فضل ذكر حسبي الله ونعم الوكيل,ذکر حسبي الله ونعم الوكيل,خواص ذکر حسبنا الله ونعم الوكيل,فوائد ذكر حسبي الله ونعم الوكيل,گفتن ذكر حسبي الله ونعم الوكيل,فائدة ذكر حسبي الله ونعم الوكيل,تفسير ذكر حسبي الله ونعم الوكيل في المنام,معنى ذكر حسبي الله ونعم الوكيل,ذكر حسبي الله,ذكر حسبي الله في المنام,خواص ذكر حسبي الله,عدد ذكر حَسْبُنَا الله ونعم الوكيل,عدد ورد حسبنا الله ونعم الوكيل,معنی ذکر حسبنا الله ونعم الوکیل,معنی ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل نعم المولی و نعم النصیر,تعداد ذکر حسبنا الله ونعم الوکیل,خواص ذکر حسبنا الله ونعم الوکیل,عدد ذکر حسبنا الله ونعم الوکیل,خواص ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل نی نی سایت,خواص ذكر حسبنا الله ونعم الوكيل چيست,خواص گفتن ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل

بیشتر بخوانید  خواص گفتن 315 بار ذکر یا رزاق اول صبح برای افزایش رزق و روزی

خواص ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل برای رفع ترس و اضطراب و استرس

ذکر حسبنا الله برای رفع ترس و اضطراب,خواص گفتن ذکر حسبنا الله,خواص ذکر نعم الوکیل,خواص و فواید ذکر حسبنا الله,ذکر رفع ترس حسبنا الله

خواص ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل برای رفع ترس و اضطراب و استرس

در آیه ۱۷۳ آل عمران آمده است:

«الَّذینَ قالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَکُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزادَهُمْ إیماناً وَ قالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ»

مؤمنان کسانى هستند که (چون) مردم (منافق) به ایشان گفتند: بی‌‌شک مردم (کافر مکّه) بر ضد شما گرد آمده (و بسیج شده) اند، پس از آنان بترسید، (آنها به جاى ترس) بر ایمانشان بیافزود و گفتند: خداوند ما را کفایت می‌‌کند و او چه خوب نگهبان و یاورى است.

در آیه ۴۰ سوره انفال نیز خداوند چنین می‌فرماید:

«وَ إِنْ تَوَلَّوْا فَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَوْلاکُمْ نِعْمَ الْمَوْلى وَ نِعْمَ النَّصیر»

و اگر (باز هم) سرپیچى کرده و روى بگردانند، بدانید که خداوند، مولى و سرپرست شما است، چه خوش مولایى و چه نیکو یاورى است.

معنی حسبنا الله و نعم الوکیل:

کلمه حسب که در آیات متعدد با عبارات مختلف «حسبی الله»، «حسبک الله» و «حسبنا الله» به کار رفته است،

به معنای کافی بودن است؛ یعنی خداوند برای حمایت انسان کافی است.

مسلمانان واقعى، بدون هیچ ترس و هراسى، با آرامش خاطر و با توکّل به خداوند، در مقابل دشمنان و در مقابل ناملایمات ایستادگی می‌کنند

در مورد همین قدرت توکل، امام صادق(ع) فرمودند:

در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده؛ چرا به گفته‌ى خداوند «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکِیلُ» پناه نمی‌برد؟!

کلمه «نعم» نیز که در آیات متعددی به کار رفته است، اسلوبی است بسیار شیوا برای بیان مدح خصوصیات یک فرد. در هر زبانی عبارات و اسلوب‌های مختلفی برای مدح و ذم به کار می‌رود.

در زبان عربی نیز که در بلاغت و فصاحت، سرآمد بسیاری از زبان‌ها است، عبارات متفاوتی برای مدح و ذم استعمال دارد. از جمله این اسلوب‌ها، استفاده از دو فعل «نعم و بئس» است.

در حقیقت این عبارت دارای سه بخش است؛

مثلاً وقتی در مدح علی(ع) می‌گوییم «نعم الرجل علی(ع)»، یعنی اگر مردی را با تمام خصوصیات مردانگی در نظر بگیرید، بدون تردید امام علی(ع) با داشتن تمامی آن خصوصیات، مورد مدح خواهد بود.

در این آیات نیز اصل عبارات چنین بوده است:

«نعم المولی الله و نعم الوکیل الله». یعنی اگر یک حامی یا سرپرستی را با تمام خصوصیات تصور کنی، بی‌گمان خداوند در داشتن تمام این خصوصیات مورد مدح است و هیچ کس به اندازه خداوند نمی‌تواند حامی و یار و یاور آدمی در مشکلات و سختی‌ها باشد.

خواص ذکر حسبنا الله و نعم الوکیل

این آیه برای زمان هایی که احساس ترس و اضطراب زیاد داریم می تواند اثرگذار باشد.

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *