خواص آیه 243 سوره بقره برای دفع حیوانات و حشرات موذی از خانه

در این پست از سایت ذکر و دعا و فال و تعبیر خواب malakootiha.com خواص آیه 243 سوره بقره برای دفع حیوانات و حشرات موذی از خانه را قرار دادیم . توصیه شده است برای دفع و دور کردن و از بین بردن حشرات و حیوانات موذی از قبیل سوسک در خانه آیه 243 سوره مبارکه بقره به طریقه زیر خوانده شود . سایت ملکوتی ها …

,آیه 243 بقره,تفسیر آیه 243 سوره بقره,آیه ی 243 بقره,شان نزول آیه 243 بقره,تفسیر آیه 243 سوره بقره المیزان,داستان آیه 243 سوره بقره,تفسير اية 243 سورة البقرة,تفسير الاية 243 سورة البقرة,تفسير آية 243 من سورة البقرة,تفسير الاية 243 من سورة البقرة,تفسیر آیه ی 243 سوره بقره ,آیه دفع حشرات,آیه دفع حشرات موذی,آیه برای دفع حشرات,آیه جهت دفع حشرات موذی,ایه دفع حشره,سوره ای برای دفع حشرات,سوره برای دفع حشرات,ایه قرآنی برای دفع حشرات,دعا برای دفع حشرات موذی از منزل,دعا برای دفع حشرات موذی,دعا برای دفع حشرات موذی از منزل نی نی سایت,دعا به جهت دفع حشرات موذی,ایه ای برای دفع حشرات موذی

خواص آیه 243 سوره بقره برای دفع حیوانات و حشرات موذی از خانه

آیه دفع حیوانات از خانه,آیه دفع حشرات از خانه,آیه دفع حشرات موذی از منزل,خواص و فضیلت آیه 243 بقره,آیه دور کننده حیوانات موذی,آیه 243 بقره برای فراری دادن حشرات از خانه

خواص آیه 243 سوره بقره برای دفع حیوانات و حشرات موذی از خانه

برای خلاصی از این وضعیت هر کس آیه 243 سوره بقره را بر طشت یا کاغذ نوشته و در آب شسته و در خانه پاشد همه حیوانات و حشرات موذی که در آن خانه است از بین برود.

اَلَم تَرَ اِلَی الَّذینَ خَرَجُوا مِن دِیارِهِم وَ هُم اُلُوفٌ حَذَرَ المَوتِ فَقالَ لَهُم اللهُ مُوتُوا ثُمَّ اَحیاهُم اِنَّ اللهَ لَذُو فَضلٍ عَلَی النّاسِ وَ لکِنَّ اَکثَرَ النّاسِ لا یَشکُرُونَ

آیا ندیدید آنهایی را که از ترس مرگ از دیار خود بیرون رفتند که هزارها تن بودند، خدا فرمود که تمام بمیرید (همه مردند) سپس آنها را زنده کرد، زیرا خدا را در حق بندگان فضل و کرم بسیار است، و لیکن بیشتر مردم سپاسگزار نیستند.

نکته ها

در شأن نزول اين آيه آمده است كه در يكى از شهرهاى شام كه حدود هفتاد هزار خانوار جمعيّت داشت، بيمارى طاعون پيدا شد و با سرعتى عجيب مردم را يكى پس از ديگرى از بين مى‌برد. در اين ميان عده‌اى از مردم‌ «2» كه توانايى و امكانات كوچ داشتند، به اميد اينكه از مرگ نجات پيدا كنند از شهر خارج شدند، پروردگار، آنها را در همان بيابان به همان‌ بگفته صاحب تفسير تبيان (ج 2، ص 282) تعدادشان از ده هزار بيشتر بوده است، زيرا عرب به بيش از ده هزار «الوف» وبه كمتر از آن «آلاف» مى‌گويد. بيمارى نابود ساخت.

از برخى روايات استفاده مى‌شود كه اصل بيمارى مزبور در آن شهر، به عنوان مجازات بود.

زيرا وقتى رهبر و پيشواى آنان از آنها خواست كه خود را براى مبارزه و جهاد آماده كرده و از شهر خارج شوند، آنها به بهانه اينكه در منطقه جنگى مرض طاعون شايع است، از رفتن به ميدان جنگ خوددارى كردند و خداوند آنها را به همان چيزى كه بهانه فرار از جنگ قرار داده بودند، مبتلا ساخت.

در برخى تفاسير و روايات‌ «1» آمده است: وقتى حِزقيل نبى، يكى از پيامبران بنى اسرائيل، از آنجا عبور مى‌كرد از خداوند درخواست كرد كه آنها را زنده كند. خداوند دعاى او را اجابت كرد و آنها را مجدّداً زنده نمود و به زندگى باز گشتند. البته اين الطاف الهى، هشدار و درس عبرتى براى آيندگان تاريخ است كه انسان بفهمد و شكرگزار خداوند باشد.

صاحب تفسير المنار، مرگ و حيات در آيه را به شكلى سمبوليك معنا كرده و آن را كنايه از بدست آوردن استقلال و از دست دادن آن دانسته است.

صاحب تفسير الميزان، ضمن انتقاد شديد از اين طرز تفكّر مى‌فرمايد: بايد به ظاهر آيات معتقد بود وگرنه لازم مى‌آيد تمام معجزات وامور خارق العاده را توجيه يا تأويل نمائيم.

ازآنجا كه شكر، تنها به زبان نيست، بلكه حقيقت شكر آن است كه نعمت‌هاى الهى را در جاى خود مصرف كنيم، لذا اكثر مردم شكرگزار واقعى نيستند.

در آيه اگر مى‌فرمود: «اكثرهم لا يشكرون» معنا اين بود كه اكثر آن مردم اهل شكر نبودند، ولى قرآن سيماى اكثر مردم در تمام اعصار را بيان مى‌كند، نه گروهى خاصّ را. «أَكْثَرَ النَّاسِ لا يَشْكُرُونَ»

شيعه، به رجعت و زنده شدن گروهى از افراد قبل از قيامت، اعتقاد دارد و علاوه بر صدها حديث، از آياتى همچون اين آيه، امكان وقوع آن را استفاده مى‌كند.

پیام ها

1- به تاريخ بنگريم و از آن درس بگيريم. «أَ لَمْ تَرَ …»

2- در بيان تاريخ، آنچه مهم است عوامل عزّت و سقوط است، نه نام افراد و قبايل و مناطق. «الَّذِينَ خَرَجُوا مِنْ دِيارِهِمْ»

3- آنجا كه اراده خداوند باشد، فرار كارساز نيست. «فَقالَ لَهُمُ اللَّهُ مُوتُوا»

4- خداوند در همين دنيا بارها مردگان را زنده كرده است. «ثُمَّ أَحْياهُمْ»

5- فراز و نشيب‌ها، مرگ و ميرها، زاد و ولدها و زنده‌شدن‌هاى مجدّد، همه نمونه‌هايى از الطاف وفضل الهى است. «إِنَّ اللَّهَ لَذُو فَضْلٍ»

,دعای دفع حیوانات موذی از خانه,دعا برای دفع حیوانات موذی از خانه,دعای دفع حیوانات مزاحم,دعای دفع حیوانات وحشی,دعای دفع جانوران موذی,دعای دفع حیوانات موذی,دعا برای دفع جانوران موذی,دعا جهت دفع حیوانات موذی,دعا برای دفع حیوانات موذی,دعا برای دفع حیوانات,دعا برای دفع حیوانات از باغ,دعای دفع حیوانات از خانه,دعای برای دفع حیوانات موذی,دعای دفع حشرات و حیوانات موذی,دعایی برای دفع حیوانات موذی,دعای دفع حیوان,دعای دفع شر حیوانات,دعای دفع چشم زخم حیوانات

بیشتر بخوانید  دعا و آیات مجرب بخت گشایی سریع - ختم و سوره برای باز شدن بخت

برگرفته از سایت دعا 786

بازنشر : سایت ملکوتی ها بزرگترین سایت ذکر و دعا و تعبیر خواب و فال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *